İçeriğe Yönlendir

Cruze - Rüzgar Direncini Düşüren Klapeli Tampon


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Hesaplamayı tekrar yapmalıyım. 

Bazı kaynaklar 2009 model Cruze için rüzgar direnci 0,30 diyor. 

Başka bir kaynak ise 0.29 diyor. 

Bir başka kaynak ise rüzgar direnci için 0,33 diyor. 

 

Fabrikanın kaynak olduğu bir değer bulup tekrar hesaplamak lazım. 

 

Ayrıca benim sürdüğüm hızlarda 80 km ve 100 km hızlarda motorun en verimsiz alanını kullanıyorum 

80 ile giderken araba %20 verim üretirken, 100 km hızda %28 verim ile yürüyor. 

 

ACtC-3fHWdJRVnCrJDEi_bUcd5i08UzIYdnvuH4n

 

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Bence çalışıyorsa kurcalama bu şekilde devam. Zira yakıt daha da düşerse araç bozulacak veya arıza verecek şimdiden uyarayım demedi deme.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Mehmet Ozyurek yazdı:

Yada motor yanacak.. 

Hava girişlerini güzelce naylonla kapatmışlar

 

esasen fanın fişinü çekip soğutma suyunu boşaltsalar biraz daha az yakar araba gibi geliyor 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim cruze faz 1 model

Bide bunun faz 2 olan kasası var. 

Onun kendine özel bir parçası var. 

Değişken geometrili yağ pompası. 

%2 verimi artırıyor. Onuda bie kenara yazdım. Mümkün olursa onu takmak isterdim. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Burda yazdığına göre klapeli tampon %-10 sürtünme katsayısını düşürüyormuş. 


Cruze'nin sürtünme katsayısını yalnızca 0,298'e (yüzde -10) düşürmek, tasarımın görünüşte önemsiz ama inkar edilemez derecede etkili bir dizi yolla ince ayarlanması anlamına geliyordu.

Örneğin Cruze Eco, ön ızgaranın arkasında sınıfına özel bir otomatik hava panjur sistemine sahiptir. Düşük hızlarda, havanın ızgaradan geçmesine izin vererek motoru soğutur. Otoyol hızlarında, panjurlar kapanır, aerodinamiği iyileştirir ve yakıt verimliliğini daha da artırır.

Mühendisler ayrıca, aracın altındaki hava akışını yumuşatan alt ön hava barajı uzantıları, bir arka rüzgarlık ve gövde altı panelleri kullandılar. Sürüş yüksekliğini de düşürdüler.

Bu modifikasyonlar tek başına manuel donanımlı Cruze'nin 100 kilometrede 0,8 litre yakıt tasarrufu yapmasına yardımcı oluyor. Etkileyici.

 

Ben 0,6 litre demiştim. Ama bültende 0,8 litre diyor. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

Mühendisler ayrıca, aracın altındaki hava akışını yumuşatan alt ön hava barajı uzantıları, bir arka rüzgarlık ve gövde altı panelleri kullandılar. Sürüş yüksekliğini de düşürdüler.

Bu modifikasyonlar tek başına manuel donanımlı Cruze'nin 100 kilometrede 0,8 litre yakıt tasarrufu yapmasına yardımcı oluyor. Etkileyici.

Spoiler'dan, süspansiyona, tampondan, içindeki kanatlara, alt kaplama da dahil, bi ton parça değişmiş.

Keza 0.8 iddialı bi rakam bence.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Spoiler'dan, süspansiyona, tampondan, içindeki kanatlara, alt kaplama da dahil, bi ton parça değişmiş.

Keza 0.8 iddialı bi rakam bence.

ayrıca şanzıman farklı, suspansiyon daha alçak, araç altı kaplama var jant ve lastikler de değişmiş, 1.4 ecotec motoru ile şehir içi tüketimi 8,4lt/100km ye düşmüş. başarılı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

ayrıca şanzıman farklı, suspansiyon daha alçak, araç altı kaplama var jant ve lastikler de değişmiş, 1.4 ecotec motoru ile şehir içi tüketimi 8,4lt/100km ye düşmüş. başarılı

 

Onlar eklendiğinde daha fazla oluyor abi. Sadece aerodinamik iyileştirme 0.8 litre. 

Motor şanzıman eklenince 42 mpg yakalamış araba. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

 

iyileştimeyi bilemem 8,4 tüketim sonuçta elde edilen 1.4 ecotec için. amerikalı için muıhteşem tabii.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

 

iyileştimeyi bilemem 8,4 tüketim sonuçta elde edilen 1.4 ecotec için. amerikalı için muıhteşem tabii.

 

Zamanında hibrid olmayan en ekonomik otoban arabası seçilmiş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Zamanında hibrid olmayan en ekonomik otoban arabası seçilmiş. 

seçilir, rakiplerinin bagajına sığabilen bir piyasa içinde bulunmakta

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rüzgar direnci işi teknoloji ve mühendislik işi.
Aynadan cama, silecekten kaputa. Bir çok modifiye gerekir.

