İçeriğe Yönlendir

Skoda SuperB 1.5tsi 150hp Yağ Bitmesi


Sinan Akgöl

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Çok rahat görür. Görüyor. Her gün bağcılar eminönü arası çalışan 1.5tsi 9,5lt yakıyor. Her gün bahçeşehir kağıthane arası gidip gelen 1.0tsi bile 9lt altına inmiyor. Siz çevreyollarında sürüyorsunuz. Yarı şehir dışı sayılır

pandemi bitsin. arka arkaya gidelim ben tiguanla gideyim. bakalım ne yakacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

pandemi bitsin. arka arkaya gidelim ben tiguanla gideyim. bakalım ne yakacak.

Olur. Şantiyede kayaşehir’de bi arkadaşımız 1.4 tsi tiguan almıştı manuel. Her gün bahçelievler tarafına gidip geliyordu. O da 10-11lt civarı yakıyordu

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Verilen örnekler İstanbul olduğu için yorum yapamayacağım. Biz hem 1.4 TSİ manuel tiguan ve 1.5 TSİ dsg tiguan sahibi olduk. Mersin’deki 1.4 araç 7 lt ile dolaşıyordu şehir içi. 1.5 TSİ ise araç ise daha 1000 km anca doldurdu, oda 7 lt ler dolaşıyor ortalaması. Bu arada 1.4 TSİ manuel olduğu için hanım çok hızlanmıyordu 60-70 km hızlarda gidiyordu. Şimdi arabasına bindiğimde dikkat ediyorum hızı hemen yükseltiyor ve daha hızlı kullanıyor. Nedeni vites atmadığı için ve 1.5 TSİ bir nebze daha atik olduğu diye düşünüyorum. Aynı şartlarda kullansa sanki 1.5 TSİ daha az yakacak gibi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Arda Bülent Güzel yazdı:

Verilen örnekler İstanbul olduğu için yorum yapamayacağım. Biz hem 1.4 TSİ manuel tiguan ve 1.5 TSİ dsg tiguan sahibi olduk. Mersin’deki 1.4 araç 7 lt ile dolaşıyordu şehir içi. 1.5 TSİ ise araç ise daha 1000 km anca doldurdu, oda 7 lt ler dolaşıyor ortalaması. Bu arada 1.4 TSİ manuel olduğu için hanım çok hızlanmıyordu 60-70 km hızlarda gidiyordu. Şimdi arabasına bindiğimde dikkat ediyorum hızı hemen yükseltiyor ve daha hızlı kullanıyor. Nedeni vites atmadığı için ve 1.5 TSİ bir nebze daha atik olduğu diye düşünüyorum. Aynı şartlarda kullansa sanki 1.5 TSİ daha az yakacak gibi

evet otomatiklerde roketleme zevk yapanlar çoğunlukta.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

tsi motorlar özellikle dsg şanzıman ile birlikte çok güzel "akan" kombinasyonlar oluyor. akıtmayı bilerek kullanan az yakıyor, arabası şanzımanı uzun ömürlü oluyor. dizel gibi kullanan da hem çok yakıyor hem sürekli dsg vs. sıkıntısıyla uğraşıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Selim Bilgin yazdı:

tsi motorlar özellikle dsg şanzıman ile birlikte çok güzel "akan" kombinasyonlar oluyor. akıtmayı bilerek kullanan az yakıyor, arabası şanzımanı uzun ömürlü oluyor. dizel gibi kullanan da hem çok yakıyor hem sürekli dsg vs. sıkıntısıyla uğraşıyor.

bazen ben de manuelle atraksiyon moduna geçiyorum oğlan şaşırıyor baba "boyracer" arabası yapalım nissan diyor.

carbon clean.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Biz arabayı sürekli a noktasından b’ye ve tam tersi şekilde kullanamıyoruz. 2km git dur. Orada işini gallet sonra 5km git dur. Motor soğur sonra 10km git vs vs hep parça parça sürüş var. Bu esnada rampa çıkışlar var. Trafik kilit oluyor. 
 

