Tamer Topaç 11 Ekim 2021 Paylaş 11 Ekim 2021 Erkan YILDIZZ yazdı: Ford yetkili servisine götüreceğim artık Yetkili Servis tüm onarım gören parçaları yenisiyle değiştirebilir. Örneğin takım enjektör gibi. Maliyetiniz çok artacaktır. İlave bilgi, MK3 enjektörleri yalnızca Delphi tezgahında onarılmalı/revizyon görmeli ve kodlanmalıdır. 1 Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ 11 Ekim 2021 Yazar Paylaş 11 Ekim 2021 Tamer Topaç yazdı: Yetkili Servis tüm onarım gören parçaları yenisiyle değiştirebilir. Örneğin takım enjektör gibi. Maliyetiniz çok artacaktır. İlave bilgi, MK3 enjektörleri yalnızca Delphi tezgahında onarılmalı/revizyon görmeli ve kodlanmalıdır. Sorunun enjektörden öncede olması, arabanın balata spreyi ile çalışması kodlama veya enjektörle çok alakası olmadığını göstermez mi Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 11 Ekim 2021 Paylaş 11 Ekim 2021 Erkan YILDIZZ yazdı: Sorunun enjektörden öncede olması, arabanın balata spreyi ile çalışması kodlama veya enjektörle çok alakası olmadığını göstermez mi Bilgi amaçlı yazmıştım. Araç balata spreyi ile çalışıyor ise, zaten yakıt sisteminde bir sorun var demektir. Isındıktan sonra sorun düzeliyor ise, subaplarda da sorun olabilir. Sorununuz çok basit bir işlem de olabilir. Zira, aylarca fan sorununun/ sigorta atmasının çözümünü kızdırma bujilerinde bulmuştuk. O yüzden aracınıza ve cebinize daha fazla yazık etmeyin. Ankara' da mutlaka bu araçtan anlayan birileri vardır. İstanbul' da olsanız çözüm yolunu gösterebilirim. Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ 11 Ekim 2021 Yazar Paylaş 11 Ekim 2021 Tamer Topaç yazdı: Bilgi amaçlı yazmıştım. Araç balata spreyi ile çalışıyor ise, zaten yakıt sisteminde bir sorun var demektir. Isındıktan sonra sorun düzeliyor ise, subaplarda da sorun olabilir. Sorununuz çok basit bir işlem de olabilir. Zira, aylarca fan sorununun/ sigorta atmasının çözümünü kızdırma bujilerinde bulmuştuk. O yüzden aracınıza ve cebinize daha fazla yazık etmeyin. Ankara' da mutlaka bu araçtan anlayan birileri vardır. İstanbul' da olsanız çözüm yolunu gösterebilirim. Teşekkür ederim Balıkesir'deyim. İstanbul'da çözüm olarak kimi önericektiniz? Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 11 Ekim 2021 Paylaş 11 Ekim 2021 Osman Dumanlı 0535 723 87 29 mutlaka arayın. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 11 Ekim 2021 Paylaş 11 Ekim 2021 Erkan YILDIZZ yazdı: Google da mondeo mk3 besleme pompası yazınca çıkan pompalardan bahsediyorum. Elektrikli pompa Benzinli mondeo pompasıdır onlar. Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ 11 Ekim 2021 Yazar Paylaş 11 Ekim 2021 Herkese tekrardan hayırlı akşamlar konuyla ilgili güncelleme yapmak istiyorum. Telefon ile görüştüğüm bir kaç ford ustası bana enjektörler yeniden kodlanması gerekiyor o yüzden yapıyor dedi. Araca ford ıds bağladığımda gördüm ki beyindeki kodlar ile enjektör üzerindeki kodların alakası yok. Kodların da yarısı silindiği üzerindeki kodları da giremedim. Ustama kodlanması gerekiyor dediğimde ben 2 kere kodlattım dedi fakat girilen kodlar ile enjektör üstündeki kodlar aynı değil ve yeni kod da türetilmemiş. Eğer bu usta gerçekten kodlama yaptıysa rastgele mi yaptı bilmiyorum. Sonuç olarak; kod türeten başka bir yer ile görüştüm biz türetiriz gireriz çalışmazsa karışmayoz diyorlar. Kod hiç olmasa bile arabalar çalışır normalde diyorlar. Bu konu hakkında fikirlerinizi bekliyorum. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 11 Ekim 2021 Paylaş 11 Ekim 2021 Erkan YILDIZZ yazdı: Sorunun enjektörden öncede olması, arabanın balata spreyi ile çalışması kodlama veya enjektörle çok alakası olmadığını göstermez mi Balata spreyi ile çalışırken enjektörlerin bir fonksiyonu yoktur. Silindir içinde mazot yerine sprey yanıyor ve tüm silindirlerde aynı anda yanıyor gibi bir şey olunca abartılı sesler geliyor. Başka bir aracın enjektör kodlarını okuyup onları araca kodlanınca da düzelebilir benim bildiğim.. Enjektör üzerinde kodu arabaya söyleyen bir parça yok, galiba kod üretici onaylı bir enjektör olduğunu söylüyor arabaya, detayın hiç anlamadım o kod işinin.. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Ekim 2021 Paylaş 11 Ekim 2021 Kodlama demek hiçbir şekilde birbiri ile aynı empedansa sahip olmayan enjektörlerin doğru sürme akımı ile çalışması. Kodlama hatalı olursa da araç çalışır ama %100 verimle olmaz. Ancak bahsi geçen olaylar olmaz.Kızdırma bujileri hava 50 derece olsada çalışır. Ve hatta araç çalışır halde iken de devreye girer çıkar tüm commonrail araçlarda. Çok basit ancak arızayı bulmak adına %99 teşhisi uygulayın. Her enjektör soketine w5w 12volt dipsiz ampül bağlayın. Marşa basınca lambaların sırayla yandığı görülüyor ise enjektörlerin sürücüleri ve krank sensörü sağlam demektir. Yani arıza mekaniktir. 4 1 Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ 11 Ekim 2021 Yazar Paylaş 11 Ekim 2021 Servet Aydın yazdı: Kodlama demek hiçbir şekilde birbiri ile aynı empedansa sahip olmayan enjektörlerin doğru sürme akımı ile çalışması. Kodlama hatalı olursa da araç çalışır ama %100 verimle olmaz. Ancak bahsi geçen olaylar olmaz. Kızdırma bujileri hava 50 derece olsada çalışır. Ve hatta araç çalışır halde iken de devreye girer çıkar tüm commonrail araçlarda. Çok basit ancak arızayı bulmak adına %99 teşhisi uygulayın. Her enjektör soketine w5w 12volt dipsiz ampül bağlayın. Marşa basınca lambaların sırayla yandığı görülüyor ise enjektörlerin sürücüleri ve krank sensörü sağlam demektir. Yani arıza mekaniktir. Servet Bey İstanbul'da ve Ankara'da mondeo ustası aradım. MK3'lerin enjektörü doğru kodlanmazsa çalışmaz diyorlar. Mk2 çalışır mk4 çalışır mk3 çalışmaz diyorlar Yorum bağlantısı
Serkan Toker 11 Ekim 2021 Paylaş 11 Ekim 2021 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Kodlama demek hiçbir şekilde birbiri ile aynı empedansa sahip olmayan enjektörlerin doğru sürme akımı ile çalışması. Kodlama hatalı olursa da araç çalışır ama %100 verimle olmaz. Ancak bahsi geçen olaylar olmaz. Piezoelektrik enjektörlerin empedansını yerim, ver 12 voltu açılsın bassın mazotu. Doğru sürme akımı nedir sayın protifçi bey ? Başka enjektörlün kodları girilir araba düzelir mi, düzelmez.. Çünkü basınç kaybı var bu araçta. Ya kompresyon tam oluşmuyor ya da mazot basıncı çok düşük.. 11 Ekim 2021 tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ 11 Ekim 2021 Yazar Paylaş 11 Ekim 2021 Serkan Toker yazdı: Piezoelektrik enjektörlerin empedansını yerim, ver 12 voltu açılsın bassın mazotu. Doğru sürme akımı nedir sayın protifçi bey ? Başka enjektörlün kodları girilir araba düzelir mi, düzelmez.. Çünkü basınç kaybı var bu araçta. Ya kompresyon tam oluşmuyor ya da mazot basıncı çok düşük.. Hiçbir çıkarı olmayan birkaç usta sorunu direkt enjektör hatta ve hatta kodlama diyorlar Yorum bağlantısı
Serkan Toker 11 Ekim 2021 Paylaş 11 Ekim 2021 Erkan YILDIZZ yazdı: Hiçbir çıkarı olmayan birkaç usta sorunu direkt enjektör hatta ve hatta kodlama diyorlar Araç ısındıktan sonra normal çalışıyor gibi anlıyorum. Yanıp sönen kızdırma bujisi ışığını ilk mesajınızı tekrar okuyunca farkettim. Enjektör ve buji elektrik hattında bile sorun olabilir.. Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ 11 Ekim 2021 Yazar Paylaş 11 Ekim 2021 Serkan Toker yazdı: Araç ısındıktan sonra normal çalışıyor gibi anlıyorum. Yanıp sönen kızdırma bujisi ışığını ilk mesajınızı tekrar okuyunca farkettim. Enjektör ve buji elektrik hattında bile sorun olabilir.. Serkan Bey aracımız dizel. Mk3 araçlarda o lamba düşük basınç veya yüksek basınç durumlarında da yanıp sönüyormuş. Sadece kızdırma bujisinde değil yani. Ve elektrikçi 1 gün boyunca kontrol etti ve kızdırma bujileri değişti Yorum bağlantısı
