Mertol Kip 12 Nisan Paylaş 12 Nisan Bu arada amerikalıların japon arabası seçmesinin bir nedeni de çok basit olduklarından evdeki garajlarında bile tamir edebiliyor oluşları. Yorum bağlantısı
Koray Demir 12 Nisan Paylaş 12 Nisan Tansu Kalafatoğlu yazdı: hava yastığının ne zaman açılıp açılmayacağı konusu bence ciddi uzmanlık içeren bir konu. IIHS kriterleri NCAP’tan daha sıkı. Japon araçlarında hava yastığı geç açıyor şeklinde yorumlamak için bizler gerekli bilgi donanıma sahip değiliz diye düşünüyorum. benzer kazalarda japon araçlarında hayatta kalma şansı daha az diyemeyiz mesela. Bunun kaportası ince yaa demekle aynı nitelikte bir yorum olur Vakti zamanında Dünya'nın en zor çarpışma testi olarak kabul edilen IIHS testinin bazı firmalarca bir şekilde bug ı bulunmuştu. Bazı araç markaları, testin yapıldığı şoför tarafına güçlendirme yaparken, maliyetten kısmak adına yolcu tarafına aynı uygulamayı yapmadılar. Bu da kaza anında yolcu tarafında oturanı daha fazla riske attı haliyle. Tabi daha sonraları bu small overlap front adı verilen test yolcu tarafından da çarpışma şeklinde yapılmaya başlanınca gerçek durum ortaya çıktı. (Resimdeki görsel Toyota Rav4’e aittir.) Yıllar önce Renault araçlar Euro Ncap testinden kılçıksız 5 yıldızla çıkarken kimse EuroNcap’in yüzde %50’den fazla hissesinin Renault grubuna ait olduğunu konuşmuyordu. Maalesef bizim memleketteki kadar sahtekarı/dolandırıcıyı pek çok yerde arasak da bulamayız gibi. Avrupalılar kendi inanç kültür düzeylerinde daha dürüstler. Ama işin içine para girince, karlılık ve büyüme çılgınlığı zihinleri işgal edince böyle şeyler oluyor. Şahsen Japonların avrupalılardan daha dürüst olduklarını düşünüyorum. Doğu daha duygusal, batı ise daha mekanik insanlardan oluşuyor bir şekilde. Mesela japonlarda biri herhangi bir işe girdiği zaman çok kötü bir şey yapmadığı sürece işten çıkarılmaz, o da başka iş arayıp işten çıkmaz. Yani genellikle memuriyet gibi çalışır ve emekli olurlar. Ama Japonlar da hile yapar ki (insan faktörü, yaratılıştan hataya müsait) Kobe çelik yakın zamanda meydana gelen bir skandal. (Tabi biri emisyondan vuruyor diğeri başka şeylerden.) https://www.haberler.com/amp/japonya-da-kobe-celik-teki-sahtecilik-skandali-10790994-haberi/ Toyotanın da daha önceden yaptığı başka bir hile durumu var. Wrc de yapmış ve teknik incelemede bile anlaşılmamış. Yani ultra zekice bir hileydi. Hacim kısıtlaması olan turboya koydukları bir sistemle belli bir devirden sonra turbonun yanlış hatırlamıyorsam pervanesi biraz kayarak daha geniş bir hava akış imkanı sağlamak suretiyle motorun daha fazla güç elde etmesini sağlıyordu. Kendi adına herhangi bir markayı/modeli savunmuyorum, savunulmasına da sıcak bakmam. Japon veya Alman fanatizmine de karşıyım. Lakin çok yönlü eleştirmeyi severim. Onlar üretsin biz iyi/kötü yanlarını tartışalım, masaya yatıralım. Bir alanda öne çıkan özellik diğer açıkları kapatabilecekse üretimde her anlamda geliştirme olmaz sadece bir yöne kanalize olunur. (Bu arada koruyan şasidir fakat kaporta gerçekten ince ama 😊) Güvenlik konusunda ise referans alınması gerektiğini düşündüğüm sadece bir marka var o da İsveçli Volvodur. Tüm otoritelerden hep bir adım önde olmuştur. 2 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 12 Nisan Paylaş 12 Nisan https://x.com/haskologlu/status/1911036726572708121?t=4TKZjRqxvs_PhHEq-Jch_Q&s=19 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Nisan Paylaş 12 Nisan Mertol Kip yazdı: Bu arada amerikalıların japon arabası seçmesinin bir nedeni de çok basit olduklarından evdeki garajlarında bile tamir edebiliyor oluşları. rav4 2024’te f150’yi tahtından etti. amerikalılar da artık yavaştan araçlarını küçültmeye başladı. Ama uzun yollar elbette daha dayanıklı araca odakladı onları. Bu arada kamyon benzeri güçlü tacoma az sattı. 