Ali Darbaz 18 Eylül 2020 Yazar Paylaş 18 Eylül 2020 Hesaplamayı tekrar yapmalıyım. Bazı kaynaklar 2009 model Cruze için rüzgar direnci 0,30 diyor. Başka bir kaynak ise 0.29 diyor. Bir başka kaynak ise rüzgar direnci için 0,33 diyor. Fabrikanın kaynak olduğu bir değer bulup tekrar hesaplamak lazım. Ayrıca benim sürdüğüm hızlarda 80 km ve 100 km hızlarda motorun en verimsiz alanını kullanıyorum 80 ile giderken araba %20 verim üretirken, 100 km hızda %28 verim ile yürüyor. Yorum bağlantısı
Koray Demir 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Bence çalışıyorsa kurcalama bu şekilde devam. Zira yakıt daha da düşerse araç bozulacak veya arıza verecek şimdiden uyarayım demedi deme. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Yada motor yanacak.. Hava girişlerini güzelce naylonla kapatmışlar esasen fanın fişinü çekip soğutma suyunu boşaltsalar biraz daha az yakar araba gibi geliyor Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Eylül 2020 Yazar Paylaş 18 Eylül 2020 Benim cruze faz 1 model Bide bunun faz 2 olan kasası var. Onun kendine özel bir parçası var. Değişken geometrili yağ pompası. %2 verimi artırıyor. Onuda bie kenara yazdım. Mümkün olursa onu takmak isterdim. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Boş ver tekere 40 hava bas, bedava. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Eylül 2020 Yazar Paylaş 18 Eylül 2020 Burda yazdığına göre klapeli tampon %-10 sürtünme katsayısını düşürüyormuş. Cruze'nin sürtünme katsayısını yalnızca 0,298'e (yüzde -10) düşürmek, tasarımın görünüşte önemsiz ama inkar edilemez derecede etkili bir dizi yolla ince ayarlanması anlamına geliyordu. Örneğin Cruze Eco, ön ızgaranın arkasında sınıfına özel bir otomatik hava panjur sistemine sahiptir. Düşük hızlarda, havanın ızgaradan geçmesine izin vererek motoru soğutur. Otoyol hızlarında, panjurlar kapanır, aerodinamiği iyileştirir ve yakıt verimliliğini daha da artırır. Mühendisler ayrıca, aracın altındaki hava akışını yumuşatan alt ön hava barajı uzantıları, bir arka rüzgarlık ve gövde altı panelleri kullandılar. Sürüş yüksekliğini de düşürdüler. Bu modifikasyonlar tek başına manuel donanımlı Cruze'nin 100 kilometrede 0,8 litre yakıt tasarrufu yapmasına yardımcı oluyor. Etkileyici. Ben 0,6 litre demiştim. Ama bültende 0,8 litre diyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: Mühendisler ayrıca, aracın altındaki hava akışını yumuşatan alt ön hava barajı uzantıları, bir arka rüzgarlık ve gövde altı panelleri kullandılar. Sürüş yüksekliğini de düşürdüler. Bu modifikasyonlar tek başına manuel donanımlı Cruze'nin 100 kilometrede 0,8 litre yakıt tasarrufu yapmasına yardımcı oluyor. Etkileyici. Spoiler'dan, süspansiyona, tampondan, içindeki kanatlara, alt kaplama da dahil, bi ton parça değişmiş. Keza 0.8 iddialı bi rakam bence. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Sani Gerşon yazdı: Spoiler'dan, süspansiyona, tampondan, içindeki kanatlara, alt kaplama da dahil, bi ton parça değişmiş. Keza 0.8 iddialı bi rakam bence. ayrıca şanzıman farklı, suspansiyon daha alçak, araç altı kaplama var jant ve lastikler de değişmiş, 1.4 ecotec motoru ile şehir içi tüketimi 8,4lt/100km ye düşmüş. başarılı 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Eylül 2020 Yazar Paylaş 18 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: ayrıca şanzıman farklı, suspansiyon daha alçak, araç altı kaplama var jant ve lastikler de değişmiş, 1.4 ecotec motoru ile şehir içi tüketimi 8,4lt/100km ye düşmüş. başarılı Onlar eklendiğinde daha fazla oluyor abi. Sadece aerodinamik iyileştirme 0.8 litre. Motor şanzıman eklenince 42 mpg yakalamış araba. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 iyileştimeyi bilemem 8,4 tüketim sonuçta elde edilen 1.4 ecotec için. amerikalı için muıhteşem tabii. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Eylül 2020 Yazar Paylaş 18 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: iyileştimeyi bilemem 8,4 tüketim sonuçta elde edilen 1.4 ecotec için. amerikalı için muıhteşem tabii. Zamanında hibrid olmayan en ekonomik otoban arabası seçilmiş. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: Zamanında hibrid olmayan en ekonomik otoban arabası seçilmiş. seçilir, rakiplerinin bagajına sığabilen bir piyasa içinde bulunmakta 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Rüzgar direnci işi teknoloji ve mühendislik işi. Aynadan cama, silecekten kaputa. Bir çok modifiye gerekir. VectraB 0,29 du galiba. Aynalarını hatırlayın. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Rüzgar direnci işi teknoloji ve mühendislik işi. Aynadan cama, silecekten kaputa. Bir çok modifiye gerekir. VectraB 0,29 du galiba. Aynalarını hatırlayın. tempra? Yorum bağlantısı
Koray Demir 19 Eylül 2020 Paylaş 19 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: Bu modifikasyonlar tek başına manuel donanımlı Cruze'nin 100 kilometrede 0,8 litre yakıt tasarrufu yapmasına yardımcı oluyor. Etkileyici. Ben 0,6 litre demiştim. Ama bültende 0,8 litre diyor. Hesap yanlış gibi duruyor. Bu konuda duayen (cla 180 blu eff. 0.22 cw değerine sahip) firma olan Mercedes-Benz’in Aerodinamik, aeroakustik ve rüzgar tüneli merkezi müdürü Dr. Teddy Woll gerçekte etkinin ne kadar büyük olduğunu belirtiyor: "Hesap basittir: Hava direncinin 10 puan iyileştirilmesi, 0,1 litre yakıt tasarrufu demektir. Bu etki, yapıyı hafifleştirecek önlemler ile oluşturulmak istendiğinde araç 35 kg daha hafif olmalıdır.” Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Eylül 2020 Yazar Paylaş 19 Eylül 2020 Koray Demir yazdı: Hesap yanlış gibi duruyor. Bu konuda duayen (cla 180 blu eff. 0.22 cw değerine sahip) firma olan Mercedes-Benz’in Aerodinamik, aeroakustik ve rüzgar tüneli merkezi müdürü Dr. Teddy Woll gerçekte etkinin ne kadar büyük olduğunu belirtiyor: "Hesap basittir: Hava direncinin 10 puan iyileştirilmesi, 0,1 litre yakıt tasarrufu demektir. Bu etki, yapıyı hafifleştirecek önlemler ile oluşturulmak istendiğinde araç 35 kg daha hafif olmalıdır.” Motoru çok verimli ise düşme az olabilir. Ama cruze 1.6 motoru farklı bir durum. 2011 yılında yayınlanan basın bülteni bu şekilde. Yaptığım hesaplamada yakın sonuç gösterdi. Spoylerin parça kodunu buldum. Çakma olanları ucuz. Almayı planlıyorum. Ama tampon işi olmayacak. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Eylül 2020 Paylaş 19 Eylül 2020 0.57 Hummer H2 20030.51 Citroën 2CV 19480.48 Volkswagen Beetle [6] 0.46 Ford Mustang (coupe) 19790.45 Dodge Viper RT/10 19960.44 Ford Mustang (fastback) 19790.44 Peugeot 305 19780.44 Peugeot 504 19680.44 Toyota Truck 19900.425 Duple 425 coach(named for its low Cd by coach standards) c.19850.42 Lamborghini Countach 19740.42 Triumph Spitfire Mk IV 19710.42 Plymouth Duster 19940.40 Ford Escape Hybrid 20050.40 Nissan Skyline GT-R R32 19890.39 Dodge Durango 20040.39 Triumph Spitfire 19640.38-0.39 VW NewBeetle without wing or spoiler 20030.385 Nissan 280ZX 19780.38 Mazda Miata 19890.374 Ford Capri Mk III 19780.372 Ferrari F50 19960.37 Renault Twingo 0.37 BMW Z3 M coupe 19990.37 Volkswagen Tiguan 20080.36 Citroën CX (named after the term for Cd) 19740.36 Citroën DS 19550.36 Eagle Talon 1990s0.36 Ferrari Testarossa 19860.36 Ford Mustang 19990.36 Honda Civic 20010.36 Opel GT 19690.355 NSU Ro 80 19670.35 Aston Martin Vanquish 20040.35 Dodge Viper GTS 19960.35 Jaguar XKR 20050.35 Toyota MR2 19980.35 BMW Z4 M coupe 20060.34 Aston Martin DB9 20040.34 Chevrolet Caprice 19940.34 Ferrari F40 19870.34 Ferrari 360 Modena 19870.34 Ferrari F430 F1 19990.34 Ford Sierra 19820.34 Ford Puma 19970.34 Honda Prelude 19880.34 Mercedes-Benz SL (Roof Down) 20010.34 Peugeot 106 19910.338 Chevrolet Camaro, 19950.33 Audi A3 20060.33 Citroën SM 19700.33 