İçeriğe Yönlendir

Linea 1.3 Devir Hızlı Düşüyor


Fatih Mehmet Uslu

Recommended Posts

Fatih Mehmet Uslu

Abilerim arkadaşlarım, kafama takılan bir durum var. 5 ay önce aldığım linea 1.3 dizel aracım 57 bin kmde. Motorda, gidişinde herhangi bir sorun yok. Ancak önceki araçlarımda alıştığım bir durum var ki bu araçta biraz farklı gibi. Normalde herhangi bir viteste hızlandıktan sonra bir üst vitese geçiş için debriyaja basıp gazı bıraktığımızda devir birden düşmez, böylelikle üst vitese geçip debriyajı bırakırken araç rahat bir şekilde kavrama yapar. Ancak lineayı aldığımdan bu yana vites değişiminde devir hızlı düştüğü için vites değişiminden sonra debriyajı bırakırken araç yığılıyor. Bu yığılmayı engellemek için gaza erken basıyorum falan ama yorucu gelmeye başladı bu durum. Vitesi yarışır gibi hızlı değiştirirsem devir düşmeden yeni viteste kavrama yaptırıyorum ama sürekli böyle sürmüyoruz sonuçta aracı. Sakin sakin giderken vites değiştirince bu yığılmayı hep yaşıyorum. Bu durum en çok 1 den 2 ye geçerken yaşanıyor. Üst viteslerde  oranlar uzadığı için çok rahatsız edici değil. Forumlarda biraz araştırma yaptım. Volantın hafif malzemeden yapılmış olması devirin çabuk düşmesine neden olabilir diyen var, debriyaj sensöründe sorun olabilir diyen var. Ben bunun yazılımsal olabileceğini düşünüyorum. Çünkü motor saat gibi çalışıyor. Sizin fikirleriniz nedir.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hocam, motor yağı soğuk iken yapar, 

Klima açıksa yapar. 

Hava filtresi tıkalı veya kurum varsa yapar. 

Dandik veya sahte yağdan bile yapar. 

Hele hele  Akü boş ve Alternatör güç çekiyor ise hayli hayli yapar. 

 

EGR, AKÜ, Hava filtresi , Motor yağı bunlara bakılcak. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Abilerim arkadaşlarım, kafama takılan bir durum var. 5 ay önce aldığım linea 1.3 dizel aracım 57 bin kmde. Motorda, gidişinde herhangi bir sorun yok. Ancak önceki araçlarımda alıştığım bir durum var ki bu araçta biraz farklı gibi. Normalde herhangi bir viteste hızlandıktan sonra bir üst vitese geçiş için debriyaja basıp gazı bıraktığımızda devir birden düşmez, böylelikle üst vitese geçip debriyajı bırakırken araç rahat bir şekilde kavrama yapar. Ancak lineayı aldığımdan bu yana vites değişiminde devir hızlı düştüğü için vites değişiminden sonra debriyajı bırakırken araç yığılıyor. Bu yığılmayı engellemek için gaza erken basıyorum falan ama yorucu gelmeye başladı bu durum. Vitesi yarışır gibi hızlı değiştirirsem devir düşmeden yeni viteste kavrama yaptırıyorum ama sürekli böyle sürmüyoruz sonuçta aracı. Sakin sakin giderken vites değiştirince bu yığılmayı hep yaşıyorum. Bu durum en çok 1 den 2 ye geçerken yaşanıyor. Üst viteslerde  oranlar uzadığı için çok rahatsız edici değil. Forumlarda biraz araştırma yaptım. Volantın hafif malzemeden yapılmış olması devirin çabuk düşmesine neden olabilir diyen var, debriyaj sensöründe sorun olabilir diyen var. Ben bunun yazılımsal olabileceğini düşünüyorum. Çünkü motor saat gibi çalışıyor. Sizin fikirleriniz nedir.

1.3 Linea kullandım hiç böyle bi şeyle karşılaşmamıştım. Bir yerde sorun olmalı. Ben olsam yetkili servise bi danışırım.

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Linea debriyaj müşürünün kendi kendine gaz vermeye sebep olduğunu gôrdüm.  O bir ihtimal olabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Ali Darbaz yazdı:

Hocam, motor yağı soğuk iken yapar, 

Klima açıksa yapar. 

