İçeriğe Yönlendir

Aracım Hararet Yapıyor


Çağrı Alaf

Recommended Posts

Çağrı Alaf

2 sene önce aracımı aldığımda hararet en sıcak havada 90 dereceyi geçmezdi. Tam ortada dururdu ibre yani. Ama şu an klima açık ise 98 derecelerde uzun yol yapıyorum.  (Geceleri nispeten serin şehir içinde 93-95) Aracım uzun yolda 2 kere çok kısa süreli kademe 2 arızası verdi ancak arıza dediğim gibi hemen geri söndü. Bugün kontrol ettim araç 1'den 3'e kadar kademelerin hepsini açıyor. Suyum temiz yazlı kışlı kırmızı antifreeze kullanıyorum. Sadece geçen sene yan sanayi termostat takılmıştı aklıma o geliyor.  Sizce problem nerede ? 

 

 

Dipçe; Termostat değiştikten sonra 92 derecelerde çalışmaya başladı başta derecesi yüksektir 2 dereceden bir şey olmaz dedim ama sonra da yavaş yavaş arttı. Aracımda arıza ışığı yanmıyor. 

 

Yabancı forumlarda kararmış buji - kötü bobin yakıtı tam yakamaz ise böyle bir şey meydana geliyor diyorlar gerçekten buji bakımım da geldi şu sıralar alakası var mıdır ? 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hararet yapıyor derken, hararet ibreniz yükseliyor mu? Hararet ışığı yanıyor mu? 

 

Mesela, KA'lar 100 derecede fan açar, 90'da kapardı. Hararet başka, sıcak çalışma başka bir şey.

Yorum bağlantısı
Hamit inan

Yavaş yavaş arttı.. 

Devir daim kiminde plastik kiminde metal kanat oluyor. Benim araçta metal kanatlar kırılınca benzer durum olmuştu. Yeteri kadar devrettiremedigi için sıcaklık yukarıda gezelemeye başlamıştı. Genelde termostat önce açar rüzgar sogutmaz ise 5-10 derece daha artar ise kademeli olarak fan çalışmaya başlar. Bu havalarda benim araç 95 dolayında geziyor.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Hayır ışık yakmıyor. Sanırım Vectra C'ler 100 dereceden sonra ışık yakıyorlar. Evet Sani abi hararet ibrem bariz yükseliyor. Eskiden yük altında sıcak havada ve klima açıkken 92 olan aracım şu an 98 derecelerde 105 Kırmızı işaretlenmiş ibre üzerinde. 

 

95 derecede 3. yani son kademe devreye giriyor. 3. kademeyi Nemrut dağına tırmanırken 1 kere açmıştı bu araba şimdi sürekli 3. kademe açık geziyorum.

Hamit inan yazdı:

Yavaş yavaş arttı.. 

Devir daim kiminde plastik kiminde metal kanat oluyor. Benim araçta metal kanatlar kırılınca benzer durum olmuştu. Yeteri kadar devrettiremedigi için sıcaklık yukarıda gezelemeye başlamıştı. Genelde termostat önce açar rüzgar sogutmaz ise 5-10 derece daha artar ise kademeli olarak fan çalışmaya başlar. Bu havalarda benim araç 95 dolayında geziyor.

 

opel-vectra-c-z16xe-termostat-orjinal-13

 

Bizim termostatlar bu şekilde bunlar metal kanat mı oluyorlar ? Ustam göz ile teşhis edebilir mi o kanatların görevini yapmadığını? 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Çağrı Alaf yazdı:

Bizim termostatlar bu şekilde bunlar metal kanat mı oluyorlar ? Ustam göz ile teşhis edebilir mi o kanatların görevini yapmadığını? 

