İçeriğe Yönlendir

Motorsiklet Tavsiyesi


Levent Güzelkalp

Recommended Posts

Levent Güzelkalp

2-3 ay içince beklemediğim bir param gelecek o paradan 30 bin TL Kendime harcamaya Karar Verdim. Bir Motor almayı düşünüyorum.

Motosiklet sevdam

8 yaşında Leylek Mobiletle meyve bahçemizde Başladı .

14 yaşında Honda Titanım oldu .

18 modial 250 scoterım oldu.

Babamın Markete Çarşıya Gittiği 125 Kurye Tip Bir Mondiali var Çok Memnun Yılda bir Yağ Değiştiriyor Km olarak 25 bine geldi Sıfır Sorun.

Sonra direk arabaya geçtim arada ufak turlar atsamda bir motorum yok o tarihten bu yana

20 yaşında da Ehliyetimi aldım .

Şimdiki Motorumdan Beklentim Özetle

İlkbahar ve Yaz aylarında haftada bir iki evden işe gideyim 2 km falandır. Hafta sonu Kısa turlar atayım 15 km Falan

Ayda bir günü birlik En fazla 150 km içinde Eşimle Küçük Geziler yapalım ( Kırklarelli , Çanakkale Vb. )

Onun Haricinde Garajda duracak .  Fazla bir km yapması zor

 

İlk Tercihim Belki Eskiden olan hayranlığımdan Ötürü

Bmw f 650 aslında ama beni korkutan 20 yaşında olması ve Yedek Parçalarının Yaşından ötürü Çok pahalıya gelmesi. 

 Temsili ilan

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-bakimli-yasina-gore-941092716/detay/

 

İkinci Tercihim 

Modial RXî Evo hiç aklımda yoktu ama modeli yeni parçası ucuz ve bol 2 yıl sonra daha sıkıntısız satarsın yorumlar beni bu mora itti

 

Temsili ilan

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-sahibinden-acil-satilik-temiz-rx3i-evo-938422921/detay/

 

Sizce hangi tarafta hareket etmeliyim . Edirne MERKEZ de yaşıyorum Bizim Burada Sanayi Sorunlu Motor ustaları Pek ehil değil genelde Bakım dı Sök Taktı Kendim yapmayı Planlıyorum .

 

Modialin İncelemesi 

 

Bmw incelemesi

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Bu konu benim ihtisas alanım sayılır :) 

 

RX3i'de zongshen diye hatırlıyorum motor bloğunu. 250 cc, 4 zamanlı ful enjeksiyonlu bol kıpraşımlı bir motor bloğuna sahip. Güzel yanı az yakması, yeni olması. Parça fiyatlarına ucuz diye düşünmeyin, daha önce mondial kullandım, hiç ucuz sayılmaz, dahası piyasada çok olmamasından mütevellit parçayı bulmak da zor. Dahası motor bloğu sağlam olsa da plastik aksam kalitesi kötü, bol kıpraşımla kalitesiz geçme plastikler birleşince bolca trim sesi eşlik ediyor. Dahası tip itibarı ile enduro gibi dursa da enduro sayılmak için gücü yetersiz. Artçılı kullanımlarda gücün yetersiz kaldığı ile ilgili çokça şikayet okumuştum. Kısa süreli kullanmıştım ve keyifli bulmamıştım.

 

GS tartışmasız güzel motorDU lakin çok eskidi. Yedek parça fiyatları el yakar ama temizi denk gelirse üzmez. Kendini kanıtlamış, arıza yapmayan bir bloğa ve kaliteli bir plastik aksama sahip. Ama temizleri reşat altını gibi oldu, bulmak zor, bulunca almak imkansıza yakın. Temizi denk gelirse kaçırmayın. Vaktiyle yunus olarak görevli arkadaşımın görev motoruydu, bir delilik yapıp bir tur atmıştım, çok keyifliydi.

 

Naçizane bir dost tavsiyesi, bir tık fazla yaksa da japon motorlarına, özellikle transalp 650lere göz atın. Masrafsız, masraf açtığında ise nazaran cep yakmayacak bir motor. Titreşimi az, malzeme kalitesi yüksek, gücü yerinde, kendini kanıtlamış bir motor. 

Örnek ilan: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-tertemiz-bakimli-ekstrali-2006-transalp-937136045/detay

 

Temizini bulup almak kaydı ile, muadillerinden 1 litre fazla yakar, ama hakkını verir. Kullandım, hele artçılı kullanacaksanız muazzam konfora sahip, parçası ve ustası bol, masrafsız bir motor.

