İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Hacı Şenyurt yazdı:

18500 km ortalamam 5.5 litre bölü 100 kilometre civarında ama sürekli olarak 120 ve üzeri hızlılarda. Bence gayet makul.

Çoğunluk uzun yol ve 120 üstüyse gayet iyi

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

100-110 ile gidince ara ara elektrik motoru da katkı sağlayınca 3,9 ortaya çıkmış. Ben sabit 110 ile gitsem ve 4,5 yaksa çok çok iyi derim mesela. Aracı alırken gider/tasarruf hesaplarında şehir 4,5 ve şehir dışı 5,5 hesapladım. Bu değerler düşerse cebime kâr kalır

o hızda sabit giderken hızlanma gerektiğinde kombine çalışıyor sistem, 5.5 lt sakin gidişte, dediğim gibi normal turbo benzinli bir araçlada uzun yolda aynı değerde gidersin, hibritin esas olayı şehir içi kısa mesafe düşük hızda, gayet güzel.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

o hızda sabit giderken hızlanma gerektiğinde kombine çalışıyor sistem, 5.5 lt sakin gidişte, dediğim gibi normal turbo benzinli bir araçlada uzun yolda aynı değerde gidersin, hibritin esas olayı şehir içi kısa mesafe düşük hızda, gayet güzel.

2 haftadır acayip sakin bi insan oluverdim :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

2 haftadır acayip sakin bi insan oluverdim :) 

zor oyunu bozuyor. insanoğlu her şarta. koşula uyum sağlıyor. Allah kaza bela vermesin. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

zor oyunu bozuyor. insanoğlu her şarta. koşula uyum sağlıyor. Allah kaza bela vermesin. 

Amin. Sessizce yavaş giderken keyif alınca can sıkmıyormuş abi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Şehir içinde hızlı gitmeye çalışmak gereksiz değil mi zaten, ön arka dolu. 

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Hayırlı olsun konuyu yeni fark ettim. Güzel araç.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

@Hacı Şenyurt @Ali Darbaz @Ali Cihangiroğlu sadece ceyranla kaç yapıyor sorusu vardı. Bu fotoyu bayrampaşa mahmutbey istikametinde otogar’ın orada çektim. Eğim genelde yokuş yukarıdır. 83’e kadar eğimsiz yolda ceyranla gidiyordum. Sonra çok çok hafif aşağı eğim oldu ve bu görüntüyü yakaladım. 87’de benzine geçti. Güç pillerden geliyor, şarj yoktu yani.  
 

D16-E74-BF-28-F2-42-F1-88-C4-7634-FF16-C

 

 

Evren Erakçora yazdı:

Şehir içinde hızlı gitmeye çalışmak gereksiz değil mi zaten, ön arka dolu. 

Zaten agresif sürmem. Normal sürüşün bi tık altında sakinim şu an. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Güzelmiş. Peki akü tam dolu iken 80 km hızla , beni ne kadar götürebilir , benzin motoru çalışmadan. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Hacı Şenyurt @Ali Darbaz @Ali Cihangiroğlu sadece ceyranla kaç yapıyor sorusu vardı. Bu fotoyu bayrampaşa mahmutbey istikametinde otogar’ın orada çektim. Eğim genelde yokuş yukarıdır. 83’e kadar eğimsiz yolda ceyranla gidiyordum. Sonra çok çok hafif aşağı eğim oldu ve bu görüntüyü yakaladım. 87’de benzine geçti. Güç pillerden geliyor, şarj yoktu yani.  
 

D16-E74-BF-28-F2-42-F1-88-C4-7634-FF16-C

 

 

Zaten agresif sürmem. Normal sürüşün bi tık altında sakinim şu an. 

sanal da olsa devir saati olsaymış pilde çalışırken

Evren Erakçora yazdı:

Güzelmiş. Peki akü tam dolu iken 80 km hızla , beni ne kadar götürebilir , benzin motoru çalışmadan. 

soruya ilave yapayım , pil bitince sonrasında kaç km sonra doluyor yine diye

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
soruya ilave yapayım , pil bitince sonrasında kaç km sonra doluyor yine diye

Benim deneyimime göre maksimum 2-3 km kadar götürüyor. Lakin çalışma şekli sürekli iki motor arasında dönüşümlerle devam ediyor. Ben motor kombinasyonunu sevmeme rağmen 120 üstünde gürültülü çalışması hoşuma gitmiyor. Şehir içinde de eko modda sürekli gitmek beni açmadı açıkçası. Sport modu ise iyi çekiş problemini çok uzun yokuşlarda kamyon arkası 70-60 kadar düştüğümde geri tekrar 120 civarını çıkmak hafifte olsa zorluyor. Fiyat fayda oranında cvt şansımanı seven için biçilmiş kaftandır. Yol tutuş ise bence güzel bir yay ile çok iyi seviyeye gelecektir. Arkada bağımsız süspansiyon olması gerçekten çok iyi. [emoji106]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Bu kombinasyonu niye 1.2 turbo ile yapmıyor Toyota acaba? 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Güzelmiş. Peki akü tam dolu iken 80 km hızla , beni ne kadar götürebilir , benzin motoru çalışmadan. 

