İçeriğe Yönlendir

FB7 Civic vs Astra K vs Megane 4


Yakup Kocaağa

Recommended Posts

Yakup Kocaağa

Merhaba arkadaşlar 

astra H aracımı değiştirmeye karar verdim aklımda üç seçenek var ve aklım karışık siz olsanız hangisini tercih edersiniz tüm seçenekleri 60-90 km 2015-2018 arası ve temiz olarak düşünün hepsi otomatik aralarında 40-50 bin fiyat farkı var 

astra k 1.4T dinamik 677₺

honda civic fb7 elagance 630₺

megane 4 1.5dci touch 660₺

önerilerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler  
 

 

Ağustos da nasipse 3 kişi olacağız bebekle 2020 ibiza polo sığabilir miyim bilmiyorum onlarda listede siz olsanız hangisi seçerseniz

Yakup Kocaağa yazdı:

Merhaba arkadaşlar 

astra H aracımı değiştirmeye karar verdim aklımda üç seçenek var ve aklım karışık siz olsanız hangisini tercih edersiniz tüm seçenekleri 60-90 km 2015-2018 arası ve temiz olarak düşünün hepsi otomatik aralarında 40-50 bin fiyat farkı var 

astra k 1.4T dinamik 677₺

honda civic fb7 elagance 630₺

megane 4 1.5dci touch 660₺

önerilerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler  
 

 

lockquote Grafik Beleşeni

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Aslında 3 model arasında piyasa değerini en iyi koruyacak araç civic. LPG ile yürütme maliyeti düşük. Şanzımanı tam otomatik ve sorunsuz. Turbo vb. ekstralardan azade atmosferik motoru çok basit ve mekanik olarak çok güvenilir. Tek handikapı sanırım bagaj ebatı, onda da astra K'nın gerisinde kalmaz ama ne astra k ne civic bagaj ebatı olarak megane ile boy ölçüşemez. Üstelik az binilecekse benzin ile tüketimi çok sorun edilesi değil ama yakıt tüketimi cep yakacak gibi olursa araç lpg'ye uyumlu.

1.4T motorlarda sekman kırma piston kırma sıkıntısı çok. SAdece lpg'ye özgü sanılsa da hiç lpg takılmadığı halde bu sorunları yaşayanlar da azımsanmayacak kadar çok. Araba çok güzel, yol tutuşu, tasarımı, şanzımanı falan oldukça iyi ancak motorun mekanik dayanımı kötü.

Megane 4 dizel için yapacağım yorum tüm dizeller için geçerli. Euro normlarını karşılamak adına o kadar çok parça takıldı ki araçlara, özellikle şehir içinde dur kalk trafikte yada kısa mesafelerde kullanılan dizeller çabuk masraf çıkartmaya başlıyor. 

Mevcut bütçe aralığında ben olsam civic alırdım. İlerde satmak istediğinizde muadili astra k'dan ve megane 4'den daha çok para edecek ve kolay satılacaktır. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa
Murat Sahın yazdı:

Aslında 3 model arasında piyasa değerini en iyi koruyacak araç civic. LPG ile yürütme maliyeti düşük. Şanzımanı tam otomatik ve sorunsuz. Turbo vb. ekstralardan azade atmosferik motoru çok basit ve mekanik olarak çok güvenilir. Tek handikapı sanırım bagaj ebatı, onda da astra K'nın gerisinde kalmaz ama ne astra k ne civic bagaj ebatı olarak megane ile boy ölçüşemez. Üstelik az binilecekse benzin ile tüketimi çok sorun edilesi değil ama yakıt tüketimi cep yakacak gibi olursa araç lpg'ye uyumlu.

1.4T motorlarda sekman kırma piston kırma sıkıntısı çok. SAdece lpg'ye özgü sanılsa da hiç lpg takılmadığı halde bu sorunları yaşayanlar da azımsanmayacak kadar çok. Araba çok güzel, yol tutuşu, tasarımı, şanzımanı falan oldukça iyi ancak motorun mekanik dayanımı kötü.

Megane 4 dizel için yapacağım yorum tüm dizeller için geçerli. Euro normlarını karşılamak adına o kadar çok parça takıldı ki araçlara, özellikle şehir içinde dur kalk trafikte yada kısa mesafelerde kullanılan dizeller çabuk masraf çıkartmaya başlıyor. 

