İçeriğe Yönlendir

Yeni Aküyü Araca Kodlama.


Mustafa Erkan

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Akü tanıtımı diye birşey olmaz. Akünün ayrı portları olması gerekir. Öyle birşey yok. 

 

Ancak

 

Yeni akü takıldı "prosedürü" var olabilir bir reset işlemi. Onu adı tanıtmak olarak tanımlanamaz. Olamaz yani. Servis yalan söylemiş. 

Mustafa Erkan yazdı:

..

Galiba akünün üzerinde öyle bir devre varmış. Servis yetkilisi cihaz aküden bilgi alıyor gibi birşeyler geveledi. ..

 

Soket mi varmış bataryada? :) göstersin soketi?

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Mehmet bey daha önce kullandığım hiç bir aracımda ( fiat palio, opel Astra, focus mk 1 ve 2 )  akü değişiminde akünün araca kodlanması yada tanıtimi diye birşey duymadım ve yaptırmadım. Ancak start stop sistemine sahip araçlarda , akünüzün değişiminden sonra bunun yapılması gerektiği bir çok mecrada belirtiliyor. 

Bursa Ford yetkili servisinde görevli personelin  ifadesi benimde aklıma yatmadı. Ancak araç beynine, takılan akünün amperinin agm mi yoksa efb mi olduğunun girilmesi, akıllı şarj sistemleri için gerekli olduğunu düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bu dediğiniz akünün "tanıtımı" değil "tanımlanması" . Yani aküden bağımsız.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Mehmet Göktürk yazdı:

Akü tanıtımı diye birşey olmaz. Akünün ayrı portları olması gerekir. Öyle birşey yok. 

 

Ancak

 

Yeni akü takıldı "prosedürü" var olabilir bir reset işlemi. Onu adı tanıtmak olarak tanımlanamaz. Olamaz yani. Servis yalan söylemiş. 

Soket mi varmış bataryada? :) göstersin soketi?

Akü üzerinde değil hocam. Resimde - kutup başı bağlantısında bir elektronik var. Start stoplu araçlarda oluyor. Akü bilgisi (amper, marka vs.) girilmeden start stop devreye girmeyebiliyor. Bu sebeple sanırım aracın akü bağlantısı tamamen kesilirse tekrar kodlanması gerekiyor. 

 

47b4f456e8f430c5987f6c76a1f452db

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

start stop devreye girmiyorsa iyi aslında.. kapama tuşu yerine..

 

o gördüğünüz ampermetre şöntü çok büyük olasılık.

sonuç: herhangi bir akü konabilir ve tanımlanabilir.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Mehmet Göktürk yazdı:

start stop devreye girmiyorsa iyi aslında.. kapama tuşu yerine..

 

o gördüğünüz ampermetre şöntü çok büyük olasılık.

sonuç: herhangi bir akü konabilir ve tanımlanabilir.

VW de akü bilgileri girerken amper degeri de giriliyor. Muhtemelen arac bu bilgiye göre hareket ediyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erdem Doğan yazdı:

VW de akü bilgileri girerken amper degeri de giriliyor. Muhtemelen arac bu bilgiye göre hareket ediyor. 

nusrette de tuzu havadan serpiyorlar, billuru aynı fiyatı farklı

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mert Gülkokan yazdı:

Psa grubu

FB_IMG_1670385592501.jpg

külli yalan. berlingoda devreye girdiği zamanlar aracın durduğunun belkide 1000 de 1 i kadar. bozuk.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Göktürk yazdı:

Akü tanıtımı diye birşey olmaz. Akünün ayrı portları olması gerekir. Öyle birşey yok. 

 

Ancak

 

Yeni akü takıldı "prosedürü" var olabilir bir reset işlemi. Onu adı tanıtmak olarak tanımlanamaz. Olamaz yani. Servis yalan söylemiş. 

Soket mi varmış bataryada? :) göstersin soketi?

Tabirler yanlış olsa da da akü üzerinde  modül var 

 

https://www.pejo.com.tr/peugeot-3008-t84e-aku-eksi-kutup-basi

 

 

O arızalı olunca da çalışmıyor star stop

 

Pardin şu 

 

Sigorta kutusu 

https://www.parcagonder.com/urun/aku-elektronik-beyni-sigorta-kutusu-orijinal-6500-gq

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

2 kutup başı 4500 tl mi :crazy:

Kutup var kutup var :P

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

İlk defa duydum. Kadjar'da akü değişimini araç çalışırken yaptılar. Ne teyp kodu ne de akü tanıtma istedi. Eyvallah dedik, devam ettik. (Parayı bastıktan sonra)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Umut Taşlı
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Sistem psa gibi galiba. 

 

Aküyü takviye ile sökmezse start stobun bir kondansatöru var o boşalıyor . O yüzden devreye girmesi için ona manuel olarak voltaj bilgisi girmek gerekiyor. Kodlama denen şey o.

akünün durumuna göre kendi geliyor psa'da. start-stoplu 12' c3'te böyle en azından, eski aküde start-stop iptaldi, yeniyle tekrar göreve başladı lanet.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mahmut Yıldız yazdı:

İlk defa duydum. Kadjar'da akü değişimini araç çalışırken yaptılar. Ne teyp kodu ne de akü tanıtma istedi. Eyvallah dedik, devam ettik. (Parayı bastıktan sonra)

Bu da sıkıntı, birçok araçta sökerseniz arıza kodları çıkar. Tek avantajı ünitede kod varsa istemez, ayarlar silinmez vs. 

 

Zaten mesele sistemin verimli çalışması. Kod çıkarsa bir şekilde sorun olur. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bu da sıkıntı, birçok araçta sökerseniz arıza kodları çıkar. Tek avantajı ünitede kod varsa istemez, ayarlar silinmez vs. 

 

Zaten mesele sistemin verimli çalışması. Kod çıkarsa bir şekilde sorun olur. 

Dizellerde yapıldığını duymuştum. Bir sorun olmaz dedi takan usta. Hiç bir sorun da olmadı. Muhtemel problemler nedir bilmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yeni akünün araca tanımlanması mantıklı. Akü sökülünce bunların resetlenmiş olması da mantıklı geldi bana 

Sonuçta lastik ölçüsü değiştirince araca tanımlatmak gerekiyor. Değiştirmesek ne oluyor, hız göstergesi hatalı gösteriyor. 

Aküde de bazı özellikler çalışmıyor. 

 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mert Gülkokan yazdı:

valla 308 için tanıtmadık taktık ve direk start stop çalıştı çünki takmadan önce volt değeri 12.8 idi

yukarı da yazılan akünün amper değerini girmek kısmı bana çok garip geldi

 

Akıllı şarj olan sistemlerde tanımlanması çok mantıklı. 

Psa akıllı şarj sistemi de acayip akıllı çalışıyor. Amperi bilmeden bu kadar akıllı çalışamaz. 

Amper düşük ise, teybi açtırmıyor bana. 

Yada akü dolu ise, şarj voltajı 13,2 yi geçmiyor. akü boş ise, güç lazım olsa bile 15,4 e kadar çıkıyor, normalde güç lazım olunca şarjı düşürür.. 

Bunlar bilmeden olmaz. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mert Gülkokan yazdı:

valla 308 için tanıtmadık taktık ve direk start stop çalıştı çünki takmadan önce volt değeri 12.8 idi

yukarı da yazılan akünün amper değerini girmek kısmı bana çok garip geldi

3008 var elimizde bi tane. Gecen kis aku zayifladi. Once star stop ara ara calismamazlik yaptı. Akü taktılar. Yeni akü de yine ara ara arıza dedi. Sonra sordurduk.  Once aku üstü sigorta paneli dediler. Bana mantıklı gelmedi. Sonra forumda biri daha yazmis çalışmıyor start stop. Serviste yazılım ile kalibre ettiler demiş. Lexia olan bir servise gittik.  İlk usts kalibre felan dedi. Kisa bi test yaptı. Tamam dedi ama ertesi gün belli olur dedi net. Neyse iki tur attik. Yine arıza verdi. Geri döndüm ayni yerde ikinci usta baktı. 3 ihtimal vsr dedi aku ustu sigorta bi ucuz parça bide kondansatör tüpu dedi. Ama bisi bakacam dedi. O kondansatör tüpünün voltaj degeri var sigorta panelinden çekiyor onu dedi. Bir de elle girelim lexiadan dedi. Elle o tüpe voltaj bilgisi girdi. Ondan SONRA düzeldi. Kac aydır sıkıntısız çalışıyor. Arada bende kullanıyorum hatta cok sık çalışıyor o derece. 

 

Senin akü değerin iyi iken hızlıca değiştiğin için o tüp deki gerilim bitmedi büyük ihtimalle o yüzden devam etti. Bizdeki fark akü iyice gitmişti söküp takarken normalde takviye ile yapinca problem olmuyormuş ama direk Aku iptal edip degisince o kondansatör boşalıyor kodlaması denilen o parça. Çünkü aküden veri alıyor arti ucun üzerindeki sigorta panelinden

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Mustafa Tüfekçi yazdı:

3008 var elimizde bi tane. Gecen kis aku zayifladi. Once star stop ara ara calismamazlik yaptı. Akü taktılar. Yeni akü de yine ara ara arıza dedi. Sonra sordurduk.  Once aku üstü sigorta paneli dediler. Bana mantıklı gelmedi. Sonra forumda biri daha yazmis çalışmıyor start stop. Serviste yazılım ile kalibre ettiler demiş. Lexia olan bir servise gittik.  İlk usts kalibre felan dedi. Kisa bi test yaptı. Tamam dedi ama ertesi gün belli olur dedi net. Neyse iki tur attik. Yine arıza verdi. Geri döndüm ayni yerde ikinci usta baktı. 3 ihtimal vsr dedi aku ustu sigorta bi ucuz parça bide kondansatör tüpu dedi. Ama bisi bakacam dedi. O kondansatör tüpünün voltaj degeri var sigorta panelinden çekiyor onu dedi. Bir de elle girelim lexiadan dedi. Elle o tüpe voltaj bilgisi girdi. Ondan SONRA düzeldi. Kac aydır sıkıntısız çalışıyor. Arada bende kullanıyorum hatta cok sık çalışıyor o derece. 

 

Senin akü değerin iyi iken hızlıca değiştiğin için o tüp deki gerilim bitmedi büyük ihtimalle o yüzden devam etti. Bizdeki fark akü iyice gitmişti söküp takarken normalde takviye ile yapinca problem olmuyormuş ama direk Aku iptal edip degisince o kondansatör boşalıyor kodlaması denilen o parça. Çünkü aküden veri alıyor arti ucun üzerindeki sigorta panelinden

Benim aracta eski aküyü cikarip 5dk gecmeden yenisini bagladim. Trip A km bilgisi haric tum ayarlar duruyordu. Ben hersey sifirlanir diye dusunmustum. Demekki bi yerlerde elektrik kaliyor.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Mustafa Tüfekçi yazdı:

3008 var elimizde bi tane. Gecen kis aku zayifladi. Once star stop ara ara calismamazlik yaptı. Akü taktılar. Yeni akü de yine ara ara arıza dedi. Sonra sordurduk.  Once aku üstü sigorta paneli dediler. Bana mantıklı gelmedi. Sonra forumda biri daha yazmis çalışmıyor start stop. Serviste yazılım ile kalibre ettiler demiş. Lexia olan bir servise gittik.  İlk usts kalibre felan dedi. Kisa bi test yaptı. Tamam dedi ama ertesi gün belli olur dedi net. Neyse iki tur attik. Yine arıza verdi. Geri döndüm ayni yerde ikinci usta baktı. 3 ihtimal vsr dedi aku ustu sigorta bi ucuz parça bide kondansatör tüpu dedi. Ama bisi bakacam dedi. O kondansatör tüpünün voltaj degeri var sigorta panelinden çekiyor onu dedi. Bir de elle girelim lexiadan dedi. Elle o tüpe voltaj bilgisi girdi. Ondan SONRA düzeldi. Kac aydır sıkıntısız çalışıyor. Arada bende kullanıyorum hatta cok sık çalışıyor o derece. 

 

Senin akü değerin iyi iken hızlıca değiştiğin için o tüp deki gerilim bitmedi büyük ihtimalle o yüzden devam etti. Bizdeki fark akü iyice gitmişti söküp takarken normalde takviye ile yapinca problem olmuyormuş ama direk Aku iptal edip degisince o kondansatör boşalıyor kodlaması denilen o parça. Çünkü aküden veri alıyor arti ucun üzerindeki sigorta panelinden

Bu sorun olmasın diye mi araç çalışırken değişiyorlar? Benim akü 6 yıllıktı, ss kışın çalışmaz olmuştu. Aküyü çalışır halde değiştiler, değişim sonrası ss normal çalıştı. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mahmut Yıldız yazdı:

Bu sorun olmasın diye mi araç çalışırken değişiyorlar? Benim akü 6 yıllıktı, ss kışın çalışmaz olmuştu. Aküyü çalışır halde değiştiler, değişim sonrası ss normal çalıştı. 

Büyük ihtimalle. Araçta yardimci aku tarzı bir parça var kondansatör dediği o galiba 

 

 

https://otoelektronik.com/product/9801739380-01-94563k02-9679123280/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Bu sabah 5 kere sis fari 5 kere dortlu ikaz yaptik, ardindan aku isigi 2 kere yanip söndü. Veee bingo aksam arkadasim aradi start stop duzeldi artik calisiyor dedi. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Erkan yazdı:

5 kere sis fari 5 kere dortlu ikaz yaptik,

reste gibi bir şey mi ? nedir o

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
Mustafa Erkan yazdı:

 

Youtube üzerinden bir kaç video bulup seyrettim ancak o videolar Courier araçlara ait. Youtube videosunda: Önce farları açıyor, sonra 5 kere sisler aç kapa ve ardından 5 kere dörtlü flaşör aç kapa yapılınca, akü lambası 2 kere yanıp sönüyor ve  beyin yeni aküyü tanıyor. 

Acaba bu yöntem Focus 3 için de geçerlimidir?. Değilse aküyü beyne nasıl tanıtırız ?

Çağlar bey youtube uzerinden öğrendiğim bu işlemi yaptım. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...