İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Hacı Şenyurt
Tüketimi 1 litre düşürünce %35 tasarruf etmiş oluyorsun. Rakamın güzelliğine bak ya [emoji3]
Dümdüz yolda tamamen elektrik motoru ile sürebildiğin seyir hızı kak km. Bide onu denesene uzun yolda. 
Dümdüz yolda ben 80km görmüştüm.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hacı Şenyurt yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
Tüketimi 1 litre düşürünce %35 tasarruf etmiş oluyorsun. Rakamın güzelliğine bak ya emoji3.png
Dümdüz yolda tamamen elektrik motoru ile sürebildiğin seyir hızı kak km. Bide onu denesene uzun yolda. 

Dümdüz yolda ben 80km görmüştüm.

Artırın :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

yahu Tansu senin elektrik motoru 12 Kw güçmü üretiyor. İzledim videolarını ne zaman elektrik motoru solo çalışırken 12 kw ulaşsın , benzin motorunu açıyor. Yani 12 kw üstüne çıkmadığın süratlerde ve rampalarda sadece elektrik motoru ile gidebiliyorsun. Bataryan dolu bile olsa adamlar soloda 12 kw sınır koymuş. Akü sıcaklığı, Motor sıcaklığı düşük olmasına rağmen sonuç böyle cıkıyor. 

Şimdi ufak bir hesaplama yapalım. düm düz yolda 12 kw ile kaç yapar.

Düm düz, hava rüzgarlı olmadığı zaman 94 km /h

%1 eğimde 81 km/h

%2 eğimde 68 km/h

%3 eğimde 58 km/h

%4 eğimde 49 km/h

%5 eğimde 35 km/h 

%10 eğimde 24 km/h

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

135 ile gidebiliyor

 

 

Rampa aşaği süzülüyor abi. 12 kw ile inişte -%3 eğim olması lazım. Ancak o zaman 135 yapar. Denklem basit , 12 kw motor gücü ile her sürate çıkabilirsin. Rampa aşaği %3 eğimle 135 yapar. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

yahu Tansu senin elektrik motoru 12 Kw güçmü üretiyor. İzledim videolarını ne zaman elektrik motoru solo çalışırken 12 kw ulaşsın , benzin motorunu açıyor. Yani 12 kw üstüne çıkmadığın süratlerde ve rampalarda sadece elektrik motoru ile gidebiliyorsun. Bataryan dolu bile olsa adamlar soloda 12 kw sınır koymuş. Akü sıcaklığı, Motor sıcaklığı düşük olmasına rağmen sonuç böyle cıkıyor. 

Şimdi ufak bir hesaplama yapalım. düm düz yolda 12 kw ile kaç yapar.

Düm düz, hava rüzgarlı olmadığı zaman 94 km /h

%1 eğimde 81 km/h

%2 eğimde 68 km/h

%3 eğimde 58 km/h

%4 eğimde 49 km/h

%5 eğimde 35 km/h 

%10 eğimde 24 km/h


bagaja ekstra pil koyalım muhabbeti olurken hep diyorum ya, sorun pili artırmak değil. Sorun motor gücü de değil. Sorun, pilden gelen akımı artıramamak. Zaten en fazla 20kw civarında bir akım gelebiliyor. (206v ile beraber) Sıcaklığa ve pil doluluğuna göre de artıp azalıyor. 
 

standart kullanımda dediğin gibi 8-9kw sonrası benzinli motora geçiyor. Bazen 10-11 gördüğüm oluyor. 
 

ama 0-100 gazlama denemesi yaparsam 18-20’li değerleri görürüz. Mesela aşağıdaki videoda gaza yüklenince nasıl 18kw’ı görmüş. 
 

o sn’den sonra ICE çalışınca gereksiz yere pil harcamayıp pilden gelen enerjiyi azaltıyor. Benzinli motor destek atıyor

 

 

Ali Darbaz yazdı:

 

 

Rampa aşaği süzülüyor abi. 12 kw ile inişte -%3 eğim olması lazım. Ancak o zaman 135 yapar. Denklem basit , 12 kw motor gücü ile her sürate çıkabilirsin. Rampa aşaği %3 eğimle 135 yapar. 

Süzülme + biraz pedala basıyorum. Sadece süzülme yapsam belki araba 110’da sabit kalır belki de yavaşlar. 

Dediğin gibi 8-9kw güç isteğini geçmezsem elektrikli motorla 135-150-160 da görüyor. Orada benzinli motor yakıtsız çalışıyor. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Hız sabitlemeyi kullanmanı tavsiye ederim. Çok güzel milim milim kw değerini artırıyor. 

