İçeriğe Yönlendir

Mağazanın Ürünü İade Almaması


Oğuzkan Erışık

Recommended Posts

Doğan Arşiray
Ümit Türk yazdı:

Edilebilir zorlaştırıyorlar sadece. 

Gerekli yerlere şikayet et. 

İnternetten alınan ürün mağazaya iade edilebiliyorsa mağazadan alınan niye iade edilmesin. ( tecrübe ile sabittir internetten aldığım ürünü mağazasına iade ettim ücretimide aldım) Saçma bir durum. Şikayet sonucu olumlu olacaktır diye düşünüyorum. 

o ayrı ama. internetten alınan birşeyi bazı zincir mağazalar elden iade şeklinde kabul ediyorlar.

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
(düzenlendi)
Selçuk Bakış yazdı:

Yasada böyle bir madde yok, varsa kaynak alabilir miyim?

var eğer ki yasada böyle bir madde olmasa hiç kimse iade almaz , 14 gün içinde iade hakkı yasaldır kaynağa gerek yok yazın google 14 gün iade hakkı diye size resmi gazeteye kadar gösterir. Yasada böyle bir madde yok demek tuhaf olmuş n11 hepsiburada  amazon da bile bilgileri var iade hakkı ile ilgili madde olmasa önce bu firmalar almaz iade. Ben çok fazla iade ettim hepsinde de iade ettim hiç bir sıkıntı yaşamadım , arakdaşım yaşadı oda hakem heyetinden aldı masraflarıda iadeyi kabul etmeyen firmaya gitti. ben hiç bir yerde duymadım iade işleminde firmanın kazandığını  ( kullanılmamış 14 günü geçmemiş her ürün mal her şartta iade edilir , edilmezse tüketici mahkemesi ile iletilir )  Tabi biz bu işlemleri internet üzerinden alışverişlerde yaptık.

 

Tüketicinin 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkı mevcuttur. Sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkı kullanılabilir. Ön bilgilendirme yükümlülüğü yerine getirilmezse cayma hakkı süresi 1 yıla çıkmaktadır.

 

tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Öngür yazdı:

n11 hepsiburada  amazon da bile bilgileri var ia

onlar online alışveriş sitesi, uzaktan yapılan alışveriş olarak geçiyor, o şekilde satın almalarda iade hakkı var, mağazadan raftan satın alırsanız durum farklı, mağazanın iade alma zorunluluğu yok, değişim zorunluluğu var. iade alsa bile %15 gibi kesinti yapma hakkı bile var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Çağlar Bayur yazdı:

onlar online alışveriş sitesi, uzaktan yapılan alışveriş olarak geçiyor, o şekilde satın almalarda iade hakkı var, mağazadan raftan satın alırsanız durum farklı, mağazanın iade alma zorunluluğu yok, değişim zorunluluğu var. iade alsa bile %15 gibi kesinti yapma hakkı bile var.

ben pek mağazadan alışveriş yapmıyorum zaten , ama şuana kadar iade edemediğim bir ürün olmadı , Eğerki ürünü kullanmadı ise tüketici hakem heyeti müşteriye illaki parayı iade eder

 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Hakem heyetine şikayette bulundum. Ürünü kullanmadık giymedik. Sadece mağazada denerken giyildi. Sonuçlanınca buradan bilgileri aktaracağım. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Murat Öngür yazdı:

var eğer ki yasada böyle bir madde olmasa hiç kimse iade almaz , 14 gün içinde iade hakkı yasaldır kaynağa gerek yok yazın google 14 gün iade hakkı diye size resmi gazeteye kadar gösterir. Yasada böyle bir madde yok demek tuhaf olmuş n11 hepsiburada  amazon da bile bilgileri var iade hakkı ile ilgili madde olmasa önce bu firmalar almaz iade. Ben çok fazla iade ettim hepsinde de iade ettim hiç bir sıkıntı yaşamadım , arakdaşım yaşadı oda hakem heyetinden aldı masraflarıda iadeyi kabul etmeyen firmaya gitti. ben hiç bir yerde duymadım iade işleminde firmanın kazandığını  ( kullanılmamış 14 günü geçmemiş her ürün mal her şartta iade edilir , edilmezse tüketici mahkemesi ile iletilir )  Tabi biz bu işlemleri internet üzerinden alışverişlerde yaptık.

 

Tüketicinin 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkı mevcuttur. Sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkı kullanılabilir. Ön bilgilendirme yükümlülüğü yerine getirilmezse cayma hakkı süresi 1 yıla çıkmaktadır.

