İçeriğe Yönlendir

2004 Fiesta Bakımı Bitirdik ama Nasıl?


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)

Sonunda ağır + periyodik bakım tamamen bitti. Ancak sürprizlerle karşılaşmadık değil.

 

Sabahın ilk sürprizi aracın altındaki suyu görmemle başladı.  AEafqe.jpg

 

Su seviyesini kontrol ettiğimde minimum da idi. Hiç ekleme yapmadan zaten servise gidiyorum diye aynı şekilde yola çıktım. İlk durak Petrol Ofisi oldu. Coolant 3lt kırmızı antifrizi alıp yanına 500ml 4 adet saf su ekledim ve servise devam.

İşlemlere başlandı. Yağ filtresi ve yağı 1 gün önce aynı serviste değiştirmiştim zaten. Zaman yok diye bu işlemleri sonraya bırakmıştık. Araç lifte alındı. Parçalar hazırdı, yanı başa koyuldu ve söküme geçildi.

 

gRhuu4.jpg

 

Söküm işlemleri sorunsuz ilerlerken öncelikle ilk sorun su kaçağı ile alakalıydı. Devirdaim azda olsa kaçırıyordu ancak usta yedek su deposunu yerinden söktü ve ters çevirdi. Ters çevirmesiyle birlikte kapalı olan kapaktan su baya bi akmaya başladı. Sorunu bulduk kapakta sorun dedi. Kapağın orjinal olduğunu söyledim. Belki özelliğini yitirmiştir dedi. Kapağım orjinal ama depo, KALE marka, orjinal değil.

 

iS6uoX.jpg

 

Servisin olduğu saniyideki parçacıya gittim. Orjinal kapak ile kale radyatöre deneme yaptık. Tam oturmuyor bendeki gibi. Neyse şansımızı deneyelim dedik 180₺ gibi bir masraf ile geri verme şansımız olmadan ekstradan orjinal yedek su deposu almaya karar verdik. Depoyu aldık ve bendeki mevcut orjinal kapağı taktık. Depoyu su ile doldurup ters çevirdik. 1 damla bile akıtmadı. Demekki depodanmış dedi. Hortumlarda bir sorun kaçak vs. olmadığını depodan dolayı yaptığını söyledi. // Ancak burada aklımın almadığı olay şu; 150 km yol yapıp aracı stop ediyorum ve kontrol ettiğimde hiç eksiltme olmadığını görüyorum. Ertesi gün ciddi eksiltme olduğunu görüyorum. Bu su, araç stop ettikten sonra durduğu yerde kapaktan ne diye taşacakki? 

 

Usta sonrasında adını bilmediğim bir parça verdi elime. Bu ölmüş değişmemiz lazım dedi.  Hayda bir masraf daha çıktı. Aracı kazdıkça masraf çıkıyor :D

xyZy5a.jpg                 BrB5xT.jpg

 

Bu parçayı sanayide ki 2 parçacıda da bulamadım. İnternette orjinalleri 500-600₺ civarında. İnanılmaz yüksek. Mecburen yan sanayi veya ithale yönelmek zorunda kalarak kuzenimden alıp getirmesini rica ederek bir parçacıdan 140₺ ye ECEM marka motor üst takozu aldım ve araca montajı yapıldı. Araçta özellikle 1 ve 2. viteslerde 2500-3000 devir civarında ayağı gazdan çekince 

ileri geri atıyodu araba kendini, tekler gibi. Yine özellikle 1 den 2 ye 2 den 3 e geçişlerde sanki debriyajı doğru kavrayamıyormuşum gibi vuruntu yapıyordu araç. İleri geri atar gibi oluyordu ve cidden rahatsız ediciydi. Bu parçayı değiştikten sonra vites attıktan sonra pamuk gibi devam ediyorum. 2500-3000 devirde gaz bırakınca çok hafif olması gereken gibi her şey. Vites yükseltmelerinden sonraki kavramada hiçbir sıkıntı yok. Araba kaymak gibi geçiyor.

