İçeriğe Yönlendir

Youtube'da Bazı Tamir Kanallarının DSG Şanzıman Çözümleri


Tevfik Işık

Recommended Posts

Tevfik Işık

Araciniz belirti vermeye basladiysa olabilir, yaptirilabilir. Benim kizdigim bunun maliyetinin 4600₺ olmasi. Kesinlikle bu islemin hakki bu paralar degil. Bu iste tekel olmaya calisan birkac tamirci var formen de bunlara dahil. Millet uyanana kadar voleyi vurma pesindeler gibime geliyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

X senedir binerim hiç arıza yaşamadım. Ama ustalar, inceleyenler şanzımandaki tasarım hatalarını bulacak kadar uzmanı olmuş :) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ozan ARABACI

Dediğim gibi 1 hafta kadar önce boşa atma oldu bir kez. Belirti olarak düşünüyorum bu durumu. 

Fiyat olarak haklısınız, ben de 1500-2000TL gibi bir rakam bekliyordum açıkçası. 4.600 bana da fırsatçılık fiyatı gibi geldi.

(n11 de bir satıcı da aynı tüpü (marka farklı olabilir) 10.000TL ye satışa sunmuş.)

Ama olası yüksek masraftan koruyacağını düşünerek yaptırmayı düşünüyorum. Yönlendireceğiniz başka bir yer var ise değerlendirebilirim tabiki..

Yorum bağlantısı
Ozan ARABACI

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

X senedir binerim hiç arıza yaşamadım. Ama ustalar, inceleyenler şanzımandaki tasarım hatalarını bulacak kadar uzmanı olmuş :) 

Bu sorunları onların(ustaların) keşfettiğini sanmıyorum. DSG uzun yıllardır çeşitli sorunlarla gündeme geldi, üreticiden kalıcı çözüm olmayınca oem üreticiler sorunları göre göre alternatif çözüm üretiyorlar. işte bu noktada alternatif çözüme ne kadar güvenebiliriz sorusu da çıkıyor ortaya :) orası muallak.

Ama önceki postlarımda bahsettiğim gibi sorunlar için sunulan sebepler mantığıma yatıyor...

Benim gibi düşünen veya karşı görüşte olanları da dinleyerek doğru karar vermek istiyorum açıkçası.

Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Gümüş ok dsg var istanbulda. Oraya da bir sirun bakalim? Bu konuda cok tecrubeliler..

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Ozan ARABACI yazdı:

Anlatılanlar tamamen bana da mantıklı geldi aslında, ama emin olmak için danışmak istedim. 

Açılan her tüpün gevşek çıkması.. 2 farklı metalin genleşme farkından dolayı zamanla gevşemesi vs.vs.

 

Doğuş maalesef bu anlattıklarımı sorun olarak kabul etmiyor, her götürüşümde bunlar aracın normal çalışma prensibidir deyip gönderiyorlar.

 

bu durumda güçlendirilmiş tüpü uygulatmayı mı tavsiye ediyorsunuz? Doğuş bir işlem yapmıyor çünkü...

Uzatılmış garanti yoksa, iyi niyete güvenerek binmezdim ben olsam... Kişiye göre değişen bir uygulama maalesef..

Tüpten ziyade mekatroniğin zarar görmesi, yolda kalmanız vs ben olsam risk almazdım açıkcası.. Geliştirilmiş tüp fiyatı ne civarda?

Yorum bağlantısı
Ozan ARABACI
(düzenlendi)
Erdem Doğan yazdı:

Uzatılmış garanti yoksa, iyi niyete güvenerek binmezdim ben olsam... Kişiye göre değişen bir uygulama maalesef..

Tüpten ziyade mekatroniğin zarar görmesi, yolda kalmanız vs ben olsam risk almazdım açıkcası.. Geliştirilmiş tüp fiyatı ne civarda?

 Uzatılmış garanti Şubatta bitti hocam. Tüp için güncel olarak 4600TL fiyat verdiler.

tarihinde Ozan ARABACI tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Ünal
Ozan ARABACI yazdı:

formen motors var bana yakın bölgede(esenyurt).. 4600TL fiyat istedi. 

Ama yaptırıp yaptırmamak konusunda soru işaretlerini gidermeye de çalışıyorum bir yandan..

Youtube u kullanarak çok güzel pazarlıyorlar, fiyat bilmiyordum 4600 tl istiyorlarsa ben olsam düşünmem bile.

4600 ne arkadaş sıradan genleşme tankı. o fiyata plate değişir galiba.

