İçeriğe Yönlendir

Mobil 1 vs Liqui Moly 0w20 Akışkanlık ve Film Testi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Mobil gerçekten en iyi yağ markası olduğunu yine kanıtlıyor. Koruma ve hızlı yağlama akışkanlık özelliği olan 2 faktörde de en yakın rakibinden daha iyi. Tabi burada gözardı edilen şeyler var. Motor çalışma koşulları ve yağın uzun km'ler sonucunda maruz kaldığı maddeleri yok sayıyorlar ama yine de bazı şeylere cevap verir nitelikte. Benim de bundan sonraki tercihim mobil olacak

 

https://www.youtube.com/watch?v=nfvXnWgJoMA

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Liqui moly daha bidondan boşalırken , yüzeye yapışarak dökülüyor. Bizim istediğimiz yüzeye tutunmak değilmi. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

o film testi değil ki. zaten film hths katsayıları mobil >2,7 iken liqui moly >2,6. ilk test akışkanlıkla ilgili. yüzeyde tutunan yağ miktarını ekrandan görmek imkansız. testi yapan da öyle bir veri sunmamış zaten.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Şu ikisini test edebilmek gerekiyor hocam,

1-Söz gelimi 8000 km şehir içi sürekli dur kalk kullanımdan sonra hangisi ne durumda oluyor? Mobil bu üstün özelliğini korumaya devam ediyor mu? Liqui Moly içinde aynı gözlem yapılmalı. 

2-Yanma sonrası hangisi ne kadar tortu bırakıyor. İster istemez çok yüksek sıcaklıklara (mesela turboda) maruz kalabiliyor yağlar. Aşırı sıcaklıklardaki karakteristiklerinin yanında, bıraktıkları tortu da önemli bence.

 

Bir de test edilen mobil için ABD versiyon dedi sanki. Liqui Moly içinde Alman dedi ki o zaten ithal, onu biliyoruz. Peki bizdeki mobil ne durumda? ABD'den ithal mi ediyoruz, yerli mi üretiliyor. Yerli üretiliyorsa hangi kalitede üretiliyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

o film testi değil ki. zaten film hths katsayıları mobil >2,7 iken liqui moly >2,6. ilk test akışkanlıkla ilgili. yüzeyde tutunan yağ miktarını ekrandan görmek imkansız. testi yapan da öyle bir veri sunmamış zaten.

 

Örnek bir durum var. Benim motor yağ haşlama makinesi. İzlediğim bir testte liqui moly 500 derecede en az buhar yapıp çökelen yağ tipi idi. Tabi az çökelti demek , az kurum demek. Benim sistemnin yağ kanalları dolmaması için bu çok önemli. Bu tip bir test beklerdim. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Şu ikisini test edebilmek gerekiyor hocam,

1-Söz gelimi 8000 km şehir içi sürekli dur kalk kullanımdan sonra hangisi ne durumda oluyor? Mobil bu üstün özelliğini korumaya devam ediyor mu? Liqui Moly içinde aynı gözlem yapılmalı. 

2-Yanma sonrası hangisi ne kadar tortu bırakıyor. İster istemez çok yüksek sıcaklıklara (mesela turboda) maruz kalabiliyor yağlar. Aşırı sıcaklıklardaki karakteristiklerinin yanında, bıraktıkları tortu da önemli bence.

 

Bir de test edilen mobil için ABD versiyon dedi sanki. Liqui Moly içinde Alman dedi ki o zaten ithal, onu biliyoruz. Peki bizdeki mobil ne durumda? ABD'den ithal mi ediyoruz, yerli mi üretiliyor. Yerli üretiliyorsa hangi kalitede üretiliyor. 

işte onlar hep kriter ama o testler ancak üniversiteler bazında ve az sayıda yapılıyor genelde. mobil tüm dünya'da 30 civarı üretim tesisinde yağ üretiyor. bizdeki ürünlerin bazıları ithaldir bazıları yerli. o bilemeyiz artık. orijinal olsun o da yeterli diyenlerdenim :) liqui moly kötü demek niyetinde değilim tabi. artık çoğu yağ çok iyi. çok iyiler arasında bir yarış bu

