İçeriğe Yönlendir

Amortisör Değişimi Sonrası?


Alpaslan Kılıç

Recommended Posts

Alpaslan Kılıç

Selamun aleykum arkadaşlar. Aracımda veka marka amörtisör vardı monreo ile değiştirdim birde sağ taraf z rot değişti usta bişey demedi ama rot balans ayarı gerekirmi ? Bir de sağ taraftan teker sürtme sesi gelmeye başladı değişimden sonra dışardan bakınca sürtecek yer yok sorun ne olabilir acaba ?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sadece amortisör değiştiyse rot ayarı gerekmez. açısal bir bağlantısı yok. dikine çalışıyor.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mustafa Ayıkoğlu

Diskin arkasındaki muhafaza sacı diske deyiyor olabilir.Mutlaka rot ayarı yaptırın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Girilmesi gerekir diyenler meseleyi teknik açıdan gerekçeleriyle birlikte izah edebilir mi öğrenmek için soruyorum?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

Farklı markada aynısı bana olmuştu amortisör ve amortisör üst takozlar değiştikten sonra rot ayarı ile düzelmişti

Yorum bağlantısı
Mustafa Ayıkoğlu

Kamber kaster teker eksantrik ayarları amortisor sökümünde değişir o yüzden ön düzenden parça değişiminde rot ayarı yapılmalıdır.

  • Beğen 3
  • Teşekkür 3
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mustafa Ayıkoğlu yazdı:

o yüzden ön düzenden parça değişiminde rot ayarı yapılmalıdır.

Her parça değişiminde mi yapılmalıdır z rotu değiştik diyelim?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

genellemek doğru değil tabi, çok kompleks süsoansiyon sistemler de var, ama amortisör kulesinde deliklerin yeri dolayısı ile amortisörün merkez aksının yeri değişmiyorsa ve alt taraftada kelepçeli kısımda aynı şekilde bağlanıyorsa, uzun yada kısa kalmıyorsa süspansiyon geometrisi değişmez. bu nedenle ayar da gerekmez. taşıyıcı tablalardaki egzantrik ayarı ile amortisörün zaten işi yokki. artık çoğu araçta ayarı bile yok neyse o.

Koray Demir yazdı:

Her parça değişiminde mi yapılmalıdır z rotu değiştik diyelim?

Z rotunun geometri ile alakası hiç yok. sway bar denen yuvarlanma hissini engelleyen parçanın uçlarında olur ve işlevi sistemin stabilitesini küçük haraketlerde tutabilmektir. arazi araçlarında askı rotları sökülbilir tipte hatta elektrik motorlu olabiliyor. z rotu kopmadığı sürece ses hariç hiçbirşeyi değiştirmez.

 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mustafa Ayıkoğlu yazdı:

Diskin arkasındaki muhafaza sacı diske deyiyor olabilir.Mutlaka rot ayarı yaptırın.

 

Sürtme sesi budur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Bildiğim kadarıyla amortisör sökülünce rot ayarı bozuluyor yani yaptırmak gerekiyor belki her arabada ayni değildir bilemem

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpaslan Kılıç
Emre Şimşek yazdı:

Tabiki girmeniz gerekir. Ustanız söylemedi mi?

söylemedi ya

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sürtme sesi budur. 

bu gün lastik söküp baksam anlaşılır mı?

Yorum bağlantısı
Alpaslan Kılıç
Behlül Baş yazdı:

Bildiğim kadarıyla amortisör sökülünce rot ayarı bozuluyor yani yaptırmak gerekiyor belki her arabada ayni değildir bilemem

gidip yaptırayım arada kaldım 

Mustafa Ayıkoğlu yazdı:

Kamber kaster teker eksantrik ayarları amortisor sökümünde değişir o yüzden ön düzenden parça değişiminde rot ayarı yapılmalıdır.

tamamdır bu gün baktırmam lazım

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sürtme sesi budur. 

abi birde bir noktadan sürtüyor o zaman disk eğiklik filanmı varki acep ?

Yorum bağlantısı
Alpaslan Kılıç
Erkan Işık yazdı:

Balatada bitmiş olabılır 

nasıl anlaşılır ?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ses yapar balata bitince. ses yapsın diye zaten metal bir parça var o sürtmeye başlar balata tam bitmemişken.

Yorum bağlantısı
Alpaslan Kılıç

dün rot ayarı yaptırdım ses geliyor dedim sağdan usta baktı bi sıkıntı yok sürten yer yok dedi. amortisör den gelme olasılığı varmı sesin ?

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Alpaslan Kılıç yazdı:

dün rot ayarı yaptırdım ses geliyor dedim sağdan usta baktı bi sıkıntı yok sürten yer yok dedi. amortisör den gelme olasılığı varmı sesin ?

