İçeriğe Yönlendir

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD WK/WH Turbo basınç problemleri


Doğan Arşiray
Çözüme git Doğan Arşiray tarafından,

Recommended Posts

Doğan Arşiray

Araç 2008 üretimi 2009 model, 202 bin km.

Seyahatlerde kamyonmuşçasına doldurup, toplu taşıma olarak kullandığımız aracımız.

 

Bir süredir araçta çekişte tuhaflık vardı, tam gaz yokuş yukarı giderken turbo basıncını gösteren arıza ışığı yanıp sönmeye başladı. Bu ışık kırmızı bir şimşek şeklinde. araç limp moda geçip yarı güçte çalışmaya devam etti. kapatıp açınca düzelti. kayıtlı arıza ne zaman tam gaz yapayım arıza geri geliyordu. zaten aracın gidişi her şekilde hantal idi ancak hava kaçağ şeklinde bir ses duymadımda. normalda bozuk emme manifoldu kapakçıkları için karşılaşılan bir işaretken, ben onu zamanında çoktan söküp iptal ettiğim için olay başkaydı.

 

İlk arıza P0299 Turbocharge Underboost, yani düşük basın. Ve yan arızaolarak P0046 Turbocharge control circuit performance. VGT turbo olduğu için tipik bir wastegate yok açısı sürekli değişen pek çok kapakçık var ve karşısında kanatlar var. kapakçıklar turbonun basıncını ayarlıyorlar. Elektrik motoru kontrol ediyor.

 

Önceden hafif yağ kaçıran intercooler borusunun oringi yine kaçırıyordu. ama asıl turbo rezonatörü olarak çalışan plastik susturucu tarafındaki conta da bozulmuş. Yağ buharı üreten makine ile testi yapılıyor kaçaklar buhar şeklinde göze görünür oluyor. 200 tl verdim yaptırdım.

 

Orijinal mercedes oringlerini alıp ile epey uzun süren bir mücadele ile tamircime taktırttım. Ertesi gün hanım dediki b araba titriyor, test ettim ve aracın 3500 4000 devire çıkması gerekirse, yokulş yukarı araba geçerken vs bir tür seri kesiklik yaptığını gördüm. epey şiddetli şeyler. Yine ustaya gittim baktık ettik, iki turbocu dolaştım bir tanesi çok deneyimli olduğu anlaşılan ilginç bir adamdı, bakt,  turboda mekanik bir arıza olmadığını düşünüyorum bu turbo aktüatörü bozuk olmalı dedi. ancak eli doluymuş 1 hafta dan fazla işi varmış. bende bizim ustanın adamına gittim, parasında anlaştık adam aktüatörü sökmüş açmış, ne fiziksel nede elektronik arıza bulamamış. para almadılar zaten. usta çağırdı gel al bu tamir olmuş nasıl anlamadım diye.

 

Akşam serinliğinde denedim vs eskiden ne kadar hantallaştığını tamir olana kadar anlamamışım diye düşündüm.  Ertesi sabah çok sıcak bir güne uyandık, saat 11 de 35 dereceydi, tarlada işimiz olunca arabayla o tarafa gittik, test için 110 120 giderken arabayı düşük viteste zorladım önce kesiklik yaptı inat edince yine kırmızı yıldırım ışığı yandı. ancak kesiklikle daha yumuşaktı. daha az beligindi. daha çok yaktın kesilmesi gibiydi. İşin garibi araba alt devirde düşük hızda çok az gaz pedalı ayarı ile adeta chip tune edilmiş gibi gidebiliyor ve yokuş çıkıyordu. Ancak ne zaman tam gaz yapayım bir kararsızlık sonrada sürekli kesiklik oluyordu. Kesikli aynı benzinli arabanın kırmızı devir bölgesinde gazı kesip vermesi gibi seri sayılabilecek şekilde bir his. Kapatıp açınca düzeliyordu.

 

Çıkan sonuç, Overboost. Arıza kodu P0234 Turbocharger Overboost ve P0046 Turbocharge control circuit performance.

 

İş yoğunluğundan uğaşamadım ama, tamircinin sağlam dediği turbo kontrol devresinin motorunda bence boşluk var, bunu youtube de izlediğim kıyas videolarından gördüm. adam eliyle dönen küçük kolu oynatıyor neredeyse hiç oynamazken eski bozuk olanı daha belirgin oynuyor.

 

Fikri olan varmı?

 

bahsi geçen aktüatör şöyle birşey:

 

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

Okurken içim sıkıldı. 

 

Mayıs ayında Bursa-bartın arası yol yaptın. Bartından çıkmama 1 gece kala arka taraftan gelen bir tıkırtı sesi ile sanayiye girdim. Arka el freni balatasının tamamen bitip ince yapraklar halinde muhafazaya düştüğünü fark ettik. Bursa ya dönünce yaptırırım diye düşündüm araba liftten indi 500 metre sonra kırmızı şimşek çaktı. İlk olarak bilgisayara bağlattım. Arızayı sildirdim sorun çözüldü. 5 dk test için yola çıktığımda yüksek devirde tekrar şimşek çaktı ve araç güçten düştü. 

 

Aklıma ilk akünün durumu geldi, Çünkü daha önceden şimşek işaretini görmüştüm kontak aç kapa yapınca kayboluyordu. Akü ölçümü yaptırdım sorun yoktu. Parça yokluğu sebebiyle arızayı orada çözemeyeceğimi anladım. servisten arkadaşlarla görüştüğümde Turbo wastegate arızası olabileceğini yürütmemde sorun olmadığını söylediler. Bursa ya kadar bu şekilde geldim. Fakat benim aldığım arıza kodu P2010 Bu direk bahsettiğiniz siyah parçayı işaret ediyor sanayide wastegate olarak adlandırılıyor yabancı forumlarda aktüatör olarakta geçiyor. 

 

Bahsettiğiniz parça bizim araçlarda bir nevi kronik sıkıntı gibi. Benim aracımda da bu parçanın benden önce değiştiğini biliyordum. şüpheye istinaden parçanın sıfırını satın aldım. Hella marka 2400 TL , test ettik arıza silinmeyince bende ki parçanın sorunlu olmadığını anlamış olduk. 

 

Turbo borusu altında sökmesi takması zor bir parça var ismi şuan aklıma gelmiyor. Onu değiştirdik oda arızayı kesmedi. 

 

Beyinsel bir problem olduğu üzerine yoğunlaştık. Çıkma beyine test için 1500 TL istediler vermedim orjinal olanını teste gönderdim. Beyin sorunsuz çıktı. 

 

Ustamın tek şüpesi elektrik tesisatıydı. bir tanıdığından birebir tesisat buldu serdi sinyalleri kontrol etti ve benim araç iletmesi gereken bir sinyali iletmiyor bu sebeple arızaya düşüyordu. Bağlantı noktasında ki korozyon tespit edildi. temizlendi ve arıza silindi. o günden beri sorun yaşamadım. 

 

Benim aracın arızası beklemediğim bir noktadan çıktı umarım sizde kısa sürede çözebilirsiniz. 

 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Burak Kuşçu yazdı:

Okurken içim sıkıldı. 

 

Mayıs ayında Bursa-bartın arası yol yaptın. Bartından çıkmama 1 gece kala arka taraftan gelen bir tıkırtı sesi ile sanayiye girdim. Arka el freni balatasının tamamen bitip ince yapraklar halinde muhafazaya düştüğünü fark ettik. Bursa ya dönünce yaptırırım diye düşündüm araba liftten indi 500 metre sonra kırmızı şimşek çaktı. İlk olarak bilgisayara bağlattım. Arızayı sildirdim sorun çözüldü. 5 dk test için yola çıktığımda yüksek devirde tekrar şimşek çaktı ve araç güçten düştü. 

 

Aklıma ilk akünün durumu geldi, Çünkü daha önceden şimşek işaretini görmüştüm kontak aç kapa yapınca kayboluyordu. Akü ölçümü yaptırdım sorun yoktu. Parça yokluğu sebebiyle arızayı orada çözemeyeceğimi anladım. servisten arkadaşlarla görüştüğümde Turbo wastegate arızası olabileceğini yürütmemde sorun olmadığını söylediler. Bursa ya kadar bu şekilde geldim. Fakat benim aldığım arıza kodu P2010 Bu direk bahsettiğiniz siyah parçayı işaret ediyor sanayide wastegate olarak adlandırılıyor yabancı forumlarda aktüatör olarakta geçiyor. 

