İçeriğe Yönlendir

Sen Yenisin Galiba? | Yeni Egea Ailesi


Furkan Sumer

Recommended Posts

Eyüp Çetin

Egea Cross'un 1.0 100 HP Benzinli olanını yaklaşık 400-450 km kullandım. Aslında kullandığım aracı 1.4 95 HP zannediyordum ama sürdükten sonra öğrendim öyle olmadığını. Egea Cross 1.4'lerde start stop yokmuş bunu öğrendikten sonra farkettim farklı bir motoru olduğunu. 😊 Deneyimlerimi paylaşmak istedim belki alacak olanlara fikir verir. Öncelikle fiyatı etkileyen en önemli unsur performans seçenekleri. Benzinli atmosferik araçları kullanan bilir ve herkesin kendine göre beklentisi vardır fakat teknik verileri az çok bellidir. Özellikle uzun yolda hızlanma konusunda sıkıntı yaşanıyor. Yüklü şekilde binilince araba baya hantallaşıyor. Sollama yaparken rampaya gelince sollamak baya zaman alıyor ve nasıl bir anda arkada belirdiğini anlayamadığım BMWlerin, Mercedeslerin, Passatların şimşekleri rahatsız ediyor beni. Bu nedenle ben turbolu olanı tercih ederdim. Yine de genel olarak 1.0 motorlu turbosuz bir araca göre gayet güzel performans sunmuş sonradan farkettim.  Konfor olarak orta sınıf bir araba için yeterli bence. Yumuşak bir süspansiyon sistemi mevcut çok sarsılmıyor araba. Ses yalıtımı gayet başarılı motorun sesi çok fazla gelmiyor. Multimedya sistemi gayet stabil şekilde çalışıyor herhangi bir kasılma vs. olmadan. Hayalet göstergede yol bilgisayarı gerekli her türlü uyarıyı yapıyor. Hayalet gösterge bazı durumlarda dikkatimi dağıttı ama belki de alışana kadar böyle bir etkisi var. Yan aynalardaki kör nokta uyarı sistemi kesinlikle çok kullanışlı. Araba alınırken bu özellikle tercih edilebilir. Malzeme kalite hissi orta seviyede ki zaten çok da bir şey beklemek yanlış olabilir. Sonuçta en uygun fiyata alınabilecek arabalar arasında. Fakat bu arabaya SUV tanımı yapmak doğru değil. Normal arabalarla SUVlar arasında bir yüksekliğe sahip. İçerisinde öyle SUVlardaki gibi bir genişlik hissi yok. Ama yine de 4 büyük 3 çocuk rahatlıkla gezdik diyebilirim. Kliması güzel üflüyor fakat çift yönlü ayarlaması yok. Ayrıca arka kısma giden ayrı bir kanal yoktu bu da arkadakileri biraz rahatsız etti. Yazın çok geziyorsanız bu özellik önemli bence. Kol dayama kısmı kendi arabamda hemen koltuğa bağlı olduğu için alıştığımdan mıdır nedir uzaktaymış gibi geldi. Biraz eğilerek dayadım gibi oldu. Arabada anahtarsız giriş ve çalıştırma var. Fakat indikten sonra eğer cam açık kalmışsa anahtardan kapatılmıyor tekrar çalıştırmak gerekiyor ki bu iyi değil. 

 

Aklıma gelenler bunlar. Sonuç olarak her şey paraya bakıyor. Gücü buna yetenlerin beklentilerini fazlasıyla karşılar. Tavsiye ederim. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Eyüp Çetin yazdı:

