İçeriğe Yönlendir

En Sorunlu Otomobil Hangisi, Ustalar Cevaplamış


Murat Öngür

Recommended Posts

Erdoğan Temur

Sorunsuz yada sorunlu araba yoktur. Bakımsız araba vardır.

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
(düzenlendi)
Erdoğan Temur yazdı:

Sorunsuz yada sorunlu araba yoktur. Bakımsız araba vardır.

ustalar da bir şeyler biliyordur herhalde az çok, sonlarda usta açıklama yapıyor .... otombiller tüm dünyada toplanırken bizim ülkede neden toplanmıyor diye.

:) 

 

tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Erdoğan Temur yazdı:

Sorunsuz yada sorunlu araba yoktur. Bakımsız araba vardır.

 

Bunun başka bir versiyonunu biliyorum ama buraya yazamıyorum..

Saygılar... :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

En sorunsuz olarak birleştikleri nokta japonlar.. 

Sorunlu olarak Vw diyorlar ama onun dışında ifadeler pek tutmuyor.. 

  • Beğen 4
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Ertesi gün tekrar sorsunlar, sonra bir daha, bir daha. Her defasında cevaplar değişecektir.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

vw benim en çok para harcadığım araba oldu. şahane araba ama bidaha alırsam yenisine param yeterse alırım

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Birde japon alman fransız kore amerikan kaç tane satmışta arızayı oranlayacak bilgi olsa keşke. Mazda 100 tane satar 10 tane arızalı arabası çıkar VW 10000 satar 1000 arızalı arabası çıkar VW çok arıza yapıyor derler.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Metin Akbal yazdı:

Birde japon alman fransız kore amerikan kaç tane satmışta arızayı oranlayacak bilgi olsa keşke. Mazda 100 tane satar 10 tane arızalı arabası çıkar VW 10000 satar 1000 arızalı arabası çıkar VW çok arıza yapıyor derler.
 

En arızasız araba bugatti veyron o zaman  sanayiye hiç düşmemiştir :D 

  • Beğen 3
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

En sorunlu demeyelim de en az sorunlu araçlar marka farketmeksizin benzinli araçlar demek daha mantıklı. :D 

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Toplam satılan ve en çok kullanılan araçları da hesaba katmak lazım bence de. Passat çok sorunlu diyor mesela, iyi de o segmentte en yakın rakibini ikiye katlıyor satış rakamlarında. İllaki daha fazla sanayi yüzü görecek. Servisin fazla olması da bence gösterge değil. Elbette Vw servisi çok fazla, satışla orantılı olarak sayıca fazla olacaktır. 

Yaklaşık 40 araç değiştirmiş biri olarak şahsi tecrubemi söyliyeyim. Ben japonların sorunsuzluğuna pek inanmıyorum en azından bu yıllar için. Evet şu atmosferik zamanlarında nissan toyota mazda gerçekten motoruna anahtar değmeden 1 milyon yapıyordu aşırı bakımlı olmasa bile. Ancak şu turbodur, hibrittir vs çıktığından beri bence onlar da eskisi gibi sorunsuz değiller ki bu da çok doğal. Şu an her şey elektronik oldu ve donanım seviyesi her yıl artıyor. Araç satmak istiyorsan bunları koymak zorundasın koyunca da elektronik yükü artıp arızanın önünün açmış oluyorsun. Yapacak bir şey yok. Zaten onlar da farkındalar ki mesela hibrit araçlarına 1.8 atmosferik 110 BG lik performans fukarası kütük gibi motor koyuyorlar. Israrla turbo küçük motor koymuyorlar. Örn: Toyota CHR :) 

En sorunsuz aracım 1980 model serçe idi. Samimi söylüyorum. İlk aldığımda buji, kablo, platin, meksefe hepsini yeniledim kar kış tarla bayır gezdim arıza görmedim :) 

Mesela beni deli eden bir araç derseniz insignia OPC derim. 360 BG canavar gibi bir şeydi. 2. el ve acayip severek almıştım ancak bir arıza yaptı ve 4 ayın sonunda çareyi satmakta buldum. Zira 2 yetkili, 2 özel opel servisi arızayı bulamadı. Ama mesela o benim 4. insigniam idi 2 yıl sonrasında yeni kasasını aldım. İnsignia sorunlu mu derseniz kesinlikle hayır derim. Diğer insignialarımın hepsi ya sıfır yada 10 bini devirmemiş idi ve düzenli bakımla hiç bir arızaları çıkmadı. 

Netice aynı yere çıkıyor. Sorunlu araçtan ziyade,  arabayı ağlatan şoför ve bakımsız araç vardır demek lazım. 

  • Beğen 5
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

Bana göre mercedes sorunlu.
Sanayideki usta arkadaşlarıma göre başka araca binsem iki güne parçalarmışım, çok cıkmaz canı var diyorlar :)
Ama genel olarak japon diyorum bende.

1000 er yada 2000 er araba üzerinden yapılan bir inceleme vardı. En sorunsuz araçlar diye. İlk üçte mercedes, toyota ve mazda vardı.