VectraB 0,29 du galiba.
Aynalarını hatırlayın.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Rüzgar direnci işi teknoloji ve mühendislik işi.
Aynadan cama, silecekten kaputa. Bir çok modifiye gerekir.

VectraB 0,29 du galiba.
Aynalarını hatırlayın.

tempra?

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

Bu modifikasyonlar tek başına manuel donanımlı Cruze'nin 100 kilometrede 0,8 litre yakıt tasarrufu yapmasına yardımcı oluyor. Etkileyici.

 

Ben 0,6 litre demiştim. Ama bültende 0,8 litre diyor. 

Hesap yanlış gibi duruyor. Bu konuda duayen (cla 180 blu eff. 0.22 cw değerine sahip) firma olan Mercedes-Benz’in Aerodinamik, aeroakustik ve rüzgar tüneli merkezi müdürü Dr. Teddy Woll gerçekte etkinin ne kadar büyük olduğunu belirtiyor: "Hesap basittir: Hava direncinin 10 puan iyileştirilmesi, 0,1 litre yakıt tasarrufu demektir. Bu etki, yapıyı hafifleştirecek önlemler ile oluşturulmak istendiğinde araç 35 kg daha hafif olmalıdır.”

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Hesap yanlış gibi duruyor. Bu konuda duayen (cla 180 blu eff. 0.22 cw değerine sahip) firma olan Mercedes-Benz’in Aerodinamik, aeroakustik ve rüzgar tüneli merkezi müdürü Dr. Teddy Woll gerçekte etkinin ne kadar büyük olduğunu belirtiyor: "Hesap basittir: Hava direncinin 10 puan iyileştirilmesi, 0,1 litre yakıt tasarrufu demektir. Bu etki, yapıyı hafifleştirecek önlemler ile oluşturulmak istendiğinde araç 35 kg daha hafif olmalıdır.”

 

Motoru çok verimli ise düşme az olabilir. Ama cruze 1.6 motoru farklı bir durum. 2011 yılında yayınlanan basın bülteni bu şekilde. Yaptığım hesaplamada yakın sonuç gösterdi. 

 

Spoylerin parça kodunu buldum. Çakma olanları ucuz. Almayı planlıyorum. Ama tampon işi olmayacak. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