 

Hava filtresi uzun boy yani aracıma uygunsuz alınmıştı. Hava filtresini değiştirdik orjinal uyanı ile. O sırada usta külbütör kapak contanı da değişelim bence dedi. Tekrar fıtı fıtı parçacıya gittim. Yan sanayiye 25₺ dedi orjinale 100₺ dedi. Orjinal dediği de eing mi ne alman malı. Sonradan anladım orjinal değil ama kaliteli bir marka olduğunu. Zaten ford bunlarıda kullanıyor dedi. Gittim sordum ustaya bu 25 bu 100 değer mi dedim. Valla bence orjinal alalım dedi. Aldık 100₺ lik alaman malını onuda takıverdik. 

 

WKNByC.jpg

 

Araç liftinin yanında basınçlı hava vardı. Ustayı biraz kanser etsemde arabanın motor bölümündeki tozlara kahrol düşman al sana bombe der gibi hava tabancasıyla dip köşe arada da balata spreyinden destek alarak temizledim. 

 

V kayışlarımı da focus kayışları vermişler. Tekrar servis yakınındaki parçacı ile usta arasında 5 kere git gel yaparak yeni kayışları DAYCO marka aldım. Focus kayışlarını uzaktaki parçacıya en son geri iade ettim.

 

Antifriz doldurulurken ustaya, araba hava yapıyor onuda alacağız değil mi dedim. Alıcaz tabi almadan olur mu dedi. Motorun sol tarafından bir hortumu çıkardı. Küçük pipet gibi bir şeyden yere, doldurduğumuz antifriz dökülmeye başladı. Sağ tarafta depodan dolduruyoruz oluk oluk, sol tarafta minik minik akıyor yere. Bu şekilde devirdaim olduğunda içeride havanın kalmayacağını söyledi ve su seviyesi max civarına indiğinde oranın hortumu mu diyeyim kablosu mu ne ise onu taktı. Daha sonra test sürüşüne gitti, hiçbir sorun yok dedi ancak rölantide 3000 devir civarına çıktığımda halen şırıl şırıl su sesi geliyordu. Yine hava yaptı sanırsam. Çok ağır trafikte kaldım. Araç sorunsuz fan açıyor ve hararetim hiç yükselmedi. 

 

Son olarak şunu da sormak isterim. Bakımlardan önce kalorifer seviyesi 0 da yani kapalı iken ve kalorifer en sıcağa ayarlı iken yolda giderken sanki 2 de falan açmışız gibi inanılmaz sıcak üflüyordu. Hemde baya kaliteli bir sıcak yani. Annem falan arka koltukta çok rahatsız oluyordu hatta. Oğlum kapat şunu yandık diyordu. O denli sıcaklık geliyordu. Çok püfür püfür gelmiyordu ama hafif hafif baya sıcak geliyordu. Şimdi o sıcaklık 0 ayarında iken motor sıcakken yok mesela. %60 oranında azalmış. Üflemeside bir tık azalmış ama üflediği sıcaklık daha da azalmış. Olması gereken bence bu gibi ama yine de sormak istedim. Bakım öncesinde, yolda giderken kalorifer sıcağa ayarlı fakat, 0 konumunda iken bile 2 derecede gibi arabayı hamama çeviriyordu. Bu arada klima yönlendirmem bozuk hem ayağa hem yüze konumunda takılı. 

 

Totalde yapılanlar:

 

Triger seti orjinal değişti

Devirdaim orjinal değişti

V kayış 2 li DAYCO değişti

Yağ değişti

Yağ filtresi değişti

Hava filtresi değişti

Külbütör kapak contası değişti

Yedek su deposu değişti

Motor üst takozu değişti

Şanzıman alt takozu değişti

 

Araba 0 km bir yılana dönüştü. Şuan trnin en bakımlısı :D

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hayırlı olsun, motor suyu kaçırıyrsa sıcaklığı da aşırı yükseliyor olabilir, şimdi normal dir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Çağlar Bayur yazdı:

hayırlı olsun, motor suyu kaçırıyrsa sıcaklığı da aşırı yükseliyor olabilir, şimdi normal dir.