Bilmem :) bunun ilkaki cevabı vardır ama ben 8 pil kademesinden 6.nın dolumunu bile bir kere gördüm. Genelde şehir içinde 3-4 arası dolu oluyor. Araç full doldur boşalt şeklinde çalışmıyor. Doldukça düşük hızlarda harcıyorum onu. Mantık bu zaten. 
 

Çağlar Bayur yazdı:

sanal da olsa devir saati olsaymış pilde çalışırken

soruya ilave yapayım , pil bitince sonrasında kaç km sonra doluyor yine diye


aslında orta led ekranda ona benzer bi ekran var. Cetvel tüp şeklinde. Gaza bastıkça tüp doluyor. Çok dolarsa kötü kullanıcı oluyorsun ve benzin motoru çalışıyor :) ama elektrik motor devri olsa güzel okurmuş. 

 

pil bitmiyor abi. 3’ten aşağı inmiyor. 5’ten yukarı da nadir çıkıyor. Şehir içinde böyle. Uzun yol yaparken şunu deneyeceğim. En çok dolduğu an sadece elektrikle sür deyip 70-80 ile kaç km gideceğine bakacağım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Selim Bilgin yazdı:

Bu kombinasyonu niye 1.2 turbo ile yapmıyor Toyota acaba? 

1.8 atkinson motor daha tutumlu demek ki. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Selim Bilgin yazdı:

Bu kombinasyonu niye 1.2 turbo ile yapmıyor Toyota acaba? 

Termal verim sanırım 1.8’de daha iyi

Hacı Şenyurt yazdı:


Benim deneyimime göre maksimum 2-3 km kadar götürüyor. Lakin çalışma şekli sürekli iki motor arasında dönüşümlerle devam ediyor. Ben motor kombinasyonunu sevmeme rağmen 120 üstünde gürültülü çalışması hoşuma gitmiyor. Şehir içinde de eko modda sürekli gitmek beni açmadı açıkçası. Sport modu ise iyi çekiş problemini çok uzun yokuşlarda kamyon arkası 70-60 kadar düştüğümde geri tekrar 120 civarını çıkmak hafifte olsa zorluyor. Fiyat fayda oranında cvt şansımanı seven için biçilmiş kaftandır. Yol tutuş ise bence güzel bir yay ile çok iyi seviyeye gelecektir. Arkada bağımsız süspansiyon olması gerçekten çok iyi. emoji106.png

Mazda’dan sonra bentleye biniyorum hissi yarattı. O derece diyeyim. Arkalarda çift salıncak kullanılmış

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Fena değil ama şehir içinde, uzun yolda hibritin bir anlamı kalmıyor zira küçük hacimli turbo benzinli bir motorun yanında sönük, dizelin yanındaysa anlamsız kalıyor hibritler, şehir içi bunun yeri.

ayrıca neden 1.8 motor hemde atmosferik,  koysana kuvvetli 1.0 turbo benzinli motoru mesela yada 1.2 koy 1.4 koy..... şimdi baktım konum clio olduğundan ona baktım daha doğrusu, adamlar hibritini çıkaracak koyduları motor galiba atmosefik 1.6 yahu olayınız ne sizin, madem tasarruf o zaman bırakın nasıl kar ederizi adam gibi motor koyun, hem yakıtı çok, hem vergisi çok koca motor koy hemde atmosferik, ne bu?  Bunların derdi az ekonomik gürünüp düşük maliyetli motorla kar yapmak, kısaca tasarruflu gösterip para kazanmak bence...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Fena değil ama şehir içinde, uzun yolda hibritin bir anlamı kalmıyor zira küçük hacimli turbo benzinli bir motorun yanında sönük, dizelin yanındaysa anlamsız kalıyor hibritler, şehir içi bunun yeri.

ayrıca neden 1.8 motor hemde atmosferik,  koysana kuvvetli 1.0 turbo benzinli motoru mesela yada 1.2 koy 1.4 koy..... şimdi baktım konum clio olduğundan ona baktım daha doğrusu, adamlar hibritini çıkaracak koyduları motor galiba atmosefik 1.6 yahu olayınız ne sizin, madem tasarruf o zaman bırakın nasıl kar ederizi adam gibi motor koyun, hem yakıtı çok, hem vergisi çok koca motor koy hemde atmosferik, ne bu?  Bunların derdi az ekonomik gürünüp düşük maliyetli motorla kar yapmak, kısaca tasarruflu gösterip para kazanmak bence...