1000 civarı. Ford ise hibrit ve daha az güçlü, alçak pikapla ilk 3 ayda 6 bin sattı. Onlar da dönüşüm yaşıyor sanki 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 12 Nisan Paylaş 12 Nisan Tansu Kalafatoğlu yazdı: rav4 2024’te f150’yi tahtından etti. amerikalılar da artık yavaştan araçlarını küçültmeye başladı. Ama uzun yollar elbette daha dayanıklı araca odakladı onları. Bu arada kamyon benzeri güçlü tacoma az sattı. 1000 civarı. Ford ise hibrit ve daha az güçlü, alçak pikapla ilk 3 ayda 6 bin sattı. Onlar da dönüşüm yaşıyor sanki Bizde bu eleman araba işinden anlıyor galiba diyoz. SUV ile kamyoneti aynı kefeye koydu yaw. Turp reis petrolu gene tahtına oturtur oralarda. 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Nisan Paylaş 12 Nisan Tansu Kalafatoğlu yazdı: rav4 2024’te f150’yi tahtından etti. amerikalılar da artık yavaştan araçlarını küçültmeye başladı. Ama uzun yollar elbette daha dayanıklı araca odakladı onları. Bu arada kamyon benzeri güçlü tacoma az sattı. 1000 civarı. Ford ise hibrit ve daha az güçlü, alçak pikapla ilk 3 ayda 6 bin sattı. Onlar da dönüşüm yaşıyor sanki yollar değil yakıt yakıt. F150 bence en dayanıklı araç. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Nisan Paylaş 12 Nisan hep obama reis yüzünden , aldı 2.0 ufak motorlu kornetleri taxi yaptı, ahalinin dengesi şaştı, tramp reis daha ilk hafta bu ufak ufak şeylerin devri bitti nedir yahu diye çıkışmıştı Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 12 Nisan Paylaş 12 Nisan Pikap yapısı gereği sağlam, ayrı şaşi var, makas var vs. Emisyon çok katı değil bir de pikaplarda v8 standart gibi. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 12 Nisan Paylaş 12 Nisan Koray Demir yazdı: Yıllar önce Renault araçlar Euro Ncap testinden kılçıksız 5 yıldızla çıkarken kimse EuroNcap’in yüzde %50’den fazla hissesinin Renault grubuna ait olduğunu konuşmuyordu. a 😊) Euro NCAP, (İngilizce: European New Car Assessment Programme, Türkçe: Avrupa Yeni Otomobil Değerlendirme Programı) Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenlik ve performanslarının değerlendirildiği bir düzenlemedir. 1997 yılında İngiltere'de Transport Research Laboratory ile United Kingdom Department for Transport işbirliğiyle kuruldu.[1] Bu kuruluş, Avrupa Komisyonu ve Almanya, İsveç, Hollanda ve İspanya tüketici ve motorlu araç organizasyonları tarafından da destekleniyor.[2] Merkezi Belçika'nın Brüksel şehrindedir. Amerika Birleşik Devletleri'nin Insurance Institute for Highway Safety sistemi ile eşdeğerdir. Euro NCAP yeni araçlar için yaptığı çarpışma testlerinde yıldızlı bir puanlama sistemi kullanmaktadır. Yapılan bu testlerde ön, yan ve direk çarpışmalarından elde edilen veriler belirli prosedüre uygun şekilde sürücü, yolcu ve çocuk ile yaya güvenliği alanında ayrı ayrı değerlendirilerek bu yıldızlarla değerlendirilir; asgarî 0, azamî 5 yıldız verilir. Euro NCAP Logo Ön çarpışma testinde 64 km/saat (40 mil/saat) hızındaki araç duran bir bariyere çarpmaktadır. Yan çarpışma testinde ise 50 km/saat (31mil/saat) hızındaki bir bariyer aracın sürücü kapısı tarafından çarpmakta, direk ile yapılan çarpışma testi ise 29 km/saat (18 mil/saat) hızında yanal hareket eden araç 259 mm. çapındaki durağan bir direğe yine sürücü kapısı kısmından çarptırmak suretiyle gerçekleştirilir. Yapılan bu testler, otomobil üreticilerinin güvenlik donanımlarını geliştirmesi ve standart hale getirmesini sağlayarak kara ulaşımı güvenliğini artırmayı amaçlamaktadır. Testlerden en yüksek derece olan 5 yıldızı alan ilk otomobil Renault Laguna'dır. Avrupa Yeni Araba Değerlendirme Programı ( Euro NCAP ), Belçika'nın Leuven kentinde bulunan bir Avrupa gönüllü araba güvenliği performansı değerlendirme programıdır (yani Yeni Araba Değerlendirme Programı ) . 1996'da oluşturulan programın ilk sonuçları Şubat 1997'de yayınlandı. [ 1 ] Başlangıçta Birleşik Krallık Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı Ulaştırma Araştırma Laboratuvarı tarafından başlatıldı ancak daha sonra çeşitli Avrupa hükümetleri ve Avrupa Birliği (AB) tarafından desteklendi. [ 2 ] [ 3 ] Sloganları "Daha Güvenli Arabalar İçin"dir . Ulaştırma bakanlığı halka arz oldu demekki ingilterede. renonun bu hisselere (varsa) sahip olduğunun bir haberi ya da belgesi ne bileyim birşeyi var mı bende merak ettim de. Yorum bağlantısı
