İçeriğe Yönlendir

Temassız Su Sensörü Montajı


Levent Güzelkalp

Recommended Posts

Levent Güzelkalp
(düzenlendi)

Bildiğiniz Gibi Ford Fiesta V' te  Herhangi bir soğutma suyu eksilince uyarı veren sensör yok hararet göstergesi de su eksilince okuma yapamadığından bir anlamı olmuyor.

Ben 2006 dan bu yana en az 3 defa su eksilmesi yaşadım ( Hortum Patladı, Depo Delindi , Tapa kaçırdı. ) Allah yardım etti herhangi bir zarar olmadan kurtardık.

Ekte Linkini paylaştığım sensörü alıp

Genleşme Kabına yapıştırsam .

Kontakla 12 Volt veren bir sigortadan + alsam

Yada araya sigorta koyarak direk aküden mi + almayı tavsiye edersiniz.

Çıkışa da bir buzzer bağlasam derdime dermen olurmu ?

Elim anahtar tutar ama tedirginlik hissedersem Oto elektirikçiden de yardım alabilirim. 

Yok sorun yaşarsın bu işlere hiç girme mi dersiniz_

Ürün Temsili Link 

https://www.direnc.net/graivity-arduino-icin-temassiz-dijital-su-/-sivi-seviyesi-sensoru?language=tr&h=8178faeb&gclid=Cj0KCQiA7YyCBhD_ARIsALkj54r5hrPlHCdOyrVa41_8f0otM6hJqiOs_2Sr9vAGAMMWAb9TGjfP5CEaAv6wEALw_wcB 

tarihinde Levent Güzelkalp tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Levent Güzelkalp yazdı:

Bildiğiniz Gibi Ford Fiesta V' te  Herhangi bir soğutma suyu eksilince uyarı veren sensör yok hararet göstergesi de su eksilince okuma yapamadığından bir anlamı olmuyor.

Ben 2006 dan bu yana en az 3 defa su eksilmesi yaşadım ( Hortum Patladı, Depo Delindi , Tapa kaçırdı. ) Allah yardım etti herhangi bir zarar olmadan kurtardık.

Ekte Linkini paylaştığım sensörü alıp

Genleşme Kabına yapıştırsam .

Kontakla 12 Volt veren bir sigortadan + alsam

Yada araya sigorta koyarak direk aküden mi + almayı tavsiye edersiniz.

Çıkışa da bir buzzer bağlasam derdime dermen olurmu ?

Elim anahtar tutar ama tedirginlik hissedersem Oto elektirikçiden de yardım alabilirim. 

Yok sorun yaşarsın bu işlere hiç girme mi dersiniz_

Ürün Temsili Link 

https://www.direnc.net/graivity-arduino-icin-temassiz-dijital-su-/-sivi-seviyesi-sensoru?language=tr&h=8178faeb&gclid=Cj0KCQiA7YyCBhD_ARIsALkj54r5hrPlHCdOyrVa41_8f0otM6hJqiOs_2Sr9vAGAMMWAb9TGjfP5CEaAv6wEALw_wcB 

Sensörün Çalışma Sıcaklığı için 0-100 derece denmiş

Genleşme Kabı 100 derecenin üstüne çıkıyormudur acaba

105 falan su olsa plastik yapışık sensör Bu derecelere ne yapar sizce 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Yapıştırma değilde kaba contalı şekilde bir delik açılıp sabitlenmeli. Hem kablo için nasıl derdi olmaz hem de yapıştırma sorunu kalmaz. Sıkı geçme contalı bir sistemde kaçakta oluşmaz. Uygun seviyeye yapılması yeterli. 