Abi üst takozu yan sanayi ile değiştik ama inanılmaz rahatladı araba ya. O vites geçişleri neymiş önceden şimdi daha rahat anlıyorum

Yorum bağlantısı
Ferhat Şahan

Hayırlı olsun güle güle kullanın. Sizin daha önceki konunuzda da yazmıştım kale marka yedek su deposu size sorun çıkaracak diye neyseki daha büyük sorun olmadan değişmişsizniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Çok püfür püfür gelmiyordu ama hafif hafif baya sıcak geliyordu. Şimdi o sıcaklık 0 ayarında iken motor sıcakken yok mesela. %60 oranında azalmış

İç sirkülasyon açılmış olabilir mi? Doğanda falan fan açmasan bile hava direk içeri gelirdi, birde ayar bozuksa yazın bile sıcak üflerdi araç ilerlerken.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

3000 devir civarına çıktığımda halen şırıl şırıl su sesi geliyor

 

Hala hava var. Motor çalışma ısısında bir göz hararette radyatör kapağı açılacak, 3 kere falan fan açması beklenip tekrar denenecek.

 

Mert Emre ŞAMCI yazdı:

sıcaklık 0 ayarında iken motor sıcakken yok mesela. %60 oranında azalmış.

 

Polen filtresi yoktu da yeni mi takıldı?

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Ümit Türk yazdı:

hayırlı olsun mert. 

parçalardan yana hiç şansın yok öyle anladım.  

Abi vallahi yok. V kayışlarımı focus vermişler. Bütün parçaları aldığım yer ile servis arasında 15km var. İki arada bir derede kaldım. Motor üst takozuda parçaları aldığım parçacıda vardı ancak bulunduğum bölgedeki sanayide yok idi. Sonra gittim üst kapak contası aradım. + bide devirdaim ile trigerin yanında gelen parçayı yeni seri vermişler. Benim araçta eski seri varmış. Eski versiyon. Usta bunu değiş takmayalım dedi. Neyseki oranın şef ustası ben daha önce taktım sorun olmaz dedi de bari onu kurtardık :D 

Ferhat Şahan yazdı:

Hayırlı olsun güle güle kullanın. Sizin daha önceki konunuzda da yazmıştım kale marka yedek su deposu size sorun çıkaracak diye neyseki daha büyük sorun olmadan değişmişsizniz. 

Değiştik sonunda hocam dediğiniz gibi. Kapak 15 senelik orjinal kapağı, onuda değişsemiydim bilemedim ama bu kapak eski depoya tam oturmuyordu zaten. Böyle alttan 1-2 dişli görünüyordu deponun. Ters çevirdiğimizde ciddi seviyede kaçırdı zaten. Yeni depoda çevirdik sorun yok. Ancak deponun üst kısmı baloncuk baloncuk olmuş. Eski depoda bu olmamıştı hiç

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

İç sirkülasyon açılmış olabilir mi? Doğanda falan fan açmasan bile hava direk içeri gelirdi, birde ayar bozuksa yazın bile sıcak üflerdi araç ilerlerken.

Mesela ilk söylediğimde inanılmaz sıcak üflerken 0 konumunda, ayarı soğuğa getirince 0 konumunda soğuk üflüyordu. En azından motor sıcaklığını üflemiyordu içeri. O kısım çalışıyor. Soğuk sıcak kısmı. Orada sorun yok. 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

 

Hala hava var. Motor çalışma ısısında bir göz hararette radyatör kapağı açılacak, 3 kere falan fan açması beklenip tekrar denenecek.

 

 

Polen filtresi yoktu da yeni mi takıldı?