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

vw sorunlu diyorlar arkasından dsg kelimesi geliyor. dsg olmasaydı ne derlerdi acaba?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Cem Dilmen yazdı:

Israrla turbo küçük motor koymuyorlar.

zibilyon defa stop start yapan turbo milinden hayır gelmez, ondandır, ama kompresör konabilir mesela, lakin aşırı besleme sistemi jenerratör için uygun değil

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bence ustalar sorunu :D

yedek parçası hazır, 2 kaynak yapıp parça değişecek kaportacı bulamamıştım, mentalite meselesi. diğer parçalar zaten vidalı, kapıyı söküp yenisini takıyorsun...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Satılan araç rakamı ve arıza yapan araç rakamını yüzdesel olarak değerlendirmek lazım 

Yani Vw de satılan 100 arabadan 5 i arıza yapmış, Ford da 100 arabadan 4 ü arıza yapmış şeklinde.

Arıza yapma kavramının altını doldurmaya kalksan bir değirmen su gider.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Satılan araç rakamı ve arıza yapan araç rakamını yüzdesel olarak değerlendirmek lazım 

Yani Vw de satılan 100 arabadan 5 i arıza yapmış, Ford da 100 arabadan 4 ü arıza yapmış şeklinde.

Arıza yapma kavramının altını doldurmaya kalksan bir değirmen su gider.

 

Mantıklı olan budur. Hatta bu oran bile realistik olmayabilir. Kullanım şartları ve bakım geçmişi de sonucu çok etkileyecektir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Öngür yazdı:

ustalar da bir şeyler biliyordur herhalde az çok, sonlarda usta açıklama yapıyor .... otombiller tüm dünyada toplanırken bizim ülkede neden toplanmıyor diye.

:) 

 

 

Bilinçli ve modern bakım gerektiren eğitim gerektiren araçlar avrupa araçları. japon araçları uzakdoğuda afrikada orda burda saçma yerlerde kullanıldığı için basit. Servisi daha mantıklı ya da servis gerekmeyecek biçimde tasarlanmış. VW tipi araçlar bakım gerektiren ve doğru servis yapılması gereken araçlar. Çoğu kez problemler avrupa markalarında bu nedenle çokmuş gibi görülür. Eğtimsiz personel. gerek emisyon gerekse teknoloji ve yakıt bakımından avrupa araçları son teknoloji. Çünkü yakıt pahalı, kullanıcı ise bilinçli. servis elemanları bilinçli.

 

mesele bu.

 

 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
(düzenlendi)

Vag grubu araçlar sorunlu değil kesinlikle. Kırılıyormuş diyenler, leon scirocco ibiza gibi arabalara binen çoğu insanın hızlı agresif sürüş karakteri ile memur corollası sürücüleri aynı mı ? Cupraya gti ye binen adamlara birer tane corolla yaris verelim bakalım ne hale gelecek 2 senede. Ben hiç pata küte egzoz patlatan auris görmedim, tabi ömrü daha uzun olur. 

Vag grubu sahipleri dünya genelinde çok yüksek, vw'de her model için ayrı cemaat var. 

tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

her modelin her markanin kendine gore sorunlari var bazi kesim araba alir 10bin km bir yil biner satar hic sorun yasamadim bu modelde der bence bir araca 150-200 bin km bineceksinki sorunlarini ve maliyetini bilesin audinin kapi motorunun biri bozuldu yetkili servise gittim parca almak icin servis elemani biri bozulduysa yakinda teker teker hepsini degistirirsiniz dedi bu parcanin ne gibi bir bakimi olabilirki ama akuleri cok saglam 2008 yapimi fabrika cikisi akuyu bugun degistirdim en saglam toyota varmis ben hic kullanmadim

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

vw’nin sorunlu olmasının nedenini öğrenmiş olduk. Derme çatma malzemelerle üretiliyormuş. Araba üretmiyorlar gece kondu yapıyorlar sanki.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Bilinçli ve modern bakım gerektiren eğitim gerektiren araçlar avrupa araçları. japon araçları uzakdoğuda afrikada orda burda saçma yerlerde kullanıldığı için basit. Servisi daha mantıklı ya da servis gerekmeyecek biçimde tasarlanmış. VW tipi araçlar bakım gerektiren ve doğru servis yapılması gereken araçlar. Çoğu kez problemler avrupa markalarında bu nedenle çokmuş gibi görülür. Eğtimsiz personel. gerek emisyon gerekse teknoloji ve yakıt bakımından avrupa araçları son teknoloji. Çünkü yakıt pahalı, kullanıcı ise bilinçli. servis elemanları bilinçli.

Ben böyle aşağılama görmedim arkadaş :) allah kahretsin bu uzak doğuyu 😁

 

hocam saçma sapan yerlerde satıyor dediğiniz amerika, güney amerika ve Avustralya dahil değil mi? Japonya’yı saymadım. Bu ülkeler saçma sapan değildir yav. 
 

Emisyon açısından bakılırsa japonlar genel anlamda dizel üretmiyorken avrupa üretiyor. Bu nasıl bilinçlilik? Bir de skandalları mevcut. Üstüne araçlar teknolojik olduğu kadar narin. Bakım gereksinim değişim maliyeti fazla. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...