İçeriğe Yönlendir

2004 Fiesta Bakımı Bitirdik ama Nasıl?


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI
Ali Cihangiroğlu yazdı:

1.4 tdci hava alma prosedürü:

 

kabı tamamen doldurunuz ve genleşme depo kapağını sıkıca kapatınız

motoru çalıştırınız ve hararet normal seviyesine gelene dek aracı sürünüz ( kaloriferin açık kapalı olması farketmez, bunlarda vana yoktur hava akışını önleyen klape vardır, yani su termostad açtıktan sonra hep dolaşır, soğuğa alınca peteğe giden su kesilmez yani)

 

durunuz motoru stop ediniz, genleşme kabında su kalmadığını göreceksiniz (sistem tam boşaldıysa, boşalmadıysa az su kaybı olur) 1.5 lt. saf su ile MAX a kadar doldurunuz ve 3-5 dk. daha turlayınız

durup motor çalışır yada stop ken seviye kontrolü yapınız, düşmediyse iş tamam, düştüyse ilave su koyup devam ediniz.

 

işlem tamamdır, hava almaya hortum sökmeye gerek yoktur, termostad açınca su kalorfiere gider ve sistem dolar, eksilmede zaten bu yüzden olur, 1.5 lt ilave ettiğimiz su kalorifer peteği ve kısmen su hortumlarına gider, havayı kendiliğinden alır, su sesi asla duyulmaz bile. 

Değerli abim tdci değil araç 2004 1.4i comfort 80hp benzin. 

Sani Gerşon yazdı:

Estağfurullah.

Öncelikle hanıma hürmetler, sevgiler :flowers:

Kendisini direksiyona oturtun. Motor soğuk, zemin tamamen düz olsun. Su seviye kontrolü yapın, onun da gözü hep hararette olsun. Kaloriferi açın en sıcakta, fanın kademesi önemli değil.

Sonra siz gidin genleşme kabının kapağını açın. Araç çalışsın, ısınsın. eşinizin gözü hararetten ayrılmayacak biçimde araç fan açsın. En az 3 kere fan açtırın araca. Daha fazla olursa daha da iyi olur. Sonra motoru stop edin, genleşmenin kapağını kapatın. Tam soğuduktan sonra kapağı açarak seviyeyi kontrol edin. İlk kontrolden aşağıdaysa hava alma işlemi başarılıdır. Ancak unutmayın, yeterli olmayabilir. Yeterli gelmezse tüm prosedürü tekrar edin. Mutlaka başarıya ulaşacaksınız.

 

Sizin burada öneminiz şu: Eğer ki genleşme kapağında bir taşma, kaynama olursa, hemen motoru durdurmanız için eşinize haber verebilmenizdir. Olacağını sanmam ama, yine de tedbiri elden bırakmamak iyi olur.

Bir yere kadar havasını alabilir ama blok içinde, kalorifer peteğinde varsa alamaz tabi.

Bu iş biraz zaman aldığı için, uğraşmak istemiyorlar.

Abi teşekkür ederim. Bizden de sana saygılar sevgiler :) 0 dan fan açması bi 10 dakka sürer herhalde rölantide. Ama ilk müsait anda eşimle yapalım bakalım. Umarım tamamen çözülür. Gaza basınca su şıkırtısı ve gezen su seslerinden bıktım artık :D

Çağlar Bayur yazdı:

sanayide bunu benim arabama yapsalar sıkıntı çıkartırdım havalı motorla gezilir mi yahu

Abi en sıkışık trafikte kaldım 2 saat sorunsuz fan devreye girdi hararet hiç yükselmedi ama böyle söyleyince de bi korktum. En kısa sürede şu hava işine bitirici darbeyi vurmam gerek.