 

Ancak bu işlem gerçekten gerekli mi obd üzerinden bir şekilde görülebiliyor ise cihaz alınabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Su olmadığında öten bişey yokmu. Basınç ölçerde yokmu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Ü.Emre Kartal yazdı:

Yapıştırma değilde kaba contalı şekilde bir delik açılıp sabitlenmeli. Hem kablo için nasıl derdi olmaz hem de yapıştırma sorunu kalmaz. Sıkı geçme contalı bir sistemde kaçakta oluşmaz. Uygun seviyeye yapılması yeterli. 

 

Ancak bu işlem gerçekten gerekli mi obd üzerinden bir şekilde görülebiliyor ise cihaz alınabilir

Delik açma Sorun değil ama plastik kab süreki ısıya ve basınca maruz kalıyor pek mukavemeti yok (4-5 yılda sağdan soldan çatlamaya başlıyor) ondan yapıştırma yoluna gitmek istiyorum.

Obd sıcaklık derece olarak takip mümkün ama orada su bitince gerçekçi değer vermiyor.

Geçtiğimiz Yaz tapadan bujilerin olduğu yere su kaçmış hararet ortada idi ama motorda 3 lt su eksikti. 

Ali Darbaz yazdı:

Su olmadığında öten bişey yokmu. Basınç ölçerde yokmu. 

Maalesef keşke olsa ama yok .

Bildiğim kadarıyla (Yanlış Olabilir ) O dönemki C max ve Focus tada yok

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Levent Güzelkalp yazdı:

Delik açma Sorun değil ama plastik kab süreki ısıya ve basınca maruz kalıyor pek mukavemeti yok (4-5 yılda sağdan soldan çatlamaya başlıyor) ondan yapıştırma yoluna gitmek istiyorum.

Obd sıcaklık derece olarak takip mümkün ama orada su bitince gerçekçi değer vermiyor.

Deliği delerek değilde havya gibi bir şey ile açarsanız çatlamaz. Delince kılcal kırık oluşuyor o nedenle oluyor. 

 

Su olmadığında gerçekçi değer vermiyorsa suyun kalmadığını zaten anlarsınız. Ki bu da yeterli bence. Zaten sağlıklı sistemde eksilme kolay kolay olmaz. Yani sistemin düzeltilmesi de bence önemli. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Motor çalışırken genleşme kabındaki su durağan olmadığı için ölçüm yapamaz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Nihat Palolu yazdı:

Motor çalışırken genleşme kabındaki su durağan olmadığı için ölçüm yapamaz.

Aslında seviye olarak aşağı yukarı bir fikir verebilir çok stabil olmasa da.

 

 

Ben şuna takıldım, araç 3 kez su boşaltmış şimdiye kadar. Bu araç bakıma falan girdiğinde hiç mi bakmıyorlar ben onu merak ettim. 

Hadi onlar bakmadı, @Levent Güzelkalp üstad, siz neden bakmadınız? Yani hortum patlaması haricindeki sebeplerde araç suyu birden boşaltmaz, eksiltir. Ben aracı yoğun kullanıyorsam her sabah (aracı çalıştırmadan sadece motor yağına, çalıştırdıktan sonra diğerlerine), yok şu anki gibi haftada 1-2 kullanıyorsam her hafta bütün sıvıları kontrol ederim, lastiklere bakarım. Size de tavsiye ederim. Mesela fren hidroliğim "min" çizgisinin az üzerinde, bu bakımda komple boşalttırıp yenileyeceğim, bu aşamada fren hortumlarını da kontrol edeceğim. Direksiyon hidroliği tam ortada (min-max'ın tam ortası) motor yağım 8000 km önce koyulduğu seviyede, soğutma sıvısı genleşme kabında min ile max çizgilerinin arasında. 

