İçeriğe Yönlendir

Düşük Hacim Atmosferik Sevdası


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Barış AÇIL
Konuyu cevabı bilmem ancak söyleyeceğim tek şey Almanya da bizdeki gibi arabaya düşkünlük yok hemde o araç fiyatlarına ve yakıt fiyatlarına rağmen.
Adamlar bizdeki beyaz eşya fiyatlarına otomobil alınca kiymeti olmuyor.

Allah var bizim vatandasimizda da ben hic rastlamadım elektrik süpürgesine düşkün olup statu sembolu yapan [emoji56]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Televizyonda görüyorum, adam İngiltere'de evi milyon poundluk ,kapıda ford Ka  var. Adamlar farklı bizden. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Evren Erakçora yazdı:

benzinli benim dediklerim : )

 

Tamam polo 1.4 atmosferik şehir içi 7.7 yakıyor, 1.4 tsi 5.8 yakıyor :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Nesi varmış atmosferiğin? Benim mazda 105 beygir tam otomatikti. 0-100 12sn falandı. Kime söylesem burun kıvırırdı bu nasıl motor gücü diye. 
 

gruplara bakıyorum, her kesimden insanın derdi olmuş beygir tork. Basınca gidecekmiş. Gücü azsa tehlikeli olurmuş. Hadi yaa? Ben o mazda ile 5 kere Trabzon, 2 kere antalya yaptım hiç tehlike atlatmadım. 105 beygir bana çok rahat yetiyordu. Fazlasını hiç aramadım. 
 

almanya’da yol vergisi var. Her 100cc için vergi kesilir. O yüzden düşük hacimli motorlar tercih edilir. Bir de karbon vergisi var. Adamların arazi şartları da genel coğrafya itibariyle dağlık değil. Ara gazlama hevesleri yok. Kurallar katı. Ne yapsın turbo motoru? Atmosferik araba daha ucuz oluyor zaten. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Nesi varmış atmosferiğin? Benim mazda 105 beygir tam otomatikti. 0-100 12sn falandı. Kime söylesem burun kıvırırdı bu nasıl motor gücü diye. 
 

gruplara bakıyorum, her kesimden insanın derdi olmuş beygir tork. Basınca gidecekmiş. Gücü azsa tehlikeli olurmuş. Hadi yaa? Ben o mazda ile 5 kere Trabzon, 2 kere antalya yaptım hiç tehlike atlatmadım. 105 beygir bana çok rahat yetiyordu. Fazlasını hiç aramadım. 
 

almanya’da yol vergisi var. Her 100cc için vergi kesilir. O yüzden düşük hacimli motorlar tercih edilir. Bir de karbon vergisi var. Adamların arazi şartları da genel coğrafya itibariyle dağlık değil. Ara gazlama hevesleri yok. Kurallar katı. Ne yapsın turbo motoru? Atmosferik araba daha ucuz oluyor zaten. 

 

Abi konuda turbo daha hızlı gider diye birşey demedim ki. Yakıt ekonomisinden bahsediyorum :) düşük hacim tercih ediliyor da aynı hacimde az yakanı var bende onu diyorum işte. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Tamam polo 1.4 atmosferik şehir içi 7.7 yakıyor, 1.4 tsi 5.8 yakıyor :)

1.0 mpi 75 epey az yakar bence, ama yavaş gidilecek sakin gidilecek. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

1 hafta 75hp mpi kullandım. enteresan güzel bir araçtı.

Ebrar Tüfek yazdı:

Youtube'da video izlerken birşey dikkatimi çekti, özellikle avrupada, örnek verirsek polo yada fabia diyelim, 1.0 1.4 atmosferik motorların kullanımının mantığını anlayamadım, 1.4 atmosferik polonun şehir içi tüketim verisi 8 litre iken 1.2 tsi polonun 5.5 litre civarı. Almanya'da lpg tüketimi bizdeki kadar değil hatta 2017 yılında dünyada en çok lpg kullanan ülke olmuşuz, almanya da 10. Sıradaymış. Zaten araç fiyatları çok çok ucuz ve rakam düşük olduğu için motor farkları arasındaki makas da çok az olacaktır diye tahmin etmekteyim. Neden 1.0-1.4 atmosferik arabalar bu kadar çok tutuluyor. Şehir içinde 5 6 litrelerde gezmek varken, 8 litre yakan arabaya biniyorlar. Sıfır km fabia videosu izledim 1.0 atmosferik 3 silindir. Aynısının 1.0 greentec olanı var tsi ünite, diğerine göre çok daha az yakıyor ve daha verimli. Madem az yakmak için 1.0 arabaya biniyorsun ozaman neden daha verimlisine binmiyorsun ? Bakım masraf konusu mu sadece ? 15 bin kilometrede yakıta ödenen fiyat farkı zaten bakım parasına yakın tutmaz mı ? Bu konuya mantıklı bi cevap bulamadığım için bu konuyu forumda tartışmak istedim. Tek neden daha az karmaşık klasik motor olduğu için bakımının da ucuz olması mıdır ? Bileşenler az diye şehir içinde 8 litre benzin yakmaya değermi ? 

