İçeriğe Yönlendir

Buğu Nasıl Engellenir?


Orhan Yıldırım

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

oksijen değil, metan buğu yapan genelde.

Vay arkadaş. Kızın ayaklarını üşüttük desene. Akşam su torbası yapayım bari :) 

 

bu arada 70 ile giderken taze havayı açtım. Belli belirsiz geldi ızgaradan. Yani 1.kademenin epey düşüğü. Çoğu elini koysa anlamakla anlamamak arasında kalır. 110 gibi hızlarda daha çok belli oluyor tabi. Ama iyi bir şey bu bence. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Vay arkadaş. Kızın ayaklarını üşüttük desene. Akşam su torbası yapayım bari :) 

 

bu arada 70 ile giderken taze havayı açtım. Belli belirsiz geldi ızgaradan. Yani 1.kademenin epey düşüğü. Çoğu elini koysa anlamakla anlamamak arasında kalır. 110 gibi hızlarda daha çok belli oluyor tabi. Ama iyi bir şey bu bence. 


sonuçta hiç hava gelmesin dersen kapalı döngüye alırsın

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bu arada 70 ile giderken taze havayı açtım. Belli belirsiz geldi ızgaradan. Yani 1.kademenin epey düşüğü.

araba eskidikçe gelir, kipritte erken yaşlandı vay beaaa

benim tüm arabalarda geliyor, hepsi eski

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

araba eskidikçe gelir, kipritte erken yaşlandı vay beaaa

benim tüm arabalarda geliyor, hepsi eski

Oo iyi bir şey bu. Yaşlandı ve piller sağlam 😎

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

piller sağlam

drag testi yapalım, şehir içinde tintin belli olmaz

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Dijital klimada fanı nasıl kapatıp arabaya giren temiz havanın debisini ölçebiliyorsunuz ? Benim bildiğim dijital klimayı açınca fanda açılır. Dijitali nerde kaldı bunun, bence polen filtresi tıkanmış..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Serkan Toker yazdı:

Dijital klimada fanı nasıl kapatıp arabaya giren temiz havanın debisini ölçebiliyorsunuz ? Benim bildiğim dijital klimayı açınca fanda açılır. Dijitali nerde kaldı bunun, bence polen filtresi tıkanmış..

Araba 30.000’de. Hiç değişmesem yine tıkanmaz da 2 kere değiştirdim hocam. Benim mazda da öyleydi. Çift bölgeli dijital klima. 
 

debiyi ölçmüyorum. Taze hava açıkken 60-70 üstündeki hızlarda elimi ızgara koyunca hava geldiğini anlıyorum. 100-110’da çok daha belirgin. 
 

mesela cam buğu oldu. Trafikteyim. Taze hava alımı modu seçili ama Klima/kalorifer fan açmadım. Trafik birden açıldı. Hızlandım. Camın buğusu alttan açılmaya başlıyor. İç döngüye geçersen hava tamamen kesiyor

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Araba 30.000’de. Hiç değişmesem yine tıkanmaz da 2 kere değiştirdim hocam. Benim mazda da öyleydi. Çift bölgeli dijital klima. 
 

debiyi ölçmüyorum. Taze hava açıkken 60-70 üstündeki hızlarda elimi ızgara koyunca hava geldiğini anlıyorum. 100-110’da çok daha belirgin. 
 

mesela cam buğu oldu. Trafikteyim. Taze hava alımı modu seçili ama Klima/kalorifer fan açmadım. Trafik birden açıldı. Hızlandım. Camın buğusu alttan açılmaya başlıyor. İç döngüye geçersen hava tamamen kesiyor

 

 

 