 

Bahsettiğiniz parça bizim araçlarda bir nevi kronik sıkıntı gibi. Benim aracımda da bu parçanın benden önce değiştiğini biliyordum. şüpheye istinaden parçanın sıfırını satın aldım. Hella marka 2400 TL , test ettik arıza silinmeyince bende ki parçanın sorunlu olmadığını anlamış olduk. 

 

Turbo borusu altında sökmesi takması zor bir parça var ismi şuan aklıma gelmiyor. Onu değiştirdik oda arızayı kesmedi. 

 

Beyinsel bir problem olduğu üzerine yoğunlaştık. Çıkma beyine test için 1500 TL istediler vermedim orjinal olanını teste gönderdim. Beyin sorunsuz çıktı. 

 

Ustamın tek şüpesi elektrik tesisatıydı. bir tanıdığından birebir tesisat buldu serdi sinyalleri kontrol etti ve benim araç iletmesi gereken bir sinyali iletmiyor bu sebeple arızaya düşüyordu. Bağlantı noktasında ki korozyon tespit edildi. temizlendi ve arıza silindi. o günden beri sorun yaşamadım. 

 

Benim aracın arızası beklemediğim bir noktadan çıktı umarım sizde kısa sürede çözebilirsiniz. 

 

 

 

 

P2010 başka bir servo motor arızası ama.  intake runner motor diyor. o motorun üstünde yer alan swirl valve denen kapakçıkların motoru. zaman içinde üzerine yığılan yağ buharı onu bozuyor. ben bu sorunla 6 sene kaar önce kaşılaştım zaten. söktürdüm komple. 4.7k ohm direnç ile kandırdım.

turbonun yanındaki dikdörtgen ise boost controller. akstüatör denen şey o. benim 0046 kodu ona ait. yani bu tam olarak doğru çalışmıyor gibi görüyro araç. nasıl ve neden belli değil.

 

forumlardan birinde adamın biri soketten bahsetmiş. aklıma yatmıyor da değil. acaip oksidayonlar böyle şeylere de neden olur. özellile sinyal kablosunda varsa.

 

ama mekanik bir sorun varsa bu büyük ihtimalle turbonun değişken geometri kapakçıklarındadır. söküp bakmak lazım. yine de önce MAP sensörünü yenileyeceğim. 315 tl lik bir parça zaten. gelince tkaıp denemem lazım.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
Doğan Arşiray yazdı:

P2010 başka bir servo motor arızası ama.  intake runner motor diyor. o motorun üstünde yer alan swirl valve denen kapakçıkların motoru. zaman içinde üzerine yığılan yağ buharı onu bozuyor. ben bu sorunla 6 sene kaar önce kaşılaştım zaten. söktürdüm komple. 4.7k ohm direnç ile kandırdım.

turbonun yanındaki dikdörtgen ise boost controller. akstüatör denen şey o. benim 0046 kodu ona ait. yani bu tam olarak doğru çalışmıyor gibi görüyro araç. nasıl ve neden belli değil.

P 2010 ile 046 da aldığımı belirtmemişim. Ben o parçanın arızalı olabileceğini düşünmüyorum sonuçta gerekli testleri yapılmış. Ama iade opsiyonu ile değiştirip arıza silmeyi denemelisiniz. 

 

Sizde de sorun oksitlenme kaynaklı çıkacak diye düşünüyorum. Çözüm sonrası bilgi paylaşırsanız sevinirim. Bu araçlar için kaliteli türkçe bilgi bulmak oldukça zor.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

soketini temizlerim tabi, ama acaba diğer ucu nerede. tam bir elektrik servis kitapçığı lazım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Aktüator dediğiniz turbo vgt sini ayarlayan zımbırtı mi.  P0299 ben de de var. şehir içinde hic yapmıyor ama uzun yolda niyeyse ben de de arızaya geçiyor. Bende wastgate elektronik değil. Sürekli arıza vermediği icin de ustalar anlik hata diyip bulamadı. Ariza lambası yanmıyor bende. Çekiş düşüp hiz sabitleyici devre disi kalınca farkediyorum.

 

Maf map temizledim turbo oringleri değiştim. Daha az yapsada yine arada yapıyor.

