İçeriğe Yönlendir

B(enimle) M(asrafa) W(armısın) E90 3.18d 2008


Erdem Doğan

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Erdem Doğan yazdı:

 

Sen naptın Travego hazır mı?

en son 124 arıyordu tabanı çürüksüz.... seneye mobilet falan takılırız bu gidişle

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

en son 124 arıyordu tabanı çürüksüz.... seneye mobilet falan takılırız bu gidişle

Mobilet baktiranlar utansın

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Çağlar Bayur yazdı:

en son 124 arıyordu tabanı çürüksüz.... seneye mobilet falan takılırız bu gidişle


W124 bakiyordu birakirken, simdi Murat bakiyorum diyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
Erdem Doğan yazdı:

 

Bütün yollar roll ve top speed için müsait :) Şehiriçi hariç radar yok, limit yok.

Otoban giris cikisi olan yerlerde hiz tabelasi oluyor. Hemen arkasinda da radar olma ihtimali yuksek. Ceza gelince ogrenmistim ben de :)

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
Erdem Doğan yazdı:

 

Yerine göre 30kmh limit ve radar var, 60-70 gibi yakalansan ehliyet gider, hapse kadar yolu var. Cesareti olanları bekleriz :) Bu arada 5.ay radar cezamı yedim ama limiti çok az geçmişim. Komik bir ceza geldi.

Tahminimce 40-60euro arasi bir ceza gelmistir. Turkiye sartlarinda 40-60 tl gibi bir rakamla denktir. Aradaki fark su: Turkiyede o ceza 100tl de olsa "öderim aga 100 lira nedir" mantigi vardir.

Alaman ise der ki "devlete yeterince vergi ödüyorum neden gereksiz bir sekilde 40euro vereyim"

Bu arada araciniz gercekten temiz gorunuyor. Bakan iyi bakmis sanirim. Avusturyada 15 yasindaki asagi yukari her arabanin perti cikmis oluyor. Gercekten masrafi buyuk oluyor. Her gun baska bir parcasini degistirmek gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Eren Gökmen yazdı:

Otoban giris cikisi olan yerlerde hiz tabelasi oluyor. Hemen arkasinda da radar olma ihtimali yuksek. Ceza gelince ogrenmistim ben de :)

 

Şehir merkezine doğru giderken otobanlarda 120-100 oluyor. Ancak merkezden uzaklaşırken, meşhur limit yok tabelası görünüyor. Bazen otobanda yol çalışması oluyor, o zaman hız limiti düşüyor ve o bölgelere radar koyuyorlar. Römork tarzında radarlar var. Anlaşılmıyor haliyle.

Eren Gökmen yazdı:

Tahminimce 40-60euro arasi bir ceza gelmistir. Turkiye sartlarinda 40-60 tl gibi bir rakamla denktir. Aradaki fark su: Turkiyede o ceza 100tl de olsa "öderim aga 100 lira nedir" mantigi vardir.

Alaman ise der ki "devlete yeterince vergi ödüyorum neden gereksiz bir sekilde 40euro vereyim"

Bu arada araciniz gercekten temiz gorunuyor. Bakan iyi bakmis sanirim. Avusturyada 15 yasindaki asagi yukari her arabanin perti cikmis oluyor. Gercekten masrafi buyuk oluyor. Her gun baska bir parcasini degistirmek gerekiyor.

 

Ben ilçe girişinde 50 limit olan yere 57 ile girmişim, ne kadar dikkat etsemde yeteri kadar yavaşlayamamışım sanırım. 10 euro ceza geldi. IBAN a transfer ettik hemen. Sanırım çok düşük olduğu için ehliyet bilgisi istemediler ceza puanı yazmak için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erdem Doğan

Bmw ile 1000 km yi devirdik. Yaşına ve km sine göre bu kadar diri olması beni şaşırtmaya devam ediyor. Direksiyon, torpido ve plastik aksamlar neredeyse ilk günkü gibi. Sanırım mercedes gibi o yıllarda kullanılan malzeme kalitesi çok iyi olacakki halen iş görüyor. Sadece şöför koltuğunda yıpranma var, o da olsun artık. Aldığımda 7.5 ortalama vardı, ben yükselir diye beklerken normal kullanımda 7.3 e indi. Kurum atsın diye zaman zaman yüksek hızlara çıktım. 220 de limitör varmış zaten. Herhangi bir duman atma, yağ eksiltme yok. 6.ayda bakım gösteriyor bilgisayar, bunu resetleme şansımız var mı? Bakım yapılmış zaten ancak araca bilgi verilmemiş :) Fren balataları değişimi için aracın verdiği km, balata durumuna göre mi yoksa değiştiği tarihe göre mi? Aynı şekilde motor sıvısı için de bir tarih veriyor. E90 dan anlayan var mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

düğme ile kalan km yi resetler de kalan zamanı düğme ile  resetler mi?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Cihazla yada gizli menu ile sıfırlama vardır km ve saati.