Ümit Türk yazdı:

:):) 

seçimlerin yanlış her ustaya gidilmez

motor kapalı iken hava alma olayı çok amatörceydi  ben olsam ordan  toplarım malzemelerimi çıkardım. 

yakın zamanda aracımı bakıma götürcem hazır gitmişken amortisörlerimde değişcek gel benimle ustamla tanıştırayım seni.  

Olur abi. Memnun olurum. İnşallah aynı güne müsait düşeriz.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

Sizin burada öneminiz şu: Eğer ki genleşme kapağında bir taşma, kaynama olursa, hemen motoru durdurmanız için eşinize haber verebilmenizdir. Olacağını sanmam ama, yine de tedbiri elden bırakmamak iyi olur.

Bir yere kadar havasını alabilir ama blok içinde, kalorifer peteğinde varsa alamaz tabi.

Bu iş biraz zaman aldığı için, uğraşmak istemiyorlar.

Abi 2 soru var. 1'incisi arabada antifriz var. Sanırsam kaynama noktası 105 üstünde. Belki 110 a yakın. Tam bilmiyorum yanlış isem düzelt.  Yine bildiğim kadarı ile aracım 103 derecede fan açıyor. Bana göre yüksek 97 gibi açsın halbuki ne varsa 103 de :) Fan 103 de açacağına göre su kaynamayacaktır kaynamayacağı içinde taşmaz diye ümit ediyorum. Yada taşmadan kaynarsa yine stop ederiz. Ancak kaynamayı tam nasıl anlıyıcam. Çünkü bazen çok sıcakken fokur fokur bi akış oluyorya depoda. Onu kaynama sanmam umarım.

 

2'inci olarak bir yere kadar havasını alabilir demişsiniz. Ben bütün havayı alıp kökten çözüm sağlamak istiyorum. Dediğiniz gibi kalorifer peteği ve blok içinde de hava varsa ne yapacağız? Nerde olup nerde olmadığını nasıl anlayacağız? Komple A dan Z ye nasıl çözeceğiz bu işi. Elimde olsa tekerin içindeki havayı bile alalım ben sonra basarım :D :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Abi 2 soru var. 1'incisi arabada antifriz var. Sanırsam kaynama noktası 105 üstünde. Belki 110 a yakın. Tam bilmiyorum yanlış isem düzelt.  Yine bildiğim kadarı ile aracım 103 derecede fan açıyor. Bana göre yüksek 97 gibi açsın halbuki ne varsa 103 de :) Fan 103 de açacağına göre su kaynamayacaktır kaynamayacağı içinde taşmaz diye ümit ediyorum. Yada taşmadan kaynarsa yine stop ederiz. Ancak kaynamayı tam nasıl anlıyıcam. Çünkü bazen çok sıcakken fokur fokur bi akış oluyorya depoda. Onu kaynama sanmam umarım.

 

2'inci olarak bir yere kadar havasını alabilir demişsiniz. Ben bütün havayı alıp kökten çözüm sağlamak istiyorum. Dediğiniz gibi kalorifer peteği ve blok içinde de hava varsa ne yapacağız? Nerde olup nerde olmadığını nasıl anlayacağız? Komple A dan Z ye nasıl çözeceğiz bu işi. Elimde olsa tekerin içindeki havayı bile alalım ben sonra basarım :D :D

Bir yere kadar havasını alabilir dediğim, motor çalışmıyorken için. Ustanızın yaptığı ve şu an başınıza gelen durumu açıklayan cümlemdir o. Benim anlattığım yöntemle 1 bilemediğiniz 2. kere de mutlaka havasını almış olacaksınız sistemin.

Sıcakken fokur fokur deponuza gelen, devirdaim eden su olmalı. Kapalı sistemde başka türlü fokurdama olmamalı zaten. Kaynaması için suyun depodan taşması lazım. Zaten baktınız su deli gibi fokurduyor ve taşmaya başlıyor, motoru hemen stop edersiniz.