Ebrar almanyada beygirgücüne göre bir sistem var vergide. Mesela 2.0 TDI motorların 90 110 ve 130 versiyonları vardı bunların vergileri farklıydı. Bizde hacme göre.

 

Bazı avrupa ülkelerinde ise emisyon da önemli. Bunlarda her ne kadar pratikte çok yakıyor gibi dursa da sakin kullanımda ve test kullanımında daha düşük emisyon ve yakıt.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Evren Erakçora yazdı:

1.0 mpi 75 epey az yakar bence, ama yavaş gidilecek sakin gidilecek. :)

 

:)

Mehmet Göktürk yazdı:

 

Ebrar almanyada beygirgücüne göre bir sistem var vergide. Mesela 2.0 TDI motorların 90 110 ve 130 versiyonları vardı bunların vergileri farklıydı. Bizde hacme göre.

 

Bazı avrupa ülkelerinde ise emisyon da önemli. Bunlarda her ne kadar pratikte çok yakıyor gibi dursa da sakin kullanımda ve test kullanımında daha düşük emisyon ve yakıt.

 

Anladım hocam, yakıt konusu bana pek mantıklı gelmemişti ama sizin yazdığınız yazı benim için altın değerinde, ne diyorsanız odur.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Herkesin beğenisi farklı, bazısı dizel sever, bazısı turbolu, bazısı 70ps olsun yeter der. Bana 1.25 fiesta yetiyor mesela, daha güçlü olsa daha iyi ama bu motor da sağlam, vergisi az, sessiz. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Vergi dilimleri silindir hacmine göre değil motorun ürettiği güce göre belirleniyor. Haliyle turboşarjlı 1.0'ın vergisi atmosferik muadilinden fazla.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

almanya vw'ye baktım da atmosferik satışı göremedim golf ve polo'da. 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

4 sene önce bir ingilizle sohbet ediyorduk. Benim 1.4 opel vardı. Adamda 1.0 fiesta vardı. Çok güzel ekonomik bir araba diyordu. Küçük bir kasabada yaşıyormuş. Tahminle belki trafik ışığı bile yoktur o yerde. Bende 1.0 tercih ederim. Önceden beygir ve tork değilde motoru yüksek arabalara heves ederdim. Benim için şuan lpg ile 1.25 fiestadan ekonomiği yok. Çok güzel. Neredeyse bedavaya geziyorum. Lpgyide 3.29 dan alıyorum. Bundan iyisi şamda kayısı. Emin olsam wag gurubuna sorunsuz lpg takılabileceğine, elbette tercihim tsi olurdu. Adamların arabası lpgde sıkıntılı. Bende lpgsiz almam. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

almanya vw'ye baktım da atmosferik satışı göremedim golf ve polo'da. 

 

Yeni modellerde yoktur.  Artık satılmıyordur. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Yeni modellerde yoktur.  Artık satılmıyordur. 

fazla miktarda doğalgazlı model var. bir de e tsi yapmışlar. hibrit geçişleri çok fazla. ama onlar toyota gibi değil de daha çok şarj olabilir sistemleri geliştiriyorlar. önce pillerle gidelim. sonra benzin ağırlıklı. geri dönüşüm sistemleri psd kadar iyi değil. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ebrar Tüfek yazdı:

 

:)

 

Anladım hocam, yakıt konusu bana pek mantıklı gelmemişti ama sizin yazdığınız yazı benim için altın değerinde, ne diyorsanız odur.

BMW nin üç modeli vardı aynı hacimde hepsi 2.0 motordu. onu anlatan bir yazı okumuştum ingilizce.

 

Yine benzer şekilde 2.2 mersedesin de ayrı beygirlerde motorlarının vergi nedeniyle "detune" olduğu bu sayede esnafa ucuz satıldığı yazıyordu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

1.0 75 hp atmosferik düz vites ibiza’mız 6.5 lt civarında yakıyor.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mehmet Göktürk yazdı:

BMW nin üç modeli vardı aynı hacimde hepsi 2.0 motordu. onu anlatan bir yazı okumuştum ingilizce.