Mevcut bütçe aralığında ben olsam civic alırdım. İlerde satmak istediğinizde muadili astra k'dan ve megane 4'den daha çok para edecek ve kolay satılacaktır. 

Murat Bey bende civic yanlısıyım fakat bunun üzerine iki kasa daha çıktı yüzü eskidi diğerleri kadar piyasa yapar mı bilemiyorum 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

2001 model 270 bin km'de, tavanı güneş yanıklı, tavan hariç boyalı boş paket vtec 2'ye alsatçı 305 bin tl önerdi deyip kenara çekilsem? :) 

 

2010 model fd6'lar temizse 500 bin liraya yakın para istiyorlar. Gerçekten temizse satılıyor. Garip ama iesler bile para ediyor halen. Honda bu, yüzü eskimez. Sadece önü arkası birbirine benzeyen tosbağamsı garip hb bir civic versiyonu  var sport mu ne, bir tek onlar tutmadı. 

  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

FB7 civic yol tutuş olarak en kötü civic modeli olabilir. Aşırı yumuşak yayları ve 120+kmh giderken bile hissiyatsız direksiyonu ile her virajda tedirgin eder. Gövde salınımı çok fazla. Bütçeniz yeterse fc5 civic 1.5 turbo daha mantıklı olur. fc5'in lansmanında şasi ve direksiyon kutusu ile tanıtım yapmışlardı. Bu ikisini özellikle değiştirdik der gibi.

 

3'ü arasında hem tasarımı hem performansı ile megane alırdım. DPF haricinde dizellerde bir problem bulunmuyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

2015-2018 ford focus 1.5 dizel otomatik titanium şanzıman yağlı kavrama kolay kolay sıkıntı çıkarmaz.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Bagaja çok ihtiyacın olacak.

Bu beklenti için megane diyorum.

Bende fiesta varken çocuk olunca sedana geçmek zorunda kalmıştım 🤣

@Murat Sahın ne yapsın ikizi var ve hb aracı var halini sen düşün

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

2 bebegi de HB Astra J de büyüttüm üstelik LPG tankı stepne yerine konuldu stepneyi de taşıdım. Sedan olayını çok abartmamak lazım HB araba benim sedan algımı tamamen yıktı. 1.4T Astra da piston kırma diye bir mevzu var. 1.6 CDTI eklenebilirse seçeneklere düşünürdüm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

Bende çocuk olacak diye HB araçtan sedan araca geçme gafletinde bulundum. Gittim iç hacmi en düşük sedana geçtim bir de.

Araç değiştirecek olsam şuan ya tekrar HB kasa alırım yada SW araç alırım.

 

Soruya gelecek olursak seçenekler arasında bende Honda'yı seçerdim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

İlk öncelik sorunsuzluksa civic,

Bagaj ise megane

Sürüş zevki ise astra.

 

Ben astrayı seçerdim.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Ben de civic alırdım. Alır almaz alt takım kontrolü ve lpg ile binmeye başlardım. 

Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa
Köksal Yılmaz yazdı:

İlk öncelik sorunsuzluksa civic,

Bagaj ise megane

Sürüş zevki ise astra.

 

Ben astrayı seçerdim.

 

Astra h sahibiydim sürüşü zevki çok güzel ama satış için biraz beklemem gerekti sokaklarda çok göremiyorum kararsız kaldım 

Alptuğ Özcan yazdı:

Bende çocuk olacak diye HB araçtan sedan araca geçme gafletinde bulundum. Gittim iç hacmi en düşük sedana geçtim bir de.

Araç değiştirecek olsam şuan ya tekrar HB kasa alırım yada SW araç alırım.

 

Soruya gelecek olursak seçenekler arasında bende Honda'yı seçerdim

İlk hb aracım astra idi tüm ön yargılarımı yıktı bir arkadaşımdan almıştım o da mondeo aldı sonrasında güncel kasa bagajından dert yandı astra daha iyiydi diye

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

3 ü arasında bagajdan dolayı megane diyorum. küçük arabayı şimdilk unutsanız iyi olur bagaja çok ihtiyacınız olacak.