Yani fabrika verisi 8,9lt olan tiguan 1.4tsi ile 7 yaktım diyorsunuz. Bu bile şehir içi denilen yolların esasında açık trafikte çevre yolları olduğunu gösteriyor. 
 

1.5 tsi verisi 7lt. Fabrika verisine zaten her zaman en az 1lt koyarız zaten. İstanbul için 2-3lt koymak daha doğru oluyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Biz arabayı sürekli a noktasından b’ye ve tam tersi şekilde kullanamıyoruz. 2km git dur. Orada işini gallet sonra 5km git dur. Motor soğur sonra 10km git vs vs hep parça parça sürüş var. Bu esnada rampa çıkışlar var. Trafik kilit oluyor. 
 

Yani fabrika verisi 8,9lt olan tiguan 1.4tsi ile 7 yaktım diyorsunuz. Bu bile şehir içi denilen yolların esasında açık trafikte çevre yolları olduğunu gösteriyor. 
 

1.5 tsi verisi 7lt. Fabrika verisine zaten her zaman en az 1lt koyarız zaten. İstanbul için 2-3lt koymak daha doğru oluyor

 

fabrika verisi tiguanın 8 9 değil gerçi de  fabrika verisi EUDC grafiği belli hızlanmalar durmalar içerir. altına düşülür tabi.  TSI motorlarda ve diğerlerinde ilk 1-2 km 10 litre yakar. hem böyle git dur varsa çok yakabilir. Biz genelde biniyoruz 25 km gidiyoruz. Yahut 50 km istanbula gelip gidiyoruz. 

Bunu inceleyelim fabrika verileri bu sürüşe göre:

 https://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle

 

image.thumb.png.732b4eee12de5648a8ab956ceb1d39c2.png

 

NOT: sizin kullanım senaryosu zaten hibrit için uygun. 1.0 TSİ hibrit çıkınca ekonomi de toparlarsa alırız.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Elektrikli al diyoruz millet memlekete gidecem diyor memlekete giderken az yakıy (!) diyoruz bu kez de şehiriçi diyolar..

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

 

fabrika verisi tiguanın 8 9 değil gerçi de  fabrika verisi EUDC grafiği belli hızlanmalar durmalar içerir. altına düşülür tabi.  TSI motorlarda ve diğerlerinde ilk 1-2 km 10 litre yakar. hem böyle git dur varsa çok yakabilir. Biz genelde biniyoruz 25 km gidiyoruz. Yahut 50 km istanbula gelip gidiyoruz. 

Bunu inceleyelim fabrika verileri bu sürüşe göre:

 https://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle

 

image.thumb.png.732b4eee12de5648a8ab956ceb1d39c2.png

 

Beygire göre değişiyor tsi motor yakıt tüketimi. Eskiler daha fazla. Çokça YouTube ve site verisi mevcut. Bakılır tabi. 
 

İşte binip 25-50km sürüş ile bizim sürüş çok farklı. Bu sohbetteki tüketim farkı sebebi bunlar. 

Mehmet Göktürk yazdı:

Elektrikli al diyoruz millet memlekete gidecem diyor memlekete giderken az yakıy (!) diyoruz bu kez de şehiriçi diyolar..

Hibrite yönlendirin :) şehir içi dışı aynı, iç hacim iyi :) 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

eski 4x4 gerçek 150 hp tiguandan bahsetmiyoruz tabi.

hibrite yönlendiriyorum evet. azcık daha büyük olsa kafamı a sütununa vurmasam chr alacaktım ben.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Ben 1.6 Tdi golf 7 ile 6,7 litre ortalama gittiğim yolu 1.2 Tsi golf 7 ile 7.7 litre ile gidiyorum. Hiç öyle hassasiyette göstermiyorum. 

Ali Darbaz yazdı:

Bu TSİ basınca baya baya yakıyor. Yüksek hızda hiç bir ekonomisi yok . 

 

https://youtu.be/iSgJ0H2KQtU


Ali arabanın konusunda fotoğraf atmıştım 915 metre rakım tırmanarak 98 km/H ortalama hız ile 510 kilometreyi 5,9 ortalama ile geldim. 

 

Aynı yolu 1.6 TDi 5.1 lt yakmıştı aynı hızlarda. 

Genel olarak Tsi a fazla yaktıran her araca fazla yaktırır gaz fren gidiyordur sürekli. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Şıkoda servise gidiyor. Bakalim ne yumurtlicaklar. Bu olaydan sonra arkadaş kullanmadi arabayi diğer aracı kullandı. Servis ne diyecek yazicam bakalim normal mi dicekler yoksa bir sorun bulacaklar mi göreceğiz.

 

Ha bu arada... 100km/s  😂😂 

 

https://resimyukle.io/r/17iYY1UJrT

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Tansu bey sizin bahsettiğiniz 1.4 TSİ bir önceki kasa tiguan benim bahsettiğim 1.4 TSİ ise 2016 ve sonrası tiguan için geçerli yakıt sarfiyatı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Arda Bülent Güzel yazdı:

Tansu bey sizin bahsettiğiniz 1.4 TSİ bir önceki kasa tiguan benim bahsettiğim 1.4 TSİ ise 2016 ve sonrası tiguan için geçerli yakıt sarfiyatı.

 

Sizler için baktım. 2008 kasa tiguanda 1,4 tsi var. Ama 2016 serisinde 1.4 tsi ea211 var. Beygirleri farklı. Ea211 daha az yakacaktır, ama daha çelimsiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Tsi'ler genelde uygun yağ kullanılmadığında veya sürekli dip gaz kullanıp motor çok limitlerinde kullanılıyorsa yağ eksiltme durumu oluyor. Eğer farklı bir sorun yoksa araçta,
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Uğur Kamil yazdı:

Tsi'ler genelde uygun yağ kullanılmadığında veya sürekli dip gaz kullanıp motor çok limitlerinde kullanılıyorsa yağ eksiltme durumu oluyor. Eğer farklı bir sorun yoksa araçta,
 

Uğur yapan da var yapmayanda hepsinde değil. Ama sebep ne onu bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Alpay Sumer yazdı:

Uğur yapan da var yapmayanda hepsinde değil. Ama sebep ne onu bilmiyorum.

 

Soğuk motorda basmak, sürekli sıkıştırmak (özellikle twincharger olanlarda)

Uygun olmayan yağ kullanımı. Maalesef yetkililerinki de dahil.

Uzun bakım aralıkları 

vs. vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay

100 bin km kadar 2016 vw polo 1.4 tdi dsg ile ortalamam 6.7 , İstanbul şehir içi dışı karışık,

Şu an yeni polo var 1.6 tdi dsg ortalamam 6.5 civarında (Her gün köprü trafiği var )** 20000 bin km de.

Ama 1.4 olan ilk kalkışlarda daha iyiydi, yeniye göre  1.6 tdi da boğazını sıkmışlar gibi bir his var. Bunda ilave olarak adblue olayı var, 3 bin km de bitende var 10 bin km kullananda var aynı depoyu tamamen kullanım ile alakalı galiba.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

 

Soğuk motorda basmak, sürekli sıkıştırmak (özellikle twincharger olanlarda)

Uygun olmayan yağ kullanımı. Maalesef yetkililerinki de dahil.

Uzun bakım aralıkları 

vs. vs.

basmayıp, düşük devirlere kalıp, predetonasyon yaptırınca de piston kenarı sekman filan kırlıyor. basbayağı güvenilmez yani.  ne bileyim  günlük kullanmak için alınan arabada saçma şeyler bunlar.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Dogan Arsiray yazdı:

basmayıp, düşük devirlere kalıp, predetonasyon yaptırınca de piston kenarı sekman filan kırlıyor. basbayağı güvenilmez yani.  ne bileyim  günlük kullanmak için alınan arabada saçma şeyler bunlar.

 

Daha fazla tsi savunamayacağım, küçük motorlar kötüdür, tü kakadır.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...