İçeriğe Yönlendir

Yokuş İnerken Hararet Düşmesi


Ozkan çoban

Recommended Posts

Ozkan çoban
(düzenlendi)

Herkese selamlar öncelikle bugün başıma gelen durum hakkında bilgi almak isterim yokuş inişi sırasında (en yüksek viteste ve gaza basmıyordum) birde hararet göstergesine baktım ki bir miktar düşme olmuş sonrasında yokuş bitti düzlükte gaza basıp yoluma devam ettim ve çok kısa sürede tekrar ideal seviyeye geldi ve bir daha hiç inmedi normal midir başına gelenler oldu mu iyi günler..

tarihinde Ozkan çoban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Maden
(düzenlendi)

Termostat bozulmuş büyük  ihtimalle. Değiştirin.

tarihinde Serkan Maden tarafından düzenlendi
Yanlış parça isminden
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Bence normal bir durum, yokuş inişlerde büyük vites veya boşta araç motor ısısı düşer.

Özellikle kış aylarında çok daha net görülür..

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

termostat bozuktur. motor sıcaklığı düştüğü zaman termostat kapanır suyun radyatörden geçmesi engellenir su sıcaklığının düşmemesi sağlanır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

termostat sıkıntısı da olabilir. Hava soğuk ise hafif ibre düşmesi de görülebilir hocam..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Barbaros Özdemir

Normal seviyeden daha aşağı gelmiş ise termostat açık kalmıştır. Aynısı başıma geldi.  Termostat açık kalmış. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozkan çoban
İlkay Başaran yazdı:

Termostat arızası gibi.

 

Mehmet Cihat yazdı:

termostat bozuktur. motor sıcaklığı düştüğü zaman termostat kapanır suyun radyatörden geçmesi engellenir su sıcaklığının düşmemesi sağlanır.

 

Tayfun Aydın yazdı:

termostat sıkıntısı da olabilir. Hava soğuk ise hafif ibre düşmesi de görülebilir hocam..

 

Sani Gerşon yazdı:

%99 termostatınız açık kalıyor, su kaçıyor ve soğuyor. 

 

Uğur Barbaros Özdemir yazdı:

Normal seviyeden daha aşağı gelmiş ise termostat açık kalmıştır. Aynısı başıma geldi.  Termostat açık kalmış. 

Çok teşekkür ediyorum termostatın açık kalma durumu birkaç yıl önce başıma gelmişti araç rölanti halinde ısınıp hareket halinde aniden soğuyordu hararet göstergesi en dibe kadar ve ısınmıyordu şimdi durum farklı şaşırttı açıkçası 

Yorum bağlantısı
Doğukan Özdemir

Bu olay normal degil mi? Benim aracimda yokuş asagi inerken gauge testten kontrol ettim sicaklik degeri düşüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Ozkan çoban yazdı:

 

 

 

 

Çok teşekkür ediyorum termostatın açık kalma durumu birkaç yıl önce başıma gelmişti araç rölanti halinde ısınıp hareket halinde aniden soğuyordu hararet göstergesi en dibe kadar ve ısınmıyordu şimdi durum farklı şaşırttı açıkçası 

Her arıza bire bir aynı belirtiyi vermeyebilir, ama şu anki arızanız %99 termostat arızası.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Ne kadar süre yokuş indiniz? Yakıt yakmayacak kadar dik miydi? Motor cut off durumunda ateşleme yapmayacağı için sıcaklık üretmeyecek. Motor suyunun da soğuması normal. Birde klima açıksa daha hızlı soğur

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

50.000 km önce değiştiğim termostat bende de aynısını yapmaya başladı sanki.

 

86 dereceye gelince ortaya geliyor benim arabada ama son zamanlarda rampa inerken 82ye kadar düştüğü oldu. Aşırı düşmediği için pek üzerinde durmadım da bilemiyorum.

 

Her zaman yapmadı bunu tabi bazen de 87ye gelip daha da inmesine izin vermedi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Behlül Baş yazdı:

50.000 km önce değiştiğim termostat bende de aynısını yapmaya başladı sanki.

 

86 dereceye gelince ortaya geliyor benim arabada ama son zamanlarda rampa inerken 82ye kadar düştüğü oldu. Aşırı düşmediği için pek üzerinde durmadım da bilemiyorum.

 

Her zaman yapmadı bunu tabi bazen de 87ye gelip daha da inmesine izin vermedi 

Diyarbakır sıcaktır şimdilerde. Termostat bozuksa havalar soğuduğu zaman daha kolay anlaşılır

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

ne müşürü yahu? normal durum bu. uzun süre rampa inilmişse motorun soğuması çok normal. tüm araçlarımda (3 adet) aynı şey oluyor. köye çıkarken yüksek. sonra inerken hararet bir miktar düşüyor. bu çok normal. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Ozkan çoban yazdı:

Herkese selamlar öncelikle bugün başıma gelen durum hakkında bilgi almak isterim yokuş inişi sırasında (en yüksek viteste ve gaza basmıyordum) birde hararet göstergesine baktım ki bir miktar düşme olmuş sonrasında yokuş bitti düzlükte gaza basıp yoluma devam ettim ve çok kısa sürede tekrar ideal seviyeye geldi ve bir daha hiç inmedi normal midir başına gelenler oldu mu iyi günler..

İndiğiniz süreyi ve sıcaklığın ne kadar düştüğünü bilemiyoruz ama düzlükte hemen normal yerine geldiyse sanırım ki sorun yok. Termostat arızasında genellikle hararet sürekli olarak, olması gereken yerden 1-2 tık aşağıda durur, normal yerine gelmez ve yokuş inişlerinde daha aşağı gelir. Yani termostat arızalıysa hele kışın motor ısınamaz.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Normal. Araç viteste, motor içerisinde ki dikey hareketi tekerlerden şanzımana aktarılan güç ile yaptırıyorsunuz ve enjeksiyon beyni burada benlik iş kalmadı diyerek yakıt göndermeyi kesiyor. Araç içerisinde yanma - patlama olmadığından sıcaklık giderek düşmeye başlıyor önce termostat kapanıyor sonra fanlar devre dışı kalıyor ancak radyatör önden süratle hava almaya devam ettiği için soğumanın etkisini hissediyorsunuz. Zararlı bir şey değildir kışın çok daha fazla hissedilir Analog takolarda hararet göstergesi dibi bile vurabilir. 

 

Ben şahsen aracımın dinlendiği hissine kapılıyorum. Hararet ideal sınırların sonunda yokuş tırmanırken birden yokuş aşağı bir yere denk geliyorum ve ayağımı gazdan çekiyorum 3-5 derece azalmaya başlıyor. Araç tarafından gelen böyle geribildirimler hoşuma gidiyor nedendir bilinmez. :D 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Yazın da kışın da hararetin düşmemesi lazım. Termostatın görevi zaten motoru rejim sıcaklığında tutmak. Bozuk termostat özellikle kışın aracı inişlerde 60 70 dereceye kadar düşürür hatta daha da fazla. Bu motor kısmında rahatlamadan çok aşınma yapar. Zaten alet o derecede rahat olacak olsa o derecede çalıştırılırdı bir şekilde. 

Sonuçta cot off da olsa motorda bir hareket ve sğrtünme var. Sadece yanma odasında ısı üretilmiyor. Zaten öyle olsa şanzıman defransiyel ısınmazdı.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

İşlemin sağlaması olarak hava kompresörlerinin silindirlerine dokunmanızı öneririm. Oluşturdukları ısıyı görmek açısından. Onlarda da yağlama var hava ile soğutma var. Sübapları var. Yaptığı iş hava basmak.

İşlemin sağlaması olarak hava kompresörlerinin silindirlerine dokunmanızı öneririm. Oluşturdukları ısıyı görmek açısından. Onlarda da yağlama var hava ile soğutma var. Sübapları var. Yaptığı iş hava basmak.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Yazın da kışın da hararetin düşmemesi lazım. Termostatın görevi zaten motoru rejim sıcaklığında tutmak. Bozuk termostat özellikle kışın aracı inişlerde 60 70 dereceye kadar düşürür hatta daha da fazla. Bu motor kısmında rahatlamadan çok aşınma yapar. Zaten alet o derecede rahat olacak olsa o derecede çalıştırılırdı bir şekilde. 

Sonuçta cot off da olsa motorda bir hareket ve sğrtünme var. Sadece yanma odasında ısı üretilmiyor. Zaten öyle olsa şanzıman defransiyel ısınmazdı.



 

köyden şehire inerken motor ne kadar sürede ısınıyor? İniş yolu dikse çok az ısınır. Hatta motor dizelse hiç ısınmıyor. 
 

tabi sürtünmenin etkisiyle ısınır ama daha az. Zaten son vites düşük devirde gaza basmadan demiş arkadaş. 
 

 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:



 

köyden şehire inerken motor ne kadar sürede ısınıyor? İniş yolu dikse çok az ısınır. Hatta motor dizelse hiç ısınmıyor. 
 

tabi sürtünmenin etkisiyle ısınır ama daha az. Zaten son vites düşük devirde gaza basmadan demiş arkadaş. 
 

 

Rejim sıcaklığına ulaşmış motorun soğumaması lazım inişte. Benim kastım bu. Benim araba düşüyor termostat bozuk. Termostatı bozuk olmayan aracın düştüğünü hiç görmedim. 3 5 derece zaten dikkate alınmaz. İlk çalışmada dizele bakarsak yarım depo mazot yaksa 70 e gelmez ısısı rolantide. 

Yorum bağlantısı
Hamit inan

Soğuk aracı çalıştır. Elini radyatörde beklet. Hararet 50-60 Lara gediğine radyatör sıcak veya ılık ise termostat bozuk. Hararet 80-100 arasına geldiğinde birden ısınmaya başlıyorsa sağlamdır. Fana dikkat et açtığında eline çarpmasın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hamit inan yazdı:

Soğuk aracı çalıştır. Elini radyatörde beklet. Hararet 50-60 Lara gediğine radyatör sıcak veya ılık ise termostat bozuk. Hararet 80-100 arasına geldiğinde birden ısınmaya başlıyorsa sağlamdır. Fana dikkat et açtığında eline çarpmasın

Güzel öneri. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ne kadar süre yokuş indiniz? Yakıt yakmayacak kadar dik miydi? Motor cut off durumunda ateşleme yapmayacağı için sıcaklık üretmeyecek. Motor suyunun da soğuması normal. Birde klima açıksa daha hızlı soğur

Ben hergün 2 km rampa iniyorum. Motor çıkışda çok ısınmadıysa inişe geçince yakıtı hemen kesiyor. ( kullanıcı el kitabındada; rampa inişinde motor yeterli soğuma yapamamışsa, bir müddet daha yakıt alır, sonrasında yakıtı keser diyor) Hararet göstergesinin soğuma yönünde kıpırdadığını bile gözlemleyemedim. Scopioda dediğimin dışında olurdu. Zaten scorpioda sıradışı bir arabaydı. Toprağı bol olsun. Farklı 7 markal araba ile olan gözlemlerimde aynı idi.

 

Şehir içinde hararetde biraz yükselme oluyorsa, bencede termostad arızası. Şehir içi 89/90 çakılı duruyorsa. Oyum termostatdan yana değil.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Gülkokan yazdı:

tam ısınmamış motorda hava sıcaklığına bağlı olarak göstergede düşme olması çok normal

 

ama 90 a geldikten sonra bir daha düştüğü hiçbir zaman görmedim

zamane tasarım mantığında gösterge ibresi sabitleniyor , kullanıcı tedirgin olmuyor iyi bir şey, su sıcaklığı devamlı değişir ibre birebir takip edince bilyon tane soru geliyordu

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...