Daha önce mesela focus mk2'de direksiyon hidroliği farın altında olduğu ve seviyesi görünmediği için hidrolik bitmek suretiyle direksiyon yolda taş gibi olmuştu. Astra G'de arka fren kampanalarından birinin içindeki zımbırtı yağ kaçırdığı için yağ seviyesi azaldı, bir hafta içinde azalmaya devam edince kontrol ettirmiştim, kampana hidrolik doluydu resmen. Geçen linea'nın lastikler dikkatimi çekti, gidip ölçtürdüm, önlerin biri 17 psi diğeri 32 psi çıktı :D 

Bu kontroller ile hayati olabilecek o kadar şeyi önceden fark ettim ki... Zaten aracı ilk çalıştırdığımda ortalama 2 dk bekliyorum yağlamasını, haliyle bu vakti değerlendirmiş oluyorum.

 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Ü.Emre Kartal yazdı:

Deliği delerek değilde havya gibi bir şey ile açarsanız çatlamaz. Delince kılcal kırık oluşuyor o nedenle oluyor. 

 

Su olmadığında gerçekçi değer vermiyorsa suyun kalmadığını zaten anlarsınız. Ki bu da yeterli bence. Zaten sağlıklı sistemde eksilme kolay kolay olmaz. Yani sistemin düzeltilmesi de bence önemli. 

Şöyle Düşün Abi Su Yok Ama derece OBD Baktığında Son su olduğu dereceyi Gösteriyor Derece 90 ama motor kavulmuş gibi

Nihat Palolu yazdı:

Motor çalışırken genleşme kabındaki su durağan olmadığı için ölçüm yapamaz.

Ölçüm değil ama kabın ortasına yapıştırayım  o genleşmedeki su dibe düşünce bana selam çaksa yeter

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Murat Sahın yazdı:

Aslında seviye olarak aşağı yukarı bir fikir verebilir çok stabil olmasa da.

 

 

Ben şuna takıldım, araç 3 kez su boşaltmış şimdiye kadar. Bu araç bakıma falan girdiğinde hiç mi bakmıyorlar ben onu merak ettim. 

Hadi onlar bakmadı, @Levent Güzelkalp üstad, siz neden bakmadınız? Yani hortum patlaması haricindeki sebeplerde araç suyu birden boşaltmaz, eksiltir. Ben aracı yoğun kullanıyorsam her sabah (aracı çalıştırmadan sadece motor yağına, çalıştırdıktan sonra diğerlerine), yok şu anki gibi haftada 1-2 kullanıyorsam her hafta bütün sıvıları kontrol ederim, lastiklere bakarım. Size de tavsiye ederim. Mesela fren hidroliğim "min" çizgisinin az üzerinde, bu bakımda komple boşalttırıp yenileyeceğim, bu aşamada fren hortumlarını da kontrol edeceğim. Direksiyon hidroliği tam ortada (min-max'ın tam ortası) motor yağım 8000 km önce koyulduğu seviyede, soğutma sıvısı genleşme kabında min ile max çizgilerinin arasında. 

Daha önce mesela focus mk2'de direksiyon hidroliği farın altında olduğu ve seviyesi görünmediği için hidrolik bitmek suretiyle direksiyon yolda taş gibi olmuştu. Astra G'de arka fren kampanalarından birinin içindeki zımbırtı yağ kaçırdığı için yağ seviyesi azaldı, bir hafta içinde azalmaya devam edince kontrol ettirmiştim, kampana hidrolik doluydu resmen. Geçen linea'nın lastikler dikkatimi çekti, gidip ölçtürdüm, önlerin biri 17 psi diğeri 32 psi çıktı :D 

Bu kontroller ile hayati olabilecek o kadar şeyi önceden fark ettim ki... Zaten aracı ilk çalıştırdığımda ortalama 2 dk bekliyorum yağlamasını, haliyle bu vakti değerlendirmiş oluyorum.

 

 

Aldığımdan bu yana ben kullanıyorum abicim ama olacağı varmış . Ben epey bakarım aslında ustalar bakmasa da :)

İlk Araba altıyaşında iken İzmirden dönerken gece ayvalıkta genleşme kabı çatlamış kaçırdı tesadüfen fark ettim motora bir şey olmadan kurtardım. 

ikincisi 10 yaşında iken tüm hortumları değiştirdim bir yıl sonra radyatör üst hortumu kelepçeden kesmiş iş yerime gelirken dumanlar çıktı kurtardık.

