İçeriğe Yönlendir

Ford Mondeo 2.0 TDCI Araç Çalışmıyor


Erkan YILDIZZ

Recommended Posts

Erkan YILDIZZ

Herkese iyi akşamlar diliyorum öncelikle. 2004 mondeo ghia model araç sahibiyim ve yaklaşık 1 aydır sanayiden çıkamadım hepinizin fikirlerine ve tecrübelerine ihtiyacım var lütfen yardımcı olunuz. Sorun şu ki araç çalışmıyor marş basıyor kızdırma buji lambası yanıp sönüyor ama araç bir türlü çalışmıyor. Balata spreyi ile aracı çalıştırabiliyorum. Bu şekilde çalıştırdığım zaman araç ısınana kadar vuruntulu çalışıyor hatta bazen ısınana kadar rölantide ise stop edebiliyor. Isındıktan sonra stop ettiğimde çalışabiliyor çalışmayadabiliyor. Araca yaptırdıklarım ise şu şekilde;

Enjektör ve mazot pompası söküldü revize yapıldı.

Krank mili konum sensörü, Kam mili konum sensörü, yüksek basınç sensörü(rail müşiri) değişti.

Kızdırma bujileri değişti.

EGR temizlendi körlendi.

Filtreler değişti.

Yakıt geri kaçıyor hava yapıyor denildi ve yakıt filtresi önüne çek valf atıldı.

Tüm bunlara rağmen sorun devam ediyor ve ustam da artık bıkmış durumda. Fikirlerinize açığım lütfen yardımcı olunuz.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Merhaba, mazot filtresi orijinal mi?

Ford bu konuda seçicidir biraz..

Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ
Emre Şimşek yazdı:

Merhaba, mazot filtresi orijinal mi?

Ford bu konuda seçicidir biraz..

Merhaba, orjinal mi bilmiyorum fakat filtre değişmeden önce de sorun vardı. Bir anda ortaya çıkan bir sorun

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Şöyle düşünüyorum, balata spreyi ile araç çalışıyorsa ateşlemeden ziyade yakıt hatlarına bakılmalı.

Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ
Emre Şimşek yazdı:

Şöyle düşünüyorum, balata spreyi ile araç çalışıyorsa ateşlemeden ziyade yakıt hatlarına bakılmalı.

Aracımız dizel. Yakıtla ilgili yaptığım işlemler bunlar ekstradan bu sorunu yapabilecek ne var gerçekten bilmiyorum bulamıyorum

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kompresyon oluşmuyor olabilir.  
Subap yanık olabilir. 
Isınınca çalışıyorsa subaplara bakılmalı 

Yorum bağlantısı
Sefa Çelik
(düzenlendi)
Erkan YILDIZZ yazdı:

Enjektör ve mazot pompası söküldü revize yapıldı.

Krank mili konum sensörü, Kam mili konum sensörü, yüksek basınç sensörü(rail müşiri) değişti.

Kızdırma bujileri değişti.

EGR temizlendi körlendi.

Filtreler değişti.

Yakıt geri kaçıyor hava yapıyor denildi ve yakıt filtresi önüne çek valf atıldı.

Tüm bunlara rağmen sorun devam ediyor ve ustam da artık bıkmış durumda. Fikirlerinize açığım lütfen yardımcı olunuz.

 

Geçmiş olsun. 

Atlanan nokta

1) Tüm bunları "muhtemelen" bıyıkları yeni terleyen çıraklar yaptılar. 

2) Gerçekten yapabildiler mi?

3) Değişen parçalar orjinal muadili diyoruz ama o eskindendi. Artık muadili kopyalayıp muadilin markasını basan sahte ve bir işe yaramayan parçalar var. 

Sanayiye giren arabalar deneme tahtasına döner. Bir yer yapılırken 2 yer bozulur. Benim tezimdir. İstemeyen katılmayabilir. 

Yetkiliye gitseniz, nokta atışı arızayı tesbit ettirseniz? 

 

Geçmişten anektot. Araçtan gırç gırç ses geliyordu. Ankaranın en iyi şanzumancısını önerdiler. Adam test sürüşü yaptı, şanzuman inecek dedi. 5-6 bin masraf çıkardı. Belki çıkma şanzumanla kurtarırız dedi. 

Yetkiliye götürdüm, sorun aks körüğünün yırtılmasıymış. 1000 küsur liraya çözüldü. 