 

Aha işte;

https://tr.aliexpress.com/item/1005002401067437.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7499785fG40a7J&algo_pvid=c2b6eaeb-f5b6-49da-ab0f-cefe3a207565&algo_exp_id=c2b6eaeb-f5b6-49da-ab0f-cefe3a207565-0&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000020530274944"}&pdp_pi=-1%3B988.57%3B-1%3B578.14%40salePrice%3BTRY%3Bsearch-mainSearch

 

 

Aynı olay başıma gelse iyi bir mekatronik ustası bulup orada tamir yaptırırdım. (Maslak ta var galiba @Selim Bilgin tavsiye eder.)

-Gevşedi ise sıkılır.

-Conta hasar görmüşse değiştirilir.

-Tüpün havası kaçmış ise değiştirilir.

Her ne kadar sevilmese de Vag arge 15-20 yıldır düşünüp yapamadı veya yapmadı.????

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Osman Ünal yazdı:

Youtube u kullanarak çok güzel pazarlıyorlar, fiyat bilmiyordum 4600 tl istiyorlarsa ben olsam düşünmem bile.

4600 ne arkadaş sıradan genleşme tankı. o fiyata plate değişir galiba.

 

Aha işte;

https://tr.aliexpress.com/item/1005002401067437.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7499785fG40a7J&algo_pvid=c2b6eaeb-f5b6-49da-ab0f-cefe3a207565&algo_exp_id=c2b6eaeb-f5b6-49da-ab0f-cefe3a207565-0&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000020530274944"}&pdp_pi=-1%3B988.57%3B-1%3B578.14%40salePrice%3BTRY%3Bsearch-mainSearch

 

 

Aynı olay başıma gelse iyi bir mekatronik ustası bulup orada tamir yaptırırdım. (Maslak ta var galiba @Selim Bilgin tavsiye eder.)

-Gevşedi ise sıkılır.

-Conta hasar görmüşse değiştirilir.

-Tüpün havası kaçmış ise değiştirilir.

Her ne kadar sevilmese de Vag arge 15-20 yıldır düşünüp yapamadı veya yapmadı.????

 

4 sene önce sadece normal tüp değişimi 3000 lira idi. Geliştirilmiş tüp için 4600 lira günümüz şartlarında ucuz bile..

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
Erdem Doğan yazdı:

4 sene önce sadece normal tüp değişimi 3000 lira idi. Geliştirilmiş tüp için 4600 lira günümüz şartlarında ucuz bile..

Fiyatları hakkında bilgim yok, dediğiniz gibi ise doğru ucuz.

Sıradan bir tüpün o fiyatlarda olması ilginç.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Osman Ünal yazdı:

Fiyatları hakkında bilgim yok, dediğiniz gibi ise doğru ucuz.

Sıradan bir tüpün o fiyatlarda olması ilginç.

Bildiğim kadarıyla geliştirilmiş denen tüpler Almanya'dan geliyor. Kur etkisi ile rakam yüksek olabilir.. Çok bi işçilik yok ama sanırım açılmışken yağ da değişiyor.. Mekatroniğe vereceği zarar hesap edilirse, 20-30binlik olmaktansa 5 bin verilir bence :)

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
Erdem Doğan yazdı:

Bildiğim kadarıyla geliştirilmiş denen tüpler Almanya'dan geliyor. Kur etkisi ile rakam yüksek olabilir.. Çok bi işçilik yok ama sanırım açılmışken yağ da değişiyor.. Mekatroniğe vereceği zarar hesap edilirse, 20-30binlik olmaktansa 5 bin verilir bence :)

Bu şekilde bakınca haklısınız doğru,

Fakat bu tüpü takan ve pazarlayanlar, 6 ay 1 yıl evveline kadar mekatronik onaramıyorlardı, onun için iyi bir mekatronik ustasına giderim diye düşünmüştüm.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ozan, vitesi manuel yapıp 1.vites ile kalkınca normal hareket etmesi gerekiyor. D ile kalkınca çok dik yerde araç hemen 2ye atmaya çalışıyor ve manuel şanzıman mantığı ile yarım debriyaj yürüyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

DSG çok yeniyken bile dik yokuşlarda problemliydi, mekanik bir sorun yoksa çok yapacak bir şey olmayabilir.

Çözüm için tavsiyem iyi bir servis bulup gidince de servise tüp değiştirmek istiyorum demeyip şikayetinizi söyleyin, tespiti ve çözümü onlar bulsun.