Tam olarak nedenini bilmiyorum abi ama veririmlik sanırım ön planda. 1.8 ve 2.0 motorlar yanma açısından en verimli motor hacimleri. bir de şu detay var. Benim araçta motor çok nadir 2000 devir üstüne çıkıyor. Küçük turbo motorlarda 2000 devir bandının altında verimliliğin yüksek olacağını sanmıyorum açıkçası. Ama daha teknik bi açıklaması illaki vardır. Kolaya kaçıp turbo maliyet vs demek istemiyorum. 

Yorum bağlantısı
Barış AÇIL

Rav 4 hibrit e ne demeli 2.5 lt motor.(Ali bey 'in son mesajına istinaden yazmıştım)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

1.8 atkinson için 1.3 tüketiminde çalışıyor diyorlardı.

Anlamadığım, yaris'e 1.5 koyarken, corolla ve chr'a 1.8 koyunca vergiden çok oynuyor. Keşke onlara da 1.5 yapsalar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Şu yönü de var. Hibrit araçlar aslında benzinli motorlarındaki verimlilikle kazanç sağlamıyor. Şehir içinde yapılan sık frenleme ve rampa inişimden geri kazanım yaparak diğer araçlardan daha az tüketim sağlıyor. 
 

arabanın hafif olması gerek. Zaten yeterince elektrik motor aksam ağırlığı varken turbo parçaları ve güçlendirilmiş motor bloku ağırlığı daha da artırırdı. Ayrıca turbo demek ek maliyet ve istatistik olarak daha fazla bakım/masraf demek. 
 

bu yüzden en çok termal verimliliği olan atmosferik kullanmak gayet mantıklı. Hem de düşük devirde üretilen güç değerleri ölü olmuyor. 1.2-1.4 gibi motorların 1-2bin devir aralığı ölüdür. 
 

hibrit dizel olsa nasıl olurdu diye soru geliyor aklıma 😁 mercedes yapmıştı sanırım. Sonucu ne oldu bilmiyorum 

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Dizel hibritler psa grubunda var ama Türkiye’ye getirmiyorlar. Sebebi nedir bilemedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış AÇIL




 
hibrit dizel olsa nasıl olurdu diye soru geliyor aklıma [emoji16] mercedes yapmıştı sanırım. Sonucu ne oldu bilmiyorum 


Malum sitede 1.8 hibrit LPG benzin corolla var 1 adet. herhalde dizelden daha ekonomik olur.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Fena değil ama şehir içinde, uzun yolda hibritin bir anlamı kalmıyor zira küçük hacimli turbo benzinli bir motorun yanında sönük, dizelin yanındaysa anlamsız kalıyor hibritler, şehir içi bunun yeri.

ayrıca neden 1.8 motor hemde atmosferik,  koysana kuvvetli 1.0 turbo benzinli motoru mesela yada 1.2 koy 1.4 koy..... şimdi baktım konum clio olduğundan ona baktım daha doğrusu, adamlar hibritini çıkaracak koyduları motor galiba atmosefik 1.6 yahu olayınız ne sizin, madem tasarruf o zaman bırakın nasıl kar ederizi adam gibi motor koyun, hem yakıtı çok, hem vergisi çok koca motor koy hemde atmosferik, ne bu?  Bunların derdi az ekonomik gürünüp düşük maliyetli motorla kar yapmak, kısaca tasarruflu gösterip para kazanmak bence...

birazda ülkedeki motorlu araç vergilendirme sistemine baksak, Dünya emisyona göre vergi alırken biz halen daha motor hacmine göre vergi alıyoruz. Mesela Toyota 2,4 hibrit rav4 emsallerinden çok çevreci.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Barış AÇIL yazdı:


 

 


Malum sitede 1.8 hibrit LPG benzin corolla var 1 adet. herhalde dizelden daha ekonomik olur.

 

Onlar hepten bedava geziyor :) 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

birazda ülkedeki motorlu araç vergilendirme sistemine baksak, Dünya emisyona göre vergi alırken biz halen daha motor hacmine göre vergi alıyoruz. Mesela Toyota 2,4 hibrit rav4 emsallerinden çok çevreci.

o konu zaten malum, saçma sapan bir durumdayız...

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Onlar hepten bedava geziyor :) 

200 küsüre araba alacağım ve düp gaz takacağım :D  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...