İçeriğe Yönlendir

2020 Opel Corsa 1.2 75 hp.


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Opelin 75 beygirlik Corsasını inceledim. Adamlar gizli saklı devrim yapmış. Ruhum bile duymadı. Bu gün bir videoda gördüm, laf arasında 2750 devirde 115 newton tork dedi. Tabi ben şok oldum. 

Atmosferik 3 silindirli motorun, 2750 devirde 115 newton tork ürettiği nerde görülmüş. Azami yük ile 60 km ortalama hız ile yapılan yolculuğun ortalaması 5,1 litre çıkmış. Bence harika veriler. Araba tercih edilebilir .  Erken devirde yüksek tork vermesi beni cezbetti. 

 

https://www.opel.com.tr/content/dam/opel/turkey/download/technical-specifications/13-02-2020/Corsa_MY20_Teknik_Foy.pdf

 

Tüketim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bi tsi kullansan bikkaç gün, diyorum salona çıkarırsın kıyamassın park etmeye

  • Beğen 14
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Evren Erakçora yazdı:

pejo motoru, epeydir var.

301 i geçen gün bir tanıdığa aldık 1250 km yaptı hayran kalmış

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Motor çok güzel, 

Verileri çok iyi. Turbo yok, intercooler  yok. Manyak bir şey bu motor. Devir bandında 2000 - 2300 devir arası tork düşmesi dışında bu veriler gayet iyi. 

75 beygir çekmez diye hor görenlerin vay haline. Bununla ne ekonomi yapılır . Lezzetli bir sürüş vadettiğini bakarak bile anlıyorum. Tecrübe etmeyi çok isterdim. 

Operasyonel Yağ sıcaklığı çok uçuk bir değer. 125 dereceden bahsediliyor. Nasıl bir yağ kullanıyor merak konusu . 

ACtC-3cXuyAZI5PQY2TeR3vJ1rQsMM9o-GCxw2YMACtC-3cW2Tvk-HzYdmiUfoyHBXigrRwmWlioiFnE

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Şehir dışı verisi 3.6, bizim fiesta nın 4.6. Ama ben de rahatça 5.1 litre /100 km ile seyahati tamamlarım. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mert Gulkokan yazdı:
Çağlar Bayur yazdı:
bi tsi kullansan bikkaç gün, diyorum salona çıkarırsın kıyamassın park etmeye

1.2 tsi 90 hp euro 6 motor 1400 devirde 160 nm tork veriyor

 

1.2 tsi ünite pahalı, daha ucuz ve basit yöntemlerle çözüm üretilmesi hoşuma gidiyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

bi tsi kullansan bikkaç gün, diyorum salona çıkarırsın kıyamassın park etmeye

Gerçek TSI ilk sürüşumde budur demiştim. Sonra TSI in s si gitti eh işte oldu

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

1.2 tsi ünite pahalı, daha ucuz ve basit yöntemlerle çözüm üretilmesi hoşuma gidiyor. 

biraz da keyif olacak motorda, untulmuş değerlerimiz

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Salıncak tablası kırılıyor diye okudum bir yerde.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

bi tsi kullansan bikkaç gün, diyorum salona çıkarırsın kıyamassın park etmeye

 

Abi 1,2 tsi iyidir hoştur. Tam benlik gibi duruyor. Ama yüksek turbo basıncı, pahalı yedek parçası, fazladan turbo ekipmanı, arabaların kendisininde pahalı olması beni aşıyor. 

Şu an gücümüz yetmez. Gücümüz yetincede polo almak istemiyorum acıkcası. Büyük bişiler alırız. Suvmuv gibimsi aletlerden düşünürüz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile corsa ibiza dan pahalı aynı motor şanzıman seçeneğinde, demek tsi alınması daha ucuz

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Cavit Çırakoğlu yazdı:

Salıncak tablası kırılıyor diye okudum bir yerde.. 

 

Onuda ben yazmıştım foruma. Ekşidede gündemde idi. Ayrıca direksiyonlarıda bozuk. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

pahalı yedek parçası,

vw en ucuzu bu konu hakkında bilgi vardı forumda?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

vw en ucuzu bu konu hakkında bilgi vardı forumda?

 

Abi forumda passat sahiplerinin ver yansınlarını okuyoruz. Basit arızalara yüklü maliyetler çıkarıyorlar. 