Polen filtresi vardı. Ancak büyük ihtimalle en az 15.000 km felan değişmemiş olabilir. Onu 4.000 km önce falan değiştirdim.  Polen filtrem yeni. Orjinal değil ama yeni.

Sani Gerşon yazdı:

 

Hala hava var. Motor çalışma ısısında bir göz hararette radyatör kapağı açılacak, 3 kere falan fan açması beklenip tekrar denenecek.

Abi usta o hortumu söküp hava alırken araç çalışmıyordu. Devirdaim yaparken motor kapalı idi. Bu hava alma olayı çok can sıkıyor. Bilen adam gibi bir ustada yok bunu yahu

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Bilen adam gibi bir ustada yok bunu yahu

Usta var da, siz bilenine gitmemiş olabilirsiniz :)

Dediğim yöntemle siz de halledebilirsiniz. Bir kişiye daha ihtiyacınız var sadece.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

Usta var da, siz bilenine gitmemiş olabilirsiniz :)

Dediğim yöntemle siz de halledebilirsiniz. Bir kişiye daha ihtiyacınız var sadece.

Abi afedersin ama m4la anlatır gibi tane tane anlatır mısın? Uygulayayım eşimle birlikte :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Bilen adam gibi bir ustada yok bunu yahu

:):) 

seçimlerin yanlış her ustaya gidilmez

motor kapalı iken hava alma olayı çok amatörceydi  ben olsam ordan  toplarım malzemelerimi çıkardım. 

yakın zamanda aracımı bakıma götürcem hazır gitmişken amortisörlerimde değişcek gel benimle ustamla tanıştırayım seni.  

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Abi afedersin ama m4la anlatır gibi tane tane anlatır mısın? Uygulayayım eşimle birlikte :D

Estağfurullah.

Öncelikle hanıma hürmetler, sevgiler :flowers:

Kendisini direksiyona oturtun. Motor soğuk, zemin tamamen düz olsun. Su seviye kontrolü yapın, onun da gözü hep hararette olsun. Kaloriferi açın en sıcakta, fanın kademesi önemli değil.

Sonra siz gidin genleşme kabının kapağını açın. Araç çalışsın, ısınsın. eşinizin gözü hararetten ayrılmayacak biçimde araç fan açsın. En az 3 kere fan açtırın araca. Daha fazla olursa daha da iyi olur. Sonra motoru stop edin, genleşmenin kapağını kapatın. Tam soğuduktan sonra kapağı açarak seviyeyi kontrol edin. İlk kontrolden aşağıdaysa hava alma işlemi başarılıdır. Ancak unutmayın, yeterli olmayabilir. Yeterli gelmezse tüm prosedürü tekrar edin. Mutlaka başarıya ulaşacaksınız.

 

Sizin burada öneminiz şu: Eğer ki genleşme kapağında bir taşma, kaynama olursa, hemen motoru durdurmanız için eşinize haber verebilmenizdir. Olacağını sanmam ama, yine de tedbiri elden bırakmamak iyi olur.

Ümit Türk yazdı:

motor kapalı iken hava alma olayı çok amatörceydi

Bir yere kadar havasını alabilir ama blok içinde, kalorifer peteğinde varsa alamaz tabi.

Bu iş biraz zaman aldığı için, uğraşmak istemiyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Sani Gerşon yazdı:

 

Kendisini direksiyona oturtun. Motor soğuk, zemin tamamen düz olsun. Su seviye kontrolü yapın, onun da gözü hep hararette olsun. Kaloriferi açın en sıcakta, fanın kademesi önemli değil.

Sonra siz gidin genleşme kabının kapağını açın. Araç çalışsın, ısınsın. eşinizin gözü hararetten ayrılmayacak biçimde araç fan açsın. En az 3 kere fan açtırın araca. Daha fazla olursa daha da iyi olur. Sonra motoru stop edin, genleşmenin kapağını kapatın. Tam soğuduktan sonra kapağı açarak seviyeyi kontrol edin. İlk kontrolden aşağıdaysa hava alma işlemi başarılıdır. Ancak unutmayın, yeterli olmayabilir. Yeterli gelmezse tüm prosedürü tekrar edin. Mutlaka başarıya ulaşacaksınız.

 

Sizin burada öneminiz şu: Eğer ki genleşme kapağında bir taşma, kaynama olursa, hemen motoru durdurmanız için eşinize haber verebilmenizdir. Olacağını sanmam ama, yine de tedbiri elden bırakmamak iyi olur.

bravo çok akıcıydı. 

güzel anlatım. ben sürekli gördüğüm için kendi aracımda yabancılamadan anladım hemen. dedikleriniz çok doğru. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Benim aracımda hiç uğraşmadan liftte yan yatırıp almışlardı.  En hızlı ve garanti yöntem o galiba. 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ersen Tapan yazdı:

Benim aracımda hiç uğraşmadan liftte yan yatırıp almışlardı.  En hızlı ve garanti yöntem o galiba. 

lifte yan yatırmak nasıl birşey? 

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Ümit Türk yazdı:

lifte yan yatırmak nasıl birşey? 

Liftin kollarını sadece aracın bir tarafına takıp bir miktar kaldırıyorlar yada sadece ön 2 tekere. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

1.4 tdci hava alma prosedürü:

 

kabı tamamen doldurunuz ve genleşme depo kapağını sıkıca kapatınız

motoru çalıştırınız ve hararet normal seviyesine gelene dek aracı sürünüz ( kaloriferin açık kapalı olması farketmez, bunlarda vana yoktur hava akışını önleyen klape vardır, yani su termostad açtıktan sonra hep dolaşır, soğuğa alınca peteğe giden su kesilmez yani)

 

durunuz motoru stop ediniz, genleşme kabında su kalmadığını göreceksiniz (sistem tam boşaldıysa, boşalmadıysa az su kaybı olur) 1.5 lt. saf su ile MAX a kadar doldurunuz ve 3-5 dk. daha turlayınız

durup motor çalışır yada stop ken seviye kontrolü yapınız, düşmediyse iş tamam, düştüyse ilave su koyup devam ediniz.

 

işlem tamamdır, hava almaya hortum sökmeye gerek yoktur, termostad açınca su kalorfiere gider ve sistem dolar, eksilmede zaten bu yüzden olur, 1.5 lt ilave ettiğimiz su kalorifer peteği ve kısmen su hortumlarına gider, havayı kendiliğinden alır, su sesi asla duyulmaz bile. 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Sonunda ağır + periyodik bakım tamamen bitti. Ancak sürprizlerle karşılaşmadık değil.

 

Sabahın ilk sürprizi aracın altındaki suyu görmemle başladı.  AEafqe.jpg

 

Su seviyesini kontrol ettiğimde minimum da idi. Hiç ekleme yapmadan zaten servise gidiyorum diye aynı şekilde yola çıktım. İlk durak Petrol Ofisi oldu. Coolant 3lt kırmızı antifrizi alıp yanına 500ml 4 adet saf su ekledim ve servise devam.

İşlemlere başlandı. Yağ filtresi ve yağı 1 gün önce aynı serviste değiştirmiştim zaten. Zaman yok diye bu işlemleri sonraya bırakmıştık. Araç lifte alındı. Parçalar hazırdı, yanı başa koyuldu ve söküme geçildi.

 

gRhuu4.jpg

 

Söküm işlemleri sorunsuz ilerlerken öncelikle ilk sorun su kaçağı ile alakalıydı. Devirdaim azda olsa kaçırıyordu ancak usta yedek su deposunu yerinden söktü ve ters çevirdi. Ters çevirmesiyle birlikte kapalı olan kapaktan su baya bi akmaya başladı. Sorunu bulduk kapakta sorun dedi. Kapağın orjinal olduğunu söyledim. Belki özelliğini yitirmiştir dedi. Kapağım orjinal ama depo, KALE marka, orjinal değil.

