İçeriğe Yönlendir

Yeni Aküyü Araca Kodlama.


Mustafa Erkan

Recommended Posts

Mustafa Erkan

Bir abimizin soğuk havada marş basmayan, Focus 3 Dizel Otomatik aracının 75 amperlik EFB Start stop özellikli aküsünü, aynı ampere ve EFB özelliğine sahip yeni akü ile değiştirdik. Ancak start stop yine çalışmadı . Aracın yeni alınan aküsü şarza bağlandı ve seviyesi %80 e kadar yükseltildi ancak yine start stop çalışmayınca bunun beyne tanıtılması gerektiğini hatırladım.

Ford yetkili servisi, taktırdığımız akünün (Exide) fordun sisteminde olmadığı için tanıtım yapamadığını iddia etti. ( Aküyü bizden alsaydınız tanıtabilirdik gibi yuvarlak laflar söylendi ) 

Youtube üzerinden bir kaç video bulup seyrettim ancak o videolar Courier araçlara ait. Youtube videosunda: Önce farları açıyor, sonra 5 kere sisler aç kapa ve ardından 5 kere dörtlü flaşör aç kapa yapılınca, akü lambası 2 kere yanıp sönüyor ve  beyin yeni aküyü tanıyor. 

Acaba bu yöntem Focus 3 için de geçerlimidir?. Değilse aküyü beyne nasıl tanıtırız ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

1 ve 2 kasalarda yok, 3 ve 4 ler de varmış. Yoksa Start Stop çalışmıyor.

Ya akücüyü ben buldum, bu iyidir deyip Exide aküyü de ben aldırdım. Şimdi aldık başımıza belayı :)

Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya

Akü resetleme için aşağıdaki kombinasyonu da deneyebilirsiniz (Focus için de geçerliymiş):

 

5 kez uzun farları yak, ardından 3 kez fren pedalına bas ve akü ikaz lambasının bir kaç kez yanıp sönmesini bekle.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Forscan veya focccus ile yapılır. Manuel resetleme haricinde arıza kodu bıraktıysa onların da silinmesi şart. Bu nedenle bilgisayarla yapılmalı derim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Ben  ilk defa duyuyorum focusa akü tanıtmayı. Focus 3'üm vardı ama start stop yoktu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Sani Gerşon yazdı:

Forscan'le yapılabilir belki

Bursa'dan belki @Ersen Tapan da yardımcı olabilir.

Bendeki teknoloji daha o kadar gelişmedi :f1:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ben hiç akü tanıtma diye birşey duymamıştım. niye gerek olsun ki? yada akünün üzerinde bir elektronik kontrol ünitesi olacakki tanıyacak. tanıyacak birşey yok ki yani?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

 

Doğan Arşiray yazdı:

ben hiç akü tanıtma diye birşey duymamıştım. niye gerek olsun ki?

Start stop sistemi tanıtım yapılmadan çalışmıyor. Servis yetkiliside bunu belirtti. Cihaz ile tanıtım yapılması gerekiyormuş. Ben pedal far kombinasyonu ile çözmeye çalışıcam,  olur inşallah.

Doğan Arşiray yazdı:

 akünün üzerinde bir elektronik kontrol ünitesi olacakki tanıyacak. tanıyacak birşey yok ki yani?

Galiba akünün üzerinde öyle bir devre varmış. Servis yetkilisi cihaz aküden bilgi alıyor gibi birşeyler geveledi. Ama Ford un el terminalinde nedense Exide akü sistemde tanımlı değilmiş. Olsaydı tanıtacaktım abi dedi. ( İşin ilginç tarafı sistemde Mutlu ve İnci akü varmış ama dünya devi Exide akü yokmuş Çok garip :unsure2:)

Akü sökülünce , Focus 1 ve 2 de teyp kodu soruyordu Focus 3 teyp kodu istemedi ancak Guage ekranına girince beş altı tane DTC hata kodu vermiş. Onlarında silinmesi gerekiyor.

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mustafa Erkan yazdı:

Focus 3 teyp kodu istemedi

Bunun sebebi, teyp ECU ile haberleşiyor. ECU iile anlaşırsa kod sormuyor.

Teybi söküp başka araca takarsanız kod isteyecek.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Akıllı şarjı denetleyen bms sistemi var üzerinde. 

 

Akü tanıtma için marka model seçmiyoruz ama kaç amper ise o giriliyor ve şarj modülü resetleniyor. 

 

Yakın olsak yardımcı olurdum ama ne yazıkki

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet öner

Ben adapazarindayim bu dedginiz islemi kim yapabilir burda bilginiz varmi

Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Passatda bile akü tanıtma yok :))start stop akü seviyesi yetersiz veya amper basma gücü düşükse devreye girmez biraz kullanıp ondan sonra bakın start stop çalısmadıgına passatda hemen devreye girmemişdi 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Sistem psa gibi galiba. 

 

Aküyü takviye ile sökmezse start stobun bir kondansatöru var o boşalıyor . O yüzden devreye girmesi için ona manuel olarak voltaj bilgisi girmek gerekiyor. Kodlama denen şey o.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Sistem psa gibi galiba. 

 

Aküyü takviye ile sökmezse start stobun bir kondansatöru var o boşalıyor . O yüzden devreye girmesi için ona manuel olarak voltaj bilgisi girmek gerekiyor. Kodlama denen şey o.

Berlingo da oyle birsey olmamisti. Araba yeniyken bile start stop duzgun çalışmıyordu. Yeni aku taktilar garantiden sonuc ayni. Zaten gereksiz birsey.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Benim cebeşe mazotu tanıttım geçen, unutmuş garip, normaldir yani akü tanıtma vs :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 11
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Erkan Işık yazdı:

Passatda bile akü tanıtma yok :))start stop akü seviyesi yetersiz veya amper basma gücü düşükse devreye girmez biraz kullanıp ondan sonra bakın start stop çalısmadıgına passatda hemen devreye girmemişdi 

Peki bundan seyin haberi var mi, Passatin?

49355939892_8e54a166b5_o.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Erkan Işık yazdı:

Passatda bile akü tanıtma yok :))start stop akü seviyesi yetersiz veya amper basma gücü düşükse devreye girmez biraz kullanıp ondan sonra bakın start stop çalısmadıgına passatda hemen devreye girmemişdi 

2009 tiguan da yoktu. start stop da yoktu gerçi

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Erkan Işık yazdı:

Passatda bile akü tanıtma yok :))start stop akü seviyesi yetersiz veya amper basma gücü düşükse devreye girmez biraz kullanıp ondan sonra bakın start stop çalısmadıgına passatda hemen devreye girmemişdi 

 

Erdem Doğan yazdı:

Peki bundan seyin haberi var mi, Passatin?

49355939892_8e54a166b5_o.jpg

 

Bunun harici akü tipi değiştiriliyorsa onuda farklı alandan kodlamak gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Çağlar Bayur yazdı:

bagaja konan eşya kaydı için kaç tuşluoz

 

Ne kodlıyım abime :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Uygun bir zamanımda kendi aracımda start stop yok ama uygulama prosedürlerini içeren görüntüleri alıp bu konuda paylaşmaya çalışayım. 

 

Biraz programı bilenler için akış şu şekilde;

 

Eğer aynı amperde ve türde akü taktıysak sorun yok bu aşamayı pas geçelim, aynı değilse;

1) Önce modüllerden birinin içerisinde(araca göre değişiyor, pcm, bcm vs vs) akü amper değerini ve akü türünü en uygun olan ile değiştiriyoruz. Bunu yazıyoruz, ama dikkat edin sadece modüle yazacaksınız yedeğe de yazmayın. Hata olursa dönemezsiniz. 

2) servis prosedürlerinde şarj kontrol modülü, akıllı şarj modülü gibi isimlendirilen bir modülün resetlenmesi şeklinde işlem var. Onu yapıyoruz.

3) Arıza okuma ekranında kod varsa onları siliyoruz. 

 

İşlem tamam...

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Mayıs ayında 2016 model bsm modüllü mondeo tdci için start stop efb bosch akü aldım tanıtma vs birle yapılmadı. Start stop hemen çalışmaya başladı. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...