110 luk hdi bizim motor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Servet Aydın yazdı:

Akışmetre fişini çek dene

Az once obd fusion ile kendim taradim. Tamirci aktüatörü sokup topladiktan sonra kayitli tek ariza turbo overboost arizasi. İlginc sekilde aktuator arizasi kodu yok. Tek basina asiri basınc kodu neden saklanirki?

 

Freezeframe verisinde yük 100 de 100 ken arizanin olustugu kaydedilmis. Dedigim gibi yuk altindayken.

 

Akismetreyi cekince ne olmasini bekliyoruz? 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Aktüator dediğiniz turbo vgt sini ayarlayan zımbırtı mi.  P0299 ben de de var. şehir içinde hic yapmıyor ama uzun yolda niyeyse ben de de arızaya geçiyor. Bende wastgate elektronik değil. Sürekli arıza vermediği icin de ustalar anlik hata diyip bulamadı. Ariza lambası yanmıyor bende. Çekiş düşüp hiz sabitleyici devre disi kalınca farkediyorum.

 

Maf map temizledim turbo oringleri değiştim. Daha az yapsada yine arada yapıyor.

110 luk hdi bizim motor 

Evet. Vgt servosu.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Evet. Vgt servosu.

Hava yeterli ölçülmez ise Turbo basınç üretemez ve basınç sensörü hata verir.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Doğan Arşiray yazdı:

tarlada işimiz olunca

bütün arızalar tarlada iş olduğu zaman çıkar zaten :D 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yeni bir Bosch map sensörü aldım ve değiştirdim. hazır orasını burasını sökmüşken hava filtresinin arkasında gizli şekilde duran bir map sensörü daha gördüm onu temizledim. o NGK marka. MAF sensörünü söküp kontakt temizleyici ile temizledim, turbo aktüatörü ve pcv valfinin soketlerini de anti oksit spreyi ile teimzledim yerlerine taktım.

 

Turbo sonrası olan sensörün kodu Bosch 0061539928 261230193

Filtre kutusundaki emme manifoldu MAP sensörü kodu NGK A0054535028

 

Aracı çalıştırıp aktüatörü gözlemledim gaz verdikçe yukarı sonra aşağı hareketini tekrar gördüm.

Aracı resetleyip ısınana kadar sürüş yaptım, üst devirde srüdüm, arıza oluşmadı. Bunu hava sıcakken ve daha uzun süreli yük altındayken yeniden denemem lazım. ÇÜNKÜ:

 

Aktüatörde eğer elektronik bir sorun var ise, aynı ısınınca tuhaflaşan bilgisayar parçaları gibi yada otomobil elektronikleri gibi bozulmaya başlamış olabilir ve turbo aşırı ısındığında bu aktüatörde çok yakınınd aolduğu için saçmalamaya başlıyor olabilir.

 

İkinci olarak, egzos basınç sensörünü çıkartmak içn EGR valfini de sökmem lazım o nedenle onu şimdi en sona bırakacağım.

 

Son olarak turbonun VGT kanatçıklarında sadece en çok basıncın üretildiği pozisyonda bir sıkışıklık oluyor olabilir bu durum var ise bunu anlamanın tek yolu turbonun dış kabuğunu söküp milini hiç kurcalamadan karbon kalıntılarını temizlemek. Bunu ancak ustaya yaptırabilirim.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Burak Kuşçu yazdı:

 

 

Sizde de sorun oksitlenme kaynaklı çıkacak diye düşünüyorum. Çözüm sonrası bilgi paylaşırsanız sevinirim. Bu araçlar için kaliteli türkçe bilgi bulmak oldukça zor.  

soketleri anti oksit spreyi ile temizledim.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Hortumların iç kısımlarında zamanla kir birikiyor, basınçla ileri geri hareket edip kritik bir yerde hata veriyor sonra yine düzeliyor. 

 

Boruları da temizleyin ve değişen sökülen takılan oldu ise mutlaka doğru yerde ve doğru çapta olduğundan emin olun

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Ana yola cikip denedim, zorladım herhangi bir tuhaflik olmadi. Bekleyen bir ariza kodu da yok. Olay MAP sensorundeydi belki de. Deneyip gorecegiz. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Sorun araliklarla devam ediyor, herzaman olmuyor, MAP sensor degisikligi ve soket degisikligi sobrasi ariza kaydi yok, ariza isigi vs de yok ancak tam gaz yapinca devir 3500 civarina gelince once guc hafifce azaliyor, sonra ayni redlina giren benzinli araba gibi yakiti surekli sekilde kesip tekrar veriyor ki devir artamasin, basinc korunabilsin.