Yoksa araba sanayide deneme tahtasına dönecekti. 

 

tarihinde Sefa Çelik tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erkan YILDIZZ yazdı:

Araca yaptırdıklarım ise şu şekilde;

Enjektör ve mazot pompası söküldü revize yapıldı.

Krank mili konum sensörü, Kam mili konum sensörü, yüksek basınç sensörü(rail müşiri) değişti.

Kızdırma bujileri değişti.

EGR temizlendi körlendi.

Filtreler değişti.

bunları, bu arıza belirtisi için siz mi yaptırıdınız usta mı yaptı en baştan itibaren?

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Sefa Çelik yazdı:

 

Geçmiş olsun. 

Atlanan nokta

1) Tüm bunları "muhtemelen" bıyıkları yeni terleyen çıraklar yaptılar. 

2) Gerçekten yapabildiler mi?

3) Değişen parçalar orjinal muadili diyoruz ama o eskindendi. Artık muadili kopyalayıp muadilin markasını basan sahte ve bir işe yaramayan parçalar var. 

Sanayiye giren arabalar deneme tahtasına döner. Bir yer yapılırken 2 yer bozulur. Benim tezimdir. İstemeyen katılmayabilir. 

Yetkiliye gitseniz, nokta atışı arızayı tesbit ettirseniz? 

 

Geçmişten anektot. Araçtan gırç gırç ses geliyordu. Ankaranın en iyi şanzumancısını önerdiler. Adam test sürüşü yaptı, şanzuman inecek dedi. 5-6 bin masraf çıkardı. Belki çıkma şanzumanla kurtarırız dedi. 

Yetkiliye götürdüm, sorun aks körüğünün yırtılmasıymış. 1000 küsur liraya çözüldü. 

Yoksa araba sanayide deneme tahtasına dönecekti. 

 


İşte bu yüzden nokta atışı yapmayan ustaya araba teslim etmemek lazım.

 

Yuvarlak konuşursa arkama bile bakmadan kaçıyorum ordan

Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ

Herkese cevaplar için teşekkür ederim. Bahsi geçen işlemleri usta yaptı. Usta 15 yıl fordda çalışmış birisiymiş ne kadar doğru bilmiyorum. Mazot pompası sökülmesi için üst kapak alınıyor pompanın konumu sökülmeye müsait değil, subaptan kaynaklı olsa bunu sökünce görürdü diye düşünüyorum. Sorun bana en başından beri elektronik bir şeyden kaynaklı gibi geliyor en başta da aklıma gelen rail müşiri idi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bir şekilde çalıştı ve motor ısındıktan sonra yolda gidişi nasıl? enjektörlere yapılan işlem tam olrak nedir? kodlama konusunda usta bilgi verdi mi?

Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ
Çağlar Bayur yazdı:

bir şekilde çalıştı ve motor ısındıktan sonra yolda gidişi nasıl? enjektörlere yapılan işlem tam olrak nedir? kodlama konusunda usta bilgi verdi mi?

Çalıştıktan sonra başlarda vuruntulu, devri yükseltirsem pek bi sorun yok, yol gitmeye başladıktan sonra stop etsem de hemen çalıştırınca çalışıyor, bazen çalışmayadabiliyor. Enjektörün ayarları bozuk denildi ayar yapılmış. Kodlama ile ilgili bir sorun değil sanırım enjektör sökülmeden önce de vardı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

listede olmayan lakin böyle bir arabada listede ilk sırada olması gereken: kızdırma bujileri sökülünce ölçüm yapılmalı idi, onlarda sorun yoksa, öncelikle besleme tesisatı kontrol edilmeli. pompaya girişene kada ralıncak çok yol var, diper sorun: enjkeötr ve pompa da belki işliçilk iyi yapılmadı, ana sorunun üstünü örtünce sonu gelmeyen tamirat başlar. ve yarıca bu kada rişten sonra hala herşey aynı ise, gidilen tamirat yöntemi hatalı

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

listede olmayan lakin böyle bir arabada listede ilk sırada olması gereken: kızdırma bujileri sökülünce ölçüm yapılmalı idi, onlarda sorun yoksa, öncelikle besleme tesisatı kontrol edilmeli. pompaya girişene kada ralıncak çok yol var, diper sorun: enjkeötr ve pompa da belki işliçilk iyi yapılmadı, ana sorunun üstünü örtünce sonu gelmeyen tamirat başlar. ve yarıca bu kada rişten sonra hala herşey aynı ise, gidilen tamirat yöntemi hatalı