Len kanat devirdaimde olur bunda olmaz.  Sanayide termostat kanadı dersen seni başka kanaldan karşılarlar bak 😃

Obdden termostatın kaöta açtığını okuyabilir misin? Ona göre devirdaim veya termostat üzerine yoğunlaşırsın

  • Mutlu 7
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Hararetli çalışır, opeldir, şaşırmamak gerek derler sanayide, inanma.  Termostat kontrol edilmeli, sonrasında devirdaim. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

Hararetli çalışır, opeldir, şaşırmamak gerek derler sanayide, inanma.  Termostat kontrol edilmeli, sonrasında devirdaim. 

Dediler zaten boş konuşuyorsun deyip geçtim bir iki tanesine. 

 

Oğuzkan Erışık yazdı:

Sanayide termostat kanadı dersen seni başka kanaldan karşılarlar bak

Benim araba denizde gitmiyor desem bile kibarca durumu izah edecek bir ustam var çok şükür. :D Harbi Termostat - Fan Beyni - Motor Beyni - Devirdaim derken kafam karıştı. OBD termostatın açıldığını algılayabiliyor muymuş ? 

 

Hamit inan yazdı:

Termostat değil devirdaim kanatları 

Bende de metal kanatlar var. Lakin 1 senelik GRAF nasıl kırılır ki ? 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Çağrı Alaf yazdı:

Dediler zaten boş konuşuyorsun deyip geçtim bir iki tanesine. 

 

Benim araba denizde gitmiyor desem bile kibarca durumu izah edecek bir ustam var çok şükür. :D Harbi Termostat - Fan Beyni - Motor Beyni - Devirdaim derken kafam karıştı. OBD termostatın açıldığını algılayabiliyor muymuş? 

Algılamıyorsa sen algıla. 

Motor soğukken bas marşa. Termosttat çıkan çıkan hortum ne zaman ısınırsa o zaman bak göstergeye. 1 2 derece el hassasiyetine göre oynar ama 😂

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
Oğuzkan Erışık yazdı:

Algılamıyorsa sen algıla. 

Motor soğukken bas marşa. Termosttat çıkan çıkan hortum ne zaman ısınırsa o zaman bak göstergeye. 1 2 derece el hassasiyetine göre oynar ama 😂

Torque'den baktım şimdi. Soğutma suyu 105 dereceye gelir gelmez birden 104 103 102 diye düşüyor motor sıcaklığı. Sonra da 2. kademeye alıyor kendini zaten.  

 

Edit: Soğutma suyu 105 dereceyken araç 95 derece hararet gösteriyor. 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Hamit inan yazdı:

Antifiriz kullanılmaz ise çürüyor 

Yazlı kışlı antifreeze kullanırım oysaki ben sürekli 30 dereceye ayarlıdır. Shell marka üstelik. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence termostatın bozuk Çağrı. 

Değiştir.  
Düzelmez ise radyatör ve devirdaime bakmak gerekir.  
 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bence termostatın bozuk Çağrı. 

Değiştir.  
Düzelmez ise radyatör ve devirdaime bakmak gerekir.  
 

Yan sanayi takmıştım en son değişimde. Bu sefer orjinal alacağım. 2 kat para ama yapacak bir şey yok emmi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Eğer radyatör fiyatı çok değilse o aracın radyatörünün değişmesi inanılmaz derecede rahatlatacaktır. Zaten Allah korusun motorun başına bir iş geldiğinde de yüksek ihtimalle radyatör değişir. Şu an kırmızı antifriz kullanılıyor olması şimdiye kadar hep antifriz kullanıldığı anlamına gelmez. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Emre Şimşek yazdı:

Eğer radyatör fiyatı çok değilse o aracın radyatörünün değişmesi inanılmaz derecede rahatlatacaktır. Zaten Allah korusun motorun başına bir iş geldiğinde de yüksek ihtimalle radyatör değişir. Şu an kırmızı antifriz kullanılıyor olması şimdiye kadar hep antifriz kullanıldığı anlamına gelmez. 

Güzel fikir. Değiştirmek çok maliyetli ancak Würth radyatör temizleyici ile içeriyi temizleyip, sistemi tamamen boşaltıp tekrardan antifreeze konulabilir. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Metin Akbal yazdı:

Graf kaliteli bir ürün mü?

İtalyan markası. 2022 itibarı ile 62 senedir soğutma sistemleri için parçalar üretiyorlar. Parça vermedikleri Alman malı araba yok özellikle BMW'ciler alıyor bunu yabancı ellerinde. Tr'de de Opel Tigra'dan tut Passat B8'e kadar pompa satıyorlar. Hem benim aldığım ürün paslanmaz çelikti 1 sene içerisinde kanat kırması zor ihtimal ki 10bin km ancak sürüldü. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Emre Şimşek yazdı:

O da sıkıntı:) Açabilir ama delik ortaya çıkartabilir öyle bir şey 😊

Bilemiyorum su deposu tertemiz aracın. Suyun da arkası görünüyor neredeyse

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağrı Alaf yazdı:

105 dereceye gelir gelmez birden 104 103 102 diye düşüyor motor sıcaklığı.

Termostat demek ki 105 derecelik. Biraz yüksek geldi. Orjinali böyle mi?

Devirdaim bi de en son ne zaman değişti, biliyor musunuz?

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Sani Gerşon yazdı:

Termostat demek ki 105 derecelik. Biraz yüksek geldi. Orjinali böyle mi?

Devirdaim bi de en son ne zaman değişti, biliyor musunuz?

Geçen sene ben değiştirdim. 

 

Şimdi iki tane kavram var bu noktada. Herkes 92 derecede açması gerek diyor yani 2. kademe ile beraber. Ancak bu içeriden okunan değer. Yani ibre 92 gösterince termostat açıyor. Ancak ben içeriden 95 dereceyi gördüğümde radyatör suyu anlık sıcaklığı beyinde 105 derece olarak gösteriyor ve tam bu noktada çalışmaya başlıyor. İçeriden okunan değeri esas alırsak 3 derece geç açıyor ya da bu gecikmeye sebep olacak kadar yarım açıyor. Aklıma başka bir şey gelmedi. Radyatör suyumu kontrol ettim çay demlenir tertemiz. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağrı Alaf yazdı:

Geçen sene ben değiştirdim. 

 

Şimdi iki tane kavram var bu noktada. Herkes 92 derecede açması gerek diyor yani 2. kademe ile beraber. Ancak bu içeriden okunan değer. Yani ibre 92 gösterince termostat açıyor. Ancak ben içeriden 95 dereceyi gördüğümde radyatör suyu anlık sıcaklığı beyinde 105 derece olarak gösteriyor ve tam bu noktada çalışmaya başlıyor. İçeriden okunan değeri esas alırsak 3 derece geç açıyor ya da bu gecikmeye sebep olacak kadar yarım açıyor. Aklıma başka bir şey gelmedi. Radyatör suyumu kontrol ettim çay demlenir tertemiz. 

Kadran önemsiz. Beyindeki sıcaklığa bakacaksınız.

Misal, Renault'ların termostatları 88'likti, 88'e gelince derece şak diye düşerdi. Olur ya, hararet var, 95'te fan açardı alet.

Keza, mevcut 1.6mjet motorum da 92'lik termostat var, 92'de derece düşüyor. Fan kaçta açıyor, daha hiç görmedim zira hiç 92'yi geçmedi hararet.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Güncelleme; Elimle kontrol sağladım motordan gelen hortuma el vurulmuyor ama radyatör hortumu hiç oralı değil sadece çok az ılık. Araç fan açtıktan sonra soğuyor kendiliğinden tekrar 2 den 1. Kademeye düşüyor radyatörden hortum yine ılık. Ama hortumlarda bir titreme ve daha önce dikkat etmediğim garip bir ses var sanki bir yerler zorlanıyor gibi. Kafam çok karıştı ustam koyacak teşhisi pazartesi 😅

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...