Ali Darbaz yazdı:

 

Örnek bir durum var. Benim motor yağ haşlama makinesi. İzlediğim bir testte liqui moly 500 derecede en az buhar yapıp çökelen yağ tipi idi. Tabi az çökelti demek , az kurum demek. Benim sistemnin yağ kanalları dolmaması için bu çok önemli. Bu tip bir test beklerdim. 

alt tarafı 10 derece daha sıcak. turbo yok. dizel gibi kalıntı yok. senin motora bence çok da değişik bir yağa gerek yok bence. ama ilk zamanlar 30 bin diyordun değişim periyoduna :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

işte onlar hep kriter ama o testler ancak üniversiteler bazında ve az sayıda yapılıyor genelde. mobil tüm dünya'da 30 civarı üretim tesisinde yağ üretiyor. bizdeki ürünlerin bazıları ithaldir bazıları yerli. o bilemeyiz artık. orijinal olsun o da yeterli diyenlerdenim :) liqui moly kötü demek niyetinde değilim tabi. artık çoğu yağ çok iyi. çok iyiler arasında bir yarış bu

alt tarafı 10 derece daha sıcak. turbo yok. dizel gibi kalıntı yok. senin motora bence çok da değişik bir yağa gerek yok bence. ama ilk zamanlar 30 bin diyordun değişim periyoduna :) 

 

Mahalle baskısı var üstümde. Yağın değişimi gerekiyor. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

Örnek bir durum var. Benim motor yağ haşlama makinesi. İzlediğim bir testte liqui moly 500 derecede en az buhar yapıp çökelen yağ tipi idi. Tabi az çökelti demek , az kurum demek. Benim sistemnin yağ kanalları dolmaması için bu çok önemli. Bu tip bir test beklerdim. 

Neden yağ haşlama makinesi ki sizin cruze? Yani ekotek motorun hararetli çalışmasını kastediyorsanız 10 derecenin çok fark edeceğini düşünmüyorum.

 

Not: 2004 astrada bulunan 100 hp'lik gri kapak ekotek motorda yağ değişimlerinden sonra çıkan yağı incelemek gibi sapkın bir takıntım vardı. En temiz çıkan yağ hep motuldü. Mobil, castrol, shell yağlarını denemiştim o araçta.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bu arada mobil çok farklı ülkede yağ üretiyor. Aynı modelin farklı değerleri olan yağlar da çıkıyor bölgesel üretim farklılığı oluyor. Liqui moly sanırım daha titiz bu konuda

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

işte onlar hep kriter ama o testler ancak üniversiteler bazında ve az sayıda yapılıyor genelde. mobil tüm dünya'da 30 civarı üretim tesisinde yağ üretiyor. bizdeki ürünlerin bazıları ithaldir bazıları yerli. o bilemeyiz artık. orijinal olsun o da yeterli diyenlerdenim :) liqui moly kötü demek niyetinde değilim tabi. artık çoğu yağ çok iyi. çok iyiler arasında bir yarış bu

alt tarafı 10 derece daha sıcak. turbo yok. dizel gibi kalıntı yok. senin motora bence çok da değişik bir yağa gerek yok bence. ama ilk zamanlar 30 bin diyordun değişim periyoduna :) 

 

dexos 2 motor yağı konulmuş ecotec motor.. 111 derecelerde normal seyir sıcaklığı var. 

 

ACtC-3fCkNrnpxngXd8cYx-sAgMiysHHPsVuTBD3

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Japonlarda motor sıcaklığı 86-94 arası değişiyor. Cruze 15 derece fazla. Haşlama denmez tabi de aman aman bi fark olacağını sanmam 10-15 bin değişim periyodunda bu yağlar görevini yerine getirir diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Japonlarda motor sıcaklığı 86-94 arası değişiyor. Cruze 15 derece fazla. Haşlama denmez tabi de aman aman bi fark olacağını sanmam 10-15 bin değişim periyodunda bu yağlar görevini yerine getirir diye düşünüyorum. 