 

Yine benzer şekilde 2.2 mersedesin de ayrı beygirlerde motorlarının vergi nedeniyle "detune" olduğu bu sayede esnafa ucuz satıldığı yazıyordu.

 

Bizim kafa yapımız avrupaya göre çok farklıymış bunu anladım, birim fiyatı avrupa ile aynı olsa bu tarz mpi 1.2 1.0 tsi üniteleri örümcek ağı tutardı. Yüksek beygir gücünün cezbetmediği insanlar orada daha fazla. Arabayı sadece ulaşım amacı olarak görüyorlar. 

 

Bmw bunu çok kullanıyor. 1.6 ed motorda 136 ve 170 hp gibi.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

1,6 tdci mondeoyu sattığımda hanımın 1,25 benzinli fiestası evin tek arabası olmuştu. Ailece uzun yol yaptım,  bolu dağı, İzmit vs bir çok yere gittim.  İlk kalkışta bir mondeo değil ama sonrasında aratmıyor. Dolu aracı Bolu dağında 4 e aldığımda 1,6 benzinlilerle baş başa gidiyor. Tek eksiği var bence arka camlar otomatik değil. Yol tutuşu 195/50 r15 lastiklerle mükemmel.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Çok fazla işin detayını bilmesem de izlediğim videolardan yola çıkarak şunu söyleyebilirim ki Japonya'da da aynı durum söz konusu. Hatta 1 litreden daha düşük hacimli araçlar mevcut ve bunlara sarı plaka takılıyor. Ve vergisi ya çok az ya da hiç yok gibi bir şey. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

arac yeterli gucte olacak, dusuk guclu arac seyahat etmekten sogutur insani. dusuk gucten kastettigim  1200 kg 80 hp atmosferik araclar. cunku alt devir torku yermiyor akici suruse. illa vites kucuktulecek ozellikle araba dolu ise. atmosferik olacaksa gorece buyuk olmali motor.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Dogan Arsiray yazdı:

arac yeterli gucte olacak, dusuk guclu arac seyahat etmekten sogutur insani. dusuk gucten kastettigim  1200 kg 80 hp atmosferik araclar. cunku alt devir torku yermiyor akici suruse. illa vites kucuktulecek ozellikle araba dolu ise. atmosferik olacaksa gorece buyuk olmali motor.

 

Tamamen eziyet. 1.3 arabaya 5 kişi binince rampalarda fan kapanmıyor. Boş iken pire gibi uçuyor, ama yükü görünce tam tersi. Ufak hacimli araba insanı nefret ettiriyor. Kullanıma göre değişken tabii. 2.5 v6 omega aldırmadılar gittim yumurta kolisi kadar motoru olan yaris aldım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ebrar Tüfek yazdı:

 

2.5 v6 omega aldırmadılar gittim yumurta kolisi kadar motoru olan yaris aldım.

Kim engel olduysa 2.5 v6 omegaya, gidin bir teşekkür edin bence :D Cılkı çıktı onların artık. 10-15 yıl önce olsa alınırdı da artık çok eskidi hocam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Kom

Şöyle düşünün. 

O eski motorlu araçları sadece birkaç yüz birim paraya alıyorlar, eğer araç çok eskiyse elden çıkartabilmek için para veren, hediye eden bile var çünkü araç eskidikçe vergi yükü olarak görüyor Alaman milleti.  Asgari ücretin 1400-1600€ civarı olduğu ülkede adamlar aylık maaşlarıyla yaklaşık 1000 litre yakıt alabiliyor. Az yakıyor, çok yakıyor derdine girmelerine gerek yok...

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Murat Sahın yazdı:

Kim engel olduysa 2.5 v6 omegaya, gidin bir teşekkür edin bence :D Cılkı çıktı onların artık. 10-15 yıl önce olsa alınırdı da artık çok eskidi hocam.

 

Abi sanayi esnafıyım ben hertürlü toplarım sıkıntı yok, arkadan itiş ya drift yaparım diye izin vermediler, w124 dahil arkadan itişli araba aldırmıyorlar :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

arac yeterli gucte olacak, dusuk guclu arac seyahat etmekten sogutur insani. dusuk gucten kastettigim  1200 kg 80 hp atmosferik araclar. cunku alt devir torku yermiyor akici suruse. illa vites kucuktulecek ozellikle araba dolu ise. atmosferik olacaksa gorece buyuk olmali motor.

 

Cheroke 2.7 dizel,  rampa çıkarken radyatör patladı. Motoru güçlü olabilir ama soğutma vasat olunca gücün hikmeti kalmıyor. Sürdürülebilirlik yok. 

 

15:36 ile izlemeye başlayabilirsin. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...