 

Şu adam corollası 2.0 litre. Klima ön cam buhu çözme açık. 80 le giderken 12 değilde 14 kw yaktığı için düz yolda elektrik motoru ile gidemiyor. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Hız sabitlemeyi kullanmanı tavsiye ederim. Çok güzel milim milim kw değerini artırıyor. 

 

Şu adam corollası 2.0 litre. Klima ön cam buhu çözme açık. 80 le giderken 12 değilde 14 kw yaktığı için düz yolda elektrik motoru ile gidemiyor. 

 

 

hız sabitleme çok iyi. Ama kullanacak yol yok. Otoyolda bile önüne araba gelince yavaşlıyor. Adaptif çalışıyor sürekli. Süzülme yapamıyorum mesela. Rampa olunca gaza yükleniyor hızı sabit tutmak için
 

O araba M20A-FXS motor kullanıyor. Pillerin nominal voltajı 216v. Bizde 201v. 
 

bizde inverterden max 600v çıkarken onlarda 650v çıkıyor. 
 

elektrik motorlarının toplam gücü 80kw. Bizde 53kw. 
 

Daha farklı bir araba. Daha güçlü. 180 beygir total gücü var. Yakıt tüketimi daha fazla. 
 

Bizdeki 1.8 98 beygir. 2.0 motor 150 beygir. Beygirleri beslemek kolay değil :) 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

hız sabitleme çok iyi. Ama kullanacak yol yok. Otoyolda bile önüne araba gelince yavaşlıyor. Adaptif çalışıyor sürekli. Süzülme yapamıyorum mesela. Rampa olunca gaza yükleniyor hızı sabit tutmak için
 

O araba M20A-FXS motor kullanıyor. Pillerin nominal voltajı 216v. Bizde 201v. 
 

bizde inverterden max 600v çıkarken onlarda 650v çıkıyor. 
 

elektrik motorlarının toplam gücü 80kw. Bizde 53kw. 
 

Daha farklı bir araba. Daha güçlü. 180 beygir total gücü var. Yakıt tüketimi daha fazla. 
 

Bizdeki 1.8 98 beygir. 2.0 motor 150 beygir. Beygirleri beslemek kolay değil :) 

 

Tansu istediği kadar beygiri yüksek olsun, bu adamın arabasıda aynı senin gibi 12 değilde 14 kw geçince benzine gaçiyor. 07:30 da kalktım bunları izliyorum. 

Yaris 8 kw olunca benzine geçiyor.

Auris izledim onun arabası nedense hep beraber çalışıyordu, b moduna felanmı almış onun yüzündenmi bilemedim. 

Senin araba 12 kw 

2 litre olanlar 14 kw 

 

Sana puan 75 kanka. 75 km hızla ne güzel gidilir bu arabayla. Ama 1,4 motor egeanın vergisi bile olmuş 2000 tl. Nasıl oalcak o iş bilemedim. Bedava gitse gene kendini absore edemeyecek. 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Tansu istediği kadar beygiri yüksek olsun, bu adamın arabasıda aynı senin gibi 12 değilde 14 kw geçince benzine gaçiyor. 07:30 da kalktım bunları izliyorum. 

Yaris 8 kw olunca benzine geçiyor.

Auris izledim onun arabası nedense hep beraber çalışıyordu, b moduna felanmı almış onun yüzündenmi bilemedim. 

Senin araba 12 kw 

2 litre olanlar 14 kw 

 

Sana puan 75 kanka. 75 km hızla ne güzel gidilir bu arabayla. Ama 1,4 motor egeanın vergisi bile olmuş 2000 tl. Nasıl oalcak o iş bilemedim. Bedava gitse gene kendini absore edemeyecek. 

 

 

Auris 3.nesil hybrid sanırım. Onlar daha fazla pil gücüne odaklanıyor ama pil sorunu yaşadılar. Eski yaris hybrid de aynı. Toyota da 4.nesilde pil korumayı artırıldı. Akım alıp verme CCL VE DCL azaltıldı. 10-14kw pil gücü görme sebebin bu aslında. Yoksa motorlar güçlü. Pillerden aşırı akımın bir anda çıkması istenmiyor. 
 

75k. Hızla 1000 devirde sürebilirsin :) 2,5-3lt’den fazla yakmaz 
 

1.3-1.6 vergisi 2200. Ben veriyorum 3500tl. 1300tl farkı fazla fazla kapatıyorum üstüne para kalıyor yakıt tasarrufu ile. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

@Ali Darbazgaza yüklendim biraz. Cumartesi şu düzlüğü bile bulmak zor. Fazla deneme yapamadım ama bu senin için. Mg1 35kw üretip direkt mg2’ye gönderiyor. 21kw da pillerden geliyor. Mg2 56kw güç veriyor. Motor 49kw üretiyor ama mg2 ve ICE’yi toplayıp toplam güç diyemiyoruz. Gezegen dişli olayı var. Totalde tekere 70kw gitmiş. 