0.57 Hummer H2 2003
0.51 Citroën 2CV 1948
0.48 Volkswagen Beetle [6]
0.46 Ford Mustang (coupe) 1979
0.45 Dodge Viper RT/10 1996
0.44 Ford Mustang (fastback) 1979
0.44 Peugeot 305 1978
0.44 Peugeot 504 1968
0.44 Toyota Truck 1990
0.425 Duple 425 coach
(named for its low Cd by coach standards) c.1985
0.42 Lamborghini Countach 1974
0.42 Triumph Spitfire Mk IV 1971
0.42 Plymouth Duster 1994
0.40 Ford Escape Hybrid 2005
0.40 Nissan Skyline GT-R R32 1989
0.39 Dodge Durango 2004
0.39 Triumph Spitfire 1964
0.38-0.39 VW NewBeetle without wing or spoiler 2003
0.385 Nissan 280ZX 1978
0.38 Mazda Miata 1989
0.374 Ford Capri Mk III 1978
0.372 Ferrari F50 1996
0.37 Renault Twingo
0.37 BMW Z3 M coupe 1999
0.37 Volkswagen Tiguan 2008
0.36 Citroën CX (named after the term for Cd) 1974
0.36 Citroën DS 1955
0.36 Eagle Talon 1990s
0.36 Ferrari Testarossa 1986
0.36 Ford Mustang 1999
0.36 Honda Civic 2001
0.36 Opel GT 1969
0.355 NSU Ro 80 1967
0.35 Aston Martin Vanquish 2004
0.35 Dodge Viper GTS 1996
0.35 Jaguar XKR 2005
0.35 Toyota MR2 1998
0.35 BMW Z4 M coupe 2006
0.34 Aston Martin DB9 2004
0.34 Chevrolet Caprice 1994
0.34 Ferrari F40 1987
0.34 Ferrari 360 Modena 1987
0.34 Ferrari F430 F1 1999
0.34 Ford Sierra 1982
0.34 Ford Puma 1997
0.34 Honda Prelude 1988
0.34 Mercedes-Benz SL (Roof Down) 2001
0.34 Peugeot 106 1991
0.338 Chevrolet Camaro, 1995
0.33 Audi A3 2006
0.33 Citroën SM 1970
0.33 Dodge Charger 2006
0.33 Ford Crown Victoria 1992
0.33 Honda Accord Sedan 2002
0.33 Lamborghini Murcielago 2001
0.33 Mazda RX-7 FC3C 1987
0.33 Peugeot 206 1998
0.33 Peugeot 309 1986
0.33 Renault Modus 2004
0.33 Subaru Impreza WRX STi 2004
0.324 Cobalt SS Supercharged 2005
0.32 Buick Riviera 1995
0.32 Dodge Avenger 1995
0.32 Honda Accord Coupe 2002
0.32 McLaren F1 1992
0.32 Mercedes-Benz 190E 2.5-16/2.3-16
0.32 Nissan 300ZX 1989
0.32 Peugeot 406 1995
0.32 Peugeot 806 1994
0.32 Scion xB 2008
0.32 Suzuki Swift 1991
0.32 Toyota Celica 1994
0.32 Volkswagen GTI Mk V 2006
0.32 MAZDASPEED3 2007
0.31 Audi A4 B5, 1995
0.31 Citroën AX 1986
0.31 Citroën GS 1970
0.31 Eagle Vision
0.31 Ford Falcon 1995
0.31 Holden Commodore 1998
0.31 Honda Civic 2006
0.310 Lamborghini Diablo 1990
0.31 Mazda RX-7 FC3S 1986
0.31 Mazda RX-8 2004
0.31 Nissan Tiida / Versa 2004
0.31 Peugeot 307 2001
0.31 Renault 25 1984
0.31 Saab Sonett III 1970
0.31 Toyota Avalon 1995
0.31 Toyota RAV4 2006
0.31 Volkswagen GTI Mk IV 1997
0.30 Acura NSX 2005
0.30 Audi 100 1983
0.30 BMW E90 2006
0.30 Hyundai Sonata 2006
0.30 Honda Accord Sedan 2003, 2005-2007
0.30 Honda Odyssey 2005
0.30 Koenigsegg CCX 2006
0.30 Mitsubishi Eclipse 2000
0.30 Nissan 180SX 1989
0.30 Nissan 300ZX 1983
0.30 Nissan 350Z 2002
0.30 Porsche 996 1997
0.30 Porsche 997 GT3 RS 2007
0.30 Saab 92 1947
0.295 Ford Falcon 1998
0.291 Toyota Avalon 2005
0.29 Alfa Romeo 155 1992
0.29 BMW 8-Series 1989
0.29 Chevrolet Corvette 2005
0.29 Daewoo Espero 1990
0.29 Dodge Charger Daytona 1969
0.29 Honda Accord Hybrid 2005, 2007
0.29 Honda Accord Coupe 2003, 2005-2007
0.29 Honda CRX HF 1988
0.29 Lancia Dedra 1990
0.29 Lexus LS 400 1990
0.29 Lotus Elite 1958
0.29 Mazda Millenia 1995
0.29 Mazda RX-7 FC3S Aero Package 1986
0.29 Mercedes-Benz SL (Roof Up) 2001
0.29 Mercedes-Benz W203 C-Class Coupe 2001
0.29 Peugeot 308 2007
0.29 Peugeot 407 2004
0.29 Peugeot 607 1999
0.29 Porsche Boxster 2005
0.29 Porsche 997 GT3 2006
0.29 Subaru XT 1985
0.29 Subaru SVX 1992
0.29 Toyota Prius 2001
0.29 Chevrolet Corvette C5 Z06 2002
0.28 Lexus IS 2006
0.28 Mitsubishi Diamante 1995
0.28 Porsche 997 2004
0.28 Renault 25 TS 1984
0.28 Rumpler-Tropfenwagen 1921
0.28 Saab 9-3 2003
0.28 Toyota Camry / Lexus ES 2005
0.28 Chevrolet Corvette Z06 2006
0.28 Citroën XM 1989
0.28 Volkswagen NewBeetle with wing 2003
0.27 Volkswagen Passat B5(sedan) 1997
0.27 Honda Civic Hybrid 2006
0.27 Infiniti G35
(0.26 with "aero package") 2002
0.27 Mercedes-Benz W203 C-Class Sedan 2001
0.27 Toyota Camry Hybrid 2007
0.27 Nissan GT-R 2008
0.26 Alfa Romeo Disco Volante 1952
0.26 Hotchkiss Gregoire[citation needed] 1951
0.26 Lexus LS 430
(0.25 with air suspension) 2001
0.26 Mercedes-Benz W221 S-Class 2006
0.26 Opel Calibra 1989
0.26 Toyota Prius 2004
0.25 Audi A2 1.2 TDI 2001
0.25 Honda Insight 1999, 2003, 2005

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Eski tofaşların çok yüksek dirence sahip olduğunu tahmin ediyorum, ama kanıtı yok. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Yeni Focus 4K 0.250 katsayısı değeriyle sınıfının en iyi aerodinamik değerini sunuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Koray Demir yazdı:

Focus 4 yok ki burada.

 

Ek olarak listeyi koydum. Focus nezhinde değil. Merak ettiğin başka arabalarda vardır. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...