üçüncü ilçeye giderken araç teklemeye başladı sağa çektim motor tapasından su kaçırmış bujiler su içinde kalmış kablo yerinden çıkmış teklemiş yine kurtuldu çok şükür.

Sıvıları her gün değilde genelde ayda bir bende kontrol ediyorum uzun yolla çıkarsam her lpg aldığımda Yaklaşık 250 km de bir kontrol ederim .

İnanın Edirne dışına çıkarken Yanıma arabanın Tüm Su hortumlarının yedeğini , Çeşitli Penseleri (Ayarlı , Kelepçe için Özel , Uzun Kargaburun, Papağan vb) Her Boy kelepçe Tamir Bandı falan alıyorum. 

Yukarıda bahsettiğim sistemi yapmayı deneyeceğim bakalım becerebilirsem Suyun ani tükenmesi durumunda hararet yaptırmadan haberim olmasını sağlayacak bir özellik eklemiş olacağım . Eğer beceremezsem Genleşme kabımı üzerinde sensör olan bir kabla değiştirmeyi düşünüyorum . Sanırım Mondeo da var belki onu uyarlayabilirim .

Ama sensör sanki daha kolay olacak gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

kaptaki sensör tam yolda kalmayı engellemez ben böyle bir işe girecek olsam radyatör hortumu üzerine birşey yaparım bir ek parça üzerine konan sensör ile

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

kaptaki sensör tam yolda kalmayı engellemez ben böyle bir işe girecek olsam radyatör hortumu üzerine birşey yaparım bir ek parça üzerine konan sensör ile

 

Çok mantıklı. Hem böylece genleşme kabını delerek zayıflatmış olmuyoruz. Sonuç olarak hortumda zaten kelepçe var, en fazla 2 kelepçesi daha olur :) Hatta radyatörden çıkan taraf kullanılırsa su radyatörde soğuyup sonra sensöre gideceği için suyun muhtemelen en soğuk hali sensöre ulaşmış olur ki bu da sensörün çalışma sıcaklığı aralığında olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
Murat Sahın yazdı:

Aslında seviye olarak aşağı yukarı bir fikir verebilir çok stabil olmasa da.

 

 

Ben şuna takıldım, araç 3 kez su boşaltmış şimdiye kadar. Bu araç bakıma falan girdiğinde hiç mi bakmıyorlar ben onu merak ettim. 

Hadi onlar bakmadı, @Levent Güzelkalp üstad, siz neden bakmadınız? Yani hortum patlaması haricindeki sebeplerde araç suyu birden boşaltmaz, eksiltir. Ben aracı yoğun kullanıyorsam her sabah (aracı çalıştırmadan sadece motor yağına, çalıştırdıktan sonra diğerlerine), yok şu anki gibi haftada 1-2 kullanıyorsam her hafta bütün sıvıları kontrol ederim, lastiklere bakarım. Size de tavsiye ederim. Mesela fren hidroliğim "min" çizgisinin az üzerinde, bu bakımda komple boşalttırıp yenileyeceğim, bu aşamada fren hortumlarını da kontrol edeceğim. Direksiyon hidroliği tam ortada (min-max'ın tam ortası) motor yağım 8000 km önce koyulduğu seviyede, soğutma sıvısı genleşme kabında min ile max çizgilerinin arasında. 

Daha önce mesela focus mk2'de direksiyon hidroliği farın altında olduğu ve seviyesi görünmediği için hidrolik bitmek suretiyle direksiyon yolda taş gibi olmuştu. Astra G'de arka fren kampanalarından birinin içindeki zımbırtı yağ kaçırdığı için yağ seviyesi azaldı, bir hafta içinde azalmaya devam edince kontrol ettirmiştim, kampana hidrolik doluydu resmen. Geçen linea'nın lastikler dikkatimi çekti, gidip ölçtürdüm, önlerin biri 17 psi diğeri 32 psi çıktı :D 

Bu kontroller ile hayati olabilecek o kadar şeyi önceden fark ettim ki... Zaten aracı ilk çalıştırdığımda ortalama 2 dk bekliyorum yağlamasını, haliyle bu vakti değerlendirmiş oluyorum.

