İçeriğe Yönlendir

Ayarlanamayan Xenon Far'a TÜV Onayı Yok


Misafir

Recommended Posts

Mahmut Akbulut

sonradan yapılan far yıkama şimdi tüv de bela mı olacak bize? tam da far yıkma projesine başlıyacaktım.

muayenede zaten bi xenon farı sökecektim ama far yıkamayı sökmek sıkıntılı olur.

Sen projeni yarım bırakma Mustafa,vizeye giderken xenon yerine halojen ampul tak veya yedek farın varsa onu tak,yıkama kalsın ona bakmıyorlar halojende zaten... :good1:

Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz

...muayenede zaten bi xenon farı sökecektim ama far yıkamayı sökmek sıkıntılı olur.

Far yıkamayı sökmeniz gerekmiyor. Muayeneye herhangi bir etkisi yok. Hatta xenon farlar için zorunlu...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Sen projeni yarım bırakma Mustafa,vizeye giderken xenon yerine halojen ampul tak veya yedek farın varsa onu tak,yıkama kalsın ona bakmıyorlar halojende zaten... :good1:

orjinal farları evde baş ucumda :D

megane II fıskiyleri tofaş motoru ve bi depo ile işlevsel bi yıkama yapacam inş. e-5 ve otobanda büyük araç peşine gidince aydınlatma azalıyor.

Far yıkamayı sökmeniz gerekmiyor. Muayeneye herhangi bir etkisi yok. Hatta xenon farlar için zorunlu...

yukarda proje vs denilmiş sonradan takılanlar için. belli olmaz TÜV bu :)

Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz

yukarda proje vs denilmiş sonradan takılanlar için. belli olmaz TÜV bu :)

O proje xenon için denilmişti. :)

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
(düzenlendi)

Abicim sen dediğimi yapsana..Takılma perdeye bilmem başka bişeye.

Balastın her daim çelışıyor uzun ve kısa yaparken..Aynı şekilde halojen ampül çalışacak.

Balastları sökmiycem yani? Onlar kenarda duracak sadece H7 ampül takıp ona elektirik vericem(anladıgım kadarıyla)

Peki kaputu açtıgında görevli bunların orda ne işi var demezmi?

Far yıkama ve otomatik farların sonradan yapıldıgını nerden anlıycaklar peki? Ordaki görevlilerin birçoğunun orjinalde hangi araçta ne var diye bilgisi yok.

Örnek olarak bi modifiye programında izlemiştim. Konuk olarak ford escort rs gelmişti sahibi diyor muayne yaptırırken sık sık sorun yaşıyorum arkada olan orjinal büyük spoyleri orjinal değil sanıyorlar diye :D

tarihinde Uğur Kamil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
(düzenlendi)

Far yıkama ve otomatik farların sonradan yapıldıgını nerden anlıycaklar peki? Ordaki görevlilerin birçoğunun orjinalde hangi araçta ne var diye bilgisi yok.

Örnek olarak bi modifiye programında izlemiştim. Konuk olarak ford escort rs gelmişti sahibi diyor muayne yaptırırken sık sık sorun yaşıyorum arkada olan orjinal büyük spoyleri orjinal değil sanıyorlar diye :D

Benim gözlemlediğim kadarıyla en az bizim kadar bu işi biliyorlar,hergün yüzlerce aracı vizeden geçiriyorlar hepside teknisyen ve işinde uzman ;) yani anlamamaları imkansız...

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Adil Can Akcan

Mercekli xenon kullanan kişiler olarak Don't panic , merceksiz xenon kullananlar Do panic :bravo:

Trafik Ceza Kanunu ;

Madde 30/1a Servis freni, lastikleri, dış ışık donanımından yakını ve uzağı gösteren ışıklar ile park, fren ve dönüş ışıkları noksan, bozuk veya teknik şartlara aykırı olan araçları kullanmak.

-Kurallara uymayan sürücülere 66,00 TL.Peşin 49,50 TL.

-20 ceza puanı

-Teknik şartlara uygun hale getirilinceye kadar trafikten men...

Madde 32 Araç üzerinde yapılan teknik değişikliği 30 gün içinde tescil yapan kuruluşa bildirmemek

-Kurallara uymayan sürücülere 66,00 TL.Peşin 49,50 TL.

-10 ceza puan

-Yapılan değişiklik belgeler üzerine işleninceye kadar trafikten men...

Bu yeni bir kanun mu?

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Bu yeni bir kanun mu?

Ulaştırma Bakanlığı 2010 Mart ayında OEM olmayan xenon ve cam filmi kullanımı AB uyum yasaları gereğince var olan maddelere ek pozisyon ekleyerek güncellemiş ama uygulamaya Tüvtürk le beraber 2012 yılbaşından itibaren başlanmıştır.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

mahmut bey uğraşmışsınız bu güzel bilgiler için çok teşekkür ederim.

bi soru da benden gelsin. kısmetse 2004 kasa elentra alıyorum kısalar h7 uzunlar h1. kısalara bixenon yapmayı düşünüyorum. d1s mercek kullanıp h7 xenon kit kullanabilir miyim? h7 ampul d1s ye oluyor diye okudum gg deki satış ilanında. muayene zamanı balans ve xenon ampulünü söküp halojen ile giderim