İçeriğe Yönlendir

Fluence - Hareket Halinde Stop Etme ve Çalışmama


Oğuzkan Erışık
Çözüme git Oğuzkan Erışık tarafından,

Recommended Posts

Oğuzkan Erışık
Metin Akbal yazdı:

doğru söyle ahın mı tuttu

Abi bu zatı muhteremle biryere gidiyoruz. Megane var o zaman. Adı lazım değil, o kullanıyor. Dedi ki abi araba ne güzel gidiyo şöyle böyle. Gidedeğimiz yere gittik. Ben işimi hallettim geçtim direksiyona. Çatt!! Airbag lambası yanıyor. Sargı kopmuş. 

Yine geçenlerde birşey dedi hatırlamıyorum ne dediğini. 3.stop lambam top sektirmeye başladı. 

Bugün yine bişey dedi. Akşama hareket halindeki araba stop etti. 

Bir daha ağzını açarsa alacam cüzdanını elinden. 

Bütün bunlara rağmen abi benim nazarım değmez abi. Sence? 😃

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Zafer Bakar
Oğuzkan Erışık yazdı:

Olabilir. 

 

Fren abs kütüğü ile alakalıydı abi tekerın oralarla alakalı değil. Bu çocuk başımın belası valla😃 gündüz araba ile ilgili bişey dedi. Maşallah de dedim. Akşam da mesaj attım kredi kartını hazırla diye 😃

Yahu öyle birşey yok benim kalbim temiz ha araba hoşuma gidiyor o ayrı yaniii.

Oğuzkan Erışık yazdı:

Abi bu zatı muhteremle biryere gidiyoruz. Megane var o zaman. Adı lazım değil, o kullanıyor. Dedi ki abi araba ne güzel gidiyo şöyle böyle. Gidedeğimiz yere gittik. Ben işimi hallettim geçtim direksiyona. Çatt!! Airbag lambası yanıyor. Sargı kopmuş. 

Yine geçenlerde birşey dedi hatırlamıyorum ne dediğini. 3.stop lambam top sektirmeye başladı. 

Bugün yine bişey dedi. Akşama hareket halindeki araba stop etti. 

Bir daha ağzını açarsa alacam cüzdanını elinden. 

Bütün bunlara rağmen abi benim nazarım değmez abi. Sence? 😃

Abi Megane kronik sorundu. Fluence yakıt problemi çıktı.. Neyse lastikleri aldım konuşuruz yine öptüm bay.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Zafer Bakar yazdı:

Yahu öyle birşey yok benim kalbim temiz ha araba hoşuma gidiyor o ayrı yaniii.

Abi Megane kronik sorundu. Fluence yakıt problemi çıktı.. Neyse lastikleri aldım konuşuruz yine öptüm bay.

Hala hoşuma gidiyor diyor. Sevme yahu git 😃

Hepsi de senin ağzını açmanı bekliyor ne hikmetse. 😃

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Zafer Bakar yazdı:

Ucuz yakıt almayınız. Po dan alınan yakitlarinizdan doğacak hata kusur arıza vb. Durumlarda beni sorumlu tutmayiniz :D Shellden yakıt alınız diyorum.. @Oğuzkan Erışık

Keşke ses kaydı alsaydım. Abi madem öyle bana niye söylemiyorsun ben de oradan alırdım demiştin hatırladın mı? 

Ha patron fiat motoru bu kadar hassas be nazik  değil çok haklısın 😊

İyi geceler canım benim

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Zafer Bakar
Oğuzkan Erışık yazdı:

Keşke ses kaydı alsaydım. Abi madem öyle bana niye söylemiyorsun ben de oradan alırdım demiştin hatırladın mı? 

Ha patron fiat motoru bu kadar hassas be nazik  değil çok haklısın 😊

İyi geceler canım benim

Cıkks vazgeçtim olanlardan sonra benim motürüme giremez shellden başkası iyi geceler diliyorum 🤣

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Zafer Bakar yazdı:

Cıkks vazgeçtim olanlardan sonra benim motürüme giremez shellden başkası iyi geceler diliyorum 🤣

Ben hiç bir kuruluşun yakıtını kötülemedim. Sadece artık başka istasyondan almak istediğimi paylaştım. Ufak şakalarımızdan dolayı yanlış anlaşılma olmasın. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Zafer Bakar

Aynen yanlış anlaşılma olmasın kötüleme vs yok. Maksat espri dönsün. Motorlu taşıtların belli oranda kullanması gereken yakıt türü sınırı var. Bunlara uyulduğu sürece yakıt yakıttır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

direksiyonu çevirince motor devrinde düşme oluyor mu?çünkü bunların direksiyonu elektrikli ve şasj dinamosunda sıkıntı varsa elektrik yetiştiremeyip stop etmiş olabilir.

bendede 2011 dci megane var,110 luk euro5 motor,geçen enjektörleri kontrol ettirin diye uyarı çıkınca ivedikte bir pompacıya gittim,4 enjektörde sökülüp temizlendi,ayar yapıldı 500 tl aldılar,enjektör kafasındaki bobinler sıkıntıysa onlar çok para tutuyor,bunu yaptırdıktan sonra meğer benm araç hem çok yakıyormuş hemde gitmiyormuş0şuan çok rahatladı araç,bence yakıt katkısıyla falan uğraşma enjektörlere bi bakım yaptır.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Kutluay Selçuk yazdı:

direksiyonu çevirince motor devrinde düşme oluyor mu?çünkü bunların direksiyonu elektrikli ve şasj dinamosunda sıkıntı varsa elektrik yetiştiremeyip stop etmiş olabilir.

bendede 2011 dci megane var,110 luk euro5 motor,geçen enjektörleri kontrol ettirin diye uyarı çıkınca ivedikte bir pompacıya gittim,4 enjektörde sökülüp temizlendi,ayar yapıldı 500 tl aldılar,enjektör kafasındaki bobinler sıkıntıysa onlar çok para tutuyor,bunu yaptırdıktan sonra meğer benm araç hem çok yakıyormuş hemde gitmiyormuş0şuan çok rahatladı araç,bence yakıt katkısıyla falan uğraşma enjektörlere bi bakım yaptır.

Bahsettiğiniz durum yok araçta. 

Hangi pompacı? 

Würthün işe yarayacağından eminim. Ama yeterli olmazsa dediğiniz gibi cihazla temizlenmesi gerekecek

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Oğuzkan Erışık yazdı:

Bahsettiğiniz durum yok araçta. 

Hangi pompacı? 

Würthün işe yarayacağından eminim. Ama yeterli olmazsa dediğiniz gibi cihazla temizlenmesi gerekecek

Araç stop edecek kadar enjektör tıkalıysa, piston eritmeden acil enjektörcü görmeli aracı.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Sani Gerşon yazdı:

Araç stop edecek kadar enjektör tıkalıysa, piston eritmeden acil enjektörcü görmeli aracı.

Enjektörün sadece bir tanesi tıkansa yine stop eder mi? Ben enjektör öncesi bir yere pislik gelmiştir gibi düşünmüştüm. Kurumdan tıkansa tekrar çalışmazdı bence. Yanlış düşünüyorsam lütfen aydınlatın. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Oğuzkan Erışık yazdı:

Enjektörün sadece bir tanesi tıkansa yine stop eder mi? Ben enjektör öncesi bir yere pislik gelmiştir gibi düşünmüştüm. Kurumdan tıkansa tekrar çalışmazdı bence. Yanlış düşünüyorsam lütfen aydınlatın. 

Enjektör tıkanıp da stop edecek hale gelmişse sorun çok ciddidir. Yine de bir enjektörcü görse çok iyi olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Sani Gerşon yazdı:

Enjektör tıkanıp da stop edecek hale gelmişse sorun çok ciddidir. Yine de bir enjektörcü görse çok iyi olur.

Bu yazdığında hem fikiriz abi.

Benim bilmediğim ve öğrenmek istediğim konu şu affına sığınarak.

4 tane enjektörden sadece 1 tanesi, anlık olarak veya tamamen tıkanmış olsa araba yine stop eder mi ? Sonuçta 3 tane daha enjektörümüz aktif. 

4 tanesinin de aynı anda tıkanma ihtimalini kaldırıyorum ortadan çünkü arabanın çekişinde hiç bir anormallik yoktu.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Bu yazdığında hem fikiriz abi.
Benim bilmediğim ve öğrenmek istediğim konu şu affına sığınarak.
4 tane enjektörden sadece 1 tanesi, anlık olarak veya tamamen tıkanmış olsa araba yine stop eder mi ? Sonuçta 3 tane daha enjektörümüz aktif. 
4 tanesinin de aynı anda tıkanma ihtimalini kaldırıyorum ortadan çünkü arabanın çekişinde hiç bir anormallik yoktu.
Benim duster da 1 enjektor bitmis, 2 enjektor tikaliydi, yine de calisiyordu alet :) stop etmesi bence baska sebepten. Ama enjektor isi ciddi.
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Sani Gerşon yazdı:

Benim duster da 1 enjektor bitmis, 2 enjektor tikaliydi, yine de calisiyordu alet :) stop etmesi bence baska sebepten. Ama enjektor isi ciddi.