 

3 den 5 den bişiy olmaz diye diye, adamın yağ soğutucusunu patlattılar grupda. Dexos 2 motor yağı yerine A5 motor yağı koydular. 1000 km sonra Motor yağ soğutucusu havaya uçtu. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

3 den 5 den bişiy olmaz diye diye, adamın yağ soğutucusunu patlattılar grupda. Dexos 2 motor yağı yerine A5 motor yağı koydular. 1000 km sonra Motor yağ soğutucusu havaya uçtu. 

Yağdan değildir o bence. A5 yağlar api sl, sm değerlerini en kötü sağlıyor. 10-15 derece motoru yakacak kadar işlevini yerine getirememe durumu olmaz diye düşünüyorum. Yağı sahte olabilir başka sorunlar olabilir

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Bizdeki mobil1ler Fransa’da üretiliyor diye biliyorum. 
 

mobil motül lukoil (gm yağı) kullanan biri olarak en az eksilteni ve sessizi mobildi hoş arabamda yağ kaçağı da varmış asıl sağlıklı karşılaştırma kaçağı tamir ettikten sonra olur gibi ama yine de mobil1 kullandıklarım arasında en iyisi. Testler de bunu gösteriyor zaten

 

Liqui moly de merak ediyorum belki bir sonraki bakımda kullanırım

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Behlül Baş yazdı:

Bizdeki mobil1ler Fransa’da üretiliyor diye biliyorum. 
 

mobil motül lukoil (gm yağı) kullanan biri olarak en az eksilteni ve sessizi mobildi hoş arabamda yağ kaçağı da varmış asıl sağlıklı karşılaştırma kaçağı tamir ettikten sonra olur gibi ama yine de mobil1 kullandıklarım arasında en iyisi. Testler de bunu gösteriyor zaten

 

Liqui moly de merak ediyorum belki bir sonraki bakımda kullanırım

Türkiye’de üretim tesisi var ama

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Behlül Baş yazdı:

Bizdeki mobil1ler Fransa’da üretiliyor diye biliyorum. 
 

mobil motül lukoil (gm yağı) kullanan biri olarak en az eksilteni ve sessizi mobildi hoş arabamda yağ kaçağı da varmış asıl sağlıklı karşılaştırma kaçağı tamir ettikten sonra olur gibi ama yine de mobil1 kullandıklarım arasında en iyisi. Testler de bunu gösteriyor zaten

 

Liqui moly de merak ediyorum belki bir sonraki bakımda kullanırım

 

yahu bana kaçak deme. Benim arabada her yerinden terledi. Biz tamir ettikce o bozuluyormu ne. Anlamadım gitti. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu bana kaçak deme. Benim arabada her yerinden terledi. Biz tamir ettikce o bozuluyormu ne. Anlamadım gitti. 

Arabanın ekonomik ömrü 10 yıl. Yoksa ben mazdayı çok seviyordum

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arabanın ekonomik ömrü 10 yıl. Yoksa ben mazdayı çok seviyordum

 

EKonomik ömrü dolan neyse değişyiyoruz. Param kalmadı. . 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

EKonomik ömrü dolan neyse değişyiyoruz. Param kalmadı. . 

Bi tanıdık var. Arabasını 2 senede bir değiştiriyor, sıfır alıyor. 10 senede 5 kere değiştirmiş oluyor. 
 

Arabayı 10 sene kullanıp satsa edeceği zarar ile 2 senede bir değiştirmenin zararı ne olur? 

Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
(düzenlendi)
Mustafa Yanar yazdı:

Her iki yağın da 5 30 ford uyumlusunu kullandım, liqui moly diyorum.

Neye göre hocam. Herkes şu iyi bu daha iyi diyor ama ben anlamıyorum onu. Bakım sonrası yağın farkı önce farkediliyor tamam motor sesi daha az geliyor filan onda sorun yok. ama aradan 1 ay geçtimi ben hiç farkedemiyorum eskiye dönmüş gibi geliyor.

