İçeriğe Yönlendir

Düşük Devirli Araç Kullanımı


İlyas Çeliksümer

Recommended Posts

İlyas Çeliksümer

Dizel araçları 1500 rpm altında kullanmanın zararları nelerdir?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
İlyas ÇELİKSÜMER yazdı:

Dizel araçları 1500 rpm altında kullanmanın zararları nelerdir?

 

Otomobil motoruysa 1500 çok düşük. Kamyon için çok yüksek. Dizel olarak sınıflandırmamalı sadece. Bizdeki manlar 900-1300 arası çalışıyor. 900 devirde 1800 nm tork  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Bayır aşağı gidiliyorsa, yani gaza basınca araç rahat hızlanırsa sorun olmayabilir ancak düz yolda, hele ki sürekli bu şekilde kullanılırsa çok fazla kurum olur. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

DÜşük devir yüksek motor yükü, yakıt tüketimini düşürür. Her üretilen beygir başınan harcanan yakıt miktarı 2 katına kadar azalır. 

 

Brake-Specific-Fuel-Consumption-BSFC-plo

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Konumuz dizel lütfen 😊

Şirket aracı gibi kullanın dizeli, ne DPF dolsun ne kurum bağlasın 😉

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Valla dpf dolmadan motoru yükte kullanıp deviri düşük bırakmanın bazı teknik yöntemleri var. Ama henuz uygulama şansım olmadı. Çünkü dizel arabam olmadı. Dizel arabalar ekonomik değilmiş gibi geliyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Düşük devirde gaza yüklenmedikten sonra bir şey olmaz bence. Otomatik vitesler 2000 devri görmüyor, ama ani yüklemede mutlaka vites düşürüyor.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
İlyas Çeliksümer
Ali Darbaz yazdı:

1200 devirde dahi yürür.  amaç neydi 

 

Ford_Focus_1.8_TCDI_115HP_Chip_manual.jp

Bir amacı yok,1000 devirlerde kullanan kullanıcılar var! 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Tat alamamak 😁

1.6 tdci için konuşuyorum 1500 altında cansız oluyor. 1700-1750 lerde giderim düz yolda.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

Dizel arabalar ekonomik değilmiş gibi geliyor. 

Ekonomik değil derken yakıt bakımından mı? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

Ekonomik değil derken yakıt bakımından mı? 

 

Sadece yakıt olarak düşünmüyorum. Bakımından sigortasına herşeyi 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

 

Sadece yakıt olarak düşünmüyorum. Bakımından sigortasına herşeyi 

Bunlar sürekli değişir. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

ceed i 4000 km.lik karadeniz gezisinde mümkün olduğunca süratli 2000 devir ve üstünde kullandım.

akabinde de balıkesir-istanbul gittim geldim aynı şekilde..

araç eski haline göre daha seri oldu..

ayrıca kolay kolay devreye girmeyen stop-start şehir içi bile sürekli devreye girer oldu...

Yorum bağlantısı
Can Coşkun

Geçen gün tamirciye gittim klima açıkken araba gitmiyor dedim, yüksek devirli bir şekilde kullandı aracı, ben bir fark göremedim dedi. Klima açıkken özellikle yokuş yukarı ışıklarda duruyorsam kalkışlarda araba çok cansızlaşıyor, hatta aracı söndürdüğüm de oldu. Usta devirli kullanınca siyah duman attığını söyledi, 3000 devirde 20km sür dedi. Araç 2008 Focus 2.5 kasa DPF yok sanırım bunlarda.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Hepsinin fazlası zarar ama örnek vereyim, 

 

Benim aracımda 1750 devirde turbo devrede. Fakat 1750 devirde kullanırsam hem üst viteste gaza fazla basmam gerek hem de hızlanmasını beklemem gerekir özellikle 4 ve 5 viteste. Gaza fazlaca basıp beklediğim sürede yanmayan bütün yakıt kurum olarak ve fazladan yakılan yakıt olarak döner. 

 

Onun yerine 2000 devirlerde tutmak, 2500 gibi vites değiştirmek hatta hızlanma odaklıysam 3000 e yaklaşmak her zaman avantaj sağlıyor. 

 

Arada bir 3000 devir sabit kullanıyorum 10 dk kadar. Çok sıkıştırmadan tabi....

 

Yağ soğutucusu gibi zımbırtıların bozulma sebeplerinden biride aşırı ısınma ve hızlı soğuma bence. Bunlara da dikkat etmek lazım

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Dizelde düşük devir ile yüksek tork verilirken yakıt çok düşer. Ama bu devirle giderken gazlamak riskli. Yani benzinlilerde riskli. Dizellerde de riskli olabilir. Ona dikkat edilmesi lazım. 
 

ayrıca yeni nesillerde dpf ve diğer egzoz aksamları kurumdan temizlenemez. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Dizelde düşük devir ile yüksek tork verilirken yakıt çok düşer. Ama bu devirle giderken gazlamak riskli. Yani benzinlilerde riskli. Dizellerde de riskli olabilir. Ona dikkat edilmesi lazım. 
 

ayrıca yeni nesillerde dpf ve diğer egzoz aksamları kurumdan temizlenemez. 

Basit bir örnek, 

 

Bisiklete binerken yüksek viteste hızlanırken zorlanırız hızımıza uygun viteste değilsek. Israrla zorlarsak ya belimiz tutulur ya da sadece zorlayıp yorulduğumuzla kalırız. 

 

Araçtaki motorda aynen öyle, uygun viteste hızlanmazsak motor dişlileri çevirmekte zorlanacağından aktarma organları ve birçok aksam zarar görür. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

40 litre dizele 1 litre saf aseton 1 litre sentetik tiner koyuyorsunuz, 3500 4000 devride sakin sakin yarım saat 1 saat gezip sonra daha alt devirde sakin sabit hızlı sürüş yapıyorsunuz. tertemiz oluyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

1 litre saf aseton 1 litre sentetik tiner

lt mi? 100 ml mi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...