İçeriğe Yönlendir

Günlük Kullanım Elektrikli Araba


Ali Darbaz

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

soru: Servet Kaptan ne zaman elektrikli alacak?


kaptanlar yönünü bilmediği yere yelken açmaz. 
 

ufff ne söz söyledim

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

soru: Servet Kaptan ne zaman elektrikli alacak?

özlü deyişler vardır piyasada, mesela koçta çalışma koçla çalış, pilli alma pilli tamir et gibi

tanıdık turbo tamircisi vardı, arabası lpg li atmosferikti , mesela

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

patlayanları b

benzin deposu filmlerde patlar

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

benzin deposu filmlerde patlar


koyuyorsunuz 60 litre depo. Nerde olsa patlar. Koyun kibrit kutusu kadar, patlasa da bişe olmaz :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


koyuyorsunuz 60 litre depo. Nerde olsa patlar. Koyun kibrit kutusu kadar, patlasa da bişe olmaz :) 

önemli olan boyutu değiş yanmaya başlayınca işlevi. lithium u su ile söndürmeye çalışmak ta ne bileyim yani pek hoş

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Toyota ya kafayı yedi ya da bizim göremediğimizi görüyor. Bu adamlar 2023’ün en çok araba satan markası. Bu kadar boş beleş dayanaksız mı konuşuyor? Yoksa Japonların batmak uğruna inadından vazgeçmemesi mi? 
 

torun, eski ceo akio toyoda, yüksek batarya kapasiteli elektrikli arabaların gelecekte pazarın sadece %30’unu oluşturacağını söylüyor. 


geri kalan hibrit ve hidrojen yakıtlı arabalar olacakmış

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

elektrikli arabaların gelecekte pazarın sadece %30’unu oluşturacağını söylüyor. 

 

bizim yazıları okumuş demek ki , 30 da çok iyimser ayrıca, coğrafik olarak değişir

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

hidrojen yakıtlı arabalar olacakmış

göktürk hoca ona bir ders versin o fikri de değişir

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

bizim yazıları okumuş demek ki , 30 da çok iyimser ayrıca, coğrafik olarak değişir

göktürk hoca ona bir ders versin o fikri de değişir

hidrojen yakıtlı dedikleri araba elektrikli zaten. pili hidrojenli. sebebi de avusturalya ile anlaşma yapmışlar hidrojen plantı kuracaklarmış.

bkz:  https://globalroadtechnology.com/australia-and-japan-partnering-for-a-clean-energy-future/?/utm_source=Googleads&utm_medium=PMax&utm_campaign=PMax_2023_QLD&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA_OetBhAtEiwAPTeQZ0bbYz6Rp2xtejx_NaxX2rW97Vd-VG9stm8V2WiUz8zIgcTt7KFo5xoCwroQAvD_BwE

 

 

veya

 

https://thediplomat.com/2023/09/japans-hydrogen-rush-in-australia/

 

Enerji problemi ile araç problemi iki ayrı problem aslında. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

sebebi de avusturalya ile anlaşma yapmışlar

yeterinden fazla zenginler biraz kaynak aktarımı yerinde olur iyi fikir

Mehmet Göktürk yazdı:

Enerji problemi ile araç problemi iki ayrı problem aslında. 

bunu zaten ayrım yapabilecek kapasitede insanlık pek kalmadı, ne verirlerse yutuyorlr yahu

lakin bunlar çinlilere et saatı diye başlarına getirmrdeği kalmamıştı amerikanyanın, caponya ne zamandır sevilen bir coğrafya oldu? dna larında işgaliyet var

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Tüm markalar azalan EV talebine karşılık savunma geliştirmeye çalışıyor. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

dizel jeneratörlü hibrit lazım. bir ara yapıyorlardı vazgeçtiler. benzin lobisi yüzünden herhalde.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

dizel jeneratörlü hibrit lazım. bir ara yapıyorlardı vazgeçtiler. benzin lobisi yüzünden herhalde.