 

hocam bunlar kapıdan satış kategorisinde değerlendirildiği için bu şekilde. yani malı görüp beğenmeden aldığınız için. cayma hakkı dükkanda olmaz. var ise yasada yazıyordur ben onu merak etmiştim zaten. eskiden yoktu.

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

hocam bunlar kapıdan satış kategorisinde değerlendirildiği için bu şekilde. yani malı görüp beğenmeden aldığınız için. cayma hakkı dükkanda olmaz. var ise yasada yazıyordur ben onu merak etmiştim zaten. eskiden yoktu.

bende diyorum ben hep iade ettim hiç sıkıntı yaşamadım ama hepsi internet alışverişiydi ve hepsinde fatura vardı içlerinde elektronik cihazda vardı ama kullanılmadı herhangi bir veri içerisine girilmedi.

Murat Öngür yazdı:

bence siz yinede deneyin hakem heyetini illaki dönüş olacaktır

 

tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Murat Öngür yazdı:

var eğer ki yasada böyle bir madde olmasa hiç kimse iade almaz , 14 gün içinde iade hakkı yasaldır kaynağa gerek yok yazın google 14 gün iade hakkı diye size resmi gazeteye kadar gösterir. Yasada böyle bir madde yok demek tuhaf olmuş n11 hepsiburada  amazon da bile bilgileri var iade hakkı ile ilgili madde olmasa önce bu firmalar almaz iade. Ben çok fazla iade ettim hepsinde de iade ettim hiç bir sıkıntı yaşamadım , arakdaşım yaşadı oda hakem heyetinden aldı masraflarıda iadeyi kabul etmeyen firmaya gitti. ben hiç bir yerde duymadım iade işleminde firmanın kazandığını  ( kullanılmamış 14 günü geçmemiş her ürün mal her şartta iade edilir , edilmezse tüketici mahkemesi ile iletilir )  Tabi biz bu işlemleri internet üzerinden alışverişlerde yaptık.

 

Tüketicinin 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkı mevcuttur. Sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkı kullanılabilir. Ön bilgilendirme yükümlülüğü yerine getirilmezse cayma hakkı süresi 1 yıla çıkmaktadır.

 

Bunlar kaynak değil maalesef, buyrun size kaynak müsait olduğunuzda okuyun. Tekrar ediyorum mağazadan görerek alınan ürünlerde iade yoktur, Tamamen mağaza insiyatifindedir.

 

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19782&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

 

Buda resmi gazete

 

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz
Murat Öngür yazdı:

bende diyorum ben hep iade ettim hiç sıkıntı yaşamadım ama hepsi internet alışverişiydi ve hepsinde fatura vardı içlerinde elektronik cihazda vardı ama kullanılmadı herhangi bir veri içerisine girilmedi.

 


Merhaba çok iddialı konuşmuşsunuz, iade olmaz diyenleri dinlemeyin demişsiniz ama bence arkadaş sizi dinlemesin.
Yaptığınız tüm alışverişler online, uzaktan alışveriş için zaten 14 gün kuralı geçerli, ama görerek alınanlar için iade hakkı yok. Bu kanunla ortada, ben iade ettim, arkadaşım iade etti, ordan duydum, bunu gördüm gibi yorumlarla yürüyecek bir durum yok.

 

Ayrıca arkadaş tüketici hakem heyetine e devletten ÜCRETSİZ başvuru yapabilir, THH hiç bir zaman ücret almaz. Eğer kullanıcı kazanırsa masrafları karşı firmadan alır, kullanıcı kaybeder ise masraflar devlet tarafından karşılanır, yine ücret ödemezsiniz.

 

Ayrıca dip not, Tüketici hakem heyetleri genelde çelişki varsa, topa girmez red verir, git Tüketici Mahkemesinde ara hakkını der. 

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

TÜBİS üzerinden (e devlet girişli) bulunduğunuz ildeki tüketici hakem heyetlerine başvuru yapabiliyorsunuz. ayakkabını fotosu faturalar v.s gibi sisteme belge yükleyerek kolayca başvuru oluşturuluyor. şirketten savunma isteniyor duruma göre ayakkabı incelemesi yapılabiliyor v.s süreci internetten takip edebiliyorsunuz. ben bu şekilde iade almayan bilindik bir mağazada hakem aracılığıyla kazandım ve iade aldım. süreç 1-2 ay sürer

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...