 

Bir diğer seçenek ise kemikkıran yani XT660R olacaktır. Honda kadar konforlu değildir ama araziye girilecekse kabiliyeti daha iyi, yine arızaya yatkın olmayan, parçası ve ustası bulunabilen, güvenilir bir motor.

 

Örnek ilan: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-tum-bakimlari-yapilmistir-942761549/detay

 

Bu arada artçılı mı kullanacaksınız yoksa tek mi, araziye girilecek mi yoksa asfaltta mı kullanılacak, uzun yola çıkılacak mı yoksa hafta sonları keyif için mi kullanılacak? Bunların cevapları devreye çok farklı motor seçenekleri alacaktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Murat Sahın yazdı:

Bu konu benim ihtisas alanım sayılır :) 

 

Cevabın için Çok Sağol abicim. BMW ile ilgili Genel Kanı Senin Söylediklerin Temizi Üzmez ama bulmak gerçekten zor.

Tavsiyelerini de radarıma aldım. Onlarda inceleyeceğim

Benim Kullanımım Genelde asfalt yolda şehir için hafta da 1-2 gün maksimum 10 km lik yollar

Yılda 2-3 defa yakınlardaki illere yapılacak 150 kmlik geziler onlarda asfalt yol olacak  

Araziye girme niyetim hiç ama hiç yok 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

F 650 gs 3 sene ömce radyatörü 2000 tl, marş rublesi takım olarak 3000 tl idi. Hiç tavsiye etmem. Torklu güzel makina 4 litrelerle gezer. Ben bir süre dakar kullandım. Baktım o bana biniyor sattım.

SM-A325F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



İlkay bey imzanızı kapatır mısınız? :crazy:

SM-A325F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
F 650 gs 3 sene ömce radyatörü 2000 tl, marş rublesi takım olarak 3000 tl idi. Hiç tavsiye etmem. Torklu güzel makina 4 litrelerle gezer. Ben bir süre dalar kullandım. Baktım o bana biniyor sattım.

SM-A325F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Ganel olarak boyle yorumlar aliyorum bende her gecen yil parca bulmak zorlasiyor yan sanayi parcalarin bile fiyati uçmuş o yuzden baska markalarin parcalarini uyduruyoruz falan dendi birde polis cikmalari piyasada cok var kmler belirsiz falan
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ganel olarak boyle yorumlar aliyorum bende her gecen yil parca bulmak zorlasiyor yan sanayi parcalarin bile fiyati uçmuş o yuzden baska markalarin parcalarini uyduruyoruz falan dendi birde polis cikmalari piyasada cok var kmler belirsiz falan
Hocam hiç tavsiye etmem. Ekonomik ömrü çok oldu dolalı. Euro kurunu yazmaya gerek bile yok
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Hocam hiç tavsiye etmem. Ekonomik ömrü çok oldu dolalı. Euro kurunu yazmaya gerek bile yok
Transalp 650 icin ne dusunuyorsunuz hocam biraz baktim mamtikli gelmeye basladi murat hocam yazinca baktim da
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Transalp 650 icin ne dusunuyorsunuz hocam biraz baktim mamtikli gelmeye basladi murat hocam yazinca baktim da
Yürütme maliyeti bmw nin 3 te biri. Yakıt olarak birazcık fazla yakar ama f650nin üzerinden atlar. Hem hızlanmada hem son süratte. Her parçası da bulunur. Güzel makina.
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Yürütme maliyeti bmw nin 3 te biri. Yakıt olarak birazcık fazla yakar ama f650nin üzerinden atlar. Hem hızlanmada hem son süratte. Her parçası da bulunur. Güzel makina.
Abi benim icin son hiz ve yakit sorun degil parca bulunmasi be yurutme maliyetinin az olmasi beni mutlu etti
Yürütme maliyeti bmw nin 3 te biri. Yakıt olarak birazcık fazla yakar ama f650nin üzerinden atlar. Hem hızlanmada hem son süratte. Her parçası da bulunur. Güzel makina.
Abi benim icin son hiz ve yakit sorun degil parca bulunmasi be yurutme maliyetinin az olmasi beni mutlu etti
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Abi benim icin son hiz ve yakit sorun degil parca bulunmasi be yurutme maliyetinin az olmasi beni mutlu etti
Ş.içi ara sokaklar falan önemli değil tabi ama iehirler arası tura çıkacaksan altındaki makina kuvvetli olacak. Burada da son hız devreye giriyor. Güvenli gitmek istiyorsan trafik akışının 10 km üzerinde seyir gerekiyor. Şimdiki tırlar 130 la rampa çıkıyor. Mesela ben 200 cc kullanıyorum 2 kişi ş.arasıiçin yetersiz kalıyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Ş.içi ara sokaklar falan önemli değil tabi ama iehirler arası tura çıkacaksan altındaki makina kuvvetli olacak. Burada da son hız devreye giriyor. Güvenli gitmek istiyorsan trafik akışının 10 km üzerinde seyir gerekiyor. Şimdiki tırlar 130 la rampa çıkıyor. Mesela ben 200 cc kullanıyorum 2 kişi ş.arasıiçin yetersiz kalıyor.
Haklisiniz hocam fazladan guc her zaman iyidir ani hizlanmak gerekirse uzar gidersin
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

