İçeriğe Yönlendir

Motor Arızalı Bir Safrane Aldım


Erdem Hakkı Bağama

Recommended Posts

Erdem Hakkı Bağama

Kablo tesisatını komple onardım ekler lehimle yapılıp makaronla kapatıldı. Her bir sensörün, her bir ayağı ECU da hangi pine gitmesi gerekiyor ise iki kez sağlaması yapılarak tesisat sıfırlanıp araç üzerine takıldı.

Araca uygun olan gaz kelebek sensörü, rolanti ayar motoru ve lambda sensörlerini sıfır orjinal alıp yerlerine taktım.

Marşa bastım tek marş yaklaşık 2 bin devirde çalıştı bir kaç saniye içinde kendi kendine kademe kademe 4 bine kadar çıktı burda da bir kaç saniye takılıp 5 bin devir üstlerine çıkıp oralarda sabit kalıyor... pedala dokunduğumda saçmalıyor sirkeliyor patırdıyor pedalı bırakınca tekrar yüksek devirlere çıkıyor. 

gaz kelebek soketini söktüğümde bir değişiklik olmuyor ama rolanti motorun soketini çıkarınca stop ediyor ( çünkü pedala basılı olmadığında kelebek tamamen kapalı ve havayı o motor sayesinde alıyor soketi sökünce o hava da kesilip stop ediyor.

Motor suyu ısı sensörünün açık devre olduğunu uclarını ohm metre ile ölçtüğümde hiç bir değer vermediğini gördüm. (motor enjeksiyon ve ateşlemeyi ısı sensöründen aldığı bilggiye göre yapıyor tamam ama sırf ısı sensöründen bilgi alamıyor diye bukadar saçmalar mı bilemedim sipariş verdim yenisi gelecek)

Motor ısındıktan sonra tek marşla çalışma olayı sona eriyor uzun marşta ve dip gaz yapılı olduğunda ancak çalışıyor silkelemeli patırdamalı teklemelı çalışıyor yaklaşık 5 saniye içinde kendini toparlayarak yine yüksek devirlere 5 bin devirlere çıkıp orda sabit kalıyor...

Yarın aracın sentede olup olmadığına baklıp krank ve egzantrik sensörlerinin sağlamlık testini yapacam.

Beyine halen bakılmadı buralarda beyinci vs. olmadığı için beyini beyinciye kargolama olayını son çare olarak takip edecem.

Bu aracın gaz kelebek sensörünü değişince adaptosyana gerek yok diye düşünüyorum.. şu an aklıma geldi yarın birde kelebek soketi sökük marş yapacağım.

Şimdilik durum bu

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

Marşa bastım tek marş yaklaşık 2 bin devirde çalıştı bir kaç saniye içinde kendi kendine kademe kademe 4 bine kadar çıktı burda da bir kaç saniye takılıp 5 bin devir üstlerine çıkıp oralarda sabit kalıyor... pedala dokunduğumda saçmalıyor sirkeliyor patırdıyor pedalı bırakınca tekrar yüksek devirlere çıkıyor. 

gaz vermeyince devri yükselen , gaz verince devri düşüp sonra patırdayan bir motor vardı (ford zetec) yeni toplanmıştı, tesadüfen bulundu: emme manifold girişinden kontrolsüz hava alıyoruz 5 tl lik bir oring ten bulundu sorun, buna çok benzettim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Çağlar Bayur yazdı:

gaz vermeyince devri yükselen , gaz verince devri düşüp sonra patırdayan bir motor vardı (ford zetec) yeni toplanmıştı, tesadüfen bulundu: emme manifold girişinden kontrolsüz hava alıyoruz 5 tl lik bir oring ten bulundu sorun, buna çok benzettim.

Güzel bilgi... Aklıma şu geldi...Benzin enjektörlerini söktüğümde manifolda giren kısımların oringlerinin dışında siyah silikon vardı ( en az her yere sıkılan akıllı vida kadar nefret eder her gördüğümde sökerim) Ben bu silikonların yerine yenisini sürmeden oringleri ile birlikte enjektörleri yerine taktım. Onun dışında tüp tesisatını söktüğüm için manifotda kalan tüp enjektör deliklerini de (5 adet) mum silikon sürerek geçici kapatmıştım.. Bugün araç düzensiz çalışınca aklıma geldi ama hava aldığında fakir karışım olur aksine stop eder yüksek devir çalışmaz diye o ihtimali elemiştim. 

