İçeriğe Yönlendir

Düşük Hacim Atmosferik Sevdası


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Murat Sahın
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Abi sanayi esnafıyım ben hertürlü toplarım sıkıntı yok, arkadan itiş ya drift yaparım diye izin vermediler, w124 dahil arkadan itişli araba aldırmıyorlar :D

Bu durumda işin rengi değişir :D

 

w123 230.6 öneririm :D Çok keyiflidir.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Murat Sahın yazdı:

Bu durumda işin rengi değişir :D

 

w123 230.6 öneririm :D Çok keyiflidir.

 

124 kasa 250d vardı otomatik, beyaz renk, gri pakolu,sunrooflu komşuda duruyordu aldırmadılar :D

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Cheroke 2.7 dizel,  rampa çıkarken radyatör patladı. Motoru güçlü olabilir ama soğutma vasat olunca gücün hikmeti kalmıyor. Sürdürülebilirlik yok. 

 

15:36 ile izlemeye başlayabilirsin. 

 

 

Belki aşağıda kalan adamın bir şeye ihtiyacı var. Aşağı yürüme gidiyorlar. 
 

Japon her zaman dayanıklıdır arkadaş :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

 

Cheroke 2.7 dizel,  rampa çıkarken radyatör patladı. Motoru güçlü olabilir ama soğutma vasat olunca gücün hikmeti kalmıyor. Sürdürülebilirlik yok. 

 

 

 

 

 

Motorda sorun olduğu için patlamıştır. soğutma ile ne ilgisi var? Bariz contadan kaçırıyormuş. Her aracın huyu suyu var takip ederek kullanırsan her yeri çıkar. 

  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

bence de ilgisiz.

2.7 dediğin grandcherokee motoru bir mercedes dizelidir. 600 700 bin km gidersin bakım yapmadan. demekki arızalıymış zaten. soğutma sistemine tasarlandığından daha fazla basınç uygulandığı için parçalar dayanamamış.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Motorda sorun olduğu için patlamıştır. soğutma ile ne ilgisi var? Bariz contadan kaçırıyormuş. Her aracın huyu suyu var takip ederek kullanırsan her yeri çıkar. 

 

Dogan Arsiray yazdı:

bence de ilgisiz.

2.7 dediğin grandcherokee motoru bir mercedes dizelidir. 600 700 bin km gidersin bakım yapmadan. demekki arızalıymış zaten. soğutma sistemine tasarlandığından daha fazla basınç uygulandığı için parçalar dayanamamış.

 

İlgisiz değil, güvenilir bulmuyorum. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bence bu tip araçlar konuda deneyimin yetersiz olduğu için bu yorumu kolayca yapabiliyorsun.

neden güvenilir olmasın? bir amerikan aracı ve alman motorundan daha fazla güvenilir bir kombo bilmiyroum ben.

doğru bakılmış bir amerikan aracı çok uzun süre problemsiz çalışır.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

2,7 litre motorun soğutulması için 14,5 litre soğutma sıvısı ve yağlanması için 6,5 litre motor yağına ihtiyaç var. Miktarların oldukça fazla olması nedenli yüksek ısı ürettiğinin bir göstergesi. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Büyük hacimli dizel motor için normal ? 2.5 tdi multivan 7.3 litre yağ alıyor ? Benzinli gibi 2 litrecik yağ koyup damlalıkla mı kullansın motor. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yahu ona bakarsan 10 litre hacimli kamyonunda soğutması ona göre tasarlanıyor. adamlar boş değil yani mühendislik anlamında. her parçanın, özellikle aşırı ısı ve basınç gören parçaların aşınması ve basınç kaçrıması normal. bu nedenle ben ce 300 bin km den sonra soğutma sisteminin değişmesi lazım. ama işte motorda conta kaçağı vs gibi bir problem varsa benim de başıma geldiği gibi 170 bin km de kapak yaptırırsın. sebebi de LPG den ötürü deforme olan valf yatakları idi o araçta.

 

foruma bakarsan birüsür arabam hararet yapıyor diye konu görürsün. hepsindede aynı soğutma sistemi sorunları var.