Valla ben hiç kapatmam klima/kaloriferi arabamda 10 kişi olsa görüşü engelleyecek buğu yapmaz. Ha yağmurda üstüm ıslak binerim biraz olur o ayrı. Klimayı neden kapatıyorsunuz orayı anlamadım gitti. Gerçi pilli arabalarda camı iki kere indirip kapatınca menzilden 5 km gidiyorsa orasını bilmem. Kayınbiraderde almış hibrit toyota memnunum diyordu, bir kurcalayım görünce kapalı klima dışarıdan nasıl hava alıyor diye. Ben klimayı kapatınca takır  tukur sesler geliyor dış havayı kapatıyor Mondeo..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

mesela cam buğu oldu. Trafikteyim. Taze hava alımı modu seçili ama Klima/kalorifer fan açmadım. Trafik birden açıldı. Hızlandım. Camın buğusu alttan açılmaya başlıyor. İç döngüye geçersen hava tamamen kesiyor

yakarım o arabayı buğulu buğulu gözlerle bana bakarsa

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

yakarım o arabayı buğulu buğulu gözlerle bana bakarsa

Yaaaak. Sigortacısı düşünsün :) 

 

Serkan Toker yazdı:

 

Valla ben hiç kapatmam klima/kaloriferi arabamda 10 kişi olsa görüşü engelleyecek buğu yapmaz. Ha yağmurda üstüm ıslak binerim biraz olur o ayrı. Klimayı neden kapatıyorsunuz orayı anlamadım gitti. Gerçi pilli arabalarda camı iki kere indirip kapatınca menzilden 5 km gidiyorsa orasını bilmem. Kayınbiraderde almış hibrit toyota memnunum diyordu, bir kurcalayım görünce kapalı klima dışarıdan nasıl hava alıyor diye. Ben klimayı kapatınca takır  tukur sesler geliyor dış havayı kapatıyor Mondeo..


Olay şöyle; hibrit arabaların motorları şehir içinde en az gidilen km’nin yarısı kadar çalışmıyor. Buğu da soğukken oluyor. Soğuk havada motor da az çalışınca motor suyu ısınmıyor. 
 

yani klimanın motorla bir ilgisi yok. Klima elektrikli. Harcadığı enerji de çok az. Fakat klima dediğin soğuk üfler ve nemi alır. Derece sıcağa ayarlıysa işin içine motor suyu ile kalorifer giriyor. 
 

Haa, siz kaloriferi veya klimayı açarsanız sıcak üflemesi için motor kendini ısıtır. Sıcak üfler. Ama bu sefer de yakıt artar :) konu elektrik değil yani. 
 

bir ihtimal daha var. Hiş düşünmek istemediğim. Soğuk havada klimayı da soğuk açarsam motor çalışmadan buğuyu alır. Ama ben ne olurum?

 

images?q=tbn:ANd9GcSXYaOZl6KT1V2imsHzjAb

 

 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Motor kalorifer sıcağa ayarlı diye kendini ısıtmıyor zaten ısınması lazım. Benim dediğim sistemi neden komple kapatıyorsunuz, arabanın içinin ısınması gerekmiyor mu ? Klima illa soğuk üfleyecek diye bir şart yok. Derece ayarı yüksekse araç içi de soğuksa sıcak üfler. Nemi alması için çalıştırılır ama içeri taze hava girerse buğu zaten kolay kolay olmaz..

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Serkan Toker yazdı:

Motor kalorifer sıcağa ayarlı diye kendini ısıtmıyor zaten ısınması lazım. Benim dediğim sistemi neden komple kapatıyorsunuz, arabanın içinin ısınması gerekmiyor mu ? Klima illa soğuk üfleyecek diye bir şart yok. Derece ayarı yüksekse araç içi de soğuksa sıcak üfler. Nemi alması için çalıştırılır ama içeri taze hava girerse buğu zaten kolay kolay olmaz..

