İçeriğe Yönlendir

E-power Teknolojisi Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?


Erhan Doruk

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bozulan duyulmadı görülmedi.

ortalama bir ferrari motoru kaç km de bir revizyon ister? duyan var mı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mehmet Göktürk yazdı:

Araç seri hibrit denilen lokomotif teknolojisi. Başkaaraçlarda da geçmişte kullanıldı. Bence iyi. Sıfır araç alacak olsam düşünürüm. 

Özel bi teknoloji, elektrikli araç, kablosuz şarj diye saçma kampanyalarla kafa karıştırıyorlar.

Still R70 serileri

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

@Mehmet Göktürk nissan becerememiş demekki. Corolla ncap’tan 5 yıldız alıp hafif araç üretebiliyor :) 

Corolla Türkiyede Ereğli Demir Çelik sacı ile üretilse %25 daha ağır olurdu. Bu cümle Tofaş eğitim müdürüne aittir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

Corolla Türkiyede Ereğli Demir Çelik sacı ile üretilse %25 daha ağır olurdu. Bu cümle Tofaş eğitim müdürüne aittir.


Eskiden arabalarda kullanılan sacın benzer nitelikli olduğunu sanırdım. Sene olmuş 2022. Kullanılan sac kalitesi madene göre bile değişiyor olduğunu öğrendim. İşlenmesini hesap etmiyoruz bile. Daha o var. 
 

Bu arada nissan’ın bu arabada kullandığı motor istediği zaman 14:1 istediği zaman 8:1 sıkıştırma oranında oluyor. Krankta itici pistonlar var. Elektrik kısmından ziyade bu kısma daha şüpheci yaklaşılması gerekebilir. Sonuçları belirsiz. Motor çok yeni
 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

ortalama bir ferrari motoru kaç km de bir revizyon ister? duyan var mı

500 km de bir süpap ayarı gerekiyordu

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Eskiden arabalarda kullanılan sacın benzer nitelikli olduğunu sanırdım. Sene olmuş 2022. Kullanılan sac kalitesi madene göre bile değişiyor olduğunu öğrendim. İşlenmesini hesap etmiyoruz bile. Daha o var. 
 

Bu arada nissan’ın bu arabada kullandığı motor istediği zaman 14:1 istediği zaman 8:1 sıkıştırma oranında oluyor. Krankta itici pistonlar var. Elektrik kısmından ziyade bu kısma daha şüpheci yaklaşılması gerekebilir. Sonuçları belirsiz. Motor çok yeni
 

 

Yataklar yer mi değişiyor yukarı aşağı?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

500 km de bir süpap ayarı gerekiyordu

Yataklar yer mi değişiyor yukarı aşağı?


krankın komple yeri değişiyor. Tabi açı değişince sıkıştırma oranı değişiyor. Okla işaretli hidrolik itici. 

8F6160BC-E5E4-48F5-9C13-51D9CD16FD00.jpeg

B35E6818-2AEE-4B26-87C7-0F4C368EF2A1.png

  • Beğenme 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna
Çağlar Bayur yazdı:

bagajına benzinli jeneratör konmuş tesla, basit oldu ama

 

Abi soyle bir video var, sen yazinca aklima geldi, yolda kalan Tesla, gelen araclardan yakit soruyor.. Konunun Honda markasiyla ile ilgisi var :-)

 

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Şahsen çok beğendiğim bir varyasyon bu araç ve türevleri. Elektrikli ve benzinli otomobillerin avantajlı taraflarını kullanıp dezavantajlı taraflarını olabildiğince minimize etmeye çalışmışlar. Sessiz, titreşimi düşük, performansı yüksek, tüketimi kabul edilebilir düzeyde, şarj etme derdi yok, istediğin an depoyu doldurabileceğin, menzili yüksek(1000km). Daha ne olsun. Tek soru işareti batarya ömrü ve batarya yenileme maliyeti. Onun da safkan elektrikliler kadar sıkıntılı olacağını düşünmüyorum.  Ben elektrikli otomobillere geçmeden önce bu ve benzeri hibrit otomobillerin sanılandan çok daha fazla hüküm süreceği kanaatindeyim. Qashqai’nin bu versiyonu da güzel bir örnek. Bütçem yetse alırdım.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


krankın komple yeri değişiyor. Tabi açı değişince sıkıştırma oranı değişiyor. Okla işaretli hidrolik itici. 

 

 

Benzinli motor sürekli çalışıyor, sabit devir ve verim yüksek. 

Benzinli motor çalıştığı için de kalorifer sıcak.

Daha ne istiyorsun, sıcak hibrit yapmışlar işte. :)

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mahmut Yıldız yazdı:

Benzinli motor sürekli çalışıyor, sabit devir ve verim yüksek. 

Benzinli motor çalıştığı için de kalorifer sıcak.

Daha ne istiyorsun, sıcak hibrit yapmışlar işte. :)


ya ciddi ciddi okumaya başladım. Sonradan kapıyı yine çarptınız suratıma :) 

 

neyse, Motor değişken devirde de sıkça çalışıyor. Devir göstergesi yok anlaşılmıyor ama videodaki seslerden belli. Neden değişken devirde çalışıyor? Çünkü pil gücü ve kapasitesi hızlanma veya hızlı gitmeye yetmiyor. Ürettiği enerjiyi direkt kullanmaya yönelik yapılmış. Tabi yine de 1,9 kwh az değil. Ürettiği enerjiyi direkt kullandığı zamanlarda güç isteğine göre motor devri değişiyor. Sıkıştırma oranı da değişiyor. Teknoloji güzel. Alınır bence. Tek soru işareti motorunda. Acaba sorun yaşatır mı? Turbo da var galiba 
 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

iticili gerdan kırıcılı ana kol yataklara ne gerek var yahu, koy tesla bagajına bir honda jeneratör bitti, bu fabrika müyendislerinin canı çok sıkılmış

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen

elektrikli araç mantığı neydi? 

1 fosil yakıttan kurtulmak

2 bakım masraflarını minimuma indirmek.

bu araçta hem benzinli jeneratöre bakım hem de pil bakımı? 

ne anladım bu işten

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Serkan Gülderen yazdı:

elektrikli araç mantığı neydi? 

1 fosil yakıttan kurtulmak

2 bakım masraflarını minimuma indirmek.

bu araçta hem benzinli jeneratöre bakım hem de pil bakımı? 

ne anladım bu işten

3. hiçbiri.

tek mantığı var, londra sokaklarında gezerken orası kirlenmesin, geri kalan üretim yerleri beter olsun umrumuzda değil

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Serkan Gülderen yazdı:

elektrikli araç mantığı neydi? 

1 fosil yakıttan kurtulmak

2 bakım masraflarını minimuma indirmek.

bu araçta hem benzinli jeneratöre bakım hem de pil bakımı? 

ne anladım bu işten

elektrik motorun hızlanmasından faydalanmak isteniyor ve asıl sebep aşağıda

Çağlar Bayur yazdı:

3. hiçbiri.

tek mantığı var, londra sokaklarında gezerken orası kirlenmesin, geri kalan üretim yerleri beter olsun umrumuzda değil

Klasik avrupa zihniyeti. Her şey de aynı düşünüyorlar ama şimdilerde hem savaşı hem de teröristlerin çıkardıkları olayları yaşıyorlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

elektrlkli araç sınıfına giriyor diye vergileri ona göre sanırım evet.

İlk entegre devreyi Alman LOEWE TV lerin vergileri içindeki lamba (o zamanın transistörü) sayısına göre alındığı için üç lambayı tek cam lamba içine yerleştirerek yapmıştı.. 

 

https://nationalmaglab.org/education/magnet-academy/history-of-electricity-magnetism/pioneers/siegmund-loewe

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

e power olayı ve değişken sıkıştırma olayı beni bozar, dert potansiyeli yüksek...

 

al sana e-power    Loko en güzeli 2 zamanlı V8 dizel ve bağli jenaratör, al sana harbi e-power, olmadı be nissan, gtr den sonra çuvalladın...

 

zaten yakıyorda ne anladım bu işten, turbo benzinliye devami hemde bayaaaaa bir zaman devam gibi...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

elektrlkli araç sınıfına giriyor diye vergileri ona göre sanırım

işte kilit nokta, fabrika bizi değil kendisini düşünüyor

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Metin Uzunoğlu yazdı:

Corolla Türkiyede Ereğli Demir Çelik sacı ile üretilse %25 daha ağır olurdu. Bu cümle Tofaş eğitim müdürüne aittir.

Bir ara Dacia ya Ereli DÇ sac gönderiyordu. Hatta içerideki personel araçları da Dacia Loggy di. Hala devam ediyor mu bilmiyorum. İstenilen kalınlıkta üretebiliyorlar,.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Güçlü makineler genelde bu teknik ile çalışıyor.. 

Ben mantıklı buldum. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

neyse biz konuya dönelim, araba olayı zaten bitti, 2023  hoş geçmeyecek belli, sıkı durmak lazım...

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

neyse biz konuya dönelim, araba olayı zaten bitti, 2023  hoş geçmeyecek belli, sıkı durmak lazım...

Makarna?

08DAC6CD-8B76-4903-B1DC-7D4619F6A132.jpeg

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

nerde eski makarnalar, rus durum buğdayı girdi mahvetti, haşlak haşlak çıkıyor ürün

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

nerde eski makarnalar, rus durum buğdayı girdi mahvetti, haşlak haşlak çıkıyor ürün

Tarım Kredi Koop markete git yerli mali ata makarna var diyorlar, menşey kısmına dikkat et ama, makasa gelme...

 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...