TA650'nin yürütme maliyeti GS'in yarısı bile tutmaz. Yakıt olarak ise sakin kullanımda 5,5 litre civarı yakar, ama emin ol parça ve bakım maliyetleri ile fazlasıyla kar ettirir.

 

Yıllar önce (tahminen 7-8 yıl olmuştur) BMW R1100RT'ye sıfır buji kablosu almaya paramız yetmediği için çıkmasını almıştık :D BMW konusunda oradan pay biçilebilir. 

 

Transalpin 90 küsür model 600'lük versiyonunu 3 yıl önce tatile gittiğimde görmüştüm, yabancı plakalıydı, karı koca binip tee Avrupa'dan tatile gelmişlerdi, oradan pay biç. Birde apaçi tayfasının eline pek geçmez Transalp, yani kullanıcı kitlesi bellidir, genelde bakımları falan da düzgün yapılır. Zaten düzgünü ömürlüktür. Asfalttan çıkmayacaksan XT660R otomatikman elenir Transalp karşısında, onun esprisi arazi zaten. 

 

 

İlle yeni olsun, 250 cc olsun dersen inazuma bak, hem japon kaliesi, hem modeller nazaran yüksek, hem de işletme giderleri makul. Konforu artçılı kullanım için çok iyi. Tam asfalt motoru. Birde inazuma f denk getirirsen oda güzel makinedir. Hemde çift silindir sayesinde kıpraşımı az. Ama yine de temizinden transalp her şekilde tavsiyedir. Zaten az bineceksin, transalpin en kötü yönü yakıtının muadillerinden bir litre civarı fazla olması. O da az binince dokunmaz. Ama gidip yetkili serviste bile bakım yaptırsan maliyeti üzmez.

 

Selamlar...

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
TA650'nin yürütme maliyeti GS'in yarısı bile tutmaz. Yakıt olarak ise sakin kullanımda 5,5 litre civarı yakar, ama emin ol parça ve bakım maliyetleri ile fazlasıyla kar ettirir.
 
Yıllar önce (tahminen 7-8 yıl olmuştur) BMW R1100RT'ye sıfır buji kablosu almaya paramız yetmediği için çıkmasını almıştık [emoji3] BMW konusunda oradan pay biçilebilir. 
 
Transalpin 90 küsür model 600'lük versiyonunu 3 yıl önce tatile gittiğimde görmüştüm, yabancı plakalıydı, karı koca binip tee Avrupa'dan tatile gelmişlerdi, oradan pay biç. Birde apaçi tayfasının eline pek geçmez Transalp, yani kullanıcı kitlesi bellidir, genelde bakımları falan da düzgün yapılır. Zaten düzgünü ömürlüktür. Asfalttan çıkmayacaksan XT660R otomatikman elenir Transalp karşısında, onun esprisi arazi zaten. 
 
 
İlle yeni olsun, 250 cc olsun dersen inazuma bak, hem japon kaliesi, hem modeller nazaran yüksek, hem de işletme giderleri makul. Konforu artçılı kullanım için çok iyi. Tam asfalt motoru. Birde inazuma f denk getirirsen oda güzel makinedir. Hemde çift silindir sayesinde kıpraşımı az. Ama yine de temizinden transalp her şekilde tavsiyedir. Zaten az bineceksin, transalpin en kötü yönü yakıtının muadillerinden bir litre civarı fazla olması. O da az binince dokunmaz. Ama gidip yetkili serviste bile bakım yaptırsan maliyeti üzmez.
 