Neyse abi Opel servisi ile bir kaç kez işim olduğu için opel ucuz geldi bana. (sanayi dahada ucuz tabi)

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Tsi örnekleri var ama ali yine verimli atmosferikten bahsediyor. Tekrar edelim. İşin içine işletme ve bakım maliyetleri girerse atmosferikler her zaman öndedir arkadaşlar. 
 

bu arada bendeki 1.8 sanki 2 farklı motormuş gibi çalışıyor. Buna şaşırıyorum ama konuyu kavrayamadım. Anlat desen anlatamam yani. Sanki birinde güçlü geniş hacimli motor hissi verirken bazen çok küçük hacimli motormuş gibi davranıyor. Değişik

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Basit arızalara yüklü maliyetler çıkarıyorlar. 

dua et bir gün şarj lambası yanık kalmasın chevy de, kredi çeksen ömür yetmez ödemeye

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bakım maliyetleri girerse atmosferikler her zaman öndedir arkadaşlar. 
 

tsi da ki filtrede aynı yağ da fren balatası da atmosferik ile? yolda gaza dokunuca %95 markaların arkada kalması da paha biçilemez

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
tsi da ki filtrede aynı yağ da fren balatası da atmosferik ile? yolda gaza dokunuca %95 markaların arkada kalması da paha biçilemez
chevrrolet rezzo da ecotec motorlu şarj lambası yanmadan akü bitmiş şarj etmiyormuş araç haberimiz yok yolda kaldık. akü de bitince ateşleme de yapamamış ilginç araçlar
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

dua et bir gün şarj lambası yanık kalmasın chevy de, kredi çeksen ömür yetmez ödemeye

tsi da ki filtrede aynı yağ da fren balatası da atmosferik ile? yolda gaza dokunuca %95 markaların arkada kalması da paha biçilemez

Arkada kalmayı dert eden düşünsün :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

dua et bir gün şarj lambası yanık kalmasın chevy de, kredi çeksen ömür yetmez ödemeye

tsi da ki filtrede aynı yağ da fren balatası da atmosferik ile? yolda gaza dokunuca %95 markaların arkada kalması da paha biçilemez

 

Abi şarj lambası olayını bilmiyorum.  Konuyu açarmısın. Araba bozulmasın istediğim için her türlü önlemi alıyorum. 

Cruze şarj alternatörü invertöre bağlı. Ordanda Bcm gidiyor. Bcm ise Ecm modulune. 3 parcada pahalı. Korumaya çalışıyorum. Şimdilik sorunumuz yok. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arkada kalmayı dert eden düşünsün :) 

 

Lise ve sonrası 24 yaşıma kadar ralli şöförü gibi adamdım. Sonra zevk vermemeye başladı. Askerden sonra minimalist, ekonomik bir hayatı benimsedim. O seneden sonra 10 yılda ailecek çok hızlı bir büyüme gösterdik. 

Bu durumdan hoşnutum. Çizgimi bozmak istemiyorum.

Gezmek tozmak istiyorum ben. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Çağlar Bayur yazdı:

dua et bir gün şarj lambası yanık kalmasın chevy de, kredi çeksen ömür yetmez ödemeye

tsi da ki filtrede aynı yağ da fren balatası da atmosferik ile? yolda gaza dokunuca %95 markaların arkada kalması da paha biçilemez

Çağlar abi özel mesaj atılamıyor sana 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Çağlar Bayur yazdı:

yolda gaza dokunuca %95 markaların arkada kalması da paha biçilemez

1.25 fiesta ile tokadı basıyordum 1.4 tsi golfe :D Büyük ihtimal adam basmıyordur.Haddimemi.Trigeri değiştirince bir hadsizlik yapayım diyorum :) 

Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler

Kullanılmaz mı kullanılır ama keyif vermez. Hoş beklentiyle alakalı bir durum. Bende 1.25 Fiesta varken arabanın bana vereceklerini bildiğim için beklentim yoktu ve sakin sürüş stiline alışmıştım.  Fiestayı satıp 2016 1.2 tsi İbiza aldığımda kullanım stilimde ekonomi modundan çıkmıştı. Bu tarz atmosferik torksuz arabalar insanı ekonomik olarak destekliyor. 

İbizanın fabrika verileri Fiestanınkinden en az 1 litre daha düşüktü şehir içi ve uzun yolda ama ben İbiza ile Fiestada yaktığımdan daha fazla yakıyordum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...