Egea Cross'un 1.0 100 HP Benzinli olanını yaklaşık 400-450 km kullandım. Aslında kullandığım aracı 1.4 95 HP zannediyordum ama sürdükten sonra öğrendim öyle olmadığını. Egea Cross 1.4'lerde start stop yokmuş bunu öğrendikten sonra farkettim farklı bir motoru olduğunu. 😊 Deneyimlerimi paylaşmak istedim belki alacak olanlara fikir verir. Öncelikle fiyatı etkileyen en önemli unsur performans seçenekleri. Benzinli atmosferik araçları kullanan bilir ve herkesin kendine göre beklentisi vardır fakat teknik verileri az çok bellidir. Özellikle uzun yolda hızlanma konusunda sıkıntı yaşanıyor. Yüklü şekilde binilince araba baya hantallaşıyor. Sollama yaparken rampaya gelince sollamak baya zaman alıyor ve nasıl bir anda arkada belirdiğini anlayamadığım BMWlerin, Mercedeslerin, Passatların şimşekleri rahatsız ediyor beni. Bu nedenle ben turbolu olanı tercih ederdim. Yine de genel olarak 1.0 motorlu turbosuz bir araca göre gayet güzel performans sunmuş sonradan farkettim.  Konfor olarak orta sınıf bir araba için yeterli bence. Yumuşak bir süspansiyon sistemi mevcut çok sarsılmıyor araba. Ses yalıtımı gayet başarılı motorun sesi çok fazla gelmiyor. Multimedya sistemi gayet stabil şekilde çalışıyor herhangi bir kasılma vs. olmadan. Hayalet göstergede yol bilgisayarı gerekli her türlü uyarıyı yapıyor. Hayalet gösterge bazı durumlarda dikkatimi dağıttı ama belki de alışana kadar böyle bir etkisi var. Yan aynalardaki kör nokta uyarı sistemi kesinlikle çok kullanışlı. Araba alınırken bu özellikle tercih edilebilir. Malzeme kalite hissi orta seviyede ki zaten çok da bir şey beklemek yanlış olabilir. Sonuçta en uygun fiyata alınabilecek arabalar arasında. Fakat bu arabaya SUV tanımı yapmak doğru değil. Normal arabalarla SUVlar arasında bir yüksekliğe sahip. İçerisinde öyle SUVlardaki gibi bir genişlik hissi yok. Ama yine de 4 büyük 3 çocuk rahatlıkla gezdik diyebilirim. Kliması güzel üflüyor fakat çift yönlü ayarlaması yok. Ayrıca arka kısma giden ayrı bir kanal yoktu bu da arkadakileri biraz rahatsız etti. Yazın çok geziyorsanız bu özellik önemli bence. Kol dayama kısmı kendi arabamda hemen koltuğa bağlı olduğu için alıştığımdan mıdır nedir uzaktaymış gibi geldi. Biraz eğilerek dayadım gibi oldu. Arabada anahtarsız giriş ve çalıştırma var. Fakat indikten sonra eğer cam açık kalmışsa anahtardan kapatılmıyor tekrar çalıştırmak gerekiyor ki bu iyi değil. 

 

Aklıma gelenler bunlar. Sonuç olarak her şey paraya bakıyor. Gücü buna yetenlerin beklentilerini fazlasıyla karşılar. Tavsiye ederim. 

Anlaşıldı ben sevmem bunu 😁

Dogan Arsiray yazdı:

1.0 turbosuz 100 hp mi. büyük başarı ama tork yetmez.

1.0 turbolu olan 1.4 ile karşılaştırma yapılmış

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Dogan Arsiray yazdı:

1.0 turbosuz 100 hp mi. büyük başarı ama tork yetmez.

 

Evet beklentiyi yüksek tutmamak gerekir ama o motora rağmen düşündüğümden daha iyiydi. 

 

 

 

Selçuk Bakış yazdı:

Anlaşıldı ben sevmem bunu 😁

1.0 turbolu olan 1.4 ile karşılaştırma yapılmış

 

Sana gitmez kardeşim. Hele ki alışınca yüksek torka falan zor geliyor. Ama araç güzel 1.6 320'likleri tercih edilebilir.

 

1.4'le karşılaştırma yapmadım aslında. Sürdükten sonra sürdüğümün 1.0 olduğunu farkettim. 😊

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bizim arabaların 1,4 atmosferik  ama 1.0 Turbolu üretiliyor . 1,0 turbda 1500 devirde başlayan  190 newton tork ile kucaklaşıyorsunuz . 5000 devire kadar dolu dolu gidiyor. Normal otomobillere göre 1000 devir daha erken maksimum gücünü sağlıyor.  1295 kilo sürücü ve depolar dolu ağırlığı var. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

yalnız o 1.0 olan firefly denen turbo beslemeli değilmiydi, atmosferikte o hacimde 100 hp turbosuz zor olur biraz...

tercih edileni 1.0 zaten, 1.4 ü sevmemişler...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Dogan Arsiray yazdı:

1.0 turbosuz 100 hp mi. büyük başarı ama tork yetmez.

 

Arabada turbo varmış yanlış bilgi vermeyelim. 😊

Ali Cihangiroğlu yazdı:

yalnız o 1.0 olan firefly denen turbo beslemeli değilmiydi, atmosferikte o hacimde 100 hp turbosuz zor olur biraz...

tercih edileni 1.0 zaten, 1.4 ü sevmemişler...

 

Aynen abi yanlış bilgi vermeyelim. Araba da turbo var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Eyüp Çetin yazdı:

 

Evet beklentiyi yüksek tutmamak gerekir ama o motora rağmen düşündüğümden daha iyiydi. 