İşte onu anlatıyorum hocam. Kaloriferi açmazsam motorum ısınmıyor. Çünkü yolun yarısından fazlasında motor stop şeklinde gidiyorum. Çalışması için sebep yok. 
 

ama kaloriferi açarsam mecbur sıcak hava vermesi için motor çalışacak ve sıcak hava üfleyecek. O zaman da yakıtım artacak. Ben çözümü elektrikli koltuk ısıtıcı ile çözdüm. Camlar buğu olursa da yapacak bir şey yok. Şu düğmeye basınca 10 saniyede buğuyu alıyor. O esnada motor çalışıyor. Sonra kapatıyorum. Motor da stop ediyor. 
 

bazı kişilerin güzergahı uzun. Veya çevre yolu. Veya yokuş yukarı vs. O durumlarda motor kolay ısınıyor çünkü tekere ciddi güç vermek gerekince motor çalışıyor ve ısınıyor. Ben şehir içinde trafikte sürdüğüm için öyle bir imkanım olmuyor. 
 

19-EE4-E26-CEDC-4276-9984-AFACD9-CA86-A3

 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Yazık o zaman, kışın hibrit araba sahipleri kısa mesafe kullanıyorsa kalın giyinecekler demek ki.. Elektrkli ufak bir ısıtıcı yapsalarmış..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


mesela corolla şu düğmeyi de koymuş. Arabada sadece sürücü varsa bu düğmeye basıyoruz. Sadece şöför mahali istenilen sıcaklığa ayarlanıyor. Diğer alanlara hava üflenmiyor

 

284766-E1-9-FFE-4-B93-BD0-A-C52-D8863470

 

Serkan Toker yazdı:

Yazık o zaman, kışın hibrit araba sahipleri kısa mesafe kullanıyorsa kalın giyinecekler demek ki.. Elektrkli ufak bir ısıtıcı yapsalarmış..


uuuu o ne kw yakar hocam. Aman diyeyim. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

enseden sovuk sovuk eser, ben araba içi homojen ısınsın diye her kavşakta yanlıyorum...

  • Beğen 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

senin ön cam rezistansı bozuk olup hep devrede kalıyor olmasın?

Rezistans yok klima açıyor otomatik

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
enseden sovuk sovuk eser, ben araba içi homojen ısınsın diye her kavşakta yanlıyorum...
Bunu çoğu kişi hissetmiyor delirtiyorlar beni :)
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

enseden sovuk sovuk eser, ben araba içi homojen ısınsın diye her kavşakta yanlıyorum...

Arabada başkaları da oluyor mu

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Çağlar Bayur yazdı:

enseden sovuk sovuk eser, ben araba içi homojen ısınsın diye her kavşakta yanlıyorum...

Sadece sürücüye bir üflerse önü kavurma kavurur arkası harman savurmaz mı ? Sevmedim ben hibriti, evdeki kombiyi açar gibi düşündürüyormuş insanı..

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bazı kişilerin güzergahı uzun. Veya çevre yolu. Veya yokuş yukarı vs. O durumlarda motor kolay ısınıyor çünkü tekere ciddi güç vermek gerekince motor çalışıyor ve ısınıyor. Ben şehir içinde trafikte sürdüğüm için öyle bir imkanım olmuyor. 
 

 

Sabah -9 derecede komşunun hybridi ile marş basıp ard arda yürüdük 10 dakika boyunca egzozdan dumanlar çıktı yani araç sürekli çalışır halde idi muhtemelen içerde donup kaloriferi kökledi bu işe çözüm üretememişler galiba nerde kaldı bunun tasarrufu.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arabada başkaları da oluyor mu

50km yarıçapta insan var mı diye sormalı

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Çağlar Bayur yazdı:

enseden sovuk sovuk eser

Maxi Dobloda frene asılınca ben 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selçuk Bakış yazdı:

Maxi Dobloda frene asılınca ben 😁

ortaya uçan balon bağlasak fren yapınca arkaya mı gider öne mi :crazy:

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Çağlar Bayur yazdı:

ortaya uçan balon bağlasak fren yapınca arkaya mı gider öne mi :crazy:

Sıcak soğuk farkını hesaplasak mı :exc1:

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
ortaya uçan balon bağlasak fren yapınca arkaya mı gider öne mi :crazy:
Arkaya gitmesi lazım.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...