Mantığı nedir peki Kaçak havayı çekti diyelim bunu manifold basınç sensörü ile farkedip enjektörlere fazladan benzin mi veriyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

Mantığı nedir peki Kaçak havayı çekti diyelim bunu manifold basınç sensörü ile farkedip enjektörlere fazladan benzin mi veriyor.

aynen öyle olmakta, genele:

marka model öenmsiz, atmosferik enejktörlüde mekanik unutuluyor, hemen beyin, sensörler vs insan oralara odaklanıyor, özelikle kontrolsüz hava emişi çok beter bir iş, saç baş yoldurur. mondeolarda hava yönlendirma klapeleri emme vakumu ile çalışr zamanla torpido içinde kavrulan borularda oluşan emiş kaçakalrı bulunamadan arabasını satan bile oluyor

basınç sensörü değil de, hava fazla gelince enjektörler açıyor kendini bir güzel devir de çıkıyor, avans vurmasın diye artıyor devri

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Çağlar Bayur yazdı:

aynen öyle olmakta, genele:

marka model öenmsiz, atmosferik enejktörlüde mekanik unutuluyor, hemen beyin, sensörler vs insan oralara odaklanıyor, özelikle kontrolsüz hava emişi çok beter bir iş, saç baş yoldurur. mondeolarda hava yönlendirma klapeleri emme vakumu ile çalışr zamanla torpido içinde kavrulan borularda oluşan emiş kaçakalrı bulunamadan arabasını satan bile oluyor

basınç sensörü değil de, hava fazla gelince enjektörler açıyor kendini bir güzel devir de çıkıyor, avans vurmasın diye artıyor devri

Yarın bu kaçak olayına yoğunlaşacam... Kavanoz, sigara, bisiklet pompası ve serum hortumundan oluşan bir test cihazı geliştirmişler kaçakları bulmak için... yarın aynısını yapıp deneyecem.

Yarınki işler: Sırasıyla: Manifold kaçak testi, sentenin doğru olup olmadığı, krank ve egzantrik sensörlerinin sağlamlığı.

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

manifolddaki delikleri kapatmak için metrik 6 setskur civataya civata sabitleyici sürerek kapatın bence. ben o şekilde yapmıştım. silikon kaçırma yapabiliyor. sonradan lpg nozzlelarını geri takacaksanız düşük muvavemetli civata sabitleyici sürersiniz

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu arabanın enjektörüne bakılmış mıydı.. 

Sıcak motorda marşın uzun ve tam gaz vememden çalışmamasının sebebi boğulma da olabilir.. 

Enjektörler işiyor olabilir. Araç bekleyip soğuyunca işeyen benzin buharlaşacağı için normal çalışıyordur. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Coşku Mert yazdı:

manifolddaki delikleri kapatmak için metrik 6 setskur civataya civata sabitleyici sürerek kapatın bence. ben o şekilde yapmıştım. silikon kaçırma yapabiliyor. sonradan lpg nozzlelarını geri takacaksanız düşük muvavemetli civata sabitleyici sürersiniz

Manifold deliklerinde sızıntı yok idi kontrol ettim.

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Bu arabanın enjektörüne bakılmış mıydı.. 

Sıcak motorda marşın uzun ve tam gaz vermemden çalışmamasının sebebi boğulma da olabilir.. 

Enjektörler işiyor olabilir. Araç bekleyip soğuyunca işeyen benzin buharlaşacağı için normal çalışıyordur. 

 

Enjektörleri gözle kontrol ettim normal püskürtüyor. Araç yüksek devirlere çıktığı anda nasıl püskürtüyor ona bakmadım ama aşırı püskürttüğü ortada boğulma olayı benim de aklıma gelmişti ondan olabilir.

Ben dün araca kendim yaptığım, manifolda sigara dumanı basan bir aparatla kaçak testi yaptım kelebek arkasından westanhausa giden boru nerdeyse ikiye bölünmüştü bir heves sanayiye koşup yenisini aldım ama araçta bir değişiklik olmadı halen aynı. Başka bir yerde de kaçak görünmedi.

 

Krank sensörü test ettim sorun yok, egzantrik sensörü test edemedim nasıl edileceğini bilmiyordum, senteyi kontrol ettim triger ve V kayışı  gıcır gıcırlardı  muhtemelen yeni değişmiş ve sentesi yanlış yapılmıştır diye heveslenmiştim ama sentesi de doğru idi. Değişimini yaptığım gaz kelebek konum sensörü için de kalibrasyon gerektirmediğini öğrendim.

 

Geriye ya araç içinde mekanik bir problem var ( kompresör kaçağı) ya da beyinde problem var ihtimalleri kaldı.

 

 

Beyin üzerindeki fotolardaki durumdan dolayı önceliği beyine verdim ve araca uygun çıkma beyni immobilizer tesisatı ile birlikte satın aldım geldiğinde sonuç paylaçacam.

 

Şöyle bir ayrıntı var. Aracın kendi kendine yüksek devirlere çıkışını izledim.. Gaz pedalına dokunmadan marş yapıyorum 2 bin devir civarı vuruntulu çalışıyor sanki sadece iki piston çalıuşıyormuş gibi... ECU, bu vuruntuyu gidermeye çalışmak için yavaşça devir yükseltiyor... yavaş yavaş yükseltiyor 4 bin devir civarında motorun sarsıntısı vuruntusu kesiliyor....orda sabit kalıyor. Bunu manifolttaki kaçak var iken de giderildikten sonra da yaptı. Kaçakla alakası yokmuş da vuruntuyu veya sarsıntıyı gidermek için yapıyormuş gibi...

WhatsApp Image 2022-09-25 at 19.06.05 (2).jpeg

WhatsApp Image 2022-09-25 at 19.06.05.jpeg

WhatsApp Image 2022-09-25 at 19.06.05 (1).jpeg

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

Beyindeki onarımın immobilizer iptalı için yapılmış olabileceği...

Görünen parçanın İimmobilizer işlemcisi olduğu...( bence değil... Kocaman işlemci... Belkide ECU nun kendisidir... Bacakları birbirine girmiş şekilde duruyor)

Beyin komple silikon ile kaplı ve tamiri yapılan tür beyin olmadığı, işlem yapmak için silikonun kazındığı, işlem sonrası kapatıldığı...( sonradan sürülen silikonu kendimiz meraktan kaldırdık) 

Kendisinin beynin çalışıp çalışmadığını kontrol edecek sisteme sahip olmadığını söyledi Beyinci.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Beyne yorum yapamaycağım. 

Silindir kompresyonları ölçüldü mü ?

 

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Mehmet Ozyurek yazdı:

Beyne yorum yapamaycağım. 

Silindir kompresyonları ölçüldü mü ?

 

En sona bıraktım..Test cihazım yok...önceliği beyine verdim fotodaki durumlardan dolayı...beyinle iş çözülmez ise kompresör test cihazı alıp test edecem.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rolantiyi düzeltmek için o kadar yükselmez rolanti.  Stop eder. Yada titrer. 
Rolanti valfin bozuk olabilir.  
Arabanın üstünde geleni tak bakalım ne yapacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Sani Gerşon yazdı:

Beyni aldım zaten immobilizer tesisatı ile birlikte aldım herhangi bir elektronikçi veya beyinciye muhtaç kalmadan tak çalıştır olcak şekilde.

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Rolantiyi düzeltmek için o kadar yükselmez rolanti.  Stop eder. Yada titrer. 
Rolanti valfin bozuk olabilir.  
Arabanın üstünde geleni tak bakalım ne yapacak. 

Rolanti valfi araç üzerindeki de sıfır alınmıştı yan sanayi olduğu için Pierburg aldım sıfır şu an üzerinde takılı olan.

 

Motor suyu sıcaklık sensörüm değer vermiyordu(açık devre) araştırdım... Beyin müşürden değer alamadığında motor sıcaklığını - 40 hesaplarmış onun da etkisi olabilir ama bu kadar büyük tepkiler vermez diye düşündüm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

Beyin müşürden değer alamadığında motor sıcaklığını - 40 hesaplarmış onun da etkisi olabilir ama bu kadar büyük tepkiler vermez diye düşündüm.

piste çıkarken beyni yanıltırlardı basit bir direnç ile rölantiler böyle şeyler yapmazdı.

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bence hala hava alıyor bir yerden. 

Umarım öyle olur. Beyin geldikten sonra halen aynı ise tekrar hava arayacam. Testi motor çalışmazken yaptım. Motor çalışır halde iken oluşan vakum ile bir yerler açılıp hava alıyor olabilir motor çalışmaz iken yaptığım testte gözümden kaçmış olabilir.

 

Çağlar Bayur yazdı:

piste çıkarken beyni yanıltırlardı basit bir direnç ile rölantiler böyle şeyler yapmazdı.

aslında 80 derecede 600 ohm luk bir değer veriyormuş ama hem elimde halihazırda bir direnç olmadığından hem de ısı sensöründen değer alşamasa bile bu denli sapıtmaz diye düşünerek onu da sonraya bıraktım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Beyin immobilizer aktif olarak gelirse bir de anahtarı tanıtman gerekecek. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

Ben dün araca kendim yaptığım, manifolda sigara dumanı basan bir aparatla kaçak testi yaptım kelebek arkasından westanhausa giden boru nerdeyse ikiye bölünmüştü bir heves sanayiye koşup yenisini aldım ama araçta bir değişiklik olmadı halen aynı. Başka bir yerde de kaçak görünmedi.

 

bu nu kim nasıl anlatmış nasıl yapılır bilmem de, manifoldda vakum kaçağı demek dışardan kontrolsüz hava emişi demek, bu minvalde, manifoldan dışarı birşey çıkmaz ki takip edilebilsin göz ile?  aksine sorun dışardan içeri girmesi,

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Mehmet Ozyurek yazdı:

Beyin immobilizer aktif olarak gelirse bir de anahtarı tanıtman gerekecek. 

Aktif olarak immobilizer ekipmanları ile birlikte gelecek. ECU, İmmo beyni, Anahtar kontak vs...

Çağlar Bayur yazdı:

bu nu kim nasıl anlatmış nasıl yapılır bilmem de, manifoldda vakum kaçağı demek dışardan kontrolsüz hava emişi demek, bu minvalde, manifoldan dışarı birşey çıkmaz ki takip edilebilsin göz ile?  aksine sorun dışardan içeri girmesi,

Contadan veya kırık hortumdan dolayı vs bir yerde açıklık olup olmadığını içeri basılan dumanın çıktığı nokta var ise görebiliyorsun. Tek handikapı normal şartlarda kaçak olmayıp kaçağın vakum sayesinde oluştuğu bir durum var ise gözden kaçabilir. Bu ihtimalde baştan beri aklımda idi ama dediğim gibi beyin üzerindeki açıklıklar müdahalaler vs. beni beyine itti.

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

Beyin üzerindeki silikonu kaldırıp altını inceledim bir yerde bacaklarda yamulma vs. var. Ölçüm yaptım bacaklar birbirine değmemiş kısa devre yok ama kopukluk olabilir.

Beyinci bana tadilatın immobilizer iptali olduğunu söylemişti ama yaptığım araçtırmalarda tadilat yapılan kısmın immobilizer değil İşlemci olduğunu öğrendim.

 

b.jpg.5cfb41b58a9f605db0687af2b1a0df99.jpgd.jpg.89ff6ebf302729e30ff10e70cad56de5.jpg

 

Bunlar immobilizerlerin beyindeki konumu bir çok video ve görselde hep aynı konumda.

 

1.jpeg.35d5f4befd0d51ecbf3d5db0f0eedfba.jpeg2.jpeg.a329c67a50fc57b15a51727bd75d2bea.jpeg3.jpeg.26c4dcdb1ae65838ea2f1cf7614bed23.jpeg

 

Bunlarda benim beyinde kurcalanmış işlemci ve çarpık bacakları..

 

1549320753_WhatsAppImage2022-09-29at14_17_06.jpeg.23d6013d752c5a01108193a8df039230.jpeg

 

Yeni gelen beyine ait anahtar ve immo alıcısı

 

1524514482_WhatsAppImage2022-09-29at14_17_08.jpeg.acdecdeaa9eb469bf8b5aff6b44badae.jpeg

 

Yeni gelen beyine ait merkezi kilit uzaktan kumanda alıcısı

 

1878465955_WhatsAppImage2022-09-29at14_17_10.jpeg.0453eec1a0105313faf966ba797d3650.jpeg

 

Yeni gelen beyne ait merkezi kilit ve immo modülü

 

907406707_WhatsAppImage2022-09-29at14_17_11.jpeg.23d711c58379aa362d7bf06419dd3cb7.jpeg

 

Yeni gelen beyincik. Maalesef bu da daha önceden onarım görmüş satıcı garantisini verdi takınca belli olcak.

Bir kaç güne denerim.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erdem Hakkı Bağama

Yeni beyincik kargoda iken ben dayanamayıp emme manifoltunu komple dışarı alıp benzin enjektörlerini silikonlayarak tekrar manifolta taktım (hava alma riskine karşın) manifolt contasını da değiştirerek yerine geri taktım... Termostat üzerinde bulunan motor suyu sıcaklık sensöründen bahsetmiştim arızalı idi açık devre kalmış ve ölçümlerde ohm değeri vermiyordu yenisi ile değiştirdim ve marşladım...

 

Motor devri 1300 lerde çalışıp 10 saniye içinde ısındıkça 1000 lere düştü bir müddet rolantide çalıştırdım sonra bahçe içinde birkaç tur attım ama araç ısındıkça rolanti patır putur patlamaya başladı stop etmeler ve sıcakken geç çalışmalar vs...

Bu arada baştan beri ekranda hararet göstergesi sıfır idi... Bu durum, bozuk olan motor suyu sıcaklık sensöründendir diye düşünmüştüm ama yenisini takınca değişiklik olmadı, araştırmalarım sonucu hararet göstergesinin, bilgiyi motor bloğuna takılı başka bir su sıcaklık sensöründen aldığını öğrendim( bu müşür bağlantıları göstergedeki hararet göstergesine gidiyordu, teyit ettim) müşürü multimetre ile test ettim o da arızalı idi açık devre ve ohm değeri yok, yenisini aldım gelince takacağım.

 

Araç bu halde denedim hararet göstergesinde bilgi yok borular ve radyatör sıcaktan el tutulmuyor ama fan açmadı. Fan tesisatını inceledim 2 fan 3 röle ile kontrol ediliyor bu rölelerin tesisatı yanık kopuk ve yanlış bağlı idi. Tesisatı yeni kablolar ile yeniden düzenledim röleleri kontrol ettim orjinal ve sağlamlardı. Yarın araca takıp deneyeceğim.

 

Yedek su kabı üzerinde bulunan çatlaklardan su sızması, radyatör içerisindeki suyun antifirizsiz ve kiremit tozu dökülmüş gibi aşırı paslı olması, rolantide kısa sürede aşırı ısınması, ısındıktan sonra patırtılı ve düzensiz çalışıp stop etmesi, sonrasında geç çalışması, fan tesisatının gayrifaal halde olması, aracın km sinin 387 binlerde olması vs... bu durumlar bana aracın ya önceden hararet yapıp conta yaktığını ya da contanın çürümüş olabileceği ihtimalini düşündürdü.

 

Radyatör fan tesisatlarını, yedek su kabını ve yeni aldığım hararet gösterge müşürünü araca takınca contada sorun olup olmadığına bakacağım.

 

Yeni gelen beyincik gerek olmamasına rağmen merakımdan denedim immobilizer sorunu oldu çalışmadı iade ettim.

Sıfır pierburg rolanti motoru almama rağmen rolantideki düzensizliklerden dolayı çıkma orjinal yeni bir rolanti motoru aldım onu da gelince deneyecem.

 

Sonuçları paylaşacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Eski rektörün şöförü orhan ın telefonu paylaştım 10 sene kullandı safran zamanında geçen kampüste rastladım yardımcı olurum dedi hemen sağ kapı tarafında bi beyin soketi var iptal etsin doğrudan bağlasın dedi. Numarasını özelden attım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Pistonlara bir kompresyon testi de fena olmaz bence. Tabi önce fanların çalışıp hararet sorunun olmadığına emin olmak lazım. Hararet varsa kompresyon sağlam da aracı çalıştırmanız mantıklı olmayacak zira.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

Yeni beyincik kargoda iken ben dayanamayıp emme manifoltunu komple dışarı alıp benzin enjektörlerini silikonlayarak tekrar manifolta taktım (hava alma riskine karşın) manifolt contasını da değiştirerek yerine geri taktım... Termostat üzerinde bulunan motor suyu sıcaklık sensöründen bahsetmiştim arızalı idi açık devre kalmış ve ölçümlerde ohm değeri vermiyordu yenisi ile değiştirdim ve marşladım...

 

Motor devri 1300 lerde çalışıp 10 saniye içinde ısındıkça 1000 lere düştü bir müddet rolantide çalıştırdım sonra bahçe içinde birkaç tur attım ama araç ısındıkça rolanti patır putur patlamaya başladı stop etmeler ve sıcakken geç çalışmalar vs...

Bu arada baştan beri ekranda hararet göstergesi sıfır idi... Bu durum, bozuk olan motor suyu sıcaklık sensöründendir diye düşünmüştüm ama yenisini takınca değişiklik olmadı, araştırmalarım sonucu hararet göstergesinin, bilgiyi motor bloğuna takılı başka bir su sıcaklık sensöründen aldığını öğrendim( bu müşür bağlantıları göstergedeki hararet göstergesine gidiyordu, teyit ettim) müşürü multimetre ile test ettim o da arızalı idi açık devre ve ohm değeri yok, yenisini aldım gelince takacağım.

 

Araç bu halde denedim hararet göstergesinde bilgi yok borular ve radyatör sıcaktan el tutulmuyor ama fan açmadı. Fan tesisatını inceledim 2 fan 3 röle ile kontrol ediliyor bu rölelerin tesisatı yanık kopuk ve yanlış bağlı idi. Tesisatı yeni kablolar ile yeniden düzenledim röleleri kontrol ettim orjinal ve sağlamlardı. Yarın araca takıp deneyeceğim.

 

Yedek su kabı üzerinde bulunan çatlaklardan su sızması, radyatör içerisindeki suyun antifirizsiz ve kiremit tozu dökülmüş gibi aşırı paslı olması, rolantide kısa sürede aşırı ısınması, ısındıktan sonra patırtılı ve düzensiz çalışıp stop etmesi, sonrasında geç çalışması, fan tesisatının gayrifaal halde olması, aracın km sinin 387 binlerde olması vs... bu durumlar bana aracın ya önceden hararet yapıp conta yaktığını ya da contanın çürümüş olabileceği ihtimalini düşündürdü.

 

Radyatör fan tesisatlarını, yedek su kabını ve yeni aldığım hararet gösterge müşürünü araca takınca contada sorun olup olmadığına bakacağım.

 

Yeni gelen beyincik gerek olmamasına rağmen merakımdan denedim immobilizer sorunu oldu çalışmadı iade ettim.

Sıfır pierburg rolanti motoru almama rağmen rolantideki düzensizliklerden dolayı çıkma orjinal yeni bir rolanti motoru aldım onu da gelince deneyecem.

 

Sonuçları paylaşacağım.

Elinize Emeğinize Sağlık Kolay Gelsin.

Maalesef eski nesil Benzinli Renault motorları hararete yatkın oluyor.

Benim eski aracım Symbolde çok uğraştık.Araç motor soğuk durumdayken Rölanti yüksek olur ısınınca düşerdi.Rölanti dengesizliği sağlıklı sıcaklık bilgisi alamamasından yada yorumlayamamasından kaynaklanıyor olabilir Bloklaki yeni sensörü değiştirdikten sonra düzelebilir Benim araçta motor sıcak olsa ısınsa dahi bazen fan açmazdı Sensörden gelen fana giden soketi sökünce (Açık Devre) fan devreye girerdi.

Soğutma suyu bu durumdaysa Radyatörde su kanallarında hatta motor bloğunda  tıkanma vardır diye düşünüyorum.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...