Burak Uzel

Corolla'ya Yalıtım

Recommended Posts

Erhan Doruk
(düzenlendi)

kaput altında keçe yada yalıtım var mı? Corolla ile ilgili birsürü video var, kaputa vuruyorlar davul gibi ses çıkıyor.

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Burak Uzel
Erhan Doruk yazdı:

kaput altında keçe yada yalıtım var mı? Corolla ile ilgili birsürü video var, kaputa vuruyorlar davul gibi ses çıkıyor.

kaput altında herhangi bir malzeme yok malesef.  donanım premium olmasına rağmen keçe de koymamışlar.   

Motor sesini kesmek istiyorsak, motor ile kabin arasındaki ateş duvarı dediklere kısma yalıtım yapılması gerekir. Bunun için de komple ön konsolu sökmek gerekir.  Kaputa yapılacak bir yalıtımın içerideki sese etki edeceğini pek düşünmüyorum. 

Mevcut durumda motor sesinden şikayetçi değilim, zaten. Uzun yolda 2200-2500 arası devirde motorun fazla bir sesi çıkmıyor.    

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erhan Doruk
Burak Uzel yazdı:

kaput altında herhangi bir malzeme yok malesef.  donanım premium olmasına rağmen keçe de koymamışlar.   

Motor sesini kesmek istiyorsak, motor ile kabin arasındaki ateş duvarı dediklere kısma yalıtım yapılması gerekir. Bunun için de komple ön konsolu sökmek gerekir.  Kaputa yapılacak bir yalıtımın içerideki sese etki edeceğini pek düşünmüyorum. 

Mevcut durumda motor sesinden şikayetçi değilim, zaten. Uzun yolda 2200-2500 arası devirde motorun fazla bir sesi çıkmıyor.    

 

 Vakti zamanında bende megane 1 vardı. Diğer modellerinde olmasına rağmen bendekinde kaput altında keçe konmamıştı. Sonrada keçe tedarik edip taktığımda ses etkisi olduğunu görmüştüm. Sanırım motor sesi kaput altına çarpınca sesi sönümleyecek bişey yoksa yansıyarak büyüyor, içeri daha çok geliyor. Aynen tabanda yalıtım olmayan araçlarda koltuk altlarının hoperlör gibi sesi arttırması gibi.  Eliniz değerse yapabilirsiniz.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Burak Uzel
 Vakti zamanında bende megane 1 vardı. Diğer modellerinde olmasına rağmen bendekinde kaput altında keçe konmamıştı. Sonrada keçe tedarik edip taktığımda ses etkisi olduğunu görmüştüm. Sanırım motor sesi kaput altına çarpınca sesi sönümleyecek bişey yoksa yansıyarak büyüyor, içeri daha çok geliyor. Aynen tabanda yalıtım olmayan araçlarda koltuk altlarının hoperlör gibi sesi arttırması gibi.  Eliniz değerse yapabilirsiniz.

İleride kaputa da ısıya dayanıklı bir malzeme düşünelim o zaman :)
Ama önce çamurluk içlerine ve direklere el atmak istiyorum.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Burak Uzel

Orta direklere ve arka koltuk yanında çamurluk üstündeki plastiğin içine CTK nın wavefix isimli süngerimsi yalıtım malzemesini yapıştırdım. Özellikle orta direğin yalıtım istediği belliymiş. Bir tık daha iyileştirdik durumu :)

0e4ac5eb3c020e0e0fe037e7df31cdd2.jpg
af86344db68b682a3b6518d5d5146961.jpg


2a1d900c3b4e114a9ff7ee91d082f244.jpg

dce212a9ebc20c9d5b5cd986261a0152.jpg

Sıra çamurluklara geldi :)

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sefa Çelik

Motor sesiniz size artmış gibi geldi mi? 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

İc ve dış yalıtım kalekim kartonpiyer işleriniz itina ile yapılır

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Desibel ölçümü doğru mu bilmiyorum. Ama subigarage’nin yaptığı ve sinan koç’un test ettiği megane hb’de 90-100 km hızlarda 10 db düşüş vardı. Aslında ben yapmayı çok istiyorum fakat yardım edecek biri olmadığından girişemiyorum. 