Serkan Toker 11 Ekim 2021 Paylaş 11 Ekim 2021 Erkan YILDIZZ yazdı: Serkan Bey aracımız dizel. Mk3 araçlarda o lamba düşük basınç veya yüksek basınç durumlarında da yanıp sönüyormuş. Sadece kızdırma bujisinde değil yani. Ve elektrikçi 1 gün boyunca kontrol etti ve kızdırma bujileri değişti 100 bin km aynısını kullandım, kolay gelsin umarım kısa sürede çözülür.. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Ekim 2021 Paylaş 11 Ekim 2021 Piezoelektrik enjektörlerin empedansını yerim, ver 12 voltu açılsın bassın mazotu. Doğru sürme akımı nedir sayın protifçi bey ? Başka enjektörlün kodları girilir araba düzelir mi, düzelmez.. Çünkü basınç kaybı var bu araçta. Ya kompresyon tam oluşmuyor ya da mazot basıncı çok düşük..Astoront oksijeni var mı yokmu düşünürken astronom oksijen miktarından atmosfere giriş açısına kadar her haltı bilmek zorundadır. Bir ara gelde sana milisaniyeler içinde o muhteşem mekanik sistem neler yapıyor 1000fps izleteyim direk üreticide. Sonra 12volt sanılan enjektörlerin nasılda 70volt ile çalıştığını görürsün ufkun açılır minik kurabiyem. 2 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 11 Ekim 2021 Paylaş 11 Ekim 2021 Servet Aydın yazdı: Astoront oksijeni var mı yokmu düşünürken astronom oksijen miktarından atmosfere giriş açısına kadar her haltı bilmek zorundadır. Bir ara gelde sana milisaniyeler içinde o muhteşem mekanik sistem neler yapıyor 1000fps izleteyim direk üreticide. Sonra 12volt sanılan enjektörlerin nasılda 70volt ile çalıştığını görürsün ufkun açılır minik kurabiyem. Fedon bey 200 volt falan diyorlar rakamı güncelle istersen.. Ben 12 volt çok bilinen diye öyle dediydim elmalı kurabiyem. Konuya dönersek konudaki aracın sıkıntısı mazot basıncıyla alakalı, hala oradayım ben.. Km yüksekse pompa işini düzgün yapamıyor olabilir… Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Ekim 2021 Paylaş 11 Ekim 2021 Serkan Toker yazdı: Fedon bey 200 volt falan diyorlar rakamı güncelle istersen.. Ben 12 volt çok bilinen diye öyle dediydim elmalı kurabiyem. Konuya dönersek konudaki aracın sıkıntısı mazot basıncıyla alakalı, hala oradayım ben.. Km yüksekse pompa işini düzgün yapamıyor olabilir… 200volt inverter gerilimi tepe noktası olabilir ancak enjektör bobini darbe gerilimi o kadar yüksek değil antep baklavam. Evet konuda benim de düşüncem yakıt hattı mekanik problemi 1 Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ 12 Ekim 2021 Yazar Paylaş 12 Ekim 2021 Sorun çözülmüştür. Kodlama yaptırmak için götürdüğüm pompacı enjektör tesisatında sıkıntı bulmuş ve onarım yapmış. Şu an araç çalışıyor. Fakat bana eski atikliği yok gibi geliyor. Gazı köklediğim zaman koltuğa yapışırdım şimdi usul usul yükselen bir devir saati ve hız göstergesi var. Pompacı bunun sebebini de önceden enjektörün bozukmuş fazla yakıt püskürtüyomuş o yüzden öyle bi atiklik yapıyordur şimdi normal çalıştığı için sana öyle geliyor diyor. Ne kadar doğru bilemem Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 12 Ekim 2021 Paylaş 12 Ekim 2021 Bir sorun çözülmüş ancak, başka bir sorun kalmış ortada. Ya da, o da sonradan oluşmuş. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 12 Ekim 2021 Paylaş 12 Ekim 2021 Enjektör bozulunca pulverize yerine dağınık yakıt püskürtür ve aksine çekiş düşer. Fazla yakıt gönderen enjektörler eski tip enjektörlerde nadiren olurdu. Yorum bağlantısı
Erkan YILDIZZ 12 Ekim 2021 Yazar Paylaş 12 Ekim 2021 Şu an için bununla yetineceğim sanırım Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 12 Ekim 2021 Paylaş 12 Ekim 2021 Geçmiş olsun. Çalışıyor ise kurcalama der büyüklerimiz. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 13 Ekim 2021 Paylaş 13 Ekim 2021 Erkan YILDIZZ yazdı: Şu an için bununla yetineceğim sanırım Kontrol eder misiniz, siyah duman var mı? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 13 Ekim 2021 Paylaş 13 Ekim 2021 enjektör elektrik tesisatında mı sıkıntı varmış ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts