İçeriğe Yönlendir

2018 Hyundai İ20 1.4 Dizel mi 2020 Renault Clio 1.0 Tce mi?


Tayfun Özcan

Recommended Posts

Tayfun Özcan

Tüm foruma merhabalar.

 

Bir süredir dizel i20 arayışındaydım. Cuma günü kazasız, 2018 model, manuel vites, style paket+cam tavanlı 1.4 lt dizel bir i20 sahibi ile fiyat konusunda mutabık kaldık. Araç 62 binde, düşünmek için süre istedim.

 

Bugün de araç arayışımı öğrenen bir tanıdık aynı fiyata 2020 model, manuel vites, touch paket, 1.0 tce 90 hp kazasız Clio aracını aynı fiyata verebileceğini belitti. Araç henüz 5 binde. Dolayısı ile biraz kafam karıştı.

 

Clio yedek parça, km ve yaş olarak kafama yatmış olsa da iç mekan kalitesi gerçekten çok vasat. Üstelik 1.0 benzinli motorun yakıt tüketimi gözümü korkutuyor. Zira sert araç kullanıyorum, az yaksın diye hareket etmem mümkün değil. Küçük hacim + turbo kombinasyonlu motorların sıkıştırınca ve 100 km/sa üzeri hızlarda ciddi tüketim göstereceği öngörüyorum. Forumlarda 6 litre yazan da 12 litre yazan da.

 

i20 ise gerçekten çok yakışıklı araç. CRDİ biraz müsrif bir dizel olsa da ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırayım 6 litreyi geçemeyeceğimi öngörüyorum. İç mekan kalitesi yeni clio'dan çok daha ileride. Cam tavanı hem kullanışlı hem şık. Ancak hem iki yıl daha yaşlı hem de 60 bin km daha fazla yol yapmış durumda.

 

İki araç da 90 beygir ve 6 ileri. Dolayısı ile yakıt faktörünü göz ardı edersek performans olarak en azında düzlüklerde çok büyük fark yaşanmayacaktır diye düşünüyorum. Dizel benzin kıyasından herhangi bir fiyat avantajı kalmadı, Clio için lpg bir opsiyon olabilir ama çok sıcak baktığım bir konu değil.

 

İki araç hakkında fikri olan kullanıcılar fikir beyan edebilirlerse çok mutlu olurum.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Tayfun Özcan yazdı:

6 litreyi geçemeyeceğimi

Bu kısma emin değilim, 2 aracıda kullanmadım ama Clio biraz daha çekici geldi ve tanıdıktan. Donanım paketine emin değilim donanımlar yakın ise clio seçerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Özcan
Tayfun Özcan yazdı:

Tüm foruma merhabalar.

 

Bir süredir dizel i20 arayışındaydım. Cuma günü kazasız, 2018 model, manuel vites, style paket+cam tavanlı 1.4 lt dizel bir i20 sahibi ile fiyat konusunda mutabık kaldık. Araç 62 binde, düşünmek için süre istedim.

 

Bugün de araç arayışımı öğrenen bir tanıdık aynı fiyata 2020 model, manuel vites, touch paket, 1.0 tce 90 hp kazasız Clio aracını aynı fiyata verebileceğini belitti. Araç henüz 5 binde. Dolayısı ile biraz kafam karıştı.

 

Clio yedek parça, km ve yaş olarak kafama yatmış olsa da iç mekan kalitesi gerçekten çok vasat. Üstelik 1.0 benzinli motorun yakıt tüketimi gözümü korkutuyor. Zira sert araç kullanıyorum, az yaksın diye hareket etmem mümkün değil. Küçük hacim + turbo kombinasyonlu motorların sıkıştırınca ve 100 km/sa üzeri hızlarda ciddi tüketim göstereceği öngörüyorum. Forumlarda 6 litre yazan da 12 litre yazan da.

 

i20 ise gerçekten çok yakışıklı araç. CRDİ biraz müsrif bir dizel olsa da ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırayım 6 litreyi geçemeyeceğimi öngörüyorum. İç mekan kalitesi yeni clio'dan çok daha ileride. Cam tavanı hem kullanışlı hem şık. Ancak hem iki yıl daha yaşlı hem de 60 bin km daha fazla yol yapmış durumda.

 

İki araç da 90 beygir ve 6 ileri. Dolayısı ile yakıt faktörünü göz ardı edersek performans olarak en azında düzlüklerde çok büyük fark yaşanmayacaktır diye düşünüyorum. Dizel benzin kıyasından herhangi bir fiyat avantajı kalmadı, Clio için lpg bir opsiyon olabilir ama çok sıcak baktığım bir konu değil.

 

İki araç hakkında fikri olan kullanıcılar fikir beyan edebilirlerse çok mutlu olurum.

Kullanım alışkanlığım ile ilgili şunu da eklemem gerek ki 1.4 dizel Peugeot 207 ile karma tüketimim 5.7 litre ki aracım gayet bakımlı ve 90 bin km'de.

Yorum bağlantısı
Ali Tuğberk Avar

Clio alınır. 5 binde araba her zaman diğerinden daha iyidir. Hayırlısı olsun 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Tayfun Özcan yazdı:

Kullanım alışkanlığım ile ilgili şunu da eklemem gerek ki 1.4 dizel Peugeot 207 ile karma tüketimim 5.7 litre ki aracım gayet bakımlı ve 90 bin km'de.

Peugeot çok tasarruflu bir araçtır, Hyundai de buna en az +1 yada 1.5 lt ekleyebilirsiniz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hangi şehirde, daha çok şehir içi, dışı kullanım yapacağınız önemli. Trafiğe giriyor musunuz? Köy yayla olayı var mı? 
 

ben olsam ikisi de temizse i20 seçerdim. Clio ona göre daha kalitesiz gerçekten. Yakıt anlamında dizelin avantajı olacaktır. Bakım arıza konusunda uzun vadede 1.0 tce ile aynı olur muhtemelen. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

İ20 çok güzel bir araba normalde ben vag grubu dışındaki araçları beğenmem ama i20 tasarım olarak çok iyi hele cam tavan ve mercekli farla beraber görüntüsü muazzam.Clio 1.0 tce kullanmadım ama 0.9 tce Clio , kısa mesafede Borayı madara etmişti lakin son hızı vasat Bora uzadı gitti gözden kaybolacak fark attı Clio 130 - 140 arası can verdi saman alevi tarzı bir performansı vardı.Şehir içi kıvrak bir araç yeterli bir performans sergiliyor bence güzeldi yani ben beğendim ama birde kötü yönü var rölanti de titreşimi bariz hissediliyordu durunca motor dağıldı zannetim ilk başta hele bir start stop varmış kendi kendine stop edince dedim heralde Clio sahibi olduk o derece sarsıldı o kısımı sevmedim.Bir de şu nokta var bu üç silindirli motorlar şu aralar moda lakin bu motorlar dağılınca toplanabiliyor mu ömrü ne kadar yedek parça durumu nasıl bunun için sanayinin nabzını yoklamak lazım.Geçmiş zaman sanayi de 206 ya denk gelmiştim onda da 3 silindirli emme - egzoz çift varyatörlü alengirli bir motor vardı ama dağılmış.Eleman arabayı sattıp sıyrılmıştı işin içinden çünkü motorun revizyonu çok ciddi bir maliyet tutuyordu.Fransızlara o yüzden temkinli yaklaşmak lazım Renault biraz daha imanlı diğer Fransızlara nazaran ama Fransız Fransızdır. Hyundai cefakardır sanayi sevmez. Hyundai mühendislerinin 1.3L 3 silindirli dizel motordan sonra akılları başlarına geldi güzel işler yaptlar 1.4 CRDi doğru tercih bence.Ben kuzene almak için böyle ufak arabaları çok kovalamıştım bu kategorideki en vasat araba Clio en ucuzu da Clio para çokomel dengesi yani. Konuya dönersek ben İ20 diyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Tayfun Özcan yazdı:

Tüm foruma merhabalar.

Bir süredir dizel i20 arayışındaydım. Cuma günü kazasız, 2018 model, manuel vites, style paket+cam tavanlı 1.4 lt dizel bir i20 sahibi ile fiyat konusunda mutabık kaldık. Araç 62 binde, düşünmek için süre istedim.

Bugün de araç arayışımı öğrenen bir tanıdık aynı fiyata 2020 model, manuel vites, touch paket, 1.0 tce 90 hp kazasız Clio aracını aynı fiyata verebileceğini belitti. Araç henüz 5 binde. Dolayısı ile biraz kafam karıştı.

Clio yedek parça, km ve yaş olarak kafama yatmış olsa da iç mekan kalitesi gerçekten çok vasat. Üstelik 1.0 benzinli motorun yakıt tüketimi gözümü korkutuyor. Zira sert araç kullanıyorum, az yaksın diye hareket etmem mümkün değil. Küçük hacim + turbo kombinasyonlu motorların sıkıştırınca ve 100 km/sa üzeri hızlarda ciddi tüketim göstereceği öngörüyorum. Forumlarda 6 litre yazan da 12 litre yazan da.

i20 ise gerçekten çok yakışıklı araç. CRDİ biraz müsrif bir dizel olsa da ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırayım 6 litreyi geçemeyeceğimi öngörüyorum. İç mekan kalitesi yeni clio'dan çok daha ileride. Cam tavanı hem kullanışlı hem şık. Ancak hem iki yıl daha yaşlı hem de 60 bin km daha fazla yol yapmış durumda.

İki araç da 90 beygir ve 6 ileri. Dolayısı ile yakıt faktörünü göz ardı edersek performans olarak en azında düzlüklerde çok büyük fark yaşanmayacaktır diye düşünüyorum. Dizel benzin kıyasından herhangi bir fiyat avantajı kalmadı, Clio için lpg bir opsiyon olabilir ama çok sıcak baktığım bir konu değil.

İki araç hakkında fikri olan kullanıcılar fikir beyan edebilirlerse çok mutlu olurum.


Fiyatlar ?
2020 model clio 5 ise manueli 100 hp 160 nm olması lazım. Bence deneyin, düz viteslinin performansı fena değildir, otomatiğinki pek iyi değil. Güvenlik ve iç hacim olarak clio eminim daha öndedir.
Benim otomatik uzun yolda 110 km’yi aşmadan 5.5 lt civarında tüketiyor. Aracı zorlayan biriyseniz 8 de yakar 10 da, bunlar sakin kullanmak için yapılmış motorlar. Touch paketin içini koltuğunu vs. ben de pek sevemedim alacaksanız icon alın. Gördüğüm kadarıyla i20 daha aklınıza yatmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Ben de model yılı ve km den dolayı sanırım clio derdim. Benzinli olması benim açımdan tercih sebebi hatta. İkisi arasında kalite açısından afaki fark olduğunu düşünmüyorum ama dediğiniz gibi i20 bir tık daha iyi. Tasarım göreceli muhakkak ancak ben de sizin gibi i20 yi daha başarılı buluyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Eski bir i20 style pan. kullanicisi olarak(aracimdan cok memnundum) yaş, km ve benzinli oluşundan dolayi clio 5 diyorum.