Maliyet. Dizel motor zaten maliyetli sistem. O yüzden şu an dizel hibrit üretilmiyor. Düşük devirde atkinson çevrimli motorlarla yeterli verim yakalanıyor. Dizelden az yakıyor corolla. 
 

2.0 corolla hibrit 200 beygir. Tüketim 5 litre

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

alırken kaç para peki? herşey tüketim değil bence.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

alırken kaç para peki? herşey tüketim değil bence.

şimdi onu şeetmesen yani dimi

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Düşük devirde atkinson çevrimli motorlarla yeterli verim yakalanıyor.

o düşükte giderken planet dişlinin üstüne düşen yükü, tası çatlayınca anlıyorlar ama

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

alırken kaç para peki? herşey tüketim değil bence.


vergi sistemimizden dolayı türkiyeye gelmiyor. İngiltere’de aynı corolla’nın 1.8 olanı ile 2.0 olanı arasında 1500 yuro fark var. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tüm markalar azalan EV talebine karşılık savunma geliştirmeye çalışıyor. 

yanlış, tüm markalar bu işin böyle gitmeyeceğini, eninde sonunda küçük ve tam elektrikli az sayıda araç üreteceklerini ve kendileri gibi çoğu firmanında tarih olacağını biliyor debeleniyorlar :)

 

gelecek tam elektrikli çok büyük olmayan basit elektrikli araçların olacak, çoğuda kiralık olacak zaten, son demlerini iyi yaşayalım şuanki araçların, ilerde zaten bulamayacağız ve zaten satınalmaya ihtiyaçta duymayacağız :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İngiltere’de

ingiltere garip yer, biri bakanın oğlu birlikte uçapa bindi diye bilet parası öder, öteki çocuğu ipadle maç izledi diye istifa felan eder, türlü türlü huyları var

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

öteki çocuğu ipadle maç izledi diye istifa felan eder, türlü türlü huyları var


devlet tableti ile 11bin sterlinlik alışveriş yapmış. Ama o bile ilginç :) 


japonların çok ahlaklı çok düzgün olma reklamı gibi garip kokulu hareketler olabilir. Bilemedim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Toyota ya kafayı yedi ya da bizim göremediğimizi görüyor. Bu adamlar 2023’ün en çok araba satan markası. Bu kadar boş beleş dayanaksız mı konuşuyor? Yoksa Japonların batmak uğruna inadından vazgeçmemesi mi? 
 

torun, eski ceo akio toyoda, yüksek batarya kapasiteli elektrikli arabaların gelecekte pazarın sadece %30’unu oluşturacağını söylüyor. 


geri kalan hibrit ve hidrojen yakıtlı arabalar olacakmış

Doğru diyorlar. Piyasadaki öngörüde bu zaten. Ama esas amaç, hem yazılım, hem pil konusunda japonların ve avrupalıların çoooooook önünde olan çin markalarının yayılımını kesmek. Bununda yolu mevcut teknolojiyi, yeni metodlar kullanarak (HIDI, Fuel cell vb) günümüze verimli bir şekilde akuple etmek. Yoksa çinlilerin kuralıyla oynarlarsa onları yenemezler...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

japonların çok ahlaklı çok düzgün olma reklamı gibi garip kokulu hareketler olabilir. Bilemedim. 

Japonlar çok öyle değiller aslında. Biz ortadoğulular çok şeyiz bu yüzden normal insanlar çok ahlaklı geliyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yanlış, tüm markalar bu işin böyle gitmeyeceğini, eninde sonunda küçük ve tam elektrikli az sayıda araç üreteceklerini ve kendileri gibi çoğu firmanında tarih olacağını biliyor debeleniyorlar :)

 

gelecek tam elektrikli çok büyük olmayan basit elektrikli araçların olacak, çoğuda kiralık olacak zaten, son demlerini iyi yaşayalım şuanki araçların, ilerde zaten bulamayacağız ve zaten satınalmaya ihtiyaçta duymayacağız :)

çünkü seyahat özgürlüğü diye birşey olmayacak bence. zaten yok, ama varmış gibi görünüyor şu anda da

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...