Subigarage'ı ben de takip ediyorum. Adamın işçiliği gösterdiği kadarıyla çok iyi. Tek beğenmediğim, yorumlarda aşağılarcasına cevaplar veriyor. Profesyonelliğe yakışmıyor.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Burak Uzel
Motor sesiniz size artmış gibi geldi mi? 

2500 devire kadar bir tık eskiye göre daha az geliyor. Ama 2500-3000 devir sonrası motor sesi ön plana çıkmaya başlıyor. Diğer sesler olmayınca gelen ses motor sesi oluyor :)
İc ve dış yalıtım kalekim kartonpiyer işleriniz itina ile yapılır

İhtiyaç varsa onu da yaparız agam :)
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Subigarage'ı ben de takip ediyorum. Adamın işçiliği gösterdiği kadarıyla çok iyi. Tek beğenmediğim, yorumlarda aşağılarcasına cevaplar veriyor. Profesyonelliğe yakışmıyor.

amatörlerden sıkılmıştır

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

amatörlerden sıkılmıştır

O zaman cevap vermesin? Kimse boğazına yapışmıyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sefa Çelik
Burak Uzel yazdı:


2500 devire kadar bir tık eskiye göre daha az geliyor. Ama 2500-3000 devir sonrası motor sesi ön plana çıkmaya başlıyor. Diğer sesler olmayınca gelen ses motor sesi oluyor :)

 

İzolasyon dışarıdan ses ve gürültü gelmemesi için yapıldığı gibi (toplantı odaları), içerideki sesin dışarı çıkmaması için de yapılır (gece klüpleri, sinema salonları). 

 

Tecrübem, torpidoyu söküp motor yalıtımı yapılmadıkça içerideki motor sesinin ve belli bir hız sonrası kapı-camlardan gelen rüzgar sesinin arttığı yönünde.

 

Ters mantık yürütelim. İçeride daha çok motor ve rüzgar sesi duymak istiyoruz. Ne yapmalıyız? Böyle bir yalıtım. Çünkü kabinden dışarı ses çıkmasını istemiyoruz ;)

 

Sonradan yalıtımlar terazi kefeleri gibi. Yol ve lastik sesinin şiddetini düşürürken motor ve rüzgar sesinin şiddetini arttırıyor. Keyifli sürüşler. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Subigarage'ı ben de takip ediyorum. Adamın işçiliği gösterdiği kadarıyla çok iyi. Tek beğenmediğim, yorumlarda aşağılarcasına cevaplar veriyor. Profesyonelliğe yakışmıyor.

Çok kötü gerçekten. A sınıfı mercedes’i golf’ü aşağıladı. Golf’ü öyle bi aşağıladı ki yakışmadı. Halbuki o sınıfta en sessiz araba golf’tü. Gördüğü yalıtımda bu araba neden diğerlerinden daha sessiz diyeceğine işte övdüğünüz golf 3-5 parça yalıtım var dedi. Ama işini severek yapan biri. Kapı taban tavan bagaj göğüs yalıtımını kaliteli yapıyor. Ses sistemlerini düzenli monte ediyor. Kablo ekleri yolu vs fabrikasyon gibi oluyor

 

Sefa Çelik yazdı:

 

İzolasyon dışarıdan ses ve gürültü gelmemesi için yapıldığı gibi (toplantı odaları), içerideki sesin dışarı çıkmaması için de yapılır (gece klüpleri, sinema salonları). 

 

Tecrübem, torpidoyu söküp motor yalıtımı yapılmadıkça içerideki motor sesinin ve belli bir hız sonrası kapı-camlardan gelen rüzgar sesinin arttığı yönünde.

 

Ters mantık yürütelim. İçeride daha çok motor ve rüzgar sesi duymak istiyoruz. Ne yapmalıyız? Böyle bir yalıtım. Çünkü kabinden dışarı ses çıkmasını istemiyoruz ;)

 

Sonradan yalıtımlar terazi kefeleri gibi. Yol ve lastik sesinin şiddetini düşürürken motor ve rüzgar sesinin şiddetini arttırıyor. Keyifli sürüşler. 


Bu konuda yapılacak şey camların fitik bölgelerine ne yapılabileceği konusu. Onunla ilgili sonuçlanmış bi çalışma yok sanırım. Camları kalınlaştırma şansı zaten yok

Mesajı paylaş


Mesajın linki

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.