 

Ama sarf malzemeyi kendi hesaplıyordur.

 

Yağı seviyeden ölçüyordu sanki MB de. Misal yarım litre azalince ekleyince bakim kmsini uzatıyordu. Hans aynı kafa ile yapmıştır.

 

Balatada sensör var aşıntiyi ölçüyor da km vermezdi azalınca uyarirdi sert fren de

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Balatada sensör var aşıntiyi ölçüyor da km vermezdi azalınca uyarirdi sert fren de

zamane udm sinde balata bağlanrı kablosunun içinde gömülü çip var, yemiyor meret.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Sefa Çelik yazdı:

 

Hocam BMW lerde her 10 binde veya 15 binde bir standart bakım yapılacak diye birşey yoktur. 

Yağ, filtre, fren hidroliği, balata vs. değişim zamanını araç kendisi söyler. Mesela filtreye 5 bin km sonra, yağa 9 bin km sonra değişecek diyebilir. 

 

Ben bunu F30larda ve sonrasında var sanıyordum. Demek E90 larda da bu şekilde imiş. Aracın yağı 6 ay önce değişmiş ancak genel servis uyarısı Haziran ayını gösteriyor. Videodaki anlatıma göre sıfırlarım artık. Balatalar yeni, ön için 35k arka için 45k daha var gösteriyor. Motor sıvısı için de 2 sene vakit var.

Çağlar Bayur yazdı:

düğme ile kalan km yi resetler de kalan zamanı düğme ile  resetler mi?

 

Evet km resetleme tuşu ile bakım resetleme oluyormuş

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Cihazla yada gizli menu ile sıfırlama vardır km ve saati.

 

Ama sarf malzemeyi kendi hesaplıyordur.

 

Yağı seviyeden ölçüyordu sanki MB de. Misal yarım litre azalince ekleyince bakim kmsini uzatıyordu. Hans aynı kafa ile yapmıştır.

 

Balatada sensör var aşıntiyi ölçüyor da km vermezdi azalınca uyarirdi sert fren de

 

Ekranda yağ seviyesini gösteriyor. Tam olması gereken seviyede, 1000km de eksilme olmadı.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Sefa Çelik yazdı:

 

Peki E90 larda rölantideyken yağ seviyesi ölçümü diye birşey var mı? 

 

Rolantide bakmadım ancak giderken menüde yağ seviyesini gösterip OK dedi. 

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Erdem Doğan

Nam-ı'nın hakkını veriyor, yolda giderken motor suyu sıcaklığı uyarısı verdi ve kendini korumaya aldı. 25 kmh hızı geçmiyor. Su seviyesi ve sıcaklığı normal. Termostat açmıyor sanırım. 1 saat bekledikten sonra araç uyarı vermeden çalıştı. Fikri olan var mı, nereye odaklanalım?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

su mu blok sıcaklığı mı? termostat açmaz ise hararet ibren tavan yapmalı idi? uayrı de ne diyor

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

su seviyesi ve sıcaklığı iyi durumdaysa uyarı vermesi sensörden olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Çağlar Bayur yazdı:

su mu blok sıcaklığı mı? termostat açmaz ise hararet ibren tavan yapmalı idi? uayrı de ne diyor


İbre yok, digital ekranda isaret cikiyor. Termostatin acmadigini nasil anlarim?

Tayfun Aydın yazdı:

su seviyesi ve sıcaklığı iyi durumdaysa uyarı vermesi sensörden olabilir mi?


Uyari verince arac korumaya alip hizlanmiyordu. O sekilde 2 km kadar gittim, tam parka girecekken uyari birden gitti arac normale dondu. Yine de parka girip bekledim, stop edip tekrar calistirinca uyari cikti yine korumaya aldi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

su sıcaklığı normal değil? yani yükselmiş diyor burada şair fan açmaz, termostat açmaz vs.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

 

menüden rakam açıp takip edince, sensör sapıtınca da bu lambayı yakıyor deniyor bu gösterimde

hani focus1 lerde yalancı hararet derlerdi, ibre sapıtırdı saniyeler içinde ona benziyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

genel kanaat o yönde, ihtimali güçlü, basit sonuca varılır sensör değişimi ile

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...