 

iS6uoX.jpg

 

Servisin olduğu saniyideki parçacıya gittim. Orjinal kapak ile kale radyatöre deneme yaptık. Tam oturmuyor bendeki gibi. Neyse şansımızı deneyelim dedik 180₺ gibi bir masraf ile geri verme şansımız olmadan ekstradan orjinal yedek su deposu almaya karar verdik. Depoyu aldık ve bendeki mevcut orjinal kapağı taktık. Depoyu su ile doldurup ters çevirdik. 1 damla bile akıtmadı. Demekki depodanmış dedi. Hortumlarda bir sorun kaçak vs. olmadığını depodan dolayı yaptığını söyledi. // Ancak burada aklımın almadığı olay şu; 150 km yol yapıp aracı stop ediyorum ve kontrol ettiğimde hiç eksiltme olmadığını görüyorum. Ertesi gün ciddi eksiltme olduğunu görüyorum. Bu su, araç stop ettikten sonra durduğu yerde kapaktan ne diye taşacakki? 

 

Usta sonrasında adını bilmediğim bir parça verdi elime. Bu ölmüş değişmemiz lazım dedi.  Hayda bir masraf daha çıktı. Aracı kazdıkça masraf çıkıyor :D

xyZy5a.jpg                 BrB5xT.jpg

 

Bu parçayı sanayide ki 2 parçacıda da bulamadım. İnternette orjinalleri 500-600₺ civarında. İnanılmaz yüksek. Mecburen yan sanayi veya ithale yönelmek zorunda kalarak kuzenimden alıp getirmesini rica ederek bir parçacıdan 140₺ ye ECEM marka motor üst takozu aldım ve araca montajı yapıldı. Araçta özellikle 1 ve 2. viteslerde 2500-3000 devir civarında ayağı gazdan çekince 

ileri geri atıyodu araba kendini, tekler gibi. Yine özellikle 1 den 2 ye 2 den 3 e geçişlerde sanki debriyajı doğru kavrayamıyormuşum gibi vuruntu yapıyordu araç. İleri geri atar gibi oluyordu ve cidden rahatsız ediciydi. Bu parçayı değiştikten sonra vites attıktan sonra pamuk gibi devam ediyorum. 2500-3000 devirde gaz bırakınca çok hafif olması gereken gibi her şey. Vites yükseltmelerinden sonraki kavramada hiçbir sıkıntı yok. Araba kaymak gibi geçiyor.

 

Hava filtresi uzun boy yani aracıma uygunsuz alınmıştı. Hava filtresini değiştirdik orjinal uyanı ile. O sırada usta külbütör kapak contanı da değişelim bence dedi. Tekrar fıtı fıtı parçacıya gittim. Yan sanayiye 25₺ dedi orjinale 100₺ dedi. Orjinal dediği de eing mi ne alman malı. Sonradan anladım orjinal değil ama kaliteli bir marka olduğunu. Zaten ford bunlarıda kullanıyor dedi. Gittim sordum ustaya bu 25 bu 100 değer mi dedim. Valla bence orjinal alalım dedi. Aldık 100₺ lik alaman malını onuda takıverdik. 

 

WKNByC.jpg

 

Araç liftinin yanında basınçlı hava vardı. Ustayı biraz kanser etsemde arabanın motor bölümündeki tozlara kahrol düşman al sana bombe der gibi hava tabancasıyla dip köşe arada da balata spreyinden destek alarak temizledim. 

 

V kayışlarımı da focus kayışları vermişler. Tekrar servis yakınındaki parçacı ile usta arasında 5 kere git gel yaparak yeni kayışları DAYCO marka aldım. Focus kayışlarını uzaktaki parçacıya en son geri iade ettim.