Hava filtresi tıkalı veya kurum varsa yapar. 

Dandik veya sahte yağdan bile yapar. 

Hele hele  Akü boş ve Alternatör güç çekiyor ise hayli hayli yapar. 

 

EGR, AKÜ, Hava filtresi , Motor yağı bunlara bakılcak. 

Motor yağı petronas yeni değişti, klima açık kapalı fark etmeksizin yapıyor. Filtreler yeni ve orjinal. Bu saydıkların arasında sadece akü zayıf olabilir, çünkü orjinal aküsü var üzerinde ama tek marşla çalışıyor şu an. Uzun yol yaptım, o zaman da bu durum vardı. Aklımda bir yerde dursun akü. Teşekkürler yorum için.

Cavit Çırakoğlu yazdı:

Linea debriyaj müşürünün kendi kendine gaz vermeye sebep olduğunu gôrdüm.  O bir ihtimal olabilir.

Kendi kendine gaz vermiyor ama tam kavrama anında hafif gaz verse hiç fena olmazdı 😊

Sani Gerşon yazdı:

1.3 Linea kullandım hiç böyle bi şeyle karşılaşmamıştım. Bir yerde sorun olmalı. Ben olsam yetkili servise bi danışırım.

Az önce yetkili servisi aradım, güncel yazılım mevcut mu diye, telefonla bakamadıklarını, cihaza bağlamaları gerektiğini söyledi. Misait bi zaman uğrayıp yazılım güncellemesi yaptırmayı düşünüyorum. Güncel yazılım varsa tabi. Çünkü bana bi arızadan ziyade yazılımsal gibi geliyor. Araçta rolanti dalgalanması, titreme vs herhangi anormal durum yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Önceki araçlarımdan birinde, kelebek konum sensörünün (tps) kablosu yerinden çıktığı için aynı sorunu yaşamıştım. Tps arızalı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Eren Yavuz

vitesleri hangi devirde değiştiriyorsunuz? ortalama 2500 devirde değiştirip deneyin.Benim de fark ettiğim motor soğuk iken vites değiştirince nazlanıyor gitmekte sanki:) 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
M. Asım Kahraman yazdı:

Önceki araçlarımdan birinde, kelebek konum sensörünün (tps) kablosu yerinden çıktığı için aynı sorunu yaşamıştım. Tps arızalı olabilir mi?

Geçen ay izne çıkmadan önce bakım yaptırdım, cihaza da bağlandı, herhangi bir arıza vermedi, aklımızda bulunsun yine de teşekkürler.

Eren Yavuz yazdı:

vitesleri hangi devirde değiştiriyorsunuz? ortalama 2500 devirde değiştirip deneyin.Benim de fark ettiğim motor soğuk iken vites değiştirince nazlanıyor gitmekte sanki:) 

Her devirde de değiştirdiğim olur duruma göre ancak hepsinde de benzer şekilde oluyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erol Güven

Bir sıkıntı olduğu kesin yaklaşık 4 yıl kullandım bu araçlardan zaman zaman alt devirlerde yığılma oluyor idi fakat sorun teşkil etmiyordu. İyi bir ustaya baktırın bence.

 

Linea bol gaz sever yoksa sizi üzer.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Obd ile yol testi yapılsa. 

Ekrana bilgiler yansıtılsa.

Okadar çok şey için yorum yapılabilirki. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Ancak önceki araçlarımda alıştığım bir durum var ki

benzinli miydi ve marka model ne idi

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
M. Asım Kahraman yazdı:

Önceki araçlarımdan birinde, kelebek konum sensörünün (tps) kablosu yerinden çıktığı için aynı sorunu yaşamıştım. Tps arızalı olabilir mi?

Böyle yazdım ama sonradan dizel motorlarda tps olup olmadığı yönünde şüpheye düştüm. Bendeki araç benzinliydi.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Çağlar Bayur yazdı:

benzinli miydi ve marka model ne idi

Benzinli ve dizel tüm araçlarda devir hemen düşmezdi abi, focus 1, 2, 3 benzinli, egea dizel. Hatta iş yerindeki 2017 transitte bile devir hemen düşmüyor hatta kavrama anında araç kendi hafif gaz veriyor kavrama rahatlasın diye.