 

 

 

 

Sana gitmez kardeşim. Hele ki alışınca yüksek torka falan zor geliyor. Ama araç güzel 1.6 320'likleri tercih edilebilir.

 

1.4'le karşılaştırma yapmadım aslında. Sürdükten sonra sürdüğümün 1.0 olduğunu farkettim. 😊

O araca o parayı vermem ya 😁

Biraz otomatik takılmak istiyorum artık

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

 

Yavaş yavaş kullandığım arabayı öğrenmeye başlıyorum. 😊

Selçuk Bakış yazdı:

O araca o parayı vermem ya 😁

Biraz otomatik takılmak istiyorum artık

 

Otomatik en iyisi aslında. Bir sonraki araçta benim de tercihim otomatik olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Eyüp Çetin yazdı:

 

Yavaş yavaş kullandığım arabayı öğrenmeye başlıyorum. 😊

Sakın satma 😁 500ü hanıma ver pandayi sat, ben sana deyim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Selçuk Bakış yazdı:

Sakın satma 😁 500ü hanıma ver pandayi sat, ben sana deyim.

 

Bakalım kısmet. Zaten satasım yok. Yeni arabalar alınacak gibi değil. Ama satmayı düşünürsem aklımda dediğin var. Satarsak öncelik pandada. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Temel bir sürüş tekniği olan Downshift rev Matching yapınca her araba size beygir dolu gelir. 

 

https://drivingfast.net/rev-matching/

 

Arabanızın tork ve beygir grafiğine bakmanız size hangi devirde power band olduğunu gösterir.  Mesela aşağidaki grafik için Power band 3000 - 5500 arasıdır. 

 

Sample-Engine-Power-Torque-curve.png

 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

100 hp turbo arabanın çekişi bence yeterli olur. 109 hp 1.2 turbo berlingo gövdesi itibarı ile zaten daha ağırken 3 kişi yapılan seyahate gayet yeterliydi. 120 den sonra gitmiyor tabi 160 maks hız.  ama yeterli bence. ama küçük hacimli atmosferik motorun alt devir torksuzluğu artık çekilir şey değil hele yeni araba alınacaksa. çünkü trafikte yavaş kalıyor.  yoksa bütce işi bu işler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Dogan Arsiray yazdı:

yoksa bütce işi bu işler.

 

Olay tamamen bununla alakalı. 

Aslında hızlı gitmek değil bendeki düşünce. Hızlanma düşük olunca keyif almıyorum yolculuktan. Altımda 3.0 Audi Quattro bile olsa 120 ile giderim. 😊 Ama önüme bir araç çıkıp yavaşlatınca tekrar gitmiyor ya araba ona illet oluyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli
Eyüp Çetin yazdı:

 

Olay tamamen bununla alakalı. 

Aslında hızlı gitmek değil bendeki düşünce. Hızlanma düşük olunca keyif almıyorum yolculuktan. Altımda 3.0 Audi Quattro bile olsa 120 ile giderim. 😊 Ama önüme bir araç çıkıp yavaşlatınca tekrar gitmiyor ya araba ona illet oluyorum. 

+1 

 

Arabanın son hızından çok hızlanması önemli benim için de :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

İsmi kros. Ne farkı var anlamadım ben
 

3-B6-DF043-F77-D-4-B45-942-C-0040-AD6484


 

73-C016-F8-B631-47-FB-A2-AB-6284722-AD1-

 


 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gülkokan yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
İsmi kros. Ne farkı var anlamadım ben
 
3-B6-DF043-F77-D-4-B45-942-C-0040-AD6484-C7.jpg

 
73-C016-F8-B631-47-FB-A2-AB-6284722-AD1-C4.jpg
 

 
 

4 cm fark var ne bekliyorsunki

4cm için yeni üretim bandı oluşturulur mu :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Evren Erakçora yazdı:

Orta direğin krosu o kadar olur. 

kro nun teki yani :D :D

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

O değilde bu Cross SUV diye satılırken, trekking özelliği olan 500l MPV diye satılıyor. Altı daha yüksek içi daha geniş 🤔

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selçuk Bakış yazdı:

O değilde bu Cross SUV diye satılırken, trekking özelliği olan 500l MPV diye satılıyor. Altı daha yüksek içi daha geniş 🤔

otomotivin dünyada  içine düştüğü hal aynen bu şu anda.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Çağlar Bayur yazdı:

otomotivin dünyada  içine düştüğü hal aynen bu şu anda.

Arabaya bir dodik, 4-5 cm de yükseklik ekleyip SUV diye kepirtelim aman satalım demişler 😊

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...