İçeriğe Yönlendir

1.0 Turbo Benzinli vs. 1.3 Multijet II


Bekir Çelik

Recommended Posts

Bekir Çelik

1.0 Firefly 100 HP

Turbo, benzinli.

5 ileri manuel

3 silindir

Tork 190

Start Stop

Araç ağırlığı takribi: 1385 - 1400 kg (şoför dahil)

Son hız: 183 km/h

0-100: 12.2 sn

Ortalama tüketim: 5.7 lt / 5.7 lt (Fabrika verisine 1 litre de biz koyalım, 6.7 litre)

 

1.3 Multijet II 95 HP

Dizel

5 ileri manuel

4 silindir

Tork 200

Start Stop

Araç ağırlığı takribi: 1385 - 1400 kg (şoför dahil)

Son hız: 173 km/h

0-100: 13.8 sn

Ortalama tüketim: 4.3 lt / 4.5 lt (Fabrika verisine 1 litre de biz koyalım, 5.4  litre)

 

Yıl içinde en az 20 bin km yapacağımı düşünüyorum. 2 ayda bir Adana - Karaman yaparım. Gerisi şehir içi.

 

Bakım aralığı, bakım maaliyetleri, sorunsuzluk, yakıt değerleri, yakıt fiyatları, yükte ve rampada çekişten düşme(me) vb şartları düşündüğünüzde siz olsanız hangisini seçerdiniz? Hangisi ağır basıyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Benim gönlümden 1.0 geçer. Fiat'ın 1.0 motoru daha yeni problemli olup olmadığı daha net değildir diye düşünüyorum. Diğer marka 1.0 turbo çok hoşuma gitmişti. Buda muhtemelen yakındır.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

1.3 dizel 10binde bir bakıma giriyordu, benzinli 20binde. Ben 1.0 turbodan yana kullanıyorum oyumu. Hem daha ucuz, bakımı ,daha ucuz, dpf vs yok.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik
Ahmet Gül yazdı:

Alış fiyatı önemli. Aradaki fark nedir?

Ahmet hocam, Fiat'ın ürün gamında sıkıntı var biraz. Bir araçta motor çeşidi var ama donanım yok. Diğerinin donanım çeşitleri var ama her donanımda her motor yok vs.

 

Cross Urban 1.3 Multijet 231.700 (ÖTV Muafiyetli)

Cross Lounge 1.0 Firefly 232.200 (ÖTV Muafiyetli)

Cross Wagon Lounge 1.0 Firefly 232.200 (ÖTV Muafiyetli)

 

Fiyat farkı yok görüldüğü gibi. Ama mesela Cross Lounge 1.3 Multijet alayım desen yok. Ya da Urban 1.0 Firefly yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik

  

Evren Erakçora yazdı:

1.3 dizel 10binde bir bakıma giriyordu, benzinli 20binde. Ben 1.0 turbodan yana kullanıyorum oyumu. Hem daha ucuz, bakımı ,daha ucuz, dpf vs yok.

Hocam ben yanlış mı hatırlıyorum bilmiyorum ama aklımda şu şekilde kalmış:

 

Dizel 20 bin km'de bir bakıma giriyor ama bakım maaliyeti benzinlinin iki katı.

Benzinli 10 / 15 bin km'de bir giriyor ama bakım maaliyeti dizelin yarısı.

 

Yanlış mı yer etmiş aklımda acaba? Markadan markaya değişiyor da olabilir, bilemedim.

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Bekir Çelik yazdı:

  

Hocam ben yanlış mı hatırlıyorum bilmiyorum ama aklımda şu şekilde kalmış:

 

Dizel 20 bin km'de bir bakıma giriyor ama bakım maaliyeti benzinlinin iki katı.

Benzinli 10 / 15 bin km'de bir giriyor ama bakım maaliyeti dizelin yarısı.

 

Yanlış mı yer etmiş aklımda acaba? Markadan markaya değişiyor da olabilir, bilemedim.

