İçeriğe Yönlendir

MK3 Mondeo Benzin Çalışma Sorunu


Yusuf Davaz

Recommended Posts

Yusuf Davaz

Merhaba Arkadaşlar

Aracım 2005 model Mondeo Benzin / LPG

Motor soğuk iken aracı çalıştırdığımda araç çalışıyor ve stop ediyor.  2. çalıştırmada zaman zaman stop edebiliyor ama  genelde stabil bir şekilde rolantide çalışıyor ,  Araç boşda iken gaz verdiğimde gaz yiyor ama kesintili oluyor . Aracı vitese alıp gitmek istedigimde araç gaz yemiyor , gaz verdikce stop edecek düzeyde rolantide düşme oluyor. Araç LPG geçme derecesine yaklaştıgında gaz yemeye başlayıp gidebiliyorum. Yaz aylarında hava sıcak oldugu için çok sorun olmuyordu ama havalar sogudu ve araç ısınana kadar hareket edemiyorum. Acil bir durum olsa orda kalakalcaz. 

LPG kullanımında hiç bir sorun yok. Benzin filtresini degiştirdim. Aküyü söküp tekrar programlama yaptım ama düzelen birsey olmadı. Araç LPG de giderken benzine aldıgımda ufakda olsa bi kayıp var ama yüksek devirlerde kullanabiliyorum. elektirik kesene kadar araç benzinde gaz yiyor mesela. 

Sorun ne olabilir acaba. başına böyle birşey gelen varmı ?  benzin pompası mı enjektörlermi ? 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yusuf Davaz yazdı:

LPG kullanımında hiç bir sorun yok.

motor soğukken lpg düğmesine basılı tutup marş yapınca motor çalıştıktan sonra lpg sorun yok mu yoksa motor ısınınca mı lpg de sorun yok

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Benzin ile lpgyi aynı anda yakmaya çalışıyor bence soğukken. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Çağlar Bayur yazdı:

motor soğukken lpg düğmesine basılı tutup marş yapınca motor çalıştıktan sonra lpg sorun yok mu yoksa motor ısınınca mı lpg de sorun yok

motor ısınınınca LPG ye geçiyor.  bu arada sorun yok. LPG düğmesine basıpda çalıştırcam yarın sabah. bakalım o zaman nasıl olacak

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yusuf Davaz yazdı:

motor ısınınınca LPG ye geçiyor.  bu arada sorun yok. LPG düğmesine basıpda çalıştırcam yarın sabah. bakalım o zaman nasıl olacak

 

 

bir de motor ısınmış sorun yok gibi gözükürken 0-100km/h hızlnaması kaç saniye ? test amaçlı

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motor soğukken silindir kompresyonlarını ölçtür Yusuf. 

Akşamdan servise bırak. sabah marşa basmadan ölçsünler. 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Mehmet Ozyurek yazdı:

Motor soğukken silindir kompresyonlarını ölçtür Yusuf. 

Akşamdan servise bırak. sabah marşa basmadan ölçsünler. 

Emmi hazır yazmışken sorayım, tam üstüne bastın çünkü
Soğukken kompresyon testi yaptırdım, 1. göz zayıf çıktı, supap dedi, üst kapak sökülecek dedi, ya ayarla düzelecek ya da komple yenilenecek dedi.
Ha ben neden yaptırdım bu testi, rölantideki dengesizlik yüzünden.

Fiyat 8-10 bin bandında deyince kalsın şimdilik dedim.

Yağ yakma yok, çekiş kaybı yok, su eksiltme yok denecek kadar az, sadece rölantide oynama var hafif ve trafikte lpg de iken stop ettiği oluyor ışıklara yaklaşırken, bazen vites küçültürken.

Farkettim ki soğukken, yani 90 dereceye ulaşmadan yapıyor bunu, ısınınca stop etmiyor, ediyor gibi yapıp geri yükseliyor devir.

Benzinde rölanti oynaması haricinde bir sorun yok, lakin motorun sesi değişti eskiye göre, eskiden stabil, saat gibi çalışırdı, şimdi sanki daha gürültülü, saat gibi çalışmıyor.
Tüm bunlar supap işareti mi? 

Tecrübelerinden faydalanmak istiyorum.

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Celal Aydın yazdı:

Emmi hazır yazmışken sorayım, tam üstüne bastın çünkü
Soğukken kompresyon testi yaptırdım, 1. göz zayıf çıktı, supap dedi, üst kapak sökülecek dedi, ya ayarla düzelecek ya da komple yenilenecek dedi.

 

Celal ne kadar bozuk çıktı. Diğer silindirlerden farkı % 10 dan fazla mı ? Fark az ie sebep farklı olabilir.. Çünkü rolantiyi bozan etken çok. 

