İçeriğe Yönlendir

Clio 4 Motor/Radyatör Suyu Eksikliği


Celal YÜCEL

Recommended Posts

Celal YÜCEL
(düzenlendi)

Selamlar,

Renault Clio 4 0.9 TCe Touch araç sahibiyim. Aracım 2021 trafik çıkışlı henüz 7800 kilometrede ve kapalı garajda muhafaza ediyor, haftada bir gün kullanıyorum. Aracımı bir kaç ay önce yağ bakımına götürdüğümde gözüme eksik gelen motor suyu hakkında ki talebimi normal diyerek işlem yapmamışlardı. Ancak motor suyu seviyesi şuan da min. çizgisinde ve bugün aracı tekrar götürmeyi düşünüyorum. Bu konu ile ilgili kronik hatadan bahsediliyor fakat aklıma takılan detay şu. Motor suyu fazlasını atıyor olabilir, kritik seviyeye geldiğinde yol bilgisiyarı ikaz ediyor ancak böyle bir ikaz lambası yanmadı. Motor suyunun bu seviyede olması normal mi? Koyu yeşil, kahve renkli bir sıvısı var orjinal olduğu gibi duruyor. Serviste nasıl bir yol izlenmeli? 
Teşekkür ederim.

tarihinde Celal YÜCEL tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Kapalı sistemde kaçak yok ise fabrikada eksik koymuşlardır. Kendiniz saf su+antifriz karışımı ile tamamlayabilirsiniz. Motor soğukken ölçülecek tabi. Yetkili servisler de öyle yapıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal YÜCEL
Koray Demir yazdı:

Kapalı sistemde kaçak yok ise fabrikada eksik koymuşlardır. Kendiniz saf su+antifriz karışımı ile tamamlayabilirsiniz. Motor soğukken ölçülecek tabi. Yetkili servisler de öyle yapıyor. 

Su ilave etmekten çekindim açıkcası, garantisi de devam ederken bir problem varsa bu doğrultuda onarımı mümkün olabilir diye düşündüm çünkü bazı kaynaklarda bu problemden sıkça bahsediliyor. Kaçak olduğunu düşünmüyorum, ancak ne kadar kilometre de ne kadar eksildi tam olarak kestiremiyorum. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sistem tamamen kapalı. Fazlasını atma diye bi şey yok. Eser miktarda buharlaşma mümkün tabi ama bu 10bin km'de 1 litre bile etmemeli. Fabrikada eksik konmadıysa kaçak var demektir. Servise götürün, antifreeze eklenmesini rica edin. Kaçak kontrolü de yapsınlar.

0.9'larda böyle bir kronik sorun duymadım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Genel olarak ilk fabrika çıkışında eksiliyor ve öyle kalıyor. Servis ilk bakımda tamamlar normalde. Kendinizde az miktarda saf su ekleyebilirsiniz. Bir daha eksilmediğini göreceksiniz. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel
Selamlar,

Renault Clio 4 0.9 TCe Touch araç sahibiyim. Aracım 2021 trafik çıkışlı henüz 7800 kilometrede ve kapalı garajda muhafaza ediyor, haftada bir gün kullanıyorum. Aracımı bir kaç ay önce yağ bakımına götürdüğümde gözüme eksik gelen motor suyu hakkında ki talebimi normal diyerek işlem yapmamışlardı. Ancak motor suyu seviyesi şuan da min. çizgisinde ve bugün aracı tekrar götürmeyi düşünüyorum. Bu konu ile ilgili kronik hatadan bahsediliyor fakat aklıma takılan detay şu. Motor suyu fazlasını atıyor olabilir, kritik seviyeye geldiğinde yol bilgisiyarı ikaz ediyor ancak böyle bir ikaz lambası yanmadı. Motor suyunun bu seviyede olması normal mi? Koyu yeşil, kahve renkli bir sıvısı var orjinal olduğu gibi duruyor. Serviste nasıl bir yol izlenmeli? 
Teşekkür ederim.
Problem etmeyin bendede clio 5 var sizin kilometrelerde benimde minimum seviyesine inmişti servis üstünü tamamladı üstünden 1 yıl ve 13.000 kilometre geçti gram su eksiltme yok turbolu motorda az bir miktarda ilk alındığında oluyor bir daha olmuyor dedi servis zaten minimumla maksimum arası 500 ml bile değil

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Normalde aracın su sistemine müdahale olursa da doldurduktan sonra biraz kullanınca eksilme olur. Tamamlarsınız ve tekrar eksilmez. 

 

Şuanda motor soğukken kapağı açtığınızda seviye biraz yükselebilir. İçeride vakum oluşuyor ve bu da sizi yanıltıyor. Kapağı açtığınızda eksik ise tamamlayın maks seviyesine kadar. Sonra takip edin. 

 

Bazı araçlarda bu işaret vardır, motor sıcakken su seviyesi yükselir malum, onu gösterir. B harfi olur genelde. Bazılarında yoktur. Her türlü durumda soğuk motorda(mümkünse 1 akşam yatsın, 3-4 saat yeterli gelmeyebilir havalar sıcak malum) sabah seviyeyi kontrol edip maks yapın. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal YÜCEL

İlginiz için hepinize çok teşekkür ederim. Bugün servise götüreceğim, kontrolü yapılıp kaçak olup olmadığınada bakılırsa kafamda soru işareti kalmaz. Ufak bir detay ama ciddi masraf açabileceğini düşünerek panik yaptım. 
Selamlar.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


yazılanları ağzım açık okudum. Fabrikadan su eksik koyulması, sonradan tamamlanması falan. 15 senedir japon arabalarına biniyorum. Böyle bir şey ne duydum ne gördüm. 
 

su eksiltme yağ eksiltmeyi avrupa arabalarında duyuyoruz. Servisler de normal bu diyor. İnsanlar da tamam diyor kabulleniyor. Ve biz bir yaşımıza daha giriyoruz. 
 

bu arada arabayı biraz sıkıştırarak devir mi sürüyorsunuz? 
 

 


bu arada su seviyesi araba çalışırken farklı gözükebilir. Kontrol şekline bakıp öyle kontrol etmeli

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Uzun yazmışsın, özetleyim dedim :D 


eline sağlık 😁

Yorum bağlantısı
Celal YÜCEL
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yazılanları ağzım açık okudum. Fabrikadan su eksik koyulması, sonradan tamamlanması falan. 15 senedir japon arabalarına biniyorum. Böyle bir şey ne duydum ne gördüm. 
 

su eksiltme yağ eksiltmeyi avrupa arabalarında duyuyoruz. Servisler de normal bu diyor. İnsanlar da tamam diyor kabulleniyor. Ve biz bir yaşımıza daha giriyoruz. 
 

bu arada arabayı biraz sıkıştırarak devir mi sürüyorsunuz? 


bu arada su seviyesi araba çalışırken farklı gözükebilir. Kontrol şekline bakıp öyle kontrol etmeli

 

Tansu bey, ne demek istediğinizi tam olarak anlayamadım. Servis bu eksiltmeye normal derse kabul mü etmem gerekiyor bu durumda. İlk defa Renault gurubunda bir aracım oldu detaylara hakim değilim. Aracı 3 bin devri geçirmeden, yormadan ve oldukça sakin kullanıyorum. Antalya gidiş, geliş uzun yol yaptım sadece onda da normal şekilde kullandım. 

Aracım çalışırken ve motor soğukken de seviye düşük durumda. Akşama doğru soğukken ve sıcakken görsellerini paylaşacağım. 

 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yazılanları ağzım açık okudum. Fabrikadan su eksik koyulması, sonradan tamamlanması falan. 15 senedir japon arabalarına biniyorum. Böyle bir şey ne duydum ne gördüm. 
 

su eksiltme yağ eksiltmeyi avrupa arabalarında duyuyoruz.

T. Kalafatoğlu’nun Japon araçları içerik ve bölüm sorumlusu olarak atanmasını yönetim kurulunun olurlarına arz ederim. 😄

Japonda da sorunlar çıkıyor her araçta olabilir insan yapımı sonuçta; yağ eksilten d4d motorları, göçen C sütunlarını, boyun fıtığına sebebiyet veren vites atmayı unutup rampada sollamayı beceremeyen mmt şanzımanları, gıcırdayan sıfır debriyajları, fren tepki süresi ve sorunlarını, boyası dökülen araçları, depo doluyken gelen çalkantı seslerini ne çabuk unuttuk bunlar fabrikasyon değil mi?

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

 

Celal YÜCEL yazdı:

 

Tansu bey, ne demek istediğinizi tam olarak anlayamadım. Servis bu eksiltmeye normal derse kabul mü etmem gerekiyor bu durumda. İlk defa Renault gurubunda bir aracım oldu detaylara hakim değilim. Aracı 3 bin devri geçirmeden, yormadan ve oldukça sakin kullanıyorum. Antalya gidiş, geliş uzun yol yaptım sadece onda da normal şekilde kullandım. 

Aracım çalışırken ve motor soğukken de seviye düşük durumda. Akşama doğru soğukken ve sıcakken görsellerini paylaşacağım. 

 


su seviyesinin kontrolü nasıl yapılmalı ona bakmak lazım. Çalışırken seviye belki düşüyordur. Normal olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Su seviyesi araç kapatıldıktan en az yarım saat, yağ seviyesi de 2 saat sonra bakılmalı diye duyarım ustalardan senelerdir. Ayrıca da araç düz bir yüzeyde olmalı.  Bütün bunlarda sıkıntı yoksa ve su hala eksik ise servise gidilmeli mutlaka. Motor içinde kaçak varsa ki bu hararet yaptırır anlardınız. Bence ya borularda kaçak var ya da Renault her araca bir litre az koysam şu kadar kar yaparım diye eksik koyuyor. İnanırım çünkü sıfır araçlarında yedek lastiğe bile para alırken yine yeni yaptıkları Taliant'ın durumu ortada !!!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal YÜCEL

Kıymetli üstadlar, iki gün önce Port uygulaması üzerinden rezervasyon yapmıştım ancak aranmadığım için size yazdıktan sonra servisi arama gereği duydum. Bayram sonrası yoğunluk nedeni ile çok yoğun olduklarını bu yüzden arayamadıklarını ve servisin dolu olduğunu bildirdiler. Servise henüz gidemedim. Aracın su seviyesi görsellerde olduğu gibi. Araç 5 gün süre ile düz zeminde garajda yatıyordu.

 

2 dakika çalıştırdım durduğu yerde belki yeterli değildi ama su seviyesi yarım milim yukarı oynadı. İkinci resimde son hali mevcut.
(fotoğrafları çevirmeyi başaramadım)
 

IMG_7546.JPG

IMG_7545.JPG

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu bayağı azalmış. Liftte bi kaçak kontrolü sonrası sıvı eklenebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal YÜCEL

Evet, o kutunun seyir halinde iken biranda tükeneceği endişesi ile yol gitmek akıl sağlığımı bozacak. Böyle bir dönemde masraf kaldırabileceğimi düşünmüyorum. Servis gününden sonra detayları sizlere de aktaracağım.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Celal YÜCEL yazdı:

Selamlar,

Renault Clio 4 0.9 TCe Touch araç sahibiyim. Aracım 2021 trafik çıkışlı henüz 7800 kilometrede ve kapalı garajda muhafaza ediyor, haftada bir gün kullanıyorum. Aracımı bir kaç ay önce yağ bakımına götürdüğümde gözüme eksik gelen motor suyu hakkında ki talebimi normal diyerek işlem yapmamışlardı. Ancak motor suyu seviyesi şuan da min. çizgisinde ve bugün aracı tekrar götürmeyi düşünüyorum. Bu konu ile ilgili kronik hatadan bahsediliyor fakat aklıma takılan detay şu. Motor suyu fazlasını atıyor olabilir, kritik seviyeye geldiğinde yol bilgisiyarı ikaz ediyor ancak böyle bir ikaz lambası yanmadı. Motor suyunun bu seviyede olması normal mi? Koyu yeşil, kahve renkli bir sıvısı var orjinal olduğu gibi duruyor. Serviste nasıl bir yol izlenmeli? 
Teşekkür ederim.


Servis sizin kullanım tecrübenizi simule edemez her şeyi bilmelerini anlamalarını tahmin etmelerini beklemeyin. Aracınız varsa yarı usta olmanız gerekir, yoksa deneme tahtası olursunuz.
Aynı durum benim aracımda da oldu. Küçük şişe saf su ekledim bir daha tekrarlamadı. Bu, mevcut radyatör suyunu çok da seyreltmez.
Ya da PO'dan 1 lt. super antifiriz alıp motor soğukken max çizigisine kadar doldurun.
Kullanarak durumu izleyin, büyütücek bir durum yok ortada, aracın soğutma sistemi canlıdır, çeker basar havasını alır bu normaldir.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Sani Gerşon yazdı:

Bu bayağı azalmış. Liftte bi kaçak kontrolü sonrası sıvı eklenebilir.

Kaçak kontrölü bakımda periyodik olarak yapılıyor ki yeni yapılmış sayılır zaten. Yetkili servisler yoğunluğun da etkisiyle çeşme suyu ile tamamlayıp gönderebiliyor bu yüzden araç başında durmak lazım. Ben olsam kendim uygun ölçüde antifriz ile ekleme yapar devam ederdim servise gitmekten daha pratik. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Koray Demir yazdı:

Kaçak kontrölü bakımda periyodik olarak yapılıyor ki yeni yapılmış sayılır zaten. Yetkili servisler yoğunluğun da etkisiyle çeşme suyu ile tamamlayıp gönderebiliyor bu yüzden araç başında durmak lazım. Ben olsam kendim uygun ölçüde antifriz ile ekleme yapar devam ederdim servise gitmekten daha pratik. 


servisin böyle bir şeyi bilerek yapacağını düşünmüyorum. Araç garantili. Ben olsam serviste hallederim. İleride su eksiltmeye devam ederse ve sonradan servise götürdüğünüzde “bunun içine başka sıvı katılmış” diye yan çizebilirler. 
 

bu arada yanlış görmediysem min yazan yerin altında seviye. Randevu almadan gitseniz? Çok mu uzak? 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


servisin böyle bir şeyi bilerek yapacağını düşünmüyorum. Araç garantili. Ben olsam serviste hallederim. İleride su eksiltmeye devam ederse ve sonradan servise götürdüğünüzde “bunun içine başka sıvı katılmış” diye yan çizebilirler. 
 

bu arada yanlış görmediysem min yazan yerin altında seviye. Randevu almadan gitseniz? Çok mu uzak? 

Evet servis muhtemelen motor sıcak olduğu için seviye ölçümünü göz ardı etmiş olabilir. Kaçak varsa şimdiye kesin fark edilirdi. Götürmek mantıklı olabilir tercih meselesi tabi. Ama şahsi fikrim bana kalırsa serviste bunla uğraşmak zaman kaybı bome ile ölçmek suretiyle uygun specte antifriz saf su karışımı ile tamamlar geçerim. Aynı renk ve onaya sahip fabrikasyon sıvıdan katılacağı için böyle bir şeyin tespiti çok çok zor. Servislerde çok gördüm böyle araçlardan çeşme suyu veya saf antifriz ile tamamlayıp geçiyorlar ideal dereceyi bozuyor.

Yorum bağlantısı
Celal YÜCEL
(düzenlendi)

@Tansu KalafatoğluServis yakın fakat işlem yapmayacaklarını düşündüğüm için gitmedim. Ankara Tan Oto servisinde atolye şefi ile telefonda görüştüm anlattım. Getirin kontrollerini yapalım, eksik olması halinde ilave ederek tamamlarız şeklinde yanıt aldım. Detayları konusunda çok yorum yapamadı. Aslında gidebilirdim dediğiniz gibi. 

 

@Selçuk Keleşbey mesele suyu ilave etmekten ziyade, su eksiltme ile ilgili bazı detaylara rastladım ve termostat arızası meydana geldi, değişimden sonra düzeldi gibi şeyler okuyunca endişe ettim. Garantisi olan bir araç yanlış bir şey yaptıktan sonra ihalenin üzerime kalmasını istemedim açıkcası. 

tarihinde Celal YÜCEL tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Celal YÜCEL yazdı:

Aslında gidebilirdim dediğiniz gibi. 

Araç garantili, siz gidin bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş


 

Celal YÜCEL yazdı:

@Tansu KalafatoğluServis yakın fakat işlem yapmayacaklarını düşündüğüm için gitmedim. Ankara Tan Oto servisinde atolye şefi ile telefonda görüştüm anlattım. Getirin kontrollerini yapalım, eksik olması halinde ilave ederek tamamlarız şeklinde yanıt aldım. Detayları konusunda çok yorum yapamadı. Aslında gidebilirdim dediğiniz gibi. 

 

@Selçuk Keleşbey mesele suyu ilave etmekten ziyade, su eksiltme ile ilgili bazı detaylara rastladım ve termostat arızası meydana geldi, değişimden sonra düzeldi gibi şeyler okuyunca endişe ettim. Garantisi olan bir araç yanlış bir şey yaptıktan sonra ihalenin üzerime kalmasını istemedim açıkcası. 


Kendiniz yapmaktan çekiniyorsanız bir an önce servise gidin, randevuyla uğraşmayın.


Clio kullanım kılavuzu

 

Soğutma Sıvısı Motor çalışmıyorken ve düz bir zemindeyken, soğuk durumdaki seviye, soğutma sıvısı deposu 1 üzerindeki “MINI” ve “MAXI” işaretleri arasında olmalıdır. Bu seviyeyi motor soğukken, « MINI » işaretine inmeden tamamlayınız.
Seviyenin anormal bir biçimde ve yinelenerek düşmesi durumunda Marka Yetkili Servisi’ne başvurunuz.

Soğutma sıvısı seviyesini düzenli olarak kontrol ediniz (soğutma sıvısı eksikliğinde, motor ağır hasara uğrayabilir). Eğer bir takviye gerekliyse sadece Teknik Servislerin onayladığı ürünleri kullanınız.


 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...