Ebrar Tüfek yazdı:

Büyük hacimli dizel motor için normal ? 2.5 tdi multivan 7.3 litre yağ alıyor ? Benzinli gibi 2 litrecik yağ koyup damlalıkla mı kullansın motor. 

bir tane nissan pathfinderim vardı eskiden. benizinli 3.3 litre v6. düşük güç aşırı yüksek sağlamlık vs. 6.5 litre yağ ile çalışıyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Dogan Arsiray yazdı:

 

bir tane nissan pathfinderim vardı eskiden. benizinli 3.3 litre v6. düşük güç aşırı yüksek sağlamlık vs. 6.5 litre yağ ile çalışıyordu.

 

Aynen öyle, yağı fazla almasının tek olumsuz yeri bakımda cepten çıkan paradır bana göre. Ona da feda olsun 1.0 motor değil sonuçta.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

bence bu tip araçlar konuda deneyimin yetersiz olduğu için bu yorumu kolayca yapabiliyorsun.

neden güvenilir olmasın? bir amerikan aracı ve alman motorundan daha fazla güvenilir bir kombo bilmiyroum ben.

doğru bakılmış bir amerikan aracı çok uzun süre problemsiz çalışır.

Önemli olan doğru düzgün bakımı yapılmayan aracın düzgün çalışması :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bir Alman olsam, bu kadar yüklü masraf ve çevre kirliliğine onay vermezdim. Yani tercihim küçük hacimli motor olurdu. İ10 varken 165 liraya motor yağı alıyordum. Cruze için motor yağına 330 tl verdim. Hem çok fazla hemde kalın motor yağı. Hançer gibi saplandı resmen. İ10 varken tüm bakım malzemeleri 340 lira tutmuştu. Cruze sadece filtreleri 180 tl. :(

 

Almanlar işi biliyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Önemli olan doğru düzgün bakımı yapılmayan aracın düzgün çalışması :) 

öyle bir makine yok. sadece ne kadar kötü kullanıma dayanabileceğinin süresi değişiyor. bana sorsan en dayanıklı toyota derim.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Sağlamlık diyince aklıma kırmızı eski kasa hiluxa yapılan işkenceler geliyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

İ10 varken 165 liraya motor yağı alıyordum.

20/50 mi kullanıyor ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz

Japon dayanıklıdır belki ama bence olay belli bir yaşın üstündeki aracin ( 10 sene ve üstü) sogutma sisteminde hersey olabilir.
Accord ile Antalya'dan Mersin'e yazın gece 25-30 derece sıcaklıkta tempolu gidiyordum.malum mehşur virajlı yolları seri gidiyorum. Anamur'u geçtim ve hararet normalde yarının bir tık altında sabit iken ,birden yarıyı çok hafif geçti . Kesin birşey oldu dedim ve hemen sağa çektim . Baktım genleşme haznesi dolu . Neyse radyatörü açayım dedim ve baktımki radyatör kapağının içi patlamış .bütün suyu boşaltmış .
50 tl lik kapak,eğerki yanımda 5 lt yedek su olmasaydı gece vakti hanımla ve ufak çocukla yolda bırakacaktı beni.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
(düzenlendi)

Şahsen küçük hacimli motor + turbo olayı yerine atmosferik alıp tüp takmak daha mantıklı. Tüp takmasam da eğer km çok yapmıyorsam sanırım durumumdan memnun olurum. Atmosferik tüp açısından her zaman avantaj ve gaz takım şirketlerinin genel anlamda çözdüğü bir sistem. Piyasaya baktığımda da küçük hacimli turbo benzinli motor olayını çok iyi yapan firmalar kadar sorun yaşayan firmalar da mevcut. Opel 1.4T lerde, Vag gurubu 1.4tsi lerde gb. kısmen yağ yakma ve özellikle piston sorunları yaşadı. Çözümlerini de kısmen buldular ancak ilk başlarda bu küçük motorlara turbo olayında tökezleme yaşadılar diyebiliriz diye düşünüyorum. Şu da var ki şöförler de beygir miktarına bakarak araçlarından özellikle anlık hızlanmalar gibi performanslarda yüksek verim beklediler.. Şunu söylemekte fayda var ki turbo benzin olayı gerçekten kullanılmalı ve yakıtı ciddi düşüren bir durum. Faydalı mı? Kesinlikle. Eskiden baktığımızda turbo beslemeli motorlar genellikle yüksek hacimliydi ve çok azınlıkta kullanılıyordu.  Neyse dikkatiniz çekecektir aşağıdaki örnek resim 1.2 turbo benzinli Megane motorundan çıkmadır..

QQ6C5N.jpg

tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...