Selamlar...
Cevabin icin tesekkur ederim . Bmw eledim cin den uzaklastim hondaya niyetlendim parami ayarladigim gibi baknaya baslarim . Yakit hic onemli degil benim icin isterse 10 litre yaksin [emoji2]
Bajaj motoru da inceleyin derim. Hem yeni, hem ucuz.
Bakacağım abicim
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

rx evonun birde stop etme sorunu vardı. Yenilerde durum nasıl ? düzeltmişlermi? enjeksiyon delikleri çok küçük ondan yapıyor diyende vardı vaktinde. Transalpı beğenmeyen yok. Bende beğenirim.

 

Eğer temizini bulabilme ihtimalin varsa sana dominar 400 mk1 tavsiye ederim. Ben ve benim gibi birkaç arkadaş bunun bloğunun sağlamlığını limitlerinin çok çok üstünde ve çok uzun kmlerde test ettik. Adam evladiyelik motor yapmış. Tek hoşuma gitmeyen yanı plastik aksamı. Onlarda iyi olsaymış babadan oğula misali olurdu. 3 saat içinde 0 dan 2200 rakıma çıktım. Yol olmayan yollarda gittim. Yalnız topspeed pek yok. İvmelenmesi güzel, üzmez. Çiğerli alet. Gerçek yağ kullan sonrada her 5 binde bir bakımını yap. Ben olsam o bütçeyle bunlara bakardım. Model olarakda 2017 çokda eski değil. Hem enduronun işini yapar hemde yolda güzel bir naked olur :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir

- RX3 2016 yılı sınrası birçok kronik problemlerini çözdü, Stop etme yığılma gibi sorunları yok artık ama malum tek silindir vibrasyonu oldukça fazla, 
- TA güzel, sorunsuz ama çikin makine ( segmentte DL650 çok çok yakışıklı)
- BMW tek silindir olmasına rağmen vibrasyonu çok daha az, ama artık o modeller alınmaz bence
- Eğer Enduro istiyorsak ve bütçe de müsaitse DL650 - Wersys yada TRK502 öneririm

- Ama uygun olsun, sorunsuz olsun, bastın mı gitsin, bastın mı dursun istiyorsak Majesty 400 Candan öte vandır..
(Motorcu tavsiyesi " önce ekipmanları alın para kalırsa motor alırsınız ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Fatih Sarıkaya yazdı:

rx evonun birde stop etme sorunu vardı. Yenilerde durum nasıl ? düzeltmişlermi? enjeksiyon delikleri çok küçük ondan yapıyor diyende vardı vaktinde. Transalpı beğenmeyen yok. Bende beğenirim.

 

Eğer temizini bulabilme ihtimalin varsa sana dominar 400 mk1 tavsiye ederim. Ben ve benim gibi birkaç arkadaş bunun bloğunun sağlamlığını limitlerinin çok çok üstünde ve çok uzun kmlerde test ettik. Adam evladiyelik motor yapmış. Tek hoşuma gitmeyen yanı plastik aksamı. Onlarda iyi olsaymış babadan oğula misali olurdu. 3 saat içinde 0 dan 2200 rakıma çıktım. Yol olmayan yollarda gittim. Yalnız topspeed pek yok. İvmelenmesi güzel, üzmez. Çiğerli alet. Gerçek yağ kullan sonrada her 5 binde bir bakımını yap. Ben olsam o bütçeyle bunlara bakardım. Model olarakda 2017 çokda eski değil. Hem enduronun işini yapar hemde yolda güzel bir naked olur :) 

Rx te o sorunlar bitmiş abi bugün tamirci ile görüştüm ama orada Honda 650 XL Kullanma fırsatım oldu . Gerçekten Çok Çok beğendim .Artık bundan almaya karar verdim kısmetse Bu Kış alacağım Tercihim belli oldu . 