 

Bir önceki aracım 2008 Fiesta idi, birebir bu sorunları ben de yaşadım ki sürekli gözüm arabanın üzerindedir, bakımlarını vaktinden önce yaptırırım. Ama ne olduysa uzun yolda bir anda oldu, yokuş tırmanırken araç güçten düştü motorda bir tırlama sesi Allah'tan benzinlik vardı yakında hemen sağa benzinliğe çektim hızımın düşmesiyle kaputtaki dumanı fark ettim, debriyaja bastığım anda araç stop etti. Motordan kaba dönüş hortumu yerinden çıkmış ve yaklaşık 2-3 litre su boşalmış fakat hararet ibresi normal yerindeydi. Neyse orada müdahale ettik, motoru serinletip su ekledim hortumu geçici olarak plastik kelepçeyle tutturup marşa bastım, zor da olsa çalıştı yol üzerindeki bir ilçenin sanayisine kadar yürüttüm aracı. 

 

Velhasıl bu tarzda ani gelişen su kayıpları olabiliyor. Aylarca acaba conta yaktım mı şüphesiyle gezdim, birçok ustaya gösterdim. Allah'tan ucuz atlatmışım. Bir kere de su tapalarının çürümesi sebebiyle problem yaşadım. Bence bu motorun su dolaşım düzeninde mühendislik anlamında hatalı bir tasarım söz konusu. Birçok araçta motor genleşme tapaları daha farklı konumda iken bu motorda buji havuzunda, paslanıp kaçırmaya başladığında ateşleme sistemi felç oluyor.

Bir diğeri de hararet sensörü konumu olması gerektiği yerde değil sanki, araba su eksiltiyor kaynatıyor hararet hala aynı yerde.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Altta olmamalı ama. üstte olmalı. su bitse bile en dipte kalacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

2007 ya da 2008 yılı olması lazım,hortum delinmiş fiesta su kaçırdı. yetkili servis o zaman hortum değişimi için  300 lira para istemişti. şu anda bile bu para çok. fiestalarda çok oluyor bu durum.hortum çalışma esnasında bir yerlere sürtüyor zamanla deliniyor. araya bir izolasyon yaptırın hortum başka yerlere değmesin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Levent Güzelkalp yazdı:

Ölçüm değil ama kabın ortasına yapıştırayım  o genleşmedeki su dibe düşünce bana selam çaksa yeter

 

Ölçüm dediğim var yok diye çalışacak ama su durağan değil.

Klima olmasa fan hattından kablo çekilip ucuna ışık takılabilir. Fan çalışınca yanar, durunca söner. Ama klima açınca anlayamazsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Yedek su deposu veya genleşme kabı seviye sensörleri var. Değişik markaların. Bir tane alınıp yapılabilinir. Focus Ghia larda silecek suyu seviye sensörü var. Sensör , silecek suyu deposuna çift taraflı tek parça conta ile sıkıştırılmış. Eksi kutbu şase bağlı artı kutbu ise gösterge paneline bir pin girişinde. Eğer fiesta da Focus ghia daki gibi bir gösterge ışığı varsa aynı mantıkla montajı yapılıp Obd den aktif edilebilir. Yalnız silecek suyu deposunu değlilde genleşme kabının seviyesini gösterir. Su hareket halinde olsada bu sensörler seviye ölçebiliyor.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Sensörlü bir depo alınıp depo değişimiyle uydurulamaz mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Mehmet Göktürk yazdı:

kaptaki sensör tam yolda kalmayı engellemez ben böyle bir işe girecek olsam radyatör hortumu üzerine birşey yaparım bir ek parça üzerine konan sensör ile