Yorum bağlantısı
Umut Taşlı
Çağlar Bayur yazdı:

boyalı iyidir, kavşaklarda rahat oluyor insan

1 lt depoda bekliyor , ne olur ne olmaz. geçen yaz park yerinde olan şeyde 7 parça boyattım, rahatlık ayrı bir şey üstat.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Değerli abim tdci değil araç 2004 1.4i comfort 80hp benzin. 

 

Benzinli dizel farketmez. Daha önceki konularda size hep kaloriferi sıcak pozisyona alın diye yazmışlardı. Sizin arabada kalorifer musluğu yok, o nedenle hava almak için kaloriferle işiniz yok. Normal şartlarda havanın dönüp dolaşıp genleşme kabına gelmesi lazım. Motor soğukken genleşme kabının kapağını açıp motoru çalıştırın sabit gaz yüksek devir çevirin biraz. Genleşme kabında su eksildikçe ilave edin. Motoru ısıtmaya fan açtırmaya çalışmayın.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Nihat Palolu yazdı:

 

Benzinli dizel farketmez. Daha önceki konularda size hep kaloriferi sıcak pozisyona alın diye yazmışlardı. Sizin arabada kalorifer musluğu yok, o nedenle hava almak için kaloriferle işiniz yok. Normal şartlarda havanın dönüp dolaşıp genleşme kabına gelmesi lazım. Motor soğukken genleşme kabının kapağını açıp motoru çalıştırın sabit gaz yüksek devir çevirin biraz. Genleşme kabında su eksildikçe ilave edin. Motoru ısıtmaya fan açtırmaya çalışmayın.

Motor soğuk. Depo kapağını açtık. Aracı çalıştırdık. Sabit 3.000 devir gaz verdik diyelim. Su eksilteceğine nereden emin olacağız? Belki de hiç su eksiltmeyecek araç. Motoru ısıtmaya çalışmıyorsak neden sabit devir gaz veriyoruz anlamadım kafa allak bullak. Çok zıt öneriler var. Fan açtırmaya motoru ısıtmaya çalışmıyorsak neden yüksek devir sabit gaz vereceğiz hocam aydınlatır mısınız?

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Motor soğuk. Depo kapağını açtık. Aracı çalıştırdık. Sabit 3.000 devir gaz verdik diyelim. Su eksilteceğine nereden emin olacağız? Belki de hiç su eksiltmeyecek araç. Motoru ısıtmaya çalışmıyorsak neden sabit devir gaz veriyoruz anlamadım kafa allak bullak. Çok zıt öneriler var. Fan açtırmaya motoru ısıtmaya çalışmıyorsak neden yüksek devir sabit gaz vereceğiz hocam aydınlatır mısınız?

 

Hava kalorifer radyatöründe kaldıysa mutlaka eksilir. Motoru yüksek devir çevirmenin amacı kalorifer radyatöründeki havayı genleşme kabına göndermesi için. Yani devirdaimin yüksek devirde suyu pompalaması için.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Nihat Palolu yazdı:

Motoru ısıtmaya fan açtırmaya çalışmayın.

Motor ısınmazsa, termostat açmayacak? Olmaz ki böyle? Termostatın tam açtığını anlayabilmek için o fan çalışmalı.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Sani Gerşon yazdı:

Motor ısınmazsa, termostat açmayacak? Olmaz ki böyle? Termostatın tam açtığını anlayabilmek için o fan çalışmalı.

 

Hava kalorifer radyatöründe ise motoru ısıttık termostat açtı, hava soğutma radyatörüne kaçtı, nasıl çıkartacağız oradan. Eğer bu arabanın soğutma suyu radyatörden doldurulan tip olsaydı o zaman dediğin olurdu.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
 
Hava kalorifer radyatöründe ise motoru ısıttık termostat açtı, hava soğutma radyatörüne kaçtı, nasıl çıkartacağız oradan. Eğer bu arabanın soğutma suyu radyatörden doldurulan tip olsaydı o zaman dediğin olurdu.
Su her yeri dolasacak. Bu sebeple 3 kere fan acmasi lazim ki suyun tam anlamiyla dolastigindan emin olmaliyiz. Su sonucta iki radyator arasinda gezmiyor. Genlesme kabina da ugruyor :)
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Sani Gerşon yazdı:

Su her yeri dolasacak. Bu sebeple 3 kere fan acmasi lazim ki suyun tam anlamiyla dolastigindan emin olmaliyiz. Su sonucta iki radyator arasinda gezmiyor. Genlesme kabina da ugruyor :)

 

Benim tarif ettiğim yöntem basit ve güvenli. Olmazsa senin yöntemle yapacak zaten.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)

@Nihat Palolu @Sani Gerşon @Mehmet Ozyurek @Ali Cihangiroğlu @Çağlar Bayur

 

 

Araç 2 gündür kapıda yatıyordu. Su seviyesi min max ortasının biraz daha üstündeydi. Saf su ile öncelikle max seviyesine tamamladım. Ardından yedek su deposunun kapağı açık bir şekilde eşim marşa bastı. Ona harareti ve motor sıcaklık derecesini takip ettirerek ara ara sabit gaz vermeli bir şekilde direksiyon başında durmasını söyledim. GAUGE Menuden aracın dijital sıcaklık yerini açtım. 82 75 28 gibi göstermiyor. Örneğin 20 lerde ise 2 gösteriyor. Hararet 82 derece ise 8 gösteriyor. 69 derece ise 6 gösteriyor gibi düşünün.

 

Yaklaşık 20 dakika benzinde çalıştırdık aracı. Tahminen araç çalıştıktan 4-5 dakika sonra klima en sıcak konumda 2 seviyesine getirdim. Hararet yavaş yavaş yükseldi. 8-9 derken 10 olunca 100 dereceye geldiğini anladım. 70 derecelere kadar rölantide bekledi 70 den sonra artık 2.000 devir sabit 2.500 devir sabit gibi ara ara gaz verdik.

 

10 olduğunda yani 100 e geldiğinde halen gaz veriyorduk. 10 a geldikten çok kısa bir süre sonra fan açtı araç. Özellikle göstergenin 11 (yani 110 derece) olmamasına ve hararet göstergesinin yükselmemesine dikkat ederek ilk fanı açtırdık. Fan kapandı. Tekrardan hafif 2.500 civarı gaz verdirerek 2. kez fanı açtırdık. Fan tekrar kapandıktan sonra tekrar aynı işlemi uygulayıp 3. kez fan tekrar açtı. Daha sonrasında fan durduktan sonra yedek su deposunun kapağını kapattım ve eşime aracı stop etmesini söyledim.

 

Yaklaşık 4-5 dakika sonra marşa bastık 2.500 3.000 devir rölanti yaptım ama su şıkırtısı falan gelmiyordu.1 km mesafedeki markete gittik. 20 dakika oyalandık geri bindik. Aracı çalıştırıp 2.500 3.000 devir rölantide gaz verince maalesef yine su şıkırtısı geliyordu. Sanırım ya havayı alamadık yada aldık ama farklı bir sorun var :( 

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hava yapacak bir şey yapmamışsın ki.. hava almaya neden uğraştın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Fiesta ve hararet konusunda tecrübelerim sebebiyle şunu net söyleyebilirim, fiesta aracınızda hava alma gibi bir çabaya girmeniz boşuna. Radyatörü kapalı tip ve yedek su kabı basınçlı sistem olduğu için hava alma işi tamamen aracın kendi devirdaimi ile gerçekleşiyor. Siz sadece yedek su kabındaki seviyeyi takip edin. Yapabileceğiniz başka bir şey yok. Buna rağmen yolunda gitmeyen bir durum varsa akla kompresyon kaçağı ihtimali gelebilir.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Mehmet Ozyurek yazdı:

Hava yapacak bir şey yapmamışsın ki.. hava almaya neden uğraştın. 

