İçeriğe Yönlendir

1.5 DCİ 90 HP Dacia Dokker Yakıt Hacim Arızası


Doğan Arşiray
Çözüme git Doğan Arşiray tarafından,

Recommended Posts

Doğan Arşiray

Araba 2015 model 200 bin km nin üzerinde. sürekli opetten yakıt alıyoruz ve bakımsız bir araç değil. 1 hafta önce böyle değildi. araba soğukken bazen geç sıcakken normalden birazdaha geç çalışıyor. çalıştıktan sonra ise problemsiz iş görüyor. ancak araç bazen 90 km yi geçemiyor ama bazen geçebiliyor. geçmediği zamanlarda tekleyerek ilerliyor adeta yakıt akışında sorun varmış gibi.

 

Arabada turbo düşük basın arızası, yakıt hacim kontrol valfi arızası ve birde üreticiye özel dpf düşük performans hatası veriyordu

 

araçta DPF varmı bundan bile emin değilim. hiç rejenerasyon vs görmedim 1 sene boyunca sürekli her gün ben kulanmıştım.

 

Neyse, düşük basıncın sebebini buldum tamir ettim. Yırtık intercooler oringi değiştirildi. bu hata giderilmiş oldu. Performans değişmedi.

Arızayı sildim P0002 geri geldi bu yakıt basıncını ayarlayan regülatörün arızası yada tesisatında birşey olmalı.. Bunun çıkmasını taktık değişen birşey olmadı. (parçaya güvenmiyorum çünkü dizel pompacısı durumun enjektör kaynaklı olduğunu iddia ediyor, heryeri söküp para alacakmış gibi bir izlenim uyandırıyor, semptomsuz enjektör arızası nasıl oluyor onu açıklamıyor, ne duman var ne tüketimde problem nede titreşim var). egzoscu dpf yada katalitik konvertör dolu söküp bakarız paranı alırım diyor. dpf yi boşaltırsa 2000 tl alırmış.

 

ne yapmak lazım? tanıdık renocu da yok ANKARA da işin kötüsü.

 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Cotech garage var işlerinde iyiler

Euro5 motora sahip araba dpf var abi

Ben de 1 yıldır kendi arabamda hiç rejenerasyon görmedim. Vw gibi değil bu işlem devri yükseltip fanı açmıyor. Dpf dolarsa önce egzoz emisyon hatası veriyor,bence sorunun orada değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Universal cihazlarla okunan hata kodları çok yanıltıcı Renault'larda. 

Tavsiyem, mutlaka CLIP ile okutulmalı araç. Bununla beraber, CLIP'i yorumlayacak usta da gerekli. Bazı CLIP hataları ortak çıkıyor ama burada tecrübe devreye giriyor.

 

Usta yoksa, ben olsam kendimi yetkili servise teslim ederdim aracı.

 

Kişisel tahminime gelince: 

90km'yi geçmeme başımıza geldi, seleonid valfi değişti.

Ancak bu kızdırma bujisi de olabilirdi, yakıt pompası da. Yetkili servis nokta atışı söyledi burada bize.

90hp'lerde DPF olmalı diye hatırlıyorum. Renault'larda rejenarsyonu duymak pek mümkün değil. Bu sebeple yok gibi düşünülüyor. Yine CLIP'le manuel start verilebilir rejenerasyon için.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bir usta buldum renocu ona yönlendirdim bakalım ne diyecek. gerekirse yetkili servise gidip baktıracağız artık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

clip ile baktılar, 60 gramdan fazla tıkanıklık oluduğunu bu nedenle regen yapılamadığını sökülüp dışarıda temizlenmesi gerektiğini söyledi. ayrıca bu duruma neden olan ne ise, onunda hemen peşinden kontrol edilmesi gerektiğini yoksa yine tıkanabileceğini, pompada yada enjektörde sorun varsa çekiş düşüklüğü, titreşim geç çalışma vs olarak görüleceğini söyledi. arabada 1 hafta önce böyle birşey olmadığını bildiğimiz için( uzun yoldan geldi araba) önce temizlik işine girişmeye karar verdim. sonra yakıt regülatörüne bakılacak. sonra pompaya bakmak lazım bana göre. çünkü enjektör işemesi vs olsa illaki bir fark dilen bir düzensizlik olması lazım ilk çalışma haricinde.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Doğan Arşiray yazdı:

uzun yoldan geldi araba

Kötü yakıt alınmış olabilirmi ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Doğan Arşiray yazdı:

60 gramdan fazla

Çok fazla. Temizlik de fayda etmeyebilir. Temizlik sonrası mutlaka manuel rejenerasyon da yapılmalı.

Ayrıca 200bin km'deki bi aracın bu denli kül biriktirmesi de normal. Muhtemelen hep şehir içi kullanılmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ersen Tapan yazdı:

Kötü yakıt alınmış olabilirmi ?

hayır hep opet. anlaşma var.

 

Sani Gerşon yazdı:

Çok fazla. Temizlik de fayda etmeyebilir. Temizlik sonrası mutlaka manuel rejenerasyon da yapılmalı.

Ayrıca 200bin km'deki bi aracın bu denli kül biriktirmesi de normal. Muhtemelen hep şehir içi kullanılmış.

 

pek fazla değil aslında. neyse söküldü bakıldı epey tıkalı olduğunu gördük. makine ile de açılamıyor. mecburen işlem göüp yeniden kodlanacak artık. euro 4 olarak hayatına devam decek. sonra yakıt basıncına bakmak lazım.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Doğan Arşiray yazdı:

pek fazla değil aslında. neyse söküldü bakıldı epey tıkalı olduğunu gördük. makine ile de açılamıyor. mecburen işlem göüp yeniden kodlanacak artık. euro 4 olarak hayatına devam decek. sonra yakıt basıncına bakmak lazım.

Muayeneden geçiyor mu o şekilde? Aslında geçiyorsa bu dpf'den korkmaya gerek olmayabilir.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

niye geçmesinki? katalitik konvertör mevcut. bizimservis minibüsüde bu şekilde mecburen. dpf dediğin şey tam bir saçmalık bana göre.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Doğan Arşiray yazdı:

neyse söküldü bakıldı epey tıkalı olduğunu gördük. makine ile de açılamıyor.

Fazla işte :D

Yanlış hatırlamıyorsam tekniğini, en üst sınır bu zaten.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

dpf iptal edildi. pompa enjektör regülatör vs ne ise o sonraya kaldı.

 

kimsenin düzgün birşey bildiği yok sanayide. adamın birisi enjektörden girdi turbodan çıktı mesela, moron. servis açsam ya paraya para demem yada bu denk geldiklerim gibi hem sahtekar hemde çok bilmiş olmadığım için batarım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

yakıt hacim kontrol valfi arızası ve birde üreticiye özel dpf düşük performans hatası veriyordu

tamamı ile eksik bakımdan gelen arıza tarifi, not: yetkili servis bakımı da eksiktir

Ersen Tapan yazdı:

Kötü yakıt alınmış olabilirmi ?

opet miş zaten bu bile kafi :mangal:

Doğan Arşiray yazdı:

makine ile de açılamıyor.

nasıl bir makine görseli veya ismi cismi var mı

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

neyse arabayı getirdiler, kullandım arabanın gidişi çok iyi olmuş. belkide üzerine yükledikleri yazılım 110 hp olanınkidir bilemiyorum. yada çok hantallaşmıştı öncesinde. 0-100 12-13 sn civarında ölçtüm. fabrika değerinden düşük. kaldıki çok sert kalakmadım. araba sıcak motorda zor çalışıyor çalışınca sıfır sorun var.

 

tüm arızalar silinmiş. kendim baktım.

sadece P0002 geri gelmiş ve kayıtlı duruyor. yakıt hacim kontrol devresi performans arızası.

 

şimdi ne yapıyoruz? pompacı bakıyormuş bu işlere. nedir bu pompacılardan çektiğimiz.

https://www.google.com/search?q=7701206905+delphi

 

şöyle birşey olmalı. valf diyor zaten.

https://www.trendyol.com/delphi/9109-903-cr-metrik-valf-p-37072328

 

 

gibi

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Doğan Arşiray yazdı:

sadece P0002 geri gelmiş ve kayıtlı duruyor. yakıt hacim kontrol devresi performans arızası.

Ben yetkili serviste arıza tespitinden yana kullanıyorum oyumu.

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

regülatörü söktüm harici voltaj ile kontrol ettim. bir sorun göremedim ama nasıl dozlama yaptığını bilmiyorum, tekrar monte ettim. fişi takılı değilken araba hiç çalışmadı. regülatör takılıyken ise geç çalışıyor. çalıştıktan sonra sıfır sorun. it gibi gidiyor.

 

pompacı bir başkasını bulduk. isterseniz, söküp bir bakayım pompaya ve enjektörlere dedi.

araba böylesine iyi giderken bir pompa arızası yada enjektör arızası bana çok saçma geliyor. geç çalışmadan başka bir semptom yok. arıza kodu da regülatör performansı ile ilgili. şeytan al bir tane tak oraya  diyor. iki tane torx tutuyor zaten.

 

 

 

https://www.n11.com/urun/yakit-basinc-musuru-clio-4-iv-0928400788-167001056r-bosch-9083160

parça bu.

 

orijinal kodu 0928400788

https://www.arabaparcam.com/urun/clio-4-yakit-basinc-musuru-0928400788-167001056r

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya
Doğan Arşiray yazdı:

regülatörü söktüm harici voltaj ile kontrol ettim. bir sorun göremedim ama nasıl dozlama yaptığını bilmiyorum, tekrar monte ettim. fişi takılı değilken araba hiç çalışmadı. regülatör takılıyken ise geç çalışıyor. çalıştıktan sonra sıfır sorun. it gibi gidiyor.

 

pompacı bir başkasını bulduk. isterseniz, söküp bir bakayım pompaya ve enjektörlere dedi.

araba böylesine iyi giderken bir pompa arızası yada enjektör arızası bana çok saçma geliyor. geç çalışmadan başka bir semptom yok. arıza kodu da regülatör performansı ile ilgili. şeytan al bir tane tak oraya  diyor. iki tane torx tutuyor zaten.

 

 

 

https://www.n11.com/urun/yakit-basinc-musuru-clio-4-iv-0928400788-167001056r-bosch-9083160

parça bu.

 

orijinal kodu 0928400788

https://www.arabaparcam.com/urun/clio-4-yakit-basinc-musuru-0928400788-167001056r

 

Ford araçlar da aynı müşürü kullanıyor. Sizin eklediğiniz bağlantılardakinden çok uygun fiyatlara mevcut. Parça kodu: AV6Q 9358 BA

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Yarin pompayi kontrol ettirecegiz. Ben aracin yakit hattinin hava aldigini dusunuyorum. Vakvak pompa da yok olsa havayi alip deneyebilirdik.

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Vak vak yok ise mazot filtresi arasına elle takılan vak vaklar var. Benim hdi da vak olmasına rağmen mazot filtresi değişirken oyle aldılar havasını 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Doğan Arşiray yazdı:

Arastirmak lazım, acaba uyarmı?

Ona gerekte yok, depodan gelen ucu fltreye takın, diğer uç için uygun ölçüde bir hortum geçirip kelepçe ile abartmadan sıkın. Biraz tutması yeterli, biraz vakumlayın işlem tamamdır. 

 

Ki sizin araçta buna da gerek yok filtre değişmediğinden, filtreden çıkış ucunu çıkarıp kontağı aç kapa yapın birkaç kez, hava çıkacaktır varsa

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

pompa sağlam çıktı. enjektörler toleransların dışında kaldığı için tamir takımı ile yenileniyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...