Hayrettin Bahadir yazdı:

- RX3 2016 yılı sınrası birçok kronik problemlerini çözdü, Stop etme yığılma gibi sorunları yok artık ama malum tek silindir vibrasyonu oldukça fazla, 
- TA güzel, sorunsuz ama çikin makine ( segmentte DL650 çok çok yakışıklı)
- BMW tek silindir olmasına rağmen vibrasyonu çok daha az, ama artık o modeller alınmaz bence
- Eğer Enduro istiyorsak ve bütçe de müsaitse DL650 - Wersys yada TRK502 öneririm

- Ama uygun olsun, sorunsuz olsun, bastın mı gitsin, bastın mı dursun istiyorsak Majesty 400 Candan öte vandır..
(Motorcu tavsiyesi " önce ekipmanları alın para kalırsa motor alırsınız ;)

Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Diyeteyim Tam Kilom otursun ondan sonra direk kıyafet alacağım :) Bu gün Honda kullanama fırsatım oldu tercihimi verdim . XL650 Alacağım kısmetse ama motordan önce kıyafet alacağım 😀 Bu kış halledersem Baharda gezmeye başlarım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Levent Güzelkalp yazdı:

Gerçekten Çok Çok beğendim

Allah gönlündekini versin. Kazasız İnşallah. Tekerin düz bassın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

şuan ciddi ciddi istediğim motoru paylaşayım, tamda her işe gider valla... ah ülem...

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Levent Güzelkalp yazdı:

Honda 650 XL Kullanma fırsatım oldu

Honda Xl 650 Hem marka hem model olarak çok iyi seçim olur...Bmw yorumlarının tamamına katılıyorum artık dönemi geçti...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ahmet Kiriş yazdı:

Bajaj motoru da inceleyin derim. Hem yeni, hem ucuz.

Kuralkan motorun arkasında durmuyor. Bajajın ilk yıllarında satış pazarlama müdürü Ekrem abiyken ben bir tane aldım, garanti kapsamındayken (7 bin km falandı ve motor daha birbuçuk yaşındaydı, bakımları da o zaman Ankara'da tek yetkili serviste yapılıyordu zincir temizliği dahil) arızalandı, bir asgari ücret civarı masraf açtı, garanti dışı dediler, cebimden yaptırdım, yaptırır yaptırmaz satıp kurtulmuş ve CBR250R almıştım. Artık kimseye kuralkan'dan çöp bile almasını tavsiye etmiyorum :) Motor çok güzel, ona lafım yok, ama arkasında kimse yok.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Levent Güzelkalp yazdı:

2-3 ay içince beklemediğim bir param gelecek o paradan 30 bin TL Kendime harcamaya Karar Verdim. Bir Motor almayı düşünüyorum.

Motosiklet sevdam

8 yaşında Leylek Mobiletle meyve bahçemizde Başladı .

14 yaşında Honda Titanım oldu .

18 modial 250 scoterım oldu.

Babamın Markete Çarşıya Gittiği 125 Kurye Tip Bir Mondiali var Çok Memnun Yılda bir Yağ Değiştiriyor Km olarak 25 bine geldi Sıfır Sorun.

Sonra direk arabaya geçtim arada ufak turlar atsamda bir motorum yok o tarihten bu yana

20 yaşında da Ehliyetimi aldım .

Şimdiki Motorumdan Beklentim Özetle

İlkbahar ve Yaz aylarında haftada bir iki evden işe gideyim 2 km falandır. Hafta sonu Kısa turlar atayım 15 km Falan

Ayda bir günü birlik En fazla 150 km içinde Eşimle Küçük Geziler yapalım ( Kırklarelli , Çanakkale Vb. )

Onun Haricinde Garajda duracak .  Fazla bir km yapması zor

 

İlk Tercihim Belki Eskiden olan hayranlığımdan Ötürü

Bmw f 650 aslında ama beni korkutan 20 yaşında olması ve Yedek Parçalarının Yaşından ötürü Çok pahalıya gelmesi. 

 Temsili ilan

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-bakimli-yasina-gore-941092716/detay/

 

İkinci Tercihim 

Modial RXî Evo hiç aklımda yoktu ama modeli yeni parçası ucuz ve bol 2 yıl sonra daha sıkıntısız satarsın yorumlar beni bu mora itti

 

Temsili ilan

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-sahibinden-acil-satilik-temiz-rx3i-evo-938422921/detay/

 

Sizce hangi tarafta hareket etmeliyim . Edirne MERKEZ de yaşıyorum Bizim Burada Sanayi Sorunlu Motor ustaları Pek ehil değil genelde Bakım dı Sök Taktı Kendim yapmayı Planlıyorum .

 

Modialin İncelemesi 

 


 

Scooter al. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Levent Güzelkalp
Selçuk Keleş yazdı:


 

Scooter al. :) 

Yok Abi  honda alacam kısmetse

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Levent Güzelkalp yazdı:

Yok Abi  honda alacam kısmetse

 

Honda scooter al işte :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...