 

Haklısınız hocam radyatör üst hortumuna taksak derdimizi çözer bu yönlü bir araştırma yapayım

Murat Sahın yazdı:

Çok mantıklı. Hem böylece genleşme kabını delerek zayıflatmış olmuyoruz. Sonuç olarak hortumda zaten kelepçe var, en fazla 2 kelepçesi daha olur :) Hatta radyatörden çıkan taraf kullanılırsa su radyatörde soğuyup sonra sensöre gideceği için suyun muhtemelen en soğuk hali sensöre ulaşmış olur ki bu da sensörün çalışma sıcaklığı aralığında olur. 

Banada mantıklı geldi. Radyatör üst hortumu olmadı Kalorifer hortumuda olabilir basınç ve sıcaklık daha az olur diye düşünüyorum

M. Asım Kahraman yazdı:

Bir önceki aracım 2008 Fiesta idi, birebir bu sorunları ben de yaşadım ki sürekli gözüm arabanın üzerindedir, bakımlarını vaktinden önce yaptırırım. Ama ne olduysa uzun yolda bir anda oldu, yokuş tırmanırken araç güçten düştü motorda bir tırlama sesi Allah'tan benzinlik vardı yakında hemen sağa benzinliğe çektim hızımın düşmesiyle kaputtaki dumanı fark ettim, debriyaja bastığım anda araç stop etti. Motordan kaba dönüş hortumu yerinden çıkmış ve yaklaşık 2-3 litre su boşalmış fakat hararet ibresi normal yerindeydi. Neyse orada müdahale ettik, motoru serinletip su ekledim hortumu geçici olarak plastik kelepçeyle tutturup marşa bastım, zor da olsa çalıştı yol üzerindeki bir ilçenin sanayisine kadar yürüttüm aracı. 

 

Velhasıl bu tarzda ani gelişen su kayıpları olabiliyor. Aylarca acaba conta yaktım mı şüphesiyle gezdim, birçok ustaya gösterdim. Allah'tan ucuz atlatmışım. Bir kere de su tapalarının çürümesi sebebiyle problem yaşadım. Bence bu motorun su dolaşım düzeninde mühendislik anlamında hatalı bir tasarım söz konusu. Birçok araçta motor genleşme tapaları daha farklı konumda iken bu motorda buji havuzunda, paslanıp kaçırmaya başladığında ateşleme sistemi felç oluyor.

Bir diğeri de hararet sensörü konumu olması gerektiği yerde değil sanki, araba su eksiltiyor kaynatıyor hararet hala aynı yerde.

Bu arabaların bence en zayıf noktası soğutma sistemi hocam , bir de işin içine lpg girince olasılıkla artıyor. sizde ucuz kurtulmuşsunuz . Hararet ibresi çok geneiş aralıkta ortada duruyor motor yanıp bitince bile uyarı vermiyor. 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Nihat Palolu yazdı:

 

Ölçüm dediğim var yok diye çalışacak ama su durağan değil.

Klima olmasa fan hattından kablo çekilip ucuna ışık takılabilir. Fan çalışınca yanar, durunca söner. Ama klima açınca anlayamazsınız.

Haklısınız Hocam Su sürekli yukarıdan düşüyor kaba o yüzden var görebilir. Ben üst hortumdan uzak bir köşeye montaj yaparım oradan su eksilince belli olur diye düşündüm. Fan olayı olmak gibi Çünkü su eksilince Hararet okuyamıyor sensör  ve fanı açmıyor.

Haluk Şentürk yazdı:

2007 ya da 2008 yılı olması lazım,hortum delinmiş fiesta su kaçırdı. yetkili servis o zaman hortum değişimi için  300 lira para istemişti. şu anda bile bu para çok. fiestalarda çok oluyor bu durum.hortum çalışma esnasında bir yerlere sürtüyor zamanla deliniyor. araya bir izolasyon yaptırın hortum başka yerlere değmesin. 