Yorum bağlantısı
Umut Taşlı

k'yı geçtim, j varken bile fb7 almam. tabi o da 1.6 cdti olmalı, hele ki bu bütçeyle. diğer yandan megane 4 varken de astra alınmaz. 1.6 atmosferik veya 1.2 tce olmadıktan sonra binilir

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Umut Taşlı yazdı:

k'yı geçtim, j varken bile fb7 almam. tabi o da 1.6 cdti olmalı

Uff o da bi gidiyor akla ziyan 😎 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Hocam bu araçlar arasında geçen sene ben de çok kaldım ve ne hikmetse ben de astra h dan geçtim :) Ben 308 i tercih ettim. Nedenine gelirsek:

fb7  de temiz araç bulmak çok zor, temizleri de çok para istiyor. Ayrıca LPG olayı sorunsuz olsa da beni düşündürdü. Ayrıca Honda nın servis pahalılığı beni benden alıyor. Mevcutta CR-V 1.6 dizel aracımız var bakım maaliyetleri çok yüksek. Bir de sedan araç İstanbul da park olayında zorluyor.

Astra K baktım 1.6 cdti ancak benim bütçemi hem aşıyor hem de yakıt konusunda 2 litreye yakın 308 e göre fazla yakıyordu. Bir de Astra K ların eat8 olmayan eski tip şanzımanlarından bir kaç problem duydum. Yetkili serviste çalışan arkadaşım bahsetti bundan dolayı onu elemiştim.

Megane olayına gelirsek ben hb olanını düşündüm. Ancak onda da dolu paketi olmazsa beni çok cezbetmedi. 308 e baktığımda şanzıman(eat6) ve motor bana güven veriyordu zira bir çok marka ikisini de kullanıyordu ancak megane fransızlar içinde biraz daha kendine has bir motor ve şanzıman kulalnıyor ( nissan , mercedes gibi markalara motor vermesine rağmen). Bundan dolayı ve biraz da yine maddiyattan dolayı eledim. 

308 i tercih ettim. Neden sorusuna gelirsek yukarıda yazdığım gibi motor şanzıman gerçekten güzel ve C segmentinden yakıtı otomatik olup bu kadar düşük dizel otomatik yok. Gerçekten sorunsuz geçişleri, performanslı motoru olmasına rağmen 1.3 cdti astra h aracımı özellikle yakıt olarak hiç aratmadı. Tek sorunum donanım da oldu. Ben active yani orta paketini aldığım için digital klima, far sensörü gibi özellikler yok. Ancak otomatik ayna kapatma, geniş ekran, kullanışlı ve sürücüye yönelik konsol gibi farklı özellikler var. 

Ha soruya dönecek olursak :) Ben olsam Astra-K derim. Kolaylıklar dilerim hocam..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
(düzenlendi)
Yakup Kocaağa yazdı:

Ağustos da nasipse 3 kişi olacağız bebekle

 

Allah kucağınızda görmeyi nasip etsin.

Ben oğlum doğduğunda twingo kullanıyordum ve uzun bir süre de kullandım, o konuda müsterih olun. Ne kadar büyük araba o kadar fazla eşya :D 

 

seçim olarak da , ben Civic alır geçerdim kenarı :) 

 

Murat Sahın yazdı:

2001 model 270 bin km'de, tavanı güneş yanıklı, tavan hariç boyalı boş paket vtec 2'ye alsatçı 305 bin tl önerdi deyip kenara çekilsem? :) 

 

2010 model fd6'lar temizse 500 bin liraya yakın para istiyorlar. Gerçekten temizse satılıyor. Garip ama iesler bile para ediyor halen. Honda bu, yüzü eskimez. Sadece önü arkası birbirine benzeyen tosbağamsı garip hb bir civic versiyonu  var sport mu ne, bir tek onlar tutmadı. 

2001 vtec 2'ye denk gelmiyor sanırım. 

 

tarihinde Fatih Evcin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Fatih Evcin yazdı:

 

Allah kucağınızda görmeyi nasip etsin.

Ben oğlum doğduğunda twingo kullanıyordum ve uzun bir süre de kullandım, o konuda müsterih olun. Ne kadar büyük araba o kadar fazla eşya :D 

 

seçim olarak da , ben Civic alır geçerdim kenarı :) 

 

2001 vtec 2'ye denk gelmiyor sanırım. 