Bu saatten sonra dizel araç bakmazdim şahsen. Yakit ve performans olarak da bu ikisinin arasinda cok buyuk farklar olacagimi dusunmuyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

yıllardır dizel kullanıyorum, bi sonraki aracımın turbo beslemeli benzinli olacağını düşünüyorum, bu yüzden 1.0 tce clio alın derim, 1.3 tce clio alsanız keşke küşük bi roket, clio nasıl olsa deyip sıkıştıran oluyor fena bozuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Adem Kazıl yazdı:

yıllardır dizel kullanıyorum, bi sonraki aracımın turbo beslemeli benzinli olacağını düşünüyorum, bu yüzden 1.0 tce clio alın derim, 1.3 tce clio alsanız keşke küşük bi roket, clio nasıl olsa deyip sıkıştıran oluyor fena bozuyor.

1.0 turbo bile epey iyiydi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Deniz Kom

Hem yaş hem de km olarak daha genç olması nedeniyle Clio'dan yana tercihimi kullanırdım. Parçası da daha kolay. Dizel'in bakımları dahil artık çok şeyi daha pahalıya geliyor. 

2018 i20 çok beğendiğim bir araçtır bu arada. Ama arıza yaptığı zaman da Japon - Kore grubunda işini çok iyi bilen ustalar bulamazsanız çok can yakıyor. Dizel araçların giderek azalacağı yakın günlerde talep de düşeceğinden buna eşlik eden arz düşüşlerinde de çok da uzak olmayan bir gelecekte benzin - dizel arası farkın giderek açılacağını ön görüyorum. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

Gördüğüm kadarıyla çoğu kişinin bir sonraki araç tercihi Turbo+Benzin kombinasyonuna kaymış durumda.

Buna bende dahilim

 

Ben olsam ben de Clio'yu seçerdim 2 seçenek arasında

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Özcan
(düzenlendi)

Düşüncelerini paylaşan herkese teşekkürler.

 

Bugün Clio'yu yeniden inceledim, iç malzeme kalitesi bir türlü içime sinmedi. Clio 4 ile arasında (Clio 4 lehine) gerçekten çok ciddi bir fark var. Touch pakette Göğüsteki plastik kalitesi yerlerde.

 

Yine bu motora çokça yaktıracağıma emin oldum. Ayrıca yeni nesil küçük hacim motorların parça toleransları da gerçekten çok az. Olası bir motor yapılma durumu yaşarsam piston gömlek arasında böylesine çalışma hassasiyetine sahip bir motorda kim ne yapar bilemiyorum.

 

Bu nedenle işi büyütüp 1.4 CRDi Elite Smart panaroma donanım seviyesinde başka bir i20'ye göz koydum. Araç 25 bin km'de, kazasız. Üzerine makul bir rakam ekleyerek alabileceğim en dolu i20'yi almaya karar verdim. Pişmanlık duyacaksam gönlümün meylettiginden pişmanlık duymak istedim.

 

Tüm foruma saygılar.

tarihinde Tayfun Özcan tarafından düzenlendi
  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Tayfun Özcan yazdı:

Düşüncelerini paylaşan herkese teşekkürler.

 

Bugün Clio'yu yeniden inceledim, iç malzeme kalitesi bir türlü içime sinmedi. Clio 4 ile arasında (Clio 4 lehine) gerçekten çok ciddi bir fark var. Touch pakette Göğüsteki plastik kalitesi yerlerde.

 

Yine bu motora çokça yaktıracağıma emin oldum. Ayrıca yeni nesil küçük hacim motorların parça toleransları da gerçekten çok az. Olası bir motor yapılma durumu yaşarsam piston gömlek arasında böylesine çalışma hassasiyetine sahip bir motorda kim ne yapar bilemiyorum.

 

Bu nedenle işi büyütüp 1.4 CRDi Elite Smart panaroma donanım seviyesinde başka bir i20'ye göz koydum. Araç 25 bin km'de, kazasız. Üzerine makul bir rakam ekleyerek alabileceğim en dolu i20'yi almaya karar verdim. Pişmanlık duyacaksam gönlümün meylettiginden pişmanlık duymak istedim.