Kafamdaki resmi anlatmaya çalışayım.

Biliyoruz ki depo-yakıt pompası-filtre-enjektör kütüğü-enjektör. Aralarda yakıt hatları da var. Kurum bağlaması değil de bunlardan birinin dar olduğu bir yere bir pislik tıkandı ve yakıt enjektörlere ulaşamadığı için araba stop etti ve o pisliği atana kadar çalışmadı. Zira ben her yeni marşa nasmamla beraber araba tam yakıtı yakacak ama yakamıyor gibi oluyordu. Çalışmaya başladığı ana kadar bu daha da çoğaldı ve en sonunda ateşi verdi. Bir de şu var abi. Arızayı yapmadan önce ve araba çalıştıktan sonraki hali arasında bir fark yok. Sadece ilk soğuk çalıştırmadaki devir ibresinin milim milim oynaması ortadan kalktı. Sanırım katkı illaki mevcut olan pislikleri attı. Kafamda oluşan resim bu.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bi şey diyemiyorum. Ancak tahminlerle ilerleyeceğimize işin ucunda motoru yemek var. Ben olsam mutlaka enjektörcüye gözükürüm.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Sani Gerşon yazdı:

Bi şey diyemiyorum. Ancak tahminlerle ilerleyeceğimize işin ucunda motoru yemek var. Ben olsam mutlaka enjektörcüye gözükürüm.

Enjektörcüye gideceğim zaten abi. Fikir yürütmek bizimki. 

 

Ali Gök yazdı:

katkıyı attıktan sonramı araba bozuldu ?

 

 

Sakin ol Ali abi 😃 öyle birşey yok. Stop etti çalışmadı. Sonra çalıştı sonra katkı atıldı. 

Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk
Oğuzkan Erışık yazdı:

Bahsettiğiniz durum yok araçta. 

Hangi pompacı? 

Würthün işe yarayacağından eminim. Ama yeterli olmazsa dediğiniz gibi cihazla temizlenmesi gerekecek

 

HIZAL enjektör bakım servisi

 

https://www.google.com.tr/maps/@40.0042423,32.7609803,3a,75y,174.31h,86.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_rA9f8ZCawMGKRiGeM3h-g!2e0!7i16384!8i8192

 

ben burada yaptırdım,memnun kaldım,4 enjektörüde söküp,makinaya bağlayıp püskürtmesini bilgisayarla kontrol ediyorlar,çok uzun bir işlem değil,ama adamlar işten anlıyorlar.

dışardan birşey gözükmüyor ama enjektör pulu falan kaçırdıysa enjektörlerin etrafı leş gibi oluyor,shellden,BP den,PO dan yakıt alman farketmez,mazotun doğası gereği kurum oluşuyor,enjektör temzileyici falanda hikaye hep.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Kutluay Selçuk yazdı:

 

HIZAL enjektör bakım servisi

 

https://www.google.com.tr/maps/@40.0042423,32.7609803,3a,75y,174.31h,86.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_rA9f8ZCawMGKRiGeM3h-g!2e0!7i16384!8i8192

 

ben burada yaptırdım,memnun kaldım,4 enjektörüde söküp,makinaya bağlayıp püskürtmesini bilgisayarla kontrol ediyorlar,çok uzun bir işlem değil,ama adamlar işten anlıyorlar.

dışardan birşey gözükmüyor ama enjektör pulu falan kaçırdıysa enjektörlerin etrafı leş gibi oluyor,shellden,BP den,PO dan yakıt alman farketmez,mazotun doğası gereği kurum oluşuyor,enjektör temzileyici falanda hikaye hep.

Teşekkür ederim.

Bakım öncesi ve sonrası yakıt litreleriniz nedir ortalamada ?

 

Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk
Oğuzkan Erışık yazdı:

Teşekkür ederim.

Bakım öncesi ve sonrası yakıt litreleriniz nedir ortalamada ?

 

 

Ankarada şehiriçi dışı karışık 6,4 l/100 yakıyordum,normal sanıyordum ama bakımdan sonra 5,4 l/100 düştü ve tork arttı,şehiriçi daha atik ve araç daha sessiz,rolantide titremede azaldı

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Kutluay Selçuk yazdı:

 

Ankarada şehiriçi dışı karışık 6,4 l/100 yakıyordum,normal sanıyordum ama bakımdan sonra 5,4 l/100 düştü ve tork arttı,şehiriçi daha atik ve araç daha sessiz,rolantide titremede azaldı

Ben de hava sıcakken karma 6.5 7 arası yakıyordum. Kesinlikle gidip temizleteceğim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...