Ali Darbaz yazdı:

Obd ile yol testi yapılsa. 

Ekrana bilgiler yansıtılsa.

Okadar çok şey için yorum yapılabilirki. 

Yarın servise uğrayıp anlatacağım durumu. Sorunu halledebilirsem muhakkak buraya da yazarım. Başkalarına da faydalı olmak adına. Ancak net ve akla çok yatkın bir neden bulmadan gitmek istemiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.3 mjetlerde de aksine devir ağır hareket eder, bu sportif olmuş, yazılım vs. yapılmadı değil mi?

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Çağlar Bayur yazdı:

1.3 mjetlerde de aksine devir ağır hareket eder, bu sportif olmuş, yazılım vs. yapılmadı değil mi?

Yok abi yazılımsız, euro 5 motor 95 bg, alırken expertizde de tam veri sayılmaz ama 90 bg çıkmıştı.

Yorum bağlantısı
Yasin Aygün
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Normalde herhangi bir viteste hızlandıktan sonra bir üst vitese geçiş için debriyaja basıp gazı bıraktığımızda devir birden düşmez

Ailemde 1.3 mjet easy linea var diğer arabalara göre dediğiniz gibi biraz erken düşüyor. Bende daha önce astra 1.3 cdti vardı onda da öyleydi hatta fiestaya geçince alışana kadar debriyaj yakmasam bari demiştim. Farklı marka arabalara sahip arkadaşlarım sürerken astrada da sorun yaşıyorlardı lineada da öyle. Aslında eşek ölüsü gibi de volan var neden bilmiyorum diğer arabalara göre erken düşüyo devir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Yasin Aygün yazdı:

Ailemde 1.3 mjet easy linea var diğer arabalara göre dediğiniz gibi biraz erken düşüyor. Bende daha önce astra 1.3 cdti vardı onda da öyleydi hatta fiestaya geçince alışana kadar debriyaj yakmasam bari demiştim. Farklı marka arabalara sahip arkadaşlarım sürerken astrada da sorun yaşıyorlardı lineada da öyle. Aslında eşek ölüsü gibi de volan var neden bilmiyorum diğer arabalara göre erken düşüyo devir

Teşekkür ederim yorumunuz için. Araçta bir sorun varmış gibi görünmüyor. Herşey olması gerektiği gibi, saat gibi aslında. Diğer araçlarla kıyaslayınca anormal ama. Başka bir 1.3 multijet kullansam anlarım aslında ama yok etrafımda. Bakalım servis ne diyecek.

Bakım yaptırdığım ustamı arayıp durumu anlattım, yazılım varsa serviste yüklet, sorun çözülmezse bakalım dedi. Debriyaj sisteminden şüphelendi ama bakalım normal mi anormal mi belli olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Bunun yanında Multijetlerde gaza geç cevap verme de var sanırım, bilhassa kalkışta kavramada belli ediyor. Geçen bayramda kayınbiraderin aracını kullanmak durumunda kaldım iki kere stop ettirdim. Gazlanma hafiften gecikiyor sanki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
M. Asım Kahraman yazdı:

Bunun yanında Multijetlerde gaza geç cevap verme de var sanırım, bilhassa kalkışta kavramada belli ediyor. Geçen bayramda kayınbiraderin aracını kullanmak durumunda kaldım iki kere stop ettirdim. Gazlanma hafiften gecikiyor sanki.

Gaza geç cevap verme gibi bir durum hissetmedim. Bundan önce 1.6 multijet egea vardı, onda da gaz tepkisi normal sayılırdı. Ama fiat marka araçlarda en azından dizellerinde şu var; gaz pedalı çok uzun, normal araçlarda atıyorum gaz pedalının yüzde 20 si kadar gaza basıyorsanız fiatlarda bu yüzde 10 a denk geliyor gibi. Uzun bir gaz pedalı var. Gaza basıyorsunuz mesela araba yeteri kadar gitmiyor gibi hissediyosunuz ama sonra fark ediyosunuz ki daha gaz pedalının yarısına kadar basmışsınız.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Ama fiat marka araçlarda en azından dizellerinde şu var; gaz pedalı çok uzun, normal araçlarda atıyorum gaz pedalının yüzde 20 si kadar gaza basıyorsanız fiatlarda bu yüzde 10 a denk geliyor gibi. Uzun bir gaz pedalı var.

ve bu yüzden pedal commander takanlar fiat ta sonuç alıyorlar. beygir falan artmıyor tabii

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Aygün
M. Asım Kahraman yazdı:

Multijetlerde gaza geç cevap verme de var

Eğimli yerlerde stop etme ihtimali çok yüksek özellikle euro 4 normlu 90 hp olanlarda. Sonraki nesil multijetler o konuda daha iyi

Fatih Mehmet Uslu yazdı:

fark ediyosunuz ki daha gaz pedalının yarısına kadar basmışsınız.

Evet maalesef linea 95 hp olanlarda öyle. Yakıt tüketimini bile ayarlayamıyorum ben. Gaza basıyorum gitmiyor, anlık 5lt diyelim biraz daha gitsin diye biraz gazı eziyorum ivmelenme yok ama anlık tüketim 7lt lere fırlıyor aynı şekilde gazdan biraz daha çekince anlık 3-4 lt lere düşüyor ama sabit ivmeyle yavaşlamadan devam ediyorum :D çok saçma bir gaz pedalı var. 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

O değil de, bu ikinci dizel aracım. 1.0 ecoboost focusum vardı, 5 seneye yakın binmiştim. Vallah burnumda tütüyor. Superchipsde yazılım da yaptırmıştım. Şaka gibi arabaydı. Ev kredisi biraz azalsın, turbo benzinliye dönerim muhtemelen.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Üstat bence sorun yok.

Alternatör, klima kompresörü vb. motordan güç çalan parçaları çevirmekte zorlanıyor motor. Gazı bırakınca devir alışılagelmiş motorlara göre (söz gelimi 1.5 dci, 1.6 tdi, 1.6 tdci) daha çabuk düşüyor. Bunda volanın hafif olması, motorun küçük (fındık dizel diye tabir ediyorlar) olması sebebiyle motorun kendi ataletinin düşük olması gibi çok etken var. Yani toplam değerlendirmede bence motorun karakteristiği bu. Gazı kestiğimizde motorun üzerindeki komponentlerin uyguladığı kuvvet motorun ataletine ağır geliyor. 

 

Tabi aracı denemek kullanmak bizzat gözlemlemek gerek. Halihazırda 3 tane 1.3 mtj kullanmakta olduğum için farklılıkları çabuk tespit edebiliyorum :) Ama alışması zor bir motor/kasa kombinasyonu. Kişisel görüşüm, kasa motora ağır geliyor bir tık. Dolayısı ile diğer dizellerde vites büyüttüğümüzde sorun olmayan devirlerde bu araç toplamayabiliyor. Bunu söz gelimi uzun şase dobloda daha çok hissediyorum, fiorino dobloya göre daha güzel toparlıyor. 

 

Özet: Bence bir sorun yok,  ama bu kadar akla takılmışsa baktırmak gerek. 

Selim Bilgin yazdı:

Turbobenzin hele de supercharger benzin candır. 3.0 tfsi olsa da binsek. 

 

Olsa da binemeyiz :D 

Fatih Mehmet Uslu yazdı:

O değil de, bu ikinci dizel aracım. 1.0 ecoboost focusum vardı, 5 seneye yakın binmiştim. Vallah burnumda tütüyor. Superchipsde yazılım da yaptırmıştım. Şaka gibi arabaydı. Ev kredisi biraz azalsın, turbo benzinliye dönerim muhtemelen.

 

Hatalı kıyas, biri benzinli, biri dizel. Biri focus diğeri linea. At ile katırı kıyaslamayalım bence :D 

 

Gariptir, ben o duruma alıştım. Aslında bir video olsa yorum yapmak daha kolay olurdu. Gelip deneyim, hem gelmişken Meram bağlarına gidip semaver yaktırayım diyeceğim de işlerin yoğunluğundan eve gelemiyorum :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...