İlyas Çeliksümer 1 Eylül 2021 Paylaş 1 Eylül 2021 Dizel araçları 1500 rpm altında kullanmanın zararları nelerdir? Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 1 Eylül 2021 Paylaş 1 Eylül 2021 İlyas ÇELİKSÜMER yazdı: Dizel araçları 1500 rpm altında kullanmanın zararları nelerdir? Otomobil motoruysa 1500 çok düşük. Kamyon için çok yüksek. Dizel olarak sınıflandırmamalı sadece. Bizdeki manlar 900-1300 arası çalışıyor. 900 devirde 1800 nm tork 2 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 1 Eylül 2021 Paylaş 1 Eylül 2021 Bayır aşağı gidiliyorsa, yani gaza basınca araç rahat hızlanırsa sorun olmayabilir ancak düz yolda, hele ki sürekli bu şekilde kullanılırsa çok fazla kurum olur. Yorum bağlantısı
Ümit Türk 1 Eylül 2021 Paylaş 1 Eylül 2021 1500 altında araç gidiyor mu ya? Bunu en iyi @Ali Darbaz bilir. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 1 Eylül 2021 Paylaş 1 Eylül 2021 Düşük devir hem dizel hem benzinde motoru yorar. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Eylül 2021 Paylaş 1 Eylül 2021 DÜşük devir yüksek motor yükü, yakıt tüketimini düşürür. Her üretilen beygir başınan harcanan yakıt miktarı 2 katına kadar azalır. Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 1 Eylül 2021 Paylaş 1 Eylül 2021 Konumuz dizel lütfen 😊 Şirket aracı gibi kullanın dizeli, ne DPF dolsun ne kurum bağlasın 😉 3 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Eylül 2021 Paylaş 1 Eylül 2021 Valla dpf dolmadan motoru yükte kullanıp deviri düşük bırakmanın bazı teknik yöntemleri var. Ama henuz uygulama şansım olmadı. Çünkü dizel arabam olmadı. Dizel arabalar ekonomik değilmiş gibi geliyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Eylül 2021 Paylaş 1 Eylül 2021 Düşük devirde gaza yüklenmedikten sonra bir şey olmaz bence. Otomatik vitesler 2000 devri görmüyor, ama ani yüklemede mutlaka vites düşürüyor. 6 Yorum bağlantısı
İlyas Çeliksümer 1 Eylül 2021 Yazar Paylaş 1 Eylül 2021 Ali Darbaz yazdı: 1200 devirde dahi yürür. amaç neydi Bir amacı yok,1000 devirlerde kullanan kullanıcılar var! Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 1 Eylül 2021 Paylaş 1 Eylül 2021 Tat alamamak 😁 1.6 tdci için konuşuyorum 1500 altında cansız oluyor. 1700-1750 lerde giderim düz yolda. Yorum bağlantısı
Ümit Türk 2 Eylül 2021 Paylaş 2 Eylül 2021 Ali Darbaz yazdı: Dizel arabalar ekonomik değilmiş gibi geliyor. Ekonomik değil derken yakıt bakımından mı? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Eylül 2021 Paylaş 2 Eylül 2021 Ümit Türk yazdı: Ekonomik değil derken yakıt bakımından mı? Sadece yakıt olarak düşünmüyorum. Bakımından sigortasına herşeyi Yorum bağlantısı
Ümit Türk 2 Eylül 2021 Paylaş 2 Eylül 2021 Ali Darbaz yazdı: Sadece yakıt olarak düşünmüyorum. Bakımından sigortasına herşeyi Bunlar sürekli değişir. Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya 2 Eylül 2021 Paylaş 2 Eylül 2021 ceed i 4000 km.lik karadeniz gezisinde mümkün olduğunca süratli 2000 devir ve üstünde kullandım. akabinde de balıkesir-istanbul gittim geldim aynı şekilde.. araç eski haline göre daha seri oldu.. ayrıca kolay kolay devreye girmeyen stop-start şehir içi bile sürekli devreye girer oldu... Yorum bağlantısı