Bence önce Carbon clean yaptır. 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Celal ne kadar bozuk çıktı. Diğer silindirlerden farkı % 10 dan fazla mı ? Fark az ie sebep farklı olabilir.. Çünkü rolantiyi bozan etken çok. 

Bence önce Carbon clean yaptır. 

Demelerine göre 2-3-4. göz 160

1. göz 90 küsür (Birim ne bilmiyorum, sanırım psi)

 

Abi aslında bu rölanti sorunu, yazın bakıma gittiğimde buji-buji kabloları ve gaz kelebeği temizliği akabinde gelişti.
Belkide vardı, ben dikkat etmemiştim, çünkü o zamana kadar klima kullanmıyordum, hava daha tam ısınmamıştı, denk gelmiş de olabilir.

Giderek arttı, ışıklarda yavaşlarken debriyaja basmaya korkar oldum.
Buji kontrolü, ateşleme kontrolü yaptılar, arıza ışığı, kodu yok.

En son Triger-baskı balata-ön disk balata değişimi yaptırdım, akü uzun süre sökülü kaldı, derdimi anlattım, IDS bilgisayarda sıfırlama işlemi yaptı, rölanti ilk etapta iyice sapıttı, şimdi 1000 km kadar geçti, biraz kendine geldi araç.
Şikayetçi olduğum nokta rölantideki motor sesi farklılaştı, senteden şüphelendim, 3 farklı ustaya dinlettim, hepsi de sentede bir şey yok dedi, olsa böyle çalışmaz dedi.

Bilirsin sanayi gürültülü bir ortam, gaza bas çek yapıp bir şey yok diyorlar, ben hissediyorum farklılığı, triger öncesi rölantide saat gibi çalışıyordu, şu an farklı çalışıyor, acaba diyorum çok mu gerdiler trigeri, malum tork anahtarı kullanan yok.

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Celal Aydın yazdı:

Demelerine göre 2-3-4. göz 160

1. göz 90 küsür (Birim ne bilmiyorum, sanırım psi)

 

Abi aslında bu rölanti sorunu, yazın bakıma gittiğimde buji-buji kabloları ve gaz kelebeği temizliği akabinde gelişti.
Belkide vardı, ben dikkat etmemiştim, çünkü o zamana kadar klima kullanmıyordum, hava daha tam ısınmamıştı, denk gelmiş de olabilir.

Giderek arttı, ışıklarda yavaşlarken debriyaja basmaya korkar oldum.
Buji kontrolü, ateşleme kontrolü yaptılar, arıza ışığı, kodu yok.

En son Triger-baskı balata-ön disk balata değişimi yaptırdım, akü uzun süre sökülü kaldı, derdimi anlattım, IDS bilgisayarda sıfırlama işlemi yaptı, rölanti ilk etapta iyice sapıttı, şimdi 1000 km kadar geçti, biraz kendine geldi araç.
Şikayetçi olduğum nokta rölantideki motor sesi farklılaştı, senteden şüphelendim, 3 farklı ustaya dinlettim, hepsi de sentede bir şey yok dedi, olsa böyle çalışmaz dedi.

Bilirsin sanayi gürültülü bir ortam, gaza bas çek yapıp bir şey yok diyorlar, ben hissediyorum farklılığı, triger öncesi rölantide saat gibi çalışıyordu, şu an farklı çalışıyor, acaba diyorum çok mu gerdiler trigeri, malum tork anahtarı kullanan yok.

 

90-160 gibi fark varsa subap gitmiştir. 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Mahmut Yıldız yazdı:

90-160 gibi fark varsa subap gitmiştir. 

O halde bu saçmalamaları normal midir aracın?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Celal Aydın yazdı:

Demelerine göre 2-3-4. göz 160

1. göz 90 küsür (Birim ne bilmiyorum, sanırım psi)

 

Fark çok carbonclean sonrası tekrar ölçtür, düzelmez ise muhtemelen egzoz subabın yanıktır. 

Celal Aydın yazdı:

O halde bu saçmalamaları normal midir aracın?

Normaldir bence, hatta o silindirin buji kablosunu çıkar, motor çok fazla etkilenmeyecektir. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Fark çok carbonclean sonrası tekrar ölçtür, düzelmez ise muhtemelen egzoz subabın yanıktır. 

Normaldir bence, hatta o silindirin buji kablosunu çıkar, motor çok fazla etkilenmeyecektir. 

 

Teşekkür ederim abi.

İlk fırsatta söktüreyim şu üst kapağı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

Demelerine göre 2-3-4. göz 160

1. göz 90 küsür

bu sonuçlar çıkınca, düşük çıkan göze biraz yağ damlatılır test tekrar yapılır, basınç yükselmemiş ise subap/veya yuvası kaçırıyor. yağ eksiltmez subap kaçakları

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

bu sonuçlar çıkınca, düşük çıkan göze biraz yağ damlatılır test tekrar yapılır, basınç yükselmemiş ise subap/veya yuvası kaçırıyor. yağ eksiltmez subap kaçakları

Özellikle sordum abi, yağ damlattınız mı diye, evet cevabını aldım.

Sonuç aynıymış.

Motor sıcakken hepsi aynı değerde bu arada.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

Özellikle sordum abi, yağ damlattınız mı diye, evet cevabını aldım.

Sonuç aynıymış.

Motor sıcakken hepsi aynı değerde bu arada.

ilgili subapta sorun var demektir üst kapak açılınca oturma yüzeyi mi yoksa subap mı anlaşılır, açılmadan da anlaşılır da onu da ustaya söylersek arabayı lifte almaz kovalar valla

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Önce birkaç gün LPG komple kapatılıp denenmeli. Duruma göre hareket edilmeli.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Çağlar Bayur yazdı:

bir de motor ısınmış sorun yok gibi gözükürken 0-100km/h hızlnaması kaç saniye ? test amaçlı

 

dün akşam eve giderken benzine aldım.  LPG gibi gaz yemiyor. ara devirlerde hantal ama üst devirlere çıkınca araç gidiyor. müsait bir zamanda 0-100 testini yapacam. benzin ve LPG ayrı ayrı yapıyım hatta 

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Motor soğukken silindir kompresyonlarını ölçtür Yusuf. 

Akşamdan servise bırak. sabah marşa basmadan ölçsünler. 

 

abi son bi ölçtürmüştüm ama motor tam soguk degildi. 170  190 arası çıkmiştı.  tahminimce enjektörler veya benzin pompası .  yukardada yazdıgım gibi sıcak yada soguk motor farketmeksizin benzinde LPG gibi gitmiyor ve stabil degil. benzinde kalkarken ve alt devirlerde problem var. üst devirde dip gaz ile giderken araba kesik kesik hızlanıyor ve sonra önündeki engel kalkıp elektirik kesene kadar iyi gidiyor. lpg ile giderken rolanti ve stop etme durumu yok. yolda giderken biyerde durdum ve stop ettim, anında tekrar gimeye karar verip arabayı çalıştırınca araba LPG ye geçme düzeyine gelene kadar gaz yemiyor. LPG ye geçince sorunum yok. 7  8 sene önce bi benzin şamandıra ve pompayı orjinali ile degiştirmiştim. yine pompada sorun olabilecegini düşünüyorum açıkcası. 

 

Metin Akbal yazdı:

Önce birkaç gün LPG komple kapatılıp denenmeli. Duruma göre hareket edilmeli.

LPG yi neden kapatıyoruz. ordaki gözlemimiz ne olacak.  araç zaten benzinde stabil olarak hareket etmiyor zaten

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Yusuf Davaz yazdı:

LPG yi neden kapatıyoruz. ordaki gözlemimiz ne olacak.  araç zaten benzinde stabil olarak hareket etmiyor zaten

 

Regülatör sistemde kalan gazı sızdırıp boğuyor mu onun kontrolü veya yeni harita çıkarma.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Yakıt pompası bence. Gerekli basıncı üretemiyor.

banada öyle geliyor. önce usta bize boştan yere pompayı degiştirtmişti.  LPG ayarından dolayı yakıt haritası bozukmuş. bundan dolayıda benzinde performans kaybı vardı .pompa ve şamandıra degişim sonrası aynı sorun olunca akü sök tak yapınca düzelmişti ama yine harita bozuklugundan sorun yaratıyordu. Allahdan derdimize çare buldukda harita bozuklugundan olan benzin sorununu hallettik. benzin pompası düşük basınçda besleme yapmıyor. yüksek basınca gelince kendini toparlıyor gibi geliyor bana.  benzin pompasını takım almayıpda sadece pompa kısmını degiştirsek nasıl olur. bi ara böyle bir konu görmüştüm ama şimdi baktımda bulamadım

 

Metin Akbal yazdı:

 

Regülatör sistemde kalan gazı sızdırıp boğuyor mu onun kontrolü veya yeni harita çıkarma.

 

şuanda LPG de giderken benzine alıyım ondada sorun oluşuyor. LPG gibi seri degil benzinde.  regülatörde LPG kalma sorunu gibi bir sorun degil

tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Yusuf Davaz yazdı:

benzin pompasını takım almayıpda sadece pompa kısmını degiştirsek nasıl olur. bi ara böyle bir konu görmüştüm ama şimdi baktımda bulamadım

Olmaz. Zaten orjinalinde de öyle değil. Yan sanayi oluyor, illa ki bozuluyor. Mümkünse orjinalden şaşmayın.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Yusuf Davaz yazdı:

şuanda LPG de giderken benzine alıyım ondada sorun oluşuyor. LPG gibi seri degil benzinde. regülatörde LPG kalma sorunu gibi bir sorun degil

 

 

Yusuf Davaz yazdı:

Motor soğuk iken aracı çalıştırdığımda araç çalışıyor ve stop ediyor.  2. çalıştırmada zaman zaman stop edebiliyor ama  genelde stabil bir şekilde rolantide çalışıyor ,  Araç boşda iken gaz verdiğimde gaz yiyor ama kesintili oluyor . Aracı vitese alıp gitmek istedigimde araç gaz yemiyor , gaz verdikce stop edecek düzeyde rolantide düşme oluyor. Araç LPG geçme derecesine yaklaştıgında gaz yemeye başlayıp gidebiliyorum. Yaz aylarında hava sıcak oldugu için çok sorun olmuyordu ama havalar sogudu ve araç ısınana kadar hareket edemiyorum.

 

 

Yusuf Davaz yazdı:

LPG ayarından dolayı yakıt haritası bozukmuş. bundan dolayıda benzinde performans kaybı vardı .pompa ve şamandıra degişim sonrası aynı sorun olunca akü sök tak yapınca düzelmişti ama yine harita bozuklugundan sorun yaratıyordu.

 

Ortadaki alıntıya göre sorun regülatörde bu birinci ihtimal. Araç boğuluyor ilk çalışmada. Sistemde kalan gaz manifolda sızıyor. Bu da lpg ısısına gelene kadar stop etme silkeleme geç çalışma şeklinde arızasını belli eder. Diğer ihtimal yakıt haritası karışmış araç muhtemelen zengin karışımda ve lpg ye göre bir map var, benzine göre karman çorman. Bir süre benzinde kullanılmalı diyorum ben. Ki siz de bunu son alıntı da belirtmişsiniz. Belki de lpg ecusu arızalı. Aracın haritasını bozuyor.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Metin Akbal yazdı:

 

 

Ortadaki alıntıya göre sorun regülatörde bu birinci ihtimal. Araç boğuluyor ilk çalışmada. Sistemde kalan gaz manifolda sızıyor. Bu da lpg ısısına gelene kadar stop etme silkeleme geç çalışma şeklinde arızasını belli eder. Diğer ihtimal yakıt haritası karışmış araç muhtemelen zengin karışımda ve lpg ye göre bir map var, benzine göre karman çorman. Bir süre benzinde kullanılmalı diyorum ben. Ki siz de bunu son alıntı da belirtmişsiniz. Belki de lpg ecusu arızalı. Aracın haritasını bozuyor.

 

sorun şuanda ilk çalıştırma harici LPG ile giderken benzine geçince ve giderkende var. araç LPG de oldugu gibi gaz yemiyor.  Yakıt haritamı yeni yaptım onla ilgili bir sorunumda yok. fakir yada zengin karışım arıza koduda yok.  LPG ye geçince bir sorunum kalmıyor , o yüzden LPG ecu su ile ilgili oldugunu düşünmüyorum. Aküyü çekip haritayı sıfırladıgım zaman bile aynı sorun oluyor. hatta ilk başta bunu yapmıştım. harita karışmıştır , ondan yapıyodur diye ama ondan olmadıgını anladım. 

 

Ben enjetörler ve benzin pompasından şüpheleniyorum. Ama bunlarda pahalı malzeme oldugu için deneme yanılma yolu ile bulmak yerine sorunu nokta atışı bulmayı hedefliyorum. ustalara gitsek bi enjektörü temizleyek bakak. sonra olmadı pompayı degiştirek, olmadı şunu şunu yaparız dicekler biliyorum.  müsait bir zamanda yolda giderken video çekecem. orda daha detaylı görünür sorun.  

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Çağlar Bayur yazdı:

motor soğukken lpg düğmesine basılı tutup marş yapınca motor çalıştıktan sonra lpg sorun yok mu yoksa motor ısınınca mı lpg de sorun yok

 

bu sabah direk LPG düğmesine basıp marş yapıp direk hareket edebildim. LPG ile çalışınca sorun yok. Benzin ile problem var.

 

Çağlar Bayur yazdı:

bir de motor ısınmış sorun yok gibi gözükürken 0-100km/h hızlnaması kaç saniye ? test amaçlı

 

sıcak motor ile 0-100km/h denemesi yaptım. 12  13 sn arası gibi süre oldu. fabrika veriside 9.8 sn imiş. ben bu veriyi LPG ile yaptım. Benzin ile denemedim, çünkü benzinde sağlıklı degil araç

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...