 

Tüm foruma saygılar.


doğru tercih. Kia motorları sağlamdır. Kia hyundai sağlamlığı ila amerika’da ciddi pazar payına sahiptir. 1.0 tce sert kullanımda en az 8-9 litre yakıt demek. Fazlası var azı yok gerçekten

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Hyundai' nin çok farklı bir araç olduğunu kullanınca anlayacaksınız. Bunu neden koymamışlar dediğiniz anda, yok artık bu da mı var diyebilirsiniz. Hayırlı olsun.

Genel olarak sağlamdır. Yakıt olarak da günümüz araçlarıyla aynı yakacaktır. Evet, motorları biraz güçlü olduğu için, kullanıcıları da bunu hissetmek istiyor sonra çok yakıyor deniliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hayırlı olsun, araç seçimi olmuş ama yinede yazayım, Clio5 konusunda kendi aracımda bu olduğundan çok rahat konuşabiliyorum, öncelikle yeni araç  genelde hep daha iyi olur...

 

 Clio5 alınacaksa İcon olmalı bu şart bence, imkan varsa 1.3 tce olmalı, benim araba 2 sene oldu galiba alalı, sorun yaşadınmı dersen hayır yaşamadım,  sıfır sorun sıfır trim sesi sıfır bastınmı gitmem durumu sıfır şanzıman hatası veya rahatsızlık durumu, sıfır çok yakma durumu, yalıtımıda gayet güzel diyebilirim.... donanım güzel, özellikler güzel kapalı olupta sonrada açılan özelliklerde bol...

 

 İcon donanım araçla i20 arasında çok fark var kalite ve başka şeyler olarak, clio nun alt paketlerine bakmam açıkcası, görünmeyen farklarda çok çünki, i20 ye göre ise yolda gidiş ses alma yol tutuş açık ara önde, hacim ve bagajdada öyle, hele birde 1.3 tce ise zaten sınıfında rakibi yok diyebilirim özellikle dediğim donanımsa, 4 silindir motor, karma tüketim 6 lt. geçmez, basarsanda çok yakmaz normal sürersen dizelimi acaba diye yakıta bakarsın ve basıncada deli hızlara (200 üstü) çıkar stabil kalır ve güzelde durur, yapmışlar yani, clio5 ile 4 ü görüntüde benzetebilirsiniz ama apayrı araçlar bu arada..... 

 

clio 5 te eksik ne dersen sunroof diyebiliriz, şahsen benim için önemsiz, kaza anında tavan sağlam olacak, ayrıca bu sınıf araçta bana birşey katmıyor gibi geliyor tavan, küçücük cam olsa ne olur olmasa ne, neyse gerisi zevk meselesi zaten....

 

1.0 tce 100 hp motor güçlüdür bu arada, öyle yavaş kalan bir motor değildir, aslında çokta yakmaz, bunun  yakma sebebi cvt şanzıman, manuelde rahat ederesin, oto olacksa motorun 3 silindir olması ve cvt şanzımanın +- leri ne iyi bakmak lazım, 4 silindirli motor her zaman daha iyidir bence...

 

dizele gelince, artık tarih oldu, ne yakıtta ne güçte ve hızda yeni nesillerle başedemezler artık, bemin bir arkadaşın clio4 dizeli var benim sarfiyatı görünce bozuluyor öyle diyim sana, hız yarışı falan zaten düşünmek bile komik oluyor :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Cihangiroğlu yazdı:

sorun yaşadınmı dersen hayır yaşamadım,  sıfır sorun sıfır trim sesi sıfır bastınmı gitmem durumu sıfır şanzıman hatası veya rahatsızlık durumu, sıfır çok yakma durumu, yalıtımıda gayet güzel diyebilirim

Renault çöp? Laylon?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Renault çöp? Laylon?


Bozmayın şu büyüyü 😁 clio’dan sonra direkt elektrikliye geçmesin hele, o zaman görüşeceğiz 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...