 

Değerli abim ilk su şıkırtısı ile tanışmam yan sanayi kapak kullanmamdan dolayı aracın içindeki bütün suyu kapaktan atması ile başladı. Araca 2 kere su ilavesi yaptım ciddi seviyede. 4.000 km orjinal kapakta yaşamadığım sorunu 1 haftada 2 kere yan sanayi kapak ile yaşadım. Ve bu 4.000 kmde bu su şıkırtısını hiç duymadım ben. Araba ciddi seviyede su atınca bende ekledim ve olaylarda ondan sonra başladı. Daha sonra araca saf su ekleye ekleye 1 gram antifriz kalmadı. Gittim 3lt shell antifriz ile yeniledim. Yaklaşık bi 20 gün sonra tekrar aracı çalıştırıp gaza basarken bu şırıltıcı arkadaşlar gün yüzüne çıktı. Araba yine hava yapmış. Tabi bu sırada orjinal kapak var ama yedek depo kale marka. Orjinal değil. Daha sonrasında ağır bakımda depoyu da orjinali ile değiştirdim . Aynı zamanda antifirizide. Orada da hava alınamadı. Usta pek iyi değildi sanırsam. Şimdi halen su şıkırtı sesi var. Bu şıkırtıda radyatördeki havayı işaret ediyor. Gaza basınca sanki motor su dolu kabın içinde çalışıyormuş gibi su şıkırtıları geliyor ve su sağdan sola soldan sağa akma sesi geliyor. Ben mi yanlış biliyorum? 

 

Bu arada araç sorunsuz fan açıyor. Sorunsuz soğutuyor. Asla hararet yapmıyor. Hararet asla yükselmiyor. 2 saat kilit trafikte araç full yük kaldık. Hiç yolda koymadı.

Devirdaimin de orjinali ile değiştiğini belirtmek isterim.

M. Asım Kahraman yazdı:

Fiesta ve hararet konusunda tecrübelerim sebebiyle şunu net söyleyebilirim, fiesta aracınızda hava alma gibi bir çabaya girmeniz boşuna. Radyatörü kapalı tip ve yedek su kabı basınçlı sistem olduğu için hava alma işi tamamen aracın kendi devirdaimi ile gerçekleşiyor. Siz sadece yedek su kabındaki seviyeyi takip edin. Yapabileceğiniz başka bir şey yok. Buna rağmen yolunda gitmeyen bir durum varsa akla kompresyon kaçağı ihtimali gelebilir.

 

Yani o duyduğun su şıkırtılarına su seslerine falan takılma mı diyorsun Asım abi? Kompresyon testinde güzel sonuçlar verdi araç. ortalama 14 bar. Fan sorunsuz açıyor. Hararet olması gereken yerin hiç üzerine çıkmadı. Ama çağlar abi falan havası olan arabayla adım bile atmam vs. gibi konuşunca bi çekindim açıkcası.

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Farklı bir araçta farklı bir hava alma prosedürü olabilir, doğrudur ancak ben Fiestam ile benzer sorunlarla mücadele ederken çok usta dolaştım işi bilen herkes aynı şeyi söyledi ve sorunu aşarken edindiğim de tecrübe üzerine bunu söylüyorum. Son kullanıcı olarak gereken takipleri yapıp kontrol edilmesi gereken rutinleri gözlemliyorsan ve hararet, fan açma kaloriferin yeterince ısınması, termostatın işini yapması gibi aşamalarda sorun yoksa, damlatma sızdırma vs görünmüyorsa böyle devam...

 

 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
M. Asım Kahraman yazdı:

Farklı bir araçta farklı bir hava alma prosedürü olabilir, doğrudur ancak ben Fiestam ile benzer sorunlarla mücadele ederken çok usta dolaştım işi bilen herkes aynı şeyi söyledi ve sorunu aşarken edindiğim de tecrübe üzerine bunu söylüyorum. Son kullanıcı olarak gereken takipleri yapıp kontrol edilmesi gereken rutinleri gözlemliyorsan ve hararet, fan açma kaloriferin yeterince ısınması, termostatın işini yapması gibi aşamalarda sorun yoksa, damlatma sızdırma vs görünmüyorsa böyle devam...

 

 

Abi, araba tabiri caizse yılan gibi ısıtıyor :D Isıtmada nokta hasar kaydı hata boya değişen yok :D Bu arabaya son kullanıcıdan hatta belki de bir ustadan daha çok bakıp ilgileniyorum her şeyiyle. Son kullanıcı 10 saatlik bir sürüşte 3 kere hararete bakıyorsa abartmıyorum 150 kere (yoldan kopmayacak şekilde) bakıyorum ben. Bu sorun bende de vardı sorun olmaz diyorsan rahat süreyim bari :) 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Çağlar Bayur yazdı:

hayırlı olsun, motor suyu kaçırıyrsa sıcaklığı da aşırı yükseliyor olabilir, şimdi normal dir.

Çağlar abi bu bakımlar öncesi aracın en sıcak konumda fakat 0 da yani kapalı iken verdiği sıcaklığı, bakım sonrasında en sıcak konumda 2. kademe de vermiyor araç :D 

Önceki sıcaklık bildiğin hamama çeviriyordu birde 0 da iken. Bizimkilere motor sıcaklığını içeri veriyor kapatılmaz bu falan diyordum hatta. Şimdi 1. ve 2. kademe de bile eski kapalı halinden az sıcak vuruyor. Yine sıcak. X kullanıcı binse ısıtmada sorun var demez ama eskisi hamam yapıyordu. Eskisin de sorun vardı herhalde diye umuyorum. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Çağlar abi bu bakımlar öncesi aracın en sıcak konumda fakat 0 da yani kapalı iken verdiği sıcaklığı, bakım sonrasında en sıcak konumda 2. kademe de vermiyor araç :D 

Önceki sıcaklık bildiğin hamama çeviriyordu birde 0 da iken. Bizimkilere motor sıcaklığını içeri veriyor kapatılmaz bu falan diyordum hatta. Şimdi 1. ve 2. kademe de bile eski kapalı halinden az sıcak vuruyor. Yine sıcak. X kullanıcı binse ısıtmada sorun var demez ama eskisi hamam yapıyordu. Eskisin de sorun vardı herhalde diye umuyorum. 

Hava kalorifer peteğine ilerlemiş olabilir. Az daha sonrası zaten çıkıştır.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

Hava kalorifer peteğine ilerlemiş olabilir. Az daha sonrası zaten çıkıştır.

Yani hava olduğu için ısıtmada az yapıyor mu demek istediniz. Eskisine oranla %60 oranında ciddi bir sıcaklık azalması var kaloriferde.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Gökhan DOĞAN

Tam da aradigim konudayım.

Yine fiesta 1.4 benzinli.

Benim aracim da ki sorun şu.

Motor soğukken 1. 2. Vitesler de 2 bin 2.5 devirlere yükselirken sağ ön taraftan gelen su kaynama sesine benzer fokurdama. Motor ısındıktan sonra kesiliyor.

Bu bir sorun mudur (hava mi var) yoksa kronik midir (böyle devam mı)?

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Gökhan DOĞAN yazdı:

Tam da aradigim konudayım.

Yine fiesta 1.4 benzinli.

Benim aracim da ki sorun şu.

Motor soğukken 1. 2. Vitesler de 2 bin 2.5 devirlere yükselirken sağ ön taraftan gelen su kaynama sesine benzer fokurdama. Motor ısındıktan sonra kesiliyor.

Bu bir sorun mudur (hava mi var) yoksa kronik midir (böyle devam mı)?

hava var. havası alınmalı. kronik değil.  böyle devam ederseniz ilerde sıkıntı doğurabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...