Çağlar Bey ilginize teşekkür ederim. Pompa ve enjektörü başka şehirde 1. Sınıf bir yere gönderdim. Pompa revize edilmeden önce yüksek basıç oringi patlak denildi ama sorunun bundan kaynaklanmayacağını da söylediler. Yani sorun pompa ve enjektör değilmiş. Kızdırma bujileri de olamaz galiba 1.5 aydır aynı sorun hava 35 dereceyken de bu sorunu yapıyordu, ayrıca ilk olarak depodan filtreye kadar yakıtı çekmediğini düşündüm ama usta ısrarla bu arabalarda besleme pompası olmadığını söyledi. Ne kadar doğru bilmiyorum

 

 

tarihinde Erkan YILDIZZ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sigorta kutusunda bujilere kadar olan beslemeye baktırıdım ilk olarak

Erkan YILDIZZ yazdı:

Pompa ve enjektörü başka şehirde

kodlama nasıl yapıldı araba başka şehirde enjektör diğerinde iken?

Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

sigorta kutusunda bujilere kadar olan beslemeye baktırıdım ilk olarak

Buji derken? Kızdırma bujisi mi?

Herhangi bir kodlamaya gerek olmadığı söylendi.

tarihinde Erkan YILDIZZ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Arac bilgisayara baglandimi? Hata kodu varmi? Olmadi araci ford servisine goturup orada bilgisayara baglatin. O bilgisayar nokta atisi hatayi buluyor

Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ
Eren Gökmen yazdı:

Arac bilgisayara baglandimi? Hata kodu varmi? Olmadi araci ford servisine goturup orada bilgisayara baglatin. O bilgisayar nokta atisi hatayi buluyor

Evet araç cihaza bağlanmıştı, tam olarak hatırlamıyorum ama basınç ile ilgili arıza veriyordu sanırım

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erkan YILDIZZ yazdı:

Herhangi bir kodlamaya gerek olmadığı söylendi.

mk3 2.0tdcş enjektörleri, sökülüp revizyon yapılınca kodlanır. genelde başka şehre yollanınca macera başlar ondan sorumuştum tahmin edip. siz tüm tamir aşamalırını yapılnaları tek tek eksiksiz naltıp başka bir servise başvurun derim,

şi,mdi önce enjketördeki işçilik hatası düzeltilecek, zira şu anda asıl arzayı örttü sonra asıl arıza aranacak. bitmeyen tamir macerası ancak böyle son bulur

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ
Çağlar Bayur yazdı:

mk3 2.0tdcş enjektörleri, sökülüp revizyon yapılınca kodlanır. genelde başka şehre yollanınca macera başlar ondan sorumuştum tahmin edip. siz tüm tamir aşamalırını yapılnaları tek tek eksiksiz naltıp başka bir servise başvurun derim,

şi,mdi önce enjketördeki işçilik hatası düzeltilecek, zira şu anda asıl arzayı örttü sonra asıl arıza aranacak. bitmeyen tamir macerası ancak böyle son bulur

Çağlar Bey, bu araçlarda depodaki mazotu filtreye gönderen besleme pompası var mı? Biliyor musunuz? Sorunun kaynağı olabilir mi sizce

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hiç öyle bir pompa duymadım land rover larda olan? sanmam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ
Çağlar Bayur yazdı:

hiç öyle bir pompa duymadım land rover larda olan? sanmam

Google da mondeo mk3 besleme pompası yazınca çıkan pompalardan bahsediyorum. Elektrikli pompa

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Ön tarafını yokuş aşağı çekince çalışıyor mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Ön tarafını yokuş aşağı çekince çalışıyor mu?

Nasıl Harun Bey anlamadım

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Erkan YILDIZZ yazdı:

Nasıl Harun Bey anlamadım

Araç yokuş aşağı olunca çalışıyor mu? diye sormuş @Harun Kocaçalışkan

MK3 TDCİ çok parça ve usta seçen bir araçtır. Bence tüm bu yapılanlar bilinmeden yapıldı. Maalesef ki sizi daha çok uğraştıracak. Sorunları baştan sona, atlamadan bu araçtan anlayan birine tek tek anlatın. Yoksa çok paranız gidecektir. Örneğin kodlanmamış enjektörler dahi başınıza ciddi sorunlar çıkartacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...