Dodge Charger 20060.33 Ford Crown Victoria 19920.33 Honda Accord Sedan 20020.33 Lamborghini Murcielago 20010.33 Mazda RX-7 FC3C 19870.33 Peugeot 206 19980.33 Peugeot 309 19860.33 Renault Modus 20040.33 Subaru Impreza WRX STi 20040.324 Cobalt SS Supercharged 20050.32 Buick Riviera 19950.32 Dodge Avenger 19950.32 Honda Accord Coupe 20020.32 McLaren F1 19920.32 Mercedes-Benz 190E 2.5-16/2.3-16 0.32 Nissan 300ZX 19890.32 Peugeot 406 19950.32 Peugeot 806 19940.32 Scion xB 20080.32 Suzuki Swift 19910.32 Toyota Celica 19940.32 Volkswagen GTI Mk V 20060.32 MAZDASPEED3 20070.31 Audi A4 B5, 19950.31 Citroën AX 19860.31 Citroën GS 19700.31 Eagle Vision 0.31 Ford Falcon 19950.31 Holden Commodore 19980.31 Honda Civic 20060.310 Lamborghini Diablo 19900.31 Mazda RX-7 FC3S 19860.31 Mazda RX-8 20040.31 Nissan Tiida / Versa 20040.31 Peugeot 307 20010.31 Renault 25 19840.31 Saab Sonett III 19700.31 Toyota Avalon 19950.31 Toyota RAV4 20060.31 Volkswagen GTI Mk IV 19970.30 Acura NSX 20050.30 Audi 100 19830.30 BMW E90 20060.30 Hyundai Sonata 20060.30 Honda Accord Sedan 2003, 2005-20070.30 Honda Odyssey 20050.30 Koenigsegg CCX 20060.30 Mitsubishi Eclipse 20000.30 Nissan 180SX 19890.30 Nissan 300ZX 19830.30 Nissan 350Z 20020.30 Porsche 996 19970.30 Porsche 997 GT3 RS 20070.30 Saab 92 19470.295 Ford Falcon 19980.291 Toyota Avalon 20050.29 Alfa Romeo 155 19920.29 BMW 8-Series 19890.29 Chevrolet Corvette 20050.29 Daewoo Espero 19900.29 Dodge Charger Daytona 19690.29 Honda Accord Hybrid 2005, 20070.29 Honda Accord Coupe 2003, 2005-20070.29 Honda CRX HF 19880.29 Lancia Dedra 19900.29 Lexus LS 400 19900.29 Lotus Elite 19580.29 Mazda Millenia 19950.29 Mazda RX-7 FC3S Aero Package 19860.29 Mercedes-Benz SL (Roof Up) 20010.29 Mercedes-Benz W203 C-Class Coupe 20010.29 Peugeot 308 20070.29 Peugeot 407 20040.29 Peugeot 607 19990.29 Porsche Boxster 20050.29 Porsche 997 GT3 20060.29 Subaru XT 19850.29 Subaru SVX 19920.29 Toyota Prius 20010.29 Chevrolet Corvette C5 Z06 20020.28 Lexus IS 20060.28 Mitsubishi Diamante 19950.28 Porsche 997 20040.28 Renault 25 TS 19840.28 Rumpler-Tropfenwagen 19210.28 Saab 9-3 20030.28 Toyota Camry / Lexus ES 20050.28 Chevrolet Corvette Z06 20060.28 Citroën XM 19890.28 Volkswagen NewBeetle with wing 20030.27 Volkswagen Passat B5(sedan) 19970.27 Honda Civic Hybrid 20060.27 Infiniti G35(0.26 with "aero package") 20020.27 Mercedes-Benz W203 C-Class Sedan 20010.27 Toyota Camry Hybrid 20070.27 Nissan GT-R 2008 0.26 Alfa Romeo Disco Volante 19520.26 Hotchkiss Gregoire[citation needed] 19510.26 Lexus LS 430(0.25 with air suspension) 20010.26 Mercedes-Benz W221 S-Class 20060.26 Opel Calibra 19890.26 Toyota Prius 20040.25 Audi A2 1.2 TDI 20010.25 Honda Insight 1999, 2003, 2005 3 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 19 Eylül 2020 Paylaş 19 Eylül 2020 Eski tofaşların çok yüksek dirence sahip olduğunu tahmin ediyorum, ama kanıtı yok. Yorum bağlantısı
Koray Demir 19 Eylül 2020 Paylaş 19 Eylül 2020 Yeni Focus 4K 0.250 katsayısı değeriyle sınıfının en iyi aerodinamik değerini sunuyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Eylül 2020 Yazar Paylaş 19 Eylül 2020 Koray Demir yazdı: Yeni Focus 4K 0.250 katsayısı değeriyle sınıfının en iyi aerodinamik değerini sunuyor. Şu listeden bakılması daha mantıklı olur. http://tech-racingcars.wikidot.com/aerodynamics Yorum bağlantısı
Koray Demir 19 Eylül 2020 Paylaş 19 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: Şu listeden bakılması daha mantıklı olur. http://tech-racingcars.wikidot.com/aerodynamics Focus 4 yok ki burada. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Eylül 2020 Yazar Paylaş 19 Eylül 2020 (düzenlendi) Koray Demir yazdı: Focus 4 yok ki burada. Ek olarak listeyi koydum. Focus nezhinde değil. Merak ettiğin başka arabalarda vardır. 19 Eylül 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts