İçeriğe Yönlendir

Motor Arızalı Bir Safrane Aldım


Erdem Hakkı Bağama

Recommended Posts

Erdem Hakkı Bağama

1997 model 2.0 motor 400.000 km de motorunda elektronik bir arıza olan Safrane aldım.

Elinde safrane ile alakalı döküman olan varsa paylaşabilir mi ?

Durumu adım adım buradan paylaşacağım.

Araç durumu ile alakalı video da paylaşacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Döküman yabancı sitelerde daha çok oluyor. Ama bunun parça tedariği nasıl olacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Döküman yabancı sitelerde daha çok oluyor. Ama bunun parça tedariği nasıl olacak. 

8 renk x 100 mt kablo dan yeni tesisat evde dizilebilir mesela başlangıç için arıza nedir bilmem de

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erdem Hakkı Bağama

ilk video eski telefonumla çekildi diğer iki video yeni aldığım ama alırken kamera özelliklerini önemsemediğim telefonum yüzünden kalitesiz oldu... Kusura bakmayın.

Durum ve sprun hakkında videolarda bilgi verdim yorumlarınızı bekliyorum.. İşe tesisatı düzenleme ve oksijen sensörünü aktif etmeyle başlayacam motor sensör tesisat şemasını halen bulamadım.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tesisat sorunu çok görünüyor.  Onları düzeltmeden mekanik kusur aramayın. 
Oksiyen sensörü 4 pinli universal takılmış olabilir.  O soket oksijen sensörü soketine benziyor.  Belki de aracınız iki pinle okuyordur.  

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Mehmet Ozyurek yazdı:

Tesisat sorunu çok görünüyor.  Onları düzeltmeden mekanik kusur aramayın. 
Oksiyen sensörü 4 pinli universal takılmış olabilir.  O soket oksijen sensörü soketine benziyor.  Belki de aracınız iki pinle okuyordur.  

Sensor ucunda iki kablo görünüyor ama soket takılı değildi sensör ucları boştaydı... bukadar dengesiz bir çalışmayı sadece oksijen sensöründen dolayı yapacağını sanmıyorum ama onun da araca uggun olanını alıp takacağım.

Çağlar Bayur yazdı:

emme manifoldunda kaçak testi için köpüklü su kullanırlar

Nasıl yapıyorlar acaba basınçtan ziyade vakum kaçağı olacak.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Döküman yabancı sitelerde daha çok oluyor. Ama bunun parça tedariği nasıl olacak. 

Parça konusunda sorun olacağını sanmıyorum ne lazımsa bulabildim ama heniz satın almadım 🙂

Oğuzkan Erışık yazdı:

Hayırlı olsun kolaylıklar diliyorum 

@Ali Darbaz döküman konusunda yardımcı olabilir sanırım

Araca birebir uyumlu şemayı halen bulamadım elimdeki lagunaya ait

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

Nasıl yapıyorlar acaba basınçtan ziyade vakum kaçağı olacak.

manifoldu söküp dışarıda içine hava basarak , zaten sökmeden altı üstü gözükmez, birleşim yerlerine bakılamaz

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

manifoldu söküp dışarıda içine hava basarak , zaten sökmeden altı üstü gözükmez, birleşim yerlerine bakılamaz

Şimdi oldu tamamdır... hiç sökmeden içerş duman verip çıkacağı yerleri gözlemliyorlar. Önce o yöntemi deneyecem.

Mehmet Ozyurek yazdı:

Siz soketleri ile birlikte komple motor işletim tesisatı alın. 
 

Aracın kendi tesisatıjı sıfır olarak buşamadık çıkma olarak da bendekinden farksız çıkabilir o topa girmek istemiyorum şimdilik. Ayrıca bir tesisatın başına gelebilecek arıza kablo kısa devre veya kırılması olacak ise onarımı kolay olmaz mı yenşsini almaya gerek varmıdırki.

tarihinde Erdem Hakkı Bağama tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Açıkçası aşırı derecede kurcalandığını ve denemeler yapılıp son hali ile bırakıldığını düşünüyorum. 
Kablolarınız fiziki olarak sağlam görünse bile kurcalanmıştır. Kesilmiş eklenmiştir.  
Enjektörlerin bile tesisatını doğrulayamadık.  
Yada çalışan bir emsal araç bulup kıyaslayın.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Mehmet Ozyurek yazdı:

Açıkçası aşırı derecede kurcalandığını ve denemeler yapılıp son hali ile bırakıldığını düşünüyorum. 
Kablolarınız fiziki olarak sağlam görünse bile kurcalanmıştır. Kesilmiş eklenmiştir.  
Enjektörlerin bile tesisatını doğrulayamadık.  
Yada çalışan bir emsal araç bulup kıyaslayın.  

Bi şema bulabilsem çözecem bir çok aracın şemadı lazım oldu hep buldum şu ana kadar ama bu öyle bi motor ki hakkında bilgi, döküman, onarım videosu vs çok az.

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

20220829_161044.jpg.28d0fa009413529642e0d3b11e538dfe.jpg20220829_161057.jpg.e6b4feb90d2900bbe25ba3829fa5fffa.jpg

Fotodaki soket emme manifoldunun arkasına giren soket neye takılıyor bilemedim ama kablosujun orjinali yalıtımlı muhtemelen uc kısmı bir karışlık alan yalıtımsız ve ekli kalmış.

10 euro ksrşılığı aracın servis manuel dökümanlarıjı orjinal aldım. İşime yarayacak mı  yükleme işlemleri bitince belli olacak.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motor tesisatı bir ampül yakma veya hoparlöre akım taşıma mantığı gibi çalışmaz, yani biz kabloyu multimetre ile sağlam olarak okusak bile, beyin için 1 ohm değişiklik birçok veriyi bozar, ordan 1 ohm hatalı okuma, burdan 0.5 volt eksik akım ile sensör ölçme derken garip garip arıza ile boğuşursunuz aklınızda olsun, mesela bir kablo 0.5 lik ise devamı da aynı olmalı 0.75 ise keza aynı olmalı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Çağlar Bayur yazdı:

motor tesisatı bir ampül yakma veya hoparlöre akım taşıma mantığı gibi çalışmaz, yani biz kabloyu multimetre ile sağlam olarak okusak bile, beyin için 1 ohm değişiklik birçok veriyi bozar, ordan 1 ohm hatalı okuma, burdan 0.5 volt eksik akım ile sensör ölçme derken garip garip arıza ile boğuşursunuz aklınızda olsun, mesela bir kablo 0.5 lik ise devamı da aynı olmalı 0.75 ise keza aynı olmalı.

+1 Katılıyorum. 

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

çağlar abi ye kaıtılıyorum, tesisatta kullanılan kablo tipi ne ise aynı o tipte kablo ile ek yapılması lazım. yerinizde olsam ek yapılan yerleri tek tek açıp lehimle birleştirirdim. enjektör tarafındaki soketlerin çoğu universal soketmiş. onları da yenileriyle değiştirirdim. sonrası izolasyon ve toparlama zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erdem Hakkı Bağama

10 euro karşılığı araca uygun service manueli satın alıp ECU ve sensörler şemasını karşılaştırdığımda.

* 2. ve 3. benzin enjektörlerinin birbirinin yerine yanlış bağlandığını ( Ben tüpü iptal edince yanlış bağlamış olabilirim ama ben de üzerindeki sıralamaya göre yaptığım için öncesinden de yanlış bağlanmış olabilir.

* Fan rölesinin ECU 23 nolu bacaktan tetiklenmesi gerekirken, 23 nolu bacağa sürekli 12v gönderdiğini anladım.

 

* Bunların dışında yan sanayi olan ve genelde yan sanayisi takıldığında rolantiyi ayarlayamayan rolanti motorunun 1600 liraya pierburg marka olanını aldım.

* Gez kelebek sensörünü ilk söktüğümde multimetre ile ölçtüğümde hiç değer vermiyordu daha sonra araç üzerinde ve araç dışında denemelerimde değer verdiğini farkettim her ihtimale karşı 450 liraya magnet marelli marka kelebek sensörünü aldım.

* Araç üzerinde takılı olan Lambda 2 pinli ve iptal edili şekilde olduğu ama tesisattaki soket 4 pin olduğu için araca uygun Lambda sensörünü 650 liraya aldım.

* Tesisatta; krank sensörü, egzantrik sensörü, emme manifold basınç sensörü, emilen hava sıcaklık sensörü, rolanti motoru, gaz kelebek konum sensörü, 4 adet benzin enjektör sensörlerinin hepsinin her hatta en az bir kaç adet ek olduğu ve bu eklerin far ampulune ek yapar gibi olması sebepleriyle bir kaç renk 0,75 mm 50 metre kablo aldım.

 

Beyni beyinciye kontrol etmesi için verdim yaklaşık 3 gün sonra abi bunun immobilizeri iptal edilmiş onun dışında beyinde problem var mı yok mu ben anlayamadım çözemedim demesiyle beyni geri alıp onunla ilgilenmeyi en sona bıraktım.

 

Tesisatı yenileyip yeni malzemelerle dizdiğimde sonucu paylaşacağım yaklaşık bir hafta sürebilir.

 

 

  • Beğen 8
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmişte, arızayı başka arıza oluşturup günübirlik çözünce iş yaptığını sanmışlara güzel örnekler, kolay gelsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

4      nolu pin = Command for injectör n°3 via earth

25    nolu pin = Command for injectör n°2 via earth

30    nolu pin = Command for injectör n°4 via earth (flywheel end)

53    nolu pin = Command for injectör n°1 via earth (timing end)

 

Hangi pin hangi enjektöre gittiğini gösteren içerikte; flywheel in debriyaj, timing in de triger olduğunu düşünürsek... enjektör sıralaması soldan sağa 1,2,3,4 doğru mu ?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

genel numaralandırma prensibi, şanzımanın aksi yönündeki 1 den başlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...