 

Mavi ekranda gördüğün 10kw civarı olan kısım sadece pilden geleni gösteriyor. 
 

2-BF79222-749-F-42-D3-9-E0-F-B119-B295-C

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

4 tane servisi gezdim. Kullandıkları yağlara baktım. Varil hesabı. En çok total hoşuma gitti. Belçikadan geliyor. Api sp standartlarını karşılıyor. ilsac gf6a. Sanırım piyasada satılmıyor. 
 

total quartz 9000 future gf6. Api sp6
 

8-D9-F9641-7-C1-F-41-BB-ADE6-A72-CC40-FDCF96-FADD-5-F3-B-4-D1-A-BA52-2-C938-FD97


diğeri shell helix ultra. Bu da api sn plus karşılıyor 

 

1-BB40-EDE-1391-436-E-B20-A-403-E0851-F8

 

diğeri mobil super 3000 kullanıyor. Bu hoşuma gitmedi.

 

0-F05-BF8-B-4780-404-A-944-C-8-ABE443662

 

en son gittiğim yine shell helix ultra prof as-L bu varilde api sn karşıladığını yazıyor. Yedek parçacı foto çekmeme izin vermedi :) 

 

sanırım total’i seçeceğim. Psa’ya karşıyım ama yağı iyidir diye düşünüyorum 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gök

yetkili servislerin herbiri farklı yağmı kullanıyor 

 

dükkanda usta varilden yağ dökse hop nörüyon derim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Gök yazdı:

yetkili servislerin herbiri farklı yağmı kullanıyor 

 

dükkanda usta varilden yağ dökse hop nörüyon derim

evet yetkili servisi spec ler içinde kaldığı sürece istediği marka ile anlaşır.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gök yazdı:

yetkili servislerin herbiri farklı yağmı kullanıyor 

 

dükkanda usta varilden yağ dökse hop nörüyon derim

Toyota kendi yağını zorla sattırıyor. Ama servisler bunu minimum miktarda alıp farklı markadan devam ediyorlar çünkü daha kârlı. Hepsi de toyota’nın yağından daha iyi. 
 

içlerinde kötü yağ yok aslında. Hepsi iyi. Motor garanti dışı kalır diye tehdit etmeseler 0w16 koyacam ama uğraşmak istemiyorum

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Senin motorun Bsfc değerlerine bakıyorum, sonra hybrid sistemde çalıştığı motor yükünü inceliyorum. Motor ilk çalıştığı andan itibaren %75 %80 yükden başlıyor.  Motor yağı soğuk ve direk 1000 devirde %80 yük. 

Ben 4 ncü vitesde 1200 devirle gidiyorum desem , forum araban ambeleye kalıyor, kurum bağlıyacak bozulcak der. :D

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Senin motorun Bsfc değerlerine bakıyorum, sonra hybrid sistemde çalıştığı motor yükünü inceliyorum. Motor ilk çalıştığı andan itibaren %75 %80 yükden başlıyor.  Motor yağı soğuk ve direk 1000 devirde %80 yük. 

Ben 4 ncü vitesde 1200 devirle gidiyorum desem , forum araban ambeleye kalıyor, kurum bağlıyacak bozulcak der. :D

 

Bana bir şey diyemiyorlar. Bilmedikleri yerden vuruyorum 😁😁

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Toyota kendi yağını zorla sattırıyor. Ama servisler bunu minimum miktarda alıp farklı markadan devam ediyorlar çünkü daha kârlı. Hepsi de toyota’nın yağından daha iyi. 
 

içlerinde kötü yağ yok aslında. Hepsi iyi. Motor garanti dışı kalır diye tehdit etmeseler 0w16 koyacam ama uğraşmak istemiyorum

0w0 koy az yakar :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

0w0 koy az yakar :)

Şu nasıl

 

images?q=tbn:ANd9GcS-_SjvQdvMnHZP34CSZsX

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şu nasıl

 

Çare karter ısıtıcı. Elektriği evden alacak ama. 80 dereceye çıkarıp kapanacak. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Ali Darbaz yazdı:

 

Çare karter ısıtıcı. Elektriği evden alacak ama. 80 dereceye çıkarıp kapanacak. 

 

altında ateş yak en kolayı 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

0w20 ile 0w16 arasında ısınma süresi incelemesi yapılmış. 0w20 daha erken ısınmış. İnce yağ erken ısınır diye bi algı var ama yanlış. İnce yağ soğukken daha incedir dense daha doğru

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

herşey viskozite değil, biz galerici gibi sadece boyaya bakıyoruz yağ tekniğini incelerken ,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...