İçeriğe Yönlendir

Linea 1.3 Devir Hızlı Düşüyor


Fatih Mehmet Uslu

Recommended Posts

Fatih Mehmet Uslu
Murat Sahın yazdı:

Üstat bence sorun yok.

Alternatör, klima kompresörü vb. motordan güç çalan parçaları çevirmekte zorlanıyor motor. Gazı bırakınca devir alışılagelmiş motorlara göre (söz gelimi 1.5 dci, 1.6 tdi, 1.6 tdci) daha çabuk düşüyor. Bunda volanın hafif olması, motorun küçük (fındık dizel diye tabir ediyorlar) olması sebebiyle motorun kendi ataletinin düşük olması gibi çok etken var. Yani toplam değerlendirmede bence motorun karakteristiği bu. Gazı kestiğimizde motorun üzerindeki komponentlerin uyguladığı kuvvet motorun ataletine ağır geliyor. 

 

Tabi aracı denemek kullanmak bizzat gözlemlemek gerek. Halihazırda 3 tane 1.3 mtj kullanmakta olduğum için farklılıkları çabuk tespit edebiliyorum :) Ama alışması zor bir motor/kasa kombinasyonu. Kişisel görüşüm, kasa motora ağır geliyor bir tık. Dolayısı ile diğer dizellerde vites büyüttüğümüzde sorun olmayan devirlerde bu araç toplamayabiliyor. Bunu söz gelimi uzun şase dobloda daha çok hissediyorum, fiorino dobloya göre daha güzel toparlıyor. 

 

Özet: Bence bir sorun yok,  ama bu kadar akla takılmışsa baktırmak gerek. 

 

Olsa da binemeyiz :D 

Senin yorumunu bekliyordum. En çok 1.3 multijet deneyimi olan sensin sanırım. Sorun olsa mı iyi olmasa mı iyi bilemedim şimdi. Motorun karakteri buysa bence mühendisler eksik yapmışlar. İnşallah yazılımla falan düzelecek bişeydir. Vites değiştirirken yığılan arabaya gıcık oluyorum. Araba yığılacak diye ben kendimi kasıyorum sürekli. Aracın akıcılığı kalmıyor. Güncel yazılım yüklenerek veya basit bir müdahale ile düzelmeyecekse fazla elletmeyi düşünmüyorum. Yapalım derken sağlam arabayı bozmasınlar. Sağolun yorumlar için.

Murat Sahın yazdı:

Üstat bence sorun yok.

Alternatör, klima kompresörü vb. motordan güç çalan parçaları çevirmekte zorlanıyor motor. Gazı bırakınca devir alışılagelmiş motorlara göre (söz gelimi 1.5 dci, 1.6 tdi, 1.6 tdci) daha çabuk düşüyor. Bunda volanın hafif olması, motorun küçük (fındık dizel diye tabir ediyorlar) olması sebebiyle motorun kendi ataletinin düşük olması gibi çok etken var. Yani toplam değerlendirmede bence motorun karakteristiği bu. Gazı kestiğimizde motorun üzerindeki komponentlerin uyguladığı kuvvet motorun ataletine ağır geliyor. 

 

Tabi aracı denemek kullanmak bizzat gözlemlemek gerek. Halihazırda 3 tane 1.3 mtj kullanmakta olduğum için farklılıkları çabuk tespit edebiliyorum :) Ama alışması zor bir motor/kasa kombinasyonu. Kişisel görüşüm, kasa motora ağır geliyor bir tık. Dolayısı ile diğer dizellerde vites büyüttüğümüzde sorun olmayan devirlerde bu araç toplamayabiliyor. Bunu söz gelimi uzun şase dobloda daha çok hissediyorum, fiorino dobloya göre daha güzel toparlıyor. 

 

Özet: Bence bir sorun yok,  ama bu kadar akla takılmışsa baktırmak gerek. 