 

2001 - 2006 yılları arasında üretilen kasa Vtec2 diye geçiyor, 2000 öncesinde iesler var, 2007 sonrası FD6. Daha sonrasına param yetmeyeceği için kodları bilmiyorum :) 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa

Arkadaşlar aracımı almaya gelen arkadaş ile anlaştık notere gittik parayı eft olarak aldım son imzaya gelince aracın donanım özelliklerinde 1.4 motor olduğunu gördü hiç dikkat etmemiş ilana kelepir buldum diye hemen atlamış telefonda ve yüz yüze söylemiştim triger 1.4 de zincirli 1.6 da kayışlı o yüzden değiştirmedim diye neyse parasını geri gönderdim aracımı şuan için satamadım bakalım ilerleyen zamanlarda 

Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa
Tayfun Aydın yazdı:

Hocam bu araçlar arasında geçen sene ben de çok kaldım ve ne hikmetse ben de astra h dan geçtim :) Ben 308 i tercih ettim. Nedenine gelirsek:

fb7  de temiz araç bulmak çok zor, temizleri de çok para istiyor. Ayrıca LPG olayı sorunsuz olsa da beni düşündürdü. Ayrıca Honda nın servis pahalılığı beni benden alıyor. Mevcutta CR-V 1.6 dizel aracımız var bakım maaliyetleri çok yüksek. Bir de sedan araç İstanbul da park olayında zorluyor.

Astra K baktım 1.6 cdti ancak benim bütçemi hem aşıyor hem de yakıt konusunda 2 litreye yakın 308 e göre fazla yakıyordu. Bir de Astra K ların eat8 olmayan eski tip şanzımanlarından bir kaç problem duydum. Yetkili serviste çalışan arkadaşım bahsetti bundan dolayı onu elemiştim.

Megane olayına gelirsek ben hb olanını düşündüm. Ancak onda da dolu paketi olmazsa beni çok cezbetmedi. 308 e baktığımda şanzıman(eat6) ve motor bana güven veriyordu zira bir çok marka ikisini de kullanıyordu ancak megane fransızlar içinde biraz daha kendine has bir motor ve şanzıman kulalnıyor ( nissan , mercedes gibi markalara motor vermesine rağmen). Bundan dolayı ve biraz da yine maddiyattan dolayı eledim. 

308 i tercih ettim. Neden sorusuna gelirsek yukarıda yazdığım gibi motor şanzıman gerçekten güzel ve C segmentinden yakıtı otomatik olup bu kadar düşük dizel otomatik yok. Gerçekten sorunsuz geçişleri, performanslı motoru olmasına rağmen 1.3 cdti astra h aracımı özellikle yakıt olarak hiç aratmadı. Tek sorunum donanım da oldu. Ben active yani orta paketini aldığım için digital klima, far sensörü gibi özellikler yok. Ancak otomatik ayna kapatma, geniş ekran, kullanışlı ve sürücüye yönelik konsol gibi farklı özellikler var. 

Ha soruya dönecek olursak :) Ben olsam Astra-K derim. Kolaylıklar dilerim hocam..

308 bir arkadaşım aldı ben de kullanma fırsatı buldum güzel dolu bir araç ama satılırken favoriye eklediğim birkaç ilanın uzun süre durduğunu gördüm caddelere baktığımda tek tük var şuan için donanımdan ziyade herşeyin ortasına olmasına dikkat ediyorum hızlı satılmalı ve donanım olarak da üzmeyecek seviyede olmalı aynı zamanda değerinide korumalı bu saydıklarıma güncel olmasıda eklenince megan 4 çıkıyor ama fikirlerim hızlı değişir aracımı sattıktan sonra duruma göre bakacağım

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Hızlı satılması maliyetleri bagaj tercihi vb gibi durumlara en yakın megane4.

Megane 4 lerin filo araçları olduğunu da unutmayın. İlk sahibinden almaya bakın. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa

Ramazan ayınız mübarek olsun arkadaşlar Enterprise dan ikinci el alınır mı kiralama firmalarından hiç alan satan oldu merak ettim 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

turbolu araç alırken acaba yazılım atılmış, hırpalanmış mı ihtimalini kafada nasıl siliyoruz? 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...