Rot ayarı yaptı mı sadece baktı mı?

ve ses giderken mi, direksiyonu döndürdüğünde mi, frene basınca mı, gaza basınca mı geliyor ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpaslan Kılıç
Fatih Evcin yazdı:

Rot ayarı yaptı mı sadece baktı mı?

ve ses giderken mi, direksiyonu döndürdüğünde mi, frene basınca mı, gaza basınca mı geliyor ?

rot ayarı yaptı lifte kaldırınca tekeri el ile çevirdi ses yapmadı iyice baktı bişi yok dedi. ses araç giderken yapıyor 10 15 km hızda aracı boşa alıyorum motor sesi kesilsin diye yavaş geliyor araç hızlandıkça seste hızlanıyor. firene basınca kesiliyor

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Gariptir benim geçen seneki bakımda ön diskler balatalar ve amortisörler değiştikten sonra araçtan sadece sağa dönüşlerde bir sürtme sesi geliyordu. Usta ilgilenmeyince 1 sene öyle bindim. Sonra başka bir usta alt takımı yenilerken o amortisörleri sadece sök tak yaptı ve ses kesildi. Nerede ne ona sebep oldu bilmiyorum. Sizin bahsettiğiniz sorun daha çok diskle alakalı gibi. Sesin şiddeti nasıl? Yüksek mi yoksa zar zor duyulur bir ses mi?


 

İkincisi Z rotun görevi virajlarda arabanın dengesini sağlamaktır. Yol tutuş için önemlidir. Eskisiyle yenisi aynı fabrikadan çıkmış olsa bile z rotun lastik payı, milimeteik farklılıklar falan derken arabanın kamber kaster ayarı değişebilir.

Ayrıca benim bildiğim ön düzenden bir ğarça sökülüp takılsa bile bir ayar yapılması gerekir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
rot ayarı yaptı lifte kaldırınca tekeri el ile çevirdi ses yapmadı iyice baktı bişi yok dedi. ses araç giderken yapıyor 10 15 km hızda aracı boşa alıyorum motor sesi kesilsin diye yavaş geliyor araç hızlandıkça seste hızlanıyor. firene basınca kesiliyor
Demek ki lastiklere yük bindiği zaman yapıyor sesi, aynı rotçot balansçı arabayı birde kullanarak tecrübe etsin bence.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpaslan Kılıç
Emre Şimşek yazdı:

Gariptir benim geçen seneki bakımda ön diskler balatalar ve amortisörler değiştikten sonra araçtan sadece sağa dönüşlerde bir sürtme sesi geliyordu. Usta ilgilenmeyince 1 sene öyle bindim. Sonra başka bir usta alt takımı yenilerken o amortisörleri sadece sök tak yaptı ve ses kesildi. Nerede ne ona sebep oldu bilmiyorum. Sizin bahsettiğiniz sorun daha çok diskle alakalı gibi. Sesin şiddeti nasıl? Yüksek mi yoksa zar zor duyulur bir ses mi?


 

İkincisi Z rotun görevi virajlarda arabanın dengesini sağlamaktır. Yol tutuş için önemlidir. Eskisiyle yenisi aynı fabrikadan çıkmış olsa bile z rotun lastik payı, milimeteik farklılıklar falan derken arabanın kamber kaster ayarı değişebilir.

Ayrıca benim bildiğim ön düzenden bir ğarça sökülüp takılsa bile bir ayar yapılması gerekir.

 

ses amortisördende olabilir o zaman .. şöyle kabin içinde bariz belli oluyor kısık filan değil ses o zaman taktırdığım yere gitsem göstersemmi ? o zaman öbür z rotu da değiştireyim 

Fatih Evcin yazdı:
Alpaslan Kılıç yazdı:
rot ayarı yaptı lifte kaldırınca tekeri el ile çevirdi ses yapmadı iyice baktı bişi yok dedi. ses araç giderken yapıyor 10 15 km hızda aracı boşa alıyorum motor sesi kesilsin diye yavaş geliyor araç hızlandıkça seste hızlanıyor. firene basınca kesiliyor

Demek ki lastiklere yük bindiği zaman yapıyor sesi, aynı rotçot balansçı arabayı birde kullanarak tecrübe etsin bence.

başka rotçuya gideyim bu sefer

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
başka rotçuya gideyim bu sefer
Para ödedi isen eskisine git bence.
Yorum bağlantısı
Alpaslan Kılıç
Fatih Evcin yazdı:
Alpaslan Kılıç yazdı:
başka rotçuya gideyim bu sefer

Para ödedi isen eskisine git bence.

para ödedimde amotisör değiştiği için rot ayarı için gittim ayarı yaptı. ama sesi çözemedi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...