 

Antifriz doldurulurken ustaya, araba hava yapıyor onuda alacağız değil mi dedim. Alıcaz tabi almadan olur mu dedi. Motorun sol tarafından bir hortumu çıkardı. Küçük pipet gibi bir şeyden yere, doldurduğumuz antifriz dökülmeye başladı. Sağ tarafta depodan dolduruyoruz oluk oluk, sol tarafta minik minik akıyor yere. Bu şekilde devirdaim olduğunda içeride havanın kalmayacağını söyledi ve su seviyesi max civarına indiğinde oranın hortumu mu diyeyim kablosu mu ne ise onu taktı. Daha sonra test sürüşüne gitti, hiçbir sorun yok dedi ancak rölantide 3000 devir civarına çıktığımda halen şırıl şırıl su sesi geliyordu. Yine hava yaptı sanırsam. Çok ağır trafikte kaldım. Araç sorunsuz fan açıyor ve hararetim hiç yükselmedi. 

 

Son olarak şunu da sormak isterim. Bakımlardan önce kalorifer seviyesi 0 da yani kapalı iken ve kalorifer en sıcağa ayarlı iken yolda giderken sanki 2 de falan açmışız gibi inanılmaz sıcak üflüyordu. Hemde baya kaliteli bir sıcak yani. Annem falan arka koltukta çok rahatsız oluyordu hatta. Oğlum kapat şunu yandık diyordu. O denli sıcaklık geliyordu. Çok püfür püfür gelmiyordu ama hafif hafif baya sıcak geliyordu. Şimdi o sıcaklık 0 ayarında iken motor sıcakken yok mesela. %60 oranında azalmış. Üflemeside bir tık azalmış ama üflediği sıcaklık daha da azalmış. Olması gereken bence bu gibi ama yine de sormak istedim. Bakım öncesinde, yolda giderken kalorifer sıcağa ayarlı fakat, 0 konumunda iken bile 2 derecede gibi arabayı hamama çeviriyordu. Bu arada klima yönlendirmem bozuk hem ayağa hem yüze konumunda takılı. 

 

Totalde yapılanlar:

 

Triger seti orjinal değişti

Devirdaim orjinal değişti

V kayış 2 li DAYCO değişti

Yağ değişti

Yağ filtresi değişti

Hava filtresi değişti

Külbütör kapak contası değişti

Yedek su deposu değişti

Motor üst takozu değişti

Şanzıman alt takozu değişti

 

Araba 0 km bir yılana dönüştü. Şuan trnin en bakımlısı :D

En sevdiğim bölüm şu hava tabancasıyla iyice tozları aldırmanız zaten sanayideki ustalar hiç temiz çalışmıyorlar buna sinir olurum bazen üstüpüyü balata spreyini alır arabanın parçalarına dalarım.😀

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

kabı tamamen doldurunuz ve genleşme depo kapağını sıkıca kapatınız

motoru çalıştırınız ve hararet normal seviyesine gelene dek aracı sürünüz

sanayide bunu benim arabama yapsalar sıkıntı çıkartırdım havalı motorla gezilir mi yahu

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

sanayide bunu benim arabama yapsalar sıkıntı çıkartırdım havalı motorla gezilir mi yahu

motorda hava olmaz, kalorifer hattında ve peteğinde olur ama :) oda termostada açınca geçer zati...  sadece 1.4 tdci fiesta da için geçerlidir, başka araçta ve evde denemeyiniz :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

motorda hava olmaz, kalorifer hattında ve peteğinde olur ama :) oda termostada açınca geçer zati...  sadece 1.4 tdci fiesta da için geçerlidir, başka araçta ve evde denemeyiniz :D

boyalı araba alırım, havalı radyatörle gezeni almam

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar Bayur yazdı:

boyalı araba alırım, havalı radyatörle gezeni almam

Havasını almak tekniğini biliyorsan kolay, bilakis boyasızını bulmak zor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Koray Demir yazdı:

Havasını almak tekniğini biliyorsan kolay, bilakis boyasızını bulmak zor.

boyalı iyidir, kavşaklarda rahat oluyor insan

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...