 

1.3 Multijet 10binde bir giriyordu. Su sizin için kötü yılda 2 sefer bakım.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Şehir içinde benzinli motorla tasarruf olmaz. 6,7’nin üstüne 1-2 daha koyun
 

motorun bolluğu, ustalar tarafından bilinmesi, kendini fersah fersah kanıtlamış olması ve ekonomisinden ötürü bu ikisi arasından ben olsam multijet’i seçerdim. 
 

alış fiyatı nedir bilmiyorum tabi

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

1,3 motor tercih ederdim.Doblo maxi 1.3 aldım istanbul içi 5,1   uzun yolda 4,4 ile 4,8 yakıt yakıyor.10 bin bakımı yetkili servisinde 1550 tl ye yaptırdım.

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şehir içinde benzinli motorla tasarruf olmaz. 6,7’nin üstüne 1-2 daha koyun
 

motorun bolluğu, ustalar tarafından bilinmesi, kendini fersah fersah kanıtlamış olması ve ekonomisinden ötürü bu ikisi arasından ben olsam multijet’i seçerdim. 
 

alış fiyatı nedir bilmiyorum tabi

Fiyat bakımından fark yok. İki motor da aynı fiyata denk geliyor (donanım/motor eşleştirmesi bakımından denk düşüyor).

Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen

Aynı- benzer motorlarda araçlarlar kullandım. 1.3 punto ve corsa kullandım 1.0 olarak da manuel 5vit - powershift 6 vit 2 tane fiesta ecoboost, 1.2 puretech 8 vites corsa kullandım. Sizin araçlar ikisi de 5 vites oldukları için otobanda hız yaparsanız yüksek devirle gidersiniz çok yakarlar gürültülü olurlar benzinli yüksek hızlarda daha istekli olur. Şehir içinde 1.3 daha ekonomik yakar. Performans olarak günlük hayatta çok fark etmeyebilir ama benzinli daha iyidir daha sessizdir. Bakım konusunda servisten fiyat alın mesela 1.0 ecoboostun yağı özeldi pahalıydı hiç de ekonomik bakım maliyeti yoktu. Ben olsam 1.0 t benzinli alırdım.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik
Çiğdem Kaya Bilgiç yazdı:

Aynı- benzer motorlarda araçlarlar kullandım. 1.3 punto ve corsa kullandım 1.0 olarak da manuel 5vit - powershift 6 vit 2 tane fiesta ecoboost, 1.2 puretech 8 vites corsa kullandım. Sizin araçlar ikisi de 5 vites oldukları için otobanda hız yaparsanız yüksek devirle gidersiniz çok yakarlar gürültülü olurlar benzinli yüksek hızlarda daha istekli olur. Şehir içinde 1.3 daha ekonomik yakar. Performans olarak günlük hayatta çok fark etmeyebilir ama benzinli daha iyidir daha sessizdir. Bakım konusunda servisten fiyat alın mesela 1.0 ecoboostun yağı özeldi pahalıydı hiç de ekonomik bakım maliyeti yoktu. Ben olsam 1.0 t benzinli alırdım.

1.6 Multijet ve 6 vites tercihi sadece sedanda olmasaydı bu konuyu açmazdım belki de. Agresif sürüyorum maalesef, bu da sizin dediğiniz gibi yüksek devir ve çok yakıt demek.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

1,3 multijet alınması tavsiye ederim. 2001 den beri varlığı olan ne olduğu belli bir motor. Fiat 1,0 motoru hakında hiç bir bilgim yok. Hiç araştırmadım, ne olduğunu bilsem yorumlarım değişirdi.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Bekir Çelik yazdı:

Fiyat bakımından fark yok. İki motor da aynı fiyata denk geliyor (donanım/motor eşleştirmesi bakımından denk düşüyor).

%80 şehir içi kullanım. Eğer dur kalk sık ise 1.0 motorla 8 altını göremezsiniz. Uzun yolda da 4,5-5,5 lt civarı olur yola göre. 
 

1.0 vergisi 1200tl daha ucuz sanırım. Bakımı da seyrek olabilir. 
 

Şöyle hesap yapalım. Dizel ile benzinli arasında 2,5lt yakıt farkı olsun. 20.000km’de bugünkü parayla 7500 lira yakıt farkı ediyor. 
 

ama dizelde adblue, dpf, egr gibi olaylar da arttı tabi. 
 

yine de 1.3 her usta tarafından tanınmış, sorunsuz bir motor olması, korkulmadan gaza basılabilen bir motor olması bence önde

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

%80 şehir içi kullanım. Eğer dur kalk sık ise 1.0 motorla 8 altını göremezsiniz. Uzun yolda da 4,5-5,5 lt civarı olur yola göre. 
 

1.0 vergisi 1200tl daha ucuz sanırım. Bakımı da seyrek olabilir. 
 

Şöyle hesap yapalım. Dizel ile benzinli arasında 2,5lt yakıt farkı olsun. 20.000km’de bugünkü parayla 7500 lira yakıt farkı ediyor. 
 

ama dizelde adblue, dpf, egr gibi olaylar da arttı tabi. 
 

yine de 1.3 her usta tarafından tanınmış, sorunsuz bir motor olması, korkulmadan gaza basılabilen bir motor olması bence önde

Araç MTV'den de muaf oluyor ÖTV'den olduğu gibi.

 

Artık yoğun trafik olmayan büyükşehir kalmadı sanırım. Konya da aynı Adana da. Mesai başlama - bitiş saatlerinde küçük İstanbul sayılır.

 

Durum berabere 4 / 4. :) Arafta kalmakta haklıymışım demek ki.

tarihinde Bekir Çelik tarafından düzenlendi
Yazım yanlışı.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Bekir Çelik yazdı:

Araç MTV'den de muaf oluyor ÖTV'den olduğu gibi.

 

Artık yoğun trafik olmayan büyükşehir kalmadı sanırım. Konya da aynı Adana da. Mesai başlama - bitiş saatlerinde küçük İstanbul sayılır.

 

Durum beraberde 4 / 4. :) Arafta kalmakta haklıymışım demek ki.

Vergi yoksa bence multijet. Karaman yolunda dpf ve egr de temizlenir :) bakımı, adblue dikkat edilirse milyon km yapar sorunsuz şekilde. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen

Vergi yoksa bu kadar uzun yol düşünülüyorsa hiç düşünmez 1.6 dizel alırdım. Egea şart mı sedan istemiyorsanız başka araçlar olmuyor mu ya da ötvsizden ötvsize 2.el araç olmuyor mu?

  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
Bekir Çelik yazdı:

Ahmet hocam, Fiat'ın ürün gamında sıkıntı var biraz. Bir araçta motor çeşidi var ama donanım yok. Diğerinin donanım çeşitleri var ama her donanımda her motor yok vs.

 

Cross Urban 1.3 Multijet 231.700 (ÖTV Muafiyetli)

Cross Lounge 1.0 Firefly 232.200 (ÖTV Muafiyetli)

Cross Wagon Lounge 1.0 Firefly 232.200 (ÖTV Muafiyetli)

 

Fiyat farkı yok görüldüğü gibi. Ama mesela Cross Lounge 1.3 Multijet alayım desen yok. Ya da Urban 1.0 Firefly yok.

Fiyat farkı yoksa benim oyum dizelden yana. Her ne kadar akaryakıt alımında fiyatlar eşitlense de dizel hala daha ekonomik. 3 silindirli benzinliler tamir, onarım işlerine de pek uygun değil. Yanlış biliyor olabilirim, triger değişim masrafları bile daha fazlaydı diye hatırlıyorum. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik
Çiğdem Kaya Bilgiç yazdı:

Vergi yoksa bu kadar uzun yol düşünülüyorsa hiç düşünmez 1.6 dizel alırdım. Egea şart mı sedan istemiyorsanız başka araçlar olmuyor mu ya da ötvsizden ötvsize 2.el araç olmuyor mu?

20 bin km'nin %85'i  şehir içi.

 

Egea şart değil aslında, şöyle bir konu açtmıştım. Halen gündemimde. Bir yandan Egea da potaya girdi.

 

İkinci el'i hiç araştırmadım açıkçası. :) O da bir ihtimal ama pazarı çok dardır tahminim. Bakılabilir.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Bekir Çelik yazdı:

20 bin km'nin %85'i  şehir içi.

 

Egea şart değil aslında, şöyle bir konu açtmıştım. Halen gündemimde. Bir yandan Egea da potaya girdi.

 

İkinci el'i hiç araştırmadım açıkçası. :) O da bir ihtimal ama pazarı çok dardır tahminim. Bakılabilir.

Muafiyet varsa hybrid corolla satıcıları da var. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Vergi maufiyeti varsa neden kocaman passat veya subaru forrester tarzı bişeye odaklanmıyorsunuz

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...