İçeriğe Yönlendir

Mobil 1 vs Liqui Moly 0w20 Akışkanlık ve Film Testi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Murat Sahın
Ercüment Yıldırım yazdı:

 

Bunu yapan benim de bir tanıdığım var. şuan 4üncü arabasını kullanıyor. onun hesabına göre o hep kar ediyor. arada aldığın arabanın kasa tipi şanzıman motor gibi değişen durumları ve sattığın arabanın kaza durumuna göre değişir.

bu sene aynı arabayı satıp alan biri olarak geçen sene satsaydım arabanın fiyatı 55 civarı idi bu sene 80 e sattım. geçen sene sıfır alsam 150 vereceğim araba bu sene 200 olmuştu.

ikiside c sınıfı ikiside dizel ikide otomatik. oranlarsan satarken %40 karla satmışım ama alırken %30 zararla almışım. miktar olarak bakarsan da arada 25 e 50 fark var.

Bunun neresi karlı neresi zararlı diğer parametrelerde ortaya çıkıyor aslında.

1. bakımdan kaçıyor

2. muayeneden kaçıyor

3. garantili araba satıp garantili alıyorum diyor bu satışta da kar ettiren bir durum

v.s.

Araç henüz garanti kapsamından çıkmadan satıp yenilemek ekonomik durum uygunsa karlı olabilir hocam. Ülkemizde ikinci el araç zarar ettirmiyor. Tabi marka/model/donanım en büyük etken. 

Ülkemizde çokça yaşanan otomatik şanzıman problemleri kişiyi bağlamıyor mesela. Turbo ile, enjektör ile, elektronik ile, bilmem ne ile uğraşmıyor. Yeni araçlarda bunlar ciddi rakamlara mal olabiliyor. Özellikle volkswagen, toyota, honda gibi, sürekli prim yapan markaların jetta, golf, corolla, civic gibi ülkemizde çok sevilen modellerinde, donanım da insanların rağbet ettiği paketlerdense 2-3 yılda bir sıfırlamak zarar ettirmiyor.

Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
Araç henüz garanti kapsamından çıkmadan satıp yenilemek ekonomik durum uygunsa karlı olabilir hocam. Ülkemizde ikinci el araç zarar ettirmiyor. Tabi marka/model/donanım en büyük etken. 
Ülkemizde çokça yaşanan otomatik şanzıman problemleri kişiyi bağlamıyor mesela. Turbo ile, enjektör ile, elektronik ile, bilmem ne ile uğraşmıyor. Yeni araçlarda bunlar ciddi rakamlara mal olabiliyor. Özellikle volkswagen, toyota, honda gibi, sürekli prim yapan markaların jetta, golf, corolla, civic gibi ülkemizde çok sevilen modellerinde, donanım da insanların rağbet ettiği paketlerdense 2-3 yılda bir sıfırlamak zarar ettirmiyor.
Bu dediğiniz marka modellerde imkan varsa garanti bitmeden aracı elden çıkarmak ileriki zamanlarda başa gelecek belaları def etme açısından iyi bir kar olarak kabul edilebilir. Gerçi Japonlar eskisi gibiyse pek denemez ama VW grubu için şanzıman sorunları direksiyon kutusu sorunları aşağı yukarı çok duyulmuş sorunlar. Elden çıkarmak en mantıklısı.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...