Can Coşkun 2 Eylül 2021 Paylaş 2 Eylül 2021 Geçen gün tamirciye gittim klima açıkken araba gitmiyor dedim, yüksek devirli bir şekilde kullandı aracı, ben bir fark göremedim dedi. Klima açıkken özellikle yokuş yukarı ışıklarda duruyorsam kalkışlarda araba çok cansızlaşıyor, hatta aracı söndürdüğüm de oldu. Usta devirli kullanınca siyah duman attığını söyledi, 3000 devirde 20km sür dedi. Araç 2008 Focus 2.5 kasa DPF yok sanırım bunlarda. Yorum bağlantısı
Erkan Işık 2 Eylül 2021 Paylaş 2 Eylül 2021 Devamlı fan çalısır dpf doldurur manifold ve egr kurum baglar Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 2 Eylül 2021 Paylaş 2 Eylül 2021 Hepsinin fazlası zarar ama örnek vereyim, Benim aracımda 1750 devirde turbo devrede. Fakat 1750 devirde kullanırsam hem üst viteste gaza fazla basmam gerek hem de hızlanmasını beklemem gerekir özellikle 4 ve 5 viteste. Gaza fazlaca basıp beklediğim sürede yanmayan bütün yakıt kurum olarak ve fazladan yakılan yakıt olarak döner. Onun yerine 2000 devirlerde tutmak, 2500 gibi vites değiştirmek hatta hızlanma odaklıysam 3000 e yaklaşmak her zaman avantaj sağlıyor. Arada bir 3000 devir sabit kullanıyorum 10 dk kadar. Çok sıkıştırmadan tabi.... Yağ soğutucusu gibi zımbırtıların bozulma sebeplerinden biride aşırı ısınma ve hızlı soğuma bence. Bunlara da dikkat etmek lazım Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Eylül 2021 Paylaş 2 Eylül 2021 Dizelde düşük devir ile yüksek tork verilirken yakıt çok düşer. Ama bu devirle giderken gazlamak riskli. Yani benzinlilerde riskli. Dizellerde de riskli olabilir. Ona dikkat edilmesi lazım. ayrıca yeni nesillerde dpf ve diğer egzoz aksamları kurumdan temizlenemez. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 2 Eylül 2021 Paylaş 2 Eylül 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Dizelde düşük devir ile yüksek tork verilirken yakıt çok düşer. Ama bu devirle giderken gazlamak riskli. Yani benzinlilerde riskli. Dizellerde de riskli olabilir. Ona dikkat edilmesi lazım. ayrıca yeni nesillerde dpf ve diğer egzoz aksamları kurumdan temizlenemez. Basit bir örnek, Bisiklete binerken yüksek viteste hızlanırken zorlanırız hızımıza uygun viteste değilsek. Israrla zorlarsak ya belimiz tutulur ya da sadece zorlayıp yorulduğumuzla kalırız. Araçtaki motorda aynen öyle, uygun viteste hızlanmazsak motor dişlileri çevirmekte zorlanacağından aktarma organları ve birçok aksam zarar görür. 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 3 Eylül 2021 Paylaş 3 Eylül 2021 40 litre dizele 1 litre saf aseton 1 litre sentetik tiner koyuyorsunuz, 3500 4000 devride sakin sakin yarım saat 1 saat gezip sonra daha alt devirde sakin sabit hızlı sürüş yapıyorsunuz. tertemiz oluyor. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Eylül 2021 Paylaş 3 Eylül 2021 Doğan Arşiray yazdı: 1 litre saf aseton 1 litre sentetik tiner lt mi? 100 ml mi? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 3 Eylül 2021 Paylaş 3 Eylül 2021 litre. Çağlar Bayur yazdı: lt mi? 100 ml mi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts