İçeriğe Yönlendir

Yokuş İnerken Hararet Düşmesi


Ozkan çoban

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

zamane tasarım mantığında gösterge ibresi sabitleniyor , kullanıcı tedirgin olmuyor iyi bir şey, su sıcaklığı devamlı değişir ibre birebir takip edince bilyon tane soru geliyordu

Ben de bunu diyecektim. Benim analog hararet ibresi motor suyu 60’ı geçince ortada sabitleniyor mesela. Oynamıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

İlçe bağlantı yolumda hemen hemen 5 km kadar haritalardan hesap ettiğim bir iniş var. Torque açtım Açtığımda hararet 102 de idi. O rampayı inene kadar 98 den aşağı düşmedi hararet. Bizim termostay zaten 105 derece de devreye giriyor diye biliyorum. Soğuk motorda hararet fan açınca rampa inince vs düşüyor ama tam ısınmış motorda rampa aşağı gaz kessende düşmez diye biliyorum.

 

 

Bolu Dağı tüneli inerken orası da neredeyse 10 15 km kadar rampa iniş. Orada bile hararetle oynama görmedim. Arabadan arabaya değişir mi bilmem ama Bora ve Astra aracımda rampa aşağı ateşleme kesildiği zaman hararetle oynama görmedim.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ben de bunu diyecektim. Benim analog hararet ibresi motor suyu 60’ı geçince ortada sabitleniyor mesela. Oynamıyor

oynamaz, mesela max benzin tüketimi de 15 te sabitliyoruz, kalbe iyi gelsin diye

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Rıdvan Ergün yazdı:

Diyarbakır sıcaktır şimdilerde. Termostat bozuksa havalar soğuduğu zaman daha kolay anlaşılır

 


Aslında şuan memlekette Kayserideyim hocam ve Kayseri’ye gelince bunu yapmaya başladı ki burası Diyarbakır’a göre çok daha serin 😁

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

oynamaz, mesela max benzin tüketimi de 15 te sabitliyoruz, kalbe iyi gelsin diye

Kibrit anlıkta 10’dan fazlasını göstermiyor. O kadar para verince 10’dan üstü kalbe zarar :) 

 

@Metin Akbal geçen kış forumda da konusu geçmişti. Bazı arabalarla uludağ’dan inenler kaloriferin ısıtmadığını söylerken bazı arabalarda ısındıklarını söylüyordu. 
 

bir de motor çalışmayınca devirdaim dönmüyor. Sıcaklık sensöründe son kalan değeri gösteriyor olabilir mesela. Devirdaim çalışınca belki biraz düşüyordur. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
İlkay Başaran yazdı:

Rejim sıcaklığına ulaşmış motorun soğumaması lazım inişte. Benim kastım bu. Benim araba düşüyor termostat bozuk. Termostatı bozuk olmayan aracın düştüğünü hiç görmedim. 3 5 derece zaten dikkate alınmaz. İlk çalışmada dizele bakarsak yarım depo mazot yaksa 70 e gelmez ısısı rolantide. 

Vw de yağ sıcaklık göstergedi var 82 ile 115 arası duruma göre değişiyor

Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Sonuçta cot off da olsa motorda bir hareket ve sğrtünme var. Sadece yanma odasında ısı üretilmiyor. Zaten öyle olsa şanzıman defransiyel ısınmazdı.

Sıfır derecenin altında dağdan inerken tdci Fiesta motoru tamamen soğumuştu. Yanlış hatırlamıyorsam 20 derece altında bir değere inmişti. Kesmeye girince rüzgar ve soğuk hava ile birlikte çok hızlı soğuyor. Soğuk üflemeye başlayan kaloriferi bile kapatmıştım üşüdügum için.

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kibrit anlıkta 10’dan fazlasını göstermiyor. O kadar para verince 10’dan üstü kalbe zarar :) 

 

@Metin Akbal geçen kış forumda da konusu geçmişti. Bazı arabalarla uludağ’dan inenler kaloriferin ısıtmadığını söylerken bazı arabalarda ısındıklarını söylüyordu. 
 

bir de motor çalışmayınca devirdaim dönmüyor. Sıcaklık sensöründe son kalan değeri gösteriyor olabilir mesela. Devirdaim çalışınca belki biraz düşüyordur. 

 

Kışın da aynı. Bolu dağını inerken hararetle düşme görmedim ben. Ama motor sıcaklığı tam olacak diğer türlü imkanı yok ısınmıyor rampa inerken kalorifer açınca vs.

 

Motor calismayinca dediğin kısmı anlamadım. Gaz kestigimiz zaman mi demek istedin?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Metin Akbal yazdı:

..

 

Motor calismayinca dediğin kısmı anlamadım. Gaz kestigimiz zaman mi demek istedin?

normal araçtan bahsetmiyor o... devridaimi elektrikli değil mi acaba onun?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Sıfır derecenin altında dağdan inerken tdci Fiesta motoru tamamen soğumuştu. Yanlış hatırlamıyorsam 20 derece altında bir değere inmişti. Kesmeye girince rüzgar ve soğuk hava ile birlikte çok hızlı soğuyor. Soğuk üflemeye başlayan kaloriferi bile kapatmıştım üşüdügum için.