 

Bu hissi, turbo kesme valfinin hortumunu takmayi unuttugum, eski 1.4 tsi arabamda yasamistim. İnat edince korumaya aliyordu. Korumaya girene kadar normalde oldugundan daha iyi gidiyordu.

Bu sekilde.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

illa ki degismistir de mazot hattında sıkıntı olabilir mi. Filitreye bakıldı mi  yakit kesmesi yetişemediği icin olabilir belki. Rail sensörü ne alemde yada

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Filtreyi 3000 km once degistirmistim. Aracin, videoda gorulen, surekli kesiklik olan devir araligina kadar cok iyi hizlaniyor. Kaldi ki, gecen hafta 5000 devire kadar rahatlikla ivmeleniyordu.

 

Yakit basinc sensoru nasil olculebilir bir fikrim yok dogrusu.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Obdfusion adli program icin jeep eklentisini satin aldim. Jeep e ozgu tum kodlari ve anlik verileri topluyor bu sekilde.

 

Map sensorunden sonra overboost hatasi gelmiyor ancak p0046 kodlu, turbo aktuator performans hatasi cikiyor. Acaba turbo mu takili kaliyor yoksa gercekten de bu servo motor mu bozuk bilmek imkansiz. Turboyu sokup incelemeden o kadar parayi vermek mantikli degil sanki.

 

Hurdaci ustamin arkadasi.  Cikmaya 2000 tl diyor olmazsa geri alirim diyor ama 200 bindeki aktuatirden ne kadar iyi olacak belli degil.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

2000 lira aktuator dediğin parcami. Bence tesadüf bozulmuştur al dene duzelirse belkide 10 sene daha bozulmaz

 

Yeni rakamı nedir ?

 

 

Çözülmezse adam geri alırım demis kaybedecek bişe yok gibi

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Yeni Hella marka yok. Turbo ile birlikte satiliyor 20 bin tl turbo.

 

Aliexpress yan sanayi 1800 tl, aynisi, garantisiz burada 3500 tl. 

 

Tamir bence secenek degil, olacak olsa ilk adam bu bozuk degil demezdi. Yani surekli yaptiklari iş düşünunce . Ben hala mekanik bir sey var diye dusunuyorum. Turboyu sokmeli, intercooleri de temizlemeli sanki...

Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
Doğan Arşiray yazdı:

Yeni Hella marka yok. Turbo ile birlikte satiliyor 20 bin tl turbo.

 

Aliexpress yan sanayi 1800 tl, aynisi, garantisiz burada 3500 tl. 

 

Tamir bence secenek degil, olacak olsa ilk adam bu bozuk degil demezdi. Yani surekli yaptiklari iş düşünunce . Ben hala mekanik bir sey var diye dusunuyorum. Turboyu sokmeli, intercooleri de temizlemeli sanki...

Ben sıfır hella marka 2400 e satın aldım. Haziran ayında. Tedarik etmek isterseniz yardımcı olurum. Turbo üzerinde ki etiket gerekli sadece

Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
Doğan Arşiray yazdı:

https://drive.google.com/file/d/1E_OHtWvPpweNXzHVyNw95zNQ4vSkNdFN/view?usp=sharing

 

buradan basnç vs gibi tüm verileri seçip bir tablo haline getirdim. ilginç gelen ani değişimleri işaretledim. meraklısına.

 

nereden temin edebilirim?

Bursa turbo dan aldım, küçük sanayi sitesinde . Bu arada ürünü taktıktan sonra geri iadesi yok

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Bu parcayi bir sekilde kalibre ettilermi? Yoksa alindigi gibi calistimi?

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Doğan Arşiray

Hella marka olanını buldum ve taktırdım. Şimdilik normale döndü gibi. 3000 TL verdim toplam. Eskisi nin üzerinde G277 yazıyor, yeni modellerinde G001 yazıyor. G013 olan bir model varmış o ters çalışıyormuş.

 

Gidişi eskiden olduğu gibi seri, bakalım umarım sorun sadece bununla izoledirde tekrar para harcatmaz bana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...