Gerçekten dediğiniz fiyatlar abartılı serviste dışarıda 100 tl olan hortuma 480 tl istedi servis. Hortumların içinden geçtiği örgü liflerden bulabilirsem izlasyon yapabilirim bir araştırayım öncelik

Fedai Özoğlu yazdı:

Yedek su deposu veya genleşme kabı seviye sensörleri var. Değişik markaların. Bir tane alınıp yapılabilinir. Focus Ghia larda silecek suyu seviye sensörü var. Sensör , silecek suyu deposuna çift taraflı tek parça conta ile sıkıştırılmış. Eksi kutbu şase bağlı artı kutbu ise gösterge paneline bir pin girişinde. Eğer fiesta da Focus ghia daki gibi bir gösterge ışığı varsa aynı mantıkla montajı yapılıp Obd den aktif edilebilir. Yalnız silecek suyu deposunu değlilde genleşme kabının seviyesini gösterir. Su hareket halinde olsada bu sensörler seviye ölçebiliyor.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


 

Göstergede göstermesede olur sesli ikaz versin yeter. Temazsız sensör düşündüm ama bakalım yapabilecekmiyim.:) 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Yasin Mümin Şimşek yazdı:

Sensörlü bir depo alınıp depo değişimiyle uydurulamaz mı?

Bu daha mantıklı olur biraz araştırayım belki işi daha kolay ve orjinal yöntemle çözmüş oluruz biçimsel olarak benzemesede o civara uyan bir depo bulabilirim

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Mehmet Göktürk yazdı:

Altta olmamalı ama. üstte olmalı. su bitse bile en dipte kalacaktır.

Peki Hocam Bu likteki sensörü kaba yapıştırmak yerine direk radyatör üst hortumuna yapıştırsam yada kalorifer üst hortumuna o zaman işimizi görür mü? suyu görmeyince bana ses yapsın yeter 

 

Yorum bağlantısı
Umut Kaya1

Bu linkteki sensör tek başına seviye göstermez diye düşünüyorum ardinuo devre kartı için tasarlanmış bı sensör ordan alacağı 5 v Luk gerilimle bı sinyal üretir ve o sinyali ardunio değerlendirip yine sizin belirleyeceğiniz bı buzzer veya lede elektrik gönderip ses veya görsel uyarı alabilmek için ardunionun başka bir pinine bağlamak gerekir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Umut Kaya1 yazdı:

Bu linkteki sensör tek başına seviye göstermez diye düşünüyorum ardinuo devre kartı için tasarlanmış bı sensör ordan alacağı 5 v Luk gerilimle bı sinyal üretir ve o sinyali ardunio değerlendirip yine sizin belirleyeceğiniz bı buzzer veya lede elektrik gönderip ses veya görsel uyarı alabilmek için ardunionun başka bir pinine bağlamak gerekir

Cevabınız için teşekkür ederim. Dediğim gibi pek anlamam ama bu konuda yardım almak gerekeçek sanırım

Ben Şu Şekilde Bağlarım diye düşünmüştüm

Ben Sensöre 12 + ve - girerim

3 üncü boşta olan yeşil kabloyu buzzer bağlarım

buzerın diğer ucuna 12 veririm

Su bitince Sensördeki 3. kablo da - gönderip ses çalmaya başlar diye düşündüm ama sanırım o kadar kolay olmayacak :)

Ben bu sistemi bol bol araca takmadan denerim zaten sizlerden yardım ala ala

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Arduino sensörler 5v ile çalışır, sensörün data ucundan da mv seviyesinde bir lojik gerilim okunur. Mv seviyesindeki enerji doğrudan iş görmese de transistör yardımıyla tetikleme yaptırılarak çıkışa buzzer, led vs sürülebilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...