Ayder'i veya Zigana'yı bırak kışı sonbaharda in motor buz gibi kalıyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

normal araçtan bahsetmiyor o... devridaimi elektrikli değil mi acaba onun?

Devirdaim elektrikli ama deneyememe sebebim rampa aşağı inerken motor kapanıyor ya hybridde. Kapanınca da soğuyor.   Hele o sırada kalorifer veya klima açıksa 2-3 dk’da 60’a iniyor motor suyu

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Devirdaim elektrikli ama deneyememe sebebim rampa aşağı inerken motor kapanıyor ya hybridde. Kapanınca da soğuyor.   Hele o sırada kalorifer veya klima açıksa 2-3 dk’da 60’a iniyor motor suyu

vah vah :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

vah vah :)

 Elektrik köpürtmesi. Anlayamazsınız 😁

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Devirdaim elektrikli ama deneyememe sebebim rampa aşağı inerken motor kapanıyor ya hybridde. Kapanınca da soğuyor.   Hele o sırada kalorifer veya klima açıksa 2-3 dk’da 60’a iniyor motor suyu

4 ekranlı torpidodan veri izlerken yola da bakılıyor mu arada sırada? bu hypercılar ne kadar maceracı yahu

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

4 ekranlı torpidodan veri izlerken yola da bakılıyor mu arada sırada? bu hypercılar ne kadar maceracı yahu


Dün dolu arabayla dünya kadar yokuş indim çıktım sonradan aklıma geldi hiç hararet ibresine bakmadım diye. 😄

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

4 ekranlı torpidodan veri izlerken yola da bakılıyor mu arada sırada? bu hypercılar ne kadar maceracı yahu


hayatı bu kadar sevsek bu yollara düşmezdik beeaaa 😁

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

Vw de yağ sıcaklık göstergedi var 82 ile 115 arası duruma göre değişiyor

Yağın çektiği eziyeti su çekmiyor hocam. Yarısını çekmiyor hatta. Hele düz vites motosikletlerde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Hamit inan yazdı:

Sıfır derecenin altında dağdan inerken tdci Fiesta motoru tamamen soğumuştu. Yanlış hatırlamıyorsam 20 derece altında bir değere inmişti. Kesmeye girince rüzgar ve soğuk hava ile birlikte çok hızlı soğuyor. Soğuk üflemeye başlayan kaloriferi bile kapatmıştım üşüdügum için.

İlginç. Termostatın radyatörü pasif hale getirmesi lazım değil mi. Yinede düşüyor dediğinize göre. Ben hiç yaşamadım bu durumu. Motor için de çok sağlıksız. 15 derece motor iniş bitince direk yüke girecek. Stresin ve aşınmanın nirvanası.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
İlkay Başaran yazdı:

İlginç. Termostatın radyatörü pasif hale getirmesi lazım değil mi. Yinede düşüyor dediğinize göre. Ben hiç yaşamadım bu durumu. Motor için de çok sağlıksız. 15 derece motor iniş bitince direk yüke girecek. Stresin ve aşınmanın nirvanası.

Yanma yok pistonlarda. Bloğun kendi soğuyor 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hamit inan yazdı:

Yanma yok pistonlarda. Bloğun kendi soğuyor 

Ama illa yanacak. 
 

benim motor şehir içinde ortalama 50-60 derecede çalışmış ağırlıklı olarak. İçime sinmiyor

 

 

2E3695C5-46A8-41E4-8DBE-67ACFDBB95A4.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ama illa yanacak. 
 

benim motor şehir içinde ortalama 50-60 derecede çalışmış ağırlıklı olarak. İçime sinmiyor

 

 

 

Evet demek iatediğim bu. 20 dereceye kadar soğuduğu oluyor diyor Hamit bey. Düze gelince 5.viteste basılacak gaza. Motordaki stres aşınma maks seviyede.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hamit inan

Azcik yanacak yanmayacak bilmiyorum :) yanıyorsa da o rüzgarda soğukta motoru sıcak tutamiyor 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Evet demek iatediğim bu. 20 dereceye kadar soğuduğu oluyor diyor Hamit bey. Düze gelince 5.viteste basılacak gaza. Motordaki stres aşınma maks seviyede.

Sistem yağlı hazır kıta. Sürtünen parçaların ısıları yüksek. Birşey olmaz. Çok kısa mesafede hararet çıkıyor.
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

VW ailesinde yeni ea211 serisinde manifold bloka entegre ve üzerinde ikinci devre su kanalı var. Hızlı ısınma ve böyle durumlara hazırlık ısıyı koruma özelliği var. 

image.png.ae30deda326b00d8afdffb56624650ce.png

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

manifold bloka entegre ve üzerinde ikinci devre su kanalı var.

su kanalları çatlayınca blok mu değişecek

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...