Edit: Bu arada total, mobil ve motul kullandım bana total hiç fark ettirmedi ama diğerleri çok farkettirdi ilk kullanımda.

tarihinde Ercüment Yıldırım tarafından düzenlendi
ilave
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bi tanıdık var. Arabasını 2 senede bir değiştiriyor, sıfır alıyor. 10 senede 5 kere değiştirmiş oluyor. 
 

Arabayı 10 sene kullanıp satsa edeceği zarar ile 2 senede bir değiştirmenin zararı ne olur? 

 

Bunu yapan benim de bir tanıdığım var. şuan 4üncü arabasını kullanıyor. onun hesabına göre o hep kar ediyor. arada aldığın arabanın kasa tipi şanzıman motor gibi değişen durumları ve sattığın arabanın kaza durumuna göre değişir.

bu sene aynı arabayı satıp alan biri olarak geçen sene satsaydım arabanın fiyatı 55 civarı idi bu sene 80 e sattım. geçen sene sıfır alsam 150 vereceğim araba bu sene 200 olmuştu.

ikiside c sınıfı ikiside dizel ikide otomatik. oranlarsan satarken %40 karla satmışım ama alırken %30 zararla almışım. miktar olarak bakarsan da arada 25 e 50 fark var.

Bunun neresi karlı neresi zararlı diğer parametrelerde ortaya çıkıyor aslında.

1. bakımdan kaçıyor

2. muayeneden kaçıyor

3. garantili araba satıp garantili alıyorum diyor bu satışta da kar ettiren bir durum

v.s.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Aracın sesi, yakıtı, çekişi, ivmelenmesi ve maalesef ülkemizde sahte yağın çok olması beni piyasada çok bilinmeyen ama kalitesi olan, kendini kanıtlamış ürünlere yönlendiriyor. Sanayide en iyi yağ en çok kar bırakan yağdır.

Ercüment Yıldırım yazdı:

Neye göre hocam. Herkes şu iyi bu daha iyi diyor ama ben anlamıyorum onu. Bakım sonrası yağın farkı önce farkediliyor tamam motor sesi daha az geliyor filan onda sorun yok. ama aradan 1 ay geçtimi ben hiç farkedemiyorum eskiye dönmüş gibi geliyor.

 

 

Ercüment Yıldırım yazdı:

Neye göre hocam. Herkes şu iyi bu daha iyi diyor ama ben anlamıyorum onu. Bakım sonrası yağın farkı önce farkediliyor tamam motor sesi daha az geliyor filan onda sorun yok. ama aradan 1 ay geçtimi ben hiç farkedemiyorum eskiye dönmüş gibi geliyor.

 

 

Bir de fiyat standartı yok castrol ve mobilde mesela, 

Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
Mustafa Yanar yazdı:

Sanayide en iyi yağ en çok kar bırakan yağdır.

Bu gerçekten öyle. usta eğer gerçekten güvenilir değilse önerdiği yağı kullandırmamak gerek. hatta mümkünse kendin alıp al bunu kullan demek doğrusu.

Sahtesi çok üretilen markalar bunlar. ne kadar şuna bakın gerçeği sahtesi bu deseler de anlaşılmıyor artık herşeyin kopyası yapılıyor malum. Ancak yakınlarınızda gerçek satıcı varsa 3 kuruş pahalı demeden ondan almak. ustanın bana 250 dediği motul ü satıcı da 250e satıyor. ustaya güvenmesem ondan değil satıcıdan alıp koyarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ali Darbaz yazdı:

 

dexos 2 motor yağı konulmuş ecotec motor.. 111 derecelerde normal seyir sıcaklığı var. 

 

ACtC-3fCkNrnpxngXd8cYx-sAgMiysHHPsVuTBD3

Geçen hafta yağ sıcaklığına baktım, en fazla 84 oldu. Renault boşuna 20 bin km yağ değişim periyodu koymuyor. Yüksek sıcaklık ile yağ bozulmuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...