Koray Demir 13 Nisan Paylaş 13 Nisan Mehmet Göktürk yazdı: F150 bence en dayanıklı araç. F150 Her türlü ezer. Tonaj ve yükseklik etkiliyor. Yorum bağlantısı
Koray Demir 13 Nisan Paylaş 13 Nisan İlkay Başaran yazdı: Ulaştırma bakanlığı halka arz oldu demekki ingilterede. renonun bu hisselere (varsa) sahip olduğunun bir haberi ya da belgesi ne bileyim birşeyi var mı bende merak ettim de. Renault Euro Ncap’de en son hisse sahibiydi. Aradan uzun zaman geçtiğinden ilgili haber linkine ulaşamadım. Fakat Amerikan IIHS de döküldü 5 yıldızlı araçlar. Bu arada Renault çarpışma güvenliği konusunda oldukça başarılı, hakkını yemeyelim. Clionun 2019 testlerinde City and Supermini kategorisinde 96 yetişkin yolcu koruma puanını geçebilen araç yok. https://www.euroncap.com/en/results/renault/clio/35877 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 13 Nisan Paylaş 13 Nisan Evren Erakçora yazdı: Reno yok, Citroen yok, pejo yok, Ford başka modeller var, vw farklı, motorlar büyük, şanzımanlar farklı olabiliyor, adamların yolları farklı, bambaşka bir kıta. Safkan beygir gücü elektronik yardım melekleri yok https://www.instagram.com/reel/DIUta_GtmS0/?igsh=eWdncm9pcmVubGpt Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 13 Nisan Paylaş 13 Nisan Koray Demir yazdı: Safkan beygir gücü elektronik yardım melekleri yok https://www.instagram.com/reel/DIUta_GtmS0/?igsh=eWdncm9pcmVubGpt Erken oturdu ama olsun.. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 13 Nisan Paylaş 13 Nisan Evren Erakçora yazdı: 2bin beygir vardır gücü 370.metrede motor bitiyor zaten Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Nisan Paylaş 13 Nisan Başlamış yine sidik yarışı. Forumun yaş ortalaması arttıkça konular bozuluyor. Önceden ispanyol ile karşılıklı oynama sonrası yurt dışı çıkış harçları filan konuşurduk🍆 3 Yorum bağlantısı
Fatih Uzun 14 Nisan Paylaş 14 Nisan Servet Aydın yazdı: Başlamış yine sidik yarışı. Forumun yaş ortalaması arttıkça konular bozuluyor. Önceden ispanyol ile karşılıklı oynama sonrası yurt dışı çıkış harçları filan konuşurduk🍆 Sanki bu olay kapodokya da geçmişdi,yanlış mı hatırlıyorum,ama ne tandır yemişdik. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 14 Nisan Paylaş 14 Nisan Fatih Uzun yazdı: Sanki bu olay kapodokya da geçmişdi,yanlış mı hatırlıyorum,ama ne tandır yemişdik. Birileri kafasının üstünde neşeli sıvı gezdirdi filan 1 Yorum bağlantısı
Fatih Uzun 14 Nisan Paylaş 14 Nisan Servet Aydın yazdı: Birileri kafasının üstünde neşeli sıvı gezdirdi filan oksijensizlikden olmuştur,Mehmet abi götürdü bizi mağaraya b,zde neşeli sıvı tüketmek zorunda kalmıştık Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 16 Nisan Paylaş 16 Nisan Servet Aydın yazdı: Başlamış yine sidik yarışı. Forumun yaş ortalaması arttıkça konular bozuluyor. Önceden ispanyol ile karşılıklı oynama sonrası yurt dışı çıkış harçları filan konuşurduk🍆 Yaş ortalaması artıkça sidik yarışını kazanma ihtimali azalır, tazyik düşer. 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 16 Nisan Paylaş 16 Nisan Mahmut Yıldız yazdı: Yaş ortalaması artıkça sidik yarışını kazanma ihtimali azalır, tazyik düşer. Arkadaş mı söyledi Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 16 Nisan Paylaş 16 Nisan İlkay Başaran yazdı: Arkadaş mı söyledi Biri var, bize tavsiye olarak diyor ki 40 yaşından sonra tazyik kontrolü yapın, düşükse doktora gidin. Yalansa @Cem Dilmen hocam yalan der. 4 Yorum bağlantısı
Recommended Posts