 

Olsa da binemeyiz :D 

 

Hatalı kıyas, biri benzinli, biri dizel. Biri focus diğeri linea. At ile katırı kıyaslamayalım bence :D 

 

Gariptir, ben o duruma alıştım. Aslında bir video olsa yorum yapmak daha kolay olurdu. Gelip deneyim, hem gelmişken Meram bağlarına gidip semaver yaktırayım diyeceğim de işlerin yoğunluğundan eve gelemiyorum :D 

Beklerim her zaman. Yakın olsak bi buluşma yapar denerdik arabaları. Konyada 1.3 multijeti olan var mı acaba.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Senin yorumunu bekliyordum. En çok 1.3 multijet deneyimi olan sensin sanırım. Sorun olsa mı iyi olmasa mı iyi bilemedim şimdi. Motorun karakteri buysa bence mühendisler eksik yapmışlar. İnşallah yazılımla falan düzelecek bişeydir. Vites değiştirirken yığılan arabaya gıcık oluyorum. Araba yığılacak diye ben kendimi kasıyorum sürekli. Aracın akıcılığı kalmıyor. Güncel yazılım yüklenerek veya basit bir müdahale ile düzelmeyecekse fazla elletmeyi düşünmüyorum. Yapalım derken sağlam arabayı bozmasınlar. Sağolun yorumlar için.

Beklerim her zaman. Yakın olsak bi buluşma yapar denerdik arabaları. Konyada 1.3 multijeti olan var mı acaba.

Kulu'da mı Cihanbeyli'de mi ne bir dönerci vardı çok methedilen. Ortak noktada buluşalım :D 

Şaka bir yana, ben biraz hızlı vites değiştiririm. Debriyaja da tam basmam, hatta linea'da dikkat ediyorum, focusta hiç %30'dan fazla basmadım debriyaja. Bir de iş icabı arada kamyon kullanıyorum, ara gaz işine alıştı ayağım :) Ama standart kullanımda bir yığılma mevcut. Çoğunlukla alışınca fark edilmiyor. 

 

Senin durum için bir şey anlatayım. Forumumuza üye bir arkadaşta 95 model C180 var. Bu araç ile vaktinde Konya'ya gideceğiz, arkadaş sınava girecek. Bende o yorulmasın diye araç kullanacağım, arkadaş sınavdayken de eski tanıdıklara uğrayacağım. Çıktık yola, 10 km gidemedim. Dedim bro bu direksiyon ne böyle, süremedim ben bunu. Azıcık konumumu düzelteceğim, direksiyona dokunuyorum, araba şerit değiştiriyor :D Neyse, aracı arkadaş kullandı. Aradan zaman geçti, bu arkadaşım mondeo mk2 aldı. Hem mercedesi hem mondeoyu peş peşe kullandığı bir günün sonunda "la bro bizim mersonun direksiyon ne acayipmiş öyle" dedi. Sürekli kullanınca fark etmediği bir farklılığı başka araç kullanınca hemen fark etti. Bence sorun senin önceki aracına olan alışkanlığından kaynaklanıyor. Bnim önceki araç 2004 astra g idi. Ondan sonra hiç garipsemedim :D 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Sabah fiat yetkili servisine götürdüm aracı. Bilgisayara bağlamışlar, herhangi bir hata yok, yüklenmesi gereken güncelleme de yok, araç gayet normal dediler. Ordan çıkıp kendi ustama götürdüm, 2 kardeşler ikisi de kullandı ikisi de bir arıza yada tuhaflık yok, evet devir biraz hızlı düşüyor ama hepsi böyle muhtemelen dediler. Başka bir araç deneme imkanım olmadı. Benim ustalar debriyaj müşüründen şüphelendiler ama onda sorun olsa hem arıza kaydında çıkar hem de debriyaja basınca devirde dalgalanma yapar dediler. Sonuç olarak bu böyle deyip devam edeceğim. Bana halen yazılımsal bir durum gibi geliyor ama fiat mühendisleri böyle yaptılarsa ben napayım.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Volanla ilgili sanırım bu konu, volan hafif olunca çabuk yığılıyor araba.

Çok tecrübem yok ama arkadaşın Linea'sını kullanmıştım bir dönem, karakteri öyleydi onun da.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Linea ve egea kullandım bir anormallik yoktu. Dizellerde devir daha yavaş düşer genelde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...