İçeriğe Yönlendir

Focus'dan Egea'ya...


Sedat Ünsal

Recommended Posts

Evren Erakçora

Sıkıntı fiyat farkı 25, 30 bin tl 1.4 95ps motora göre. Çok insan 1.4ü tercih eder.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Sedat Ünsal yazdı:

 

yok bea.  içmeler tuzla🤣

gördüm sanki :)

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Baha Kanberoğlu yazdı:

Aklımın kenarında olan bir araç. Bende aracımı satıp sıfır dizel bir egea almak ile almamak arasında gidip geliyorum 2-3 aydır. Bu kaşıntı hayra alamet değil :) 

Cross daha iddialı bir araç onu da düşünebilirsiniz.

 

Sedat bey hayırlı olsun, 1,4fire konusunda izlenimlerinizi merak ediyoruz. Performans konusunda aşırı bir beklentisi olmayana çok güzel fiyatlı araçlar sunabiliyor Fiat bu üniteyle.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Cross modelini beğendim. 170-180 bine donanımlı bir suvcuk alabiliyorsunuz. 

Yorum bağlantısı
Barış AÇIL



1.0 turbo 5 vites oldu diye 6 vitese göre daha kötü değik daha iyi olur atmosferik araca göre

1.4 egea 6. Viteste 3000 devirde 110 yaparken benim 1.2 tsi polo 5. Vites 3000 devirde 130 yapıyordu

1.0 turbo egea da birçok atmosferik 6 vitesli araçtan daha iyi hız devir ilişkisi sunar


Mert bey kastettiğim 5. Vites sabit hızla giderken, vitesi 6 ya alıp devir ve motor sesinin düşmesinin verdiği konfor idi.

1.0 Turbo motorun performansının 1.4 atmosferikten iyi oldugu zaten belli.

Yorum bağlantısı
Gökhan Ünal

Aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın, bence çok iyi tercih, gerçekten beğeniyorum. 2019 şubat ayın da, gümüş gri, en boş modeli için 62.300 tl ye pazarlığını yapmıştık ama araya bedelli askerlik girince vazgeçmiştim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sedat Ünsal

bir uzun yol denemesi daha. 1.600km. bol basmacalı. sürekli uzamalı. istanbul kayseri arası git gel. ortalama 7,4 litre yaktı (hava sıcaklığı -4/6 derece arası). yakıt olarak vfr de de bu civarda yakmıştım. ama o 180+ ve mevsim yazdı.😁 istanbul şehir içi ama sadece şehir içi kullanım 9.4 litrede şu an. karşıya git gel. köprülü e-5 li. 8,1 litre. bu arada dizel otomatik focus un son 3.500km ortalaması 7,2 litreydi.

şu anki düşüncem turbolu benzinli  egea alacağıma tüplü binerim daha iyi. aradaki fiyat farkına yazık. hakikaten yazık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sedat Ünsal yazdı:

bir uzun yol denemesi daha. 1.600km. bol basmacalı. sürekli uzamalı. istanbul kayseri arası git gel. ortalama 7,4 litre yaktı (hava sıcaklığı -4/6 derece arası). yakıt olarak vfr de de bu civarda yakmıştım. ama o 180+ ve mevsim yazdı.😁 istanbul şehir içi ama sadece şehir içi kullanım 9.4 litrede şu an. karşıya git gel. köprülü e-5 li. 8,1 litre. bu arada dizel otomatik focus un son 3.500km ortalaması 7,2 litreydi.

şu anki düşüncem turbolu benzinli  egea alacağıma tüplü binerim daha iyi. aradaki fiyat farkına yazık. hakikaten yazık.

 

Kayseriye en düşük 5.5 litre giderdiniz. Atmosferik motor basınca yakamaz çünkü çiğeri yok gibi saçma bir açıklama yapmayacağım. İşin bilimsel açıklaması var. Atmosferikler sıkıştırıldığında, üretilen beygir başına yakıt tüketimi düşer.  Neredeyse yarı yarıya yakar. Ama üretilen beygirin fazlalığından tüketim yükselir. 

 

Sıkışmadan 15 beygir için 4 litre benzin yakıyorsa sıkıştırıldığında 50 beygir için 8 litre yakar.  Atmosferiğin en önemli olayıda budur. 

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Sedat Ünsal yazdı:

bir uzun yol denemesi daha. 1.600km. bol basmacalı. sürekli uzamalı. istanbul kayseri arası git gel. ortalama 7,4 litre yaktı (hava sıcaklığı -4/6 derece arası). yakıt olarak vfr de de bu civarda yakmıştım. ama o 180+ ve mevsim yazdı.😁 istanbul şehir içi ama sadece şehir içi kullanım 9.4 litrede şu an. karşıya git gel. köprülü e-5 li. 8,1 litre. bu arada dizel otomatik focus un son 3.500km ortalaması 7,2 litreydi.

şu anki düşüncem turbolu benzinli  egea alacağıma tüplü binerim daha iyi. aradaki fiyat farkına yazık. hakikaten yazık.

Ama oldu mu şimdi? Hiç VFR ile Egea kıyaslanır mı? VFR o. Onun kıyaslanabileceği 4 teker yok. Ne demişler? Aslan besleyen yemini hesap etmez :biggrin:

 

1.4 atmosferik için güzel değerler yakalamışsınız. Performans beklentisi olmayınca söylediğiniz gibi kesinlikle 1.4'e lpgli binmek 1.0'a binmekten daha avantajlı. 1.4'ün performansı da kafi olacaktır. Daha fazla performans isteniyorsa o farkı ödeyip 1.0 turbo benzinli yerine 1.3 mtj alınıp hem performans hem yakıt ekonomisi elde edilir. 

Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal

VFR den yana şikayetçi değilim. yaksın aslanım🤣 bir çok üst segment arabayı perişan etmişliğimiz var kendisiyle.

bu arada araba sessiz ve titreşimsiz çalışıyor. kimse bu konuya değinmemiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

90-100 km hızla 3.6 litre civarı yakıyor Multijet. Dci kadar az yakmıyor ama ondan daha sessiz. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Evren Erakçora yazdı:

90-100 km hızla 3.6 litre civarı yakıyor Multijet. Dci kadar az yakmıyor ama ondan daha sessiz. 

Konuda ki araç 1.4 benzinli 😊

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...