Maslak'ta ARB Mekatronik servis var, forumdaki bir çok kişi tanır, başka bir yerde işlem yaptırmadan en azından bi gösterin derim. Arayınca forumdan benim tavsiye ettiğimi söyleyebilirsiniz. M. Akif Kahraman - 0 (505) 582 93 85

Osman Ünal yazdı:

Fakat bu tüpü takan ve pazarlayanlar, 6 ay 1 yıl evveline kadar mekatronik onaramıyorlardı, onun için iyi bir mekatronik ustasına giderim diye düşünmüştüm.

 

Youtube'daki meşhur ustayı mekatronik sökerken bizimkilere izlettim, sadece güldüler. :) 

Herkes her şeyi çok iyi bilecek diye bir şey yok ama mesela bizim sektörde de youtube'da ders verenler %90 yeni öğrenmiş oluyorlar. İşinde iyi adamın zaten kafasını kaşıyacak zamanı olmuyor.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ozan ARABACI
Servet Aydın yazdı:

Ozan, vitesi manuel yapıp 1.vites ile kalkınca normal hareket etmesi gerekiyor. D ile kalkınca çok dik yerde araç hemen 2ye atmaya çalışıyor ve manuel şanzıman mantığı ile yarım debriyaj yürüyor.

Çok çabuk 2. vitese geçme durumu, aracı ilk aldığımdan beri var olan birşey. Yazılımsal bu şekilde kodlanmış. O sebeple yokuşlarda manuel olarak kullanıyorum her zaman. Diğer türlü çok rahatsız edici. Hatta 2 den 1 e düşmesi de ancak 3-4 km hıza düşünce oluyor. Bu da sinir bozucu. Duracak kadar yavaşlasam da D2 de kalıyor. Ben de manuel e çekiyorum hep. Bu kullanım tarzını oturttum kendimce. 

Ama dik yokuşta geri kalkışa bir çözüm bulamadım. O sebeple balatayı erken yiyeceğime eminim. Tek sorun balataysa olacaksa çok dert etmem, sonuçta sarf malzeme. Yapacak bir şey yok. Ama başka sorun açmaması için önlem arayışındayım. 

 

Selim Bilgin yazdı:

DSG çok yeniyken bile dik yokuşlarda problemliydi, mekanik bir sorun yoksa çok yapacak bir şey olmayabilir.

Çözüm için tavsiyem iyi bir servis bulup gidince de servise tüp değiştirmek istiyorum demeyip şikayetinizi söyleyin, tespiti ve çözümü onlar bulsun.

Maslak'ta ARB Mekatronik servis var, forumdaki bir çok kişi tanır, başka bir yerde işlem yaptırmadan en azından bi gösterin derim. Arayınca forumdan benim tavsiye ettiğimi söyleyebilirsiniz. M. Akif Kahraman - 0 (505) 582 93 85

 

Youtube'daki meşhur ustayı mekatronik sökerken bizimkilere izlettim, sadece güldüler. :) 

Herkes her şeyi çok iyi bilecek diye bir şey yok ama mesela bizim sektörde de youtube'da ders verenler %90 yeni öğrenmiş oluyorlar. İşinde iyi adamın zaten kafasını kaşıyacak zamanı olmuyor.

 

Teşekkürler, bir de burayla görüşeyim bakalım. 

Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay

Merhaba; yaklaşık 7 senedir , 3 tane dsg li araba kullandım, 1. 15000 km de sattım, 2. 119000 km bindim, şu an kullanduğım  3. 37000 bin km de .

 

Bu 3 araçta bugüne kadar problem yaşamadım ama zamanla balata kaçırma ve km ilerledikçe ciyaklama ve performans kaybı var, tek dikkat ettiğim yokuş ve rampalarda 1 vitese alıp kendim devam etmem ayrıca , geri geri genelde bir yerden hiç çıkmıyorum , velevki çıkmanız gerekti arabanın canından can gidiyor .

 

Bu arada evde bir tane tam otomatik şanzımanlı opel  var 6 ileri, evet hantal ve çok yakıyor ama kesinlikle dsg den konforlu ve kararlı bir şanzuman...

Dsg doğası gereği zaten belli bir zaman sonra manuel gibi kavrama değişmesi gerekir, hiç bişey sonsuza kadar bozulmadan çalışmaz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Sani Gerşon yazdı:

Bunu diyebilen olamaz. İyi niyet garantisi diye bi şi bizim Türkler'in taktığı bir isim. İyi niyet değil de belki sadakat programı falan olabilirdi adı.

Garantiden değişim tamamen markanın inisyatifinde olan bir şey. Bu sebeple bu cümleyi kurabilecek birisi, markanın ancak kendisi olur.

tasarım hatasının adı iyi niyet garantisi olmuş...

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Mert Gülkokan yazdı:

Sorunsuz şanzıman yok ki
Kayınpederin kullandığı al4 tam otomatikte cortladı
Selenoid valfleri kronik sorunlu

Bakım eksikliğinden olmasın, kronik demeyi pek severler ustalar. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Yunus Gökhan Ay yazdı:

Dsg doğası gereği zaten belli bir zaman sonra manuel gibi kavrama değişmesi gerekir, hiç bişey sonsuza kadar bozulmadan çalışmaz...

tabi bu normal ama elektronik ve elektromekanik aksamın sebepsiz bozulması güvenilmez olması anlamına da geliyor.

Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay
Doğan Arşiray yazdı:

tabi bu normal ama elektronik ve elektromekanik aksamın sebepsiz bozulması güvenilmez olması anlamına da geliyor.

Vw illaki burada bir oran yapmıştır, kaç tane üretip kaç tanesi bozulmuş, elbette kendileride bu kadar bozulan ve sorunlu bir şanzımanı üretmezlerdi. Sonuçta geri dönüş garanti maliyeti, ve marka imajı var..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mert Gülkokan yazdı:

Valla yetkili servise sorduk yağ değişim periyodu yokmuş sorun çıkarana kadar

Ama selenoid valfler kirli yağ yüzünden bozulduğu için periyodik olarak değişmesi gerekiyor diyorlar

servise değil, şanzımanı üreten firmaya soracaksın, mesele benim arabınınkine servis ve reno değişim gerekmez ömürlüktür diyor ama olmaz tabii, getrag ise 80-120 bin km arası değişin diyor, ben 60 binde değişeceğim mesela,  firmalar bozulsun para kazanalım kafasında, dinlemeyeceksin, programlı bozulma ayarı var bundan kaçışta yok ama yağ değişimi gibi şeylerde müdahale edebiliriz aynı bu durum gibi...

Mert Gülkokan yazdı:

Bence yarı otomatiklerde şanzımanın sürücüye adaptasyonu değilde
Sürücünün şanzımana adapte olması lazım
Yarı otomatikle yokuş yukarı geri gitmemek lazım

normal şanzıman bile gidemiyor zorlanıyor, balata tutunamıyor kaçırıyor , tıpı eğimi arakaya doğru olan yerde elfreninin zor tutması gibi, frenler geri geri daha az tutar çünki balata yada disk sanırım hep öne doğru gidişe uygun şekilde aşınmış olur diye düşünüyorum...

 

dik rampa kalkışlarında bende denk gelirsem manuele alıp kullanıyorum garanti olsun diye, yalnız benim şanzıman dik rampada D modunda hemen 2 ye atmıyor, 1 . viteste baya bağırtırsam yada hızlanırsa araba atıyor, dsg gibi hemen 2 ye atmıyor, halbuki basit bir yazılım düzeltmesiyle geçecek birşey, arabada eğim sensörü yada jiroskop gibi bir sistem zaten var (ESP de buna bakar) duruma göre vites atmayı ayarla işte, dsg de bu olmuyorsa ayıp.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Yunus Gökhan Ay yazdı:

Vw illaki burada bir oran yapmıştır, kaç tane üretip kaç tanesi bozulmuş, elbette kendileride bu kadar bozulan ve sorunlu bir şanzımanı üretmezlerdi. Sonuçta geri dönüş garanti maliyeti, ve marka imajı var..

istatistik önemli tabi de, sıfır alıp hala binen ama mekatronik vs den arızalanmayan şanzımanı olan kimse ögrmedim daha.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

ortada bir yağ varsa mutlaka bir gün değişmeli 

 

eskimeyen yağmı olur

Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay
Doğan Arşiray yazdı:

istatistik önemli tabi de, sıfır alıp hala binen ama mekatronik vs den arızalanmayan şanzımanı olan kimse ögrmedim daha.

4 sene kullandığım vw poloyu hergün köprü trafiği  bir kere tık demedi, şirkette tüm araçlar vw serisi 6 senedir bozulan görmedim, gelen araç min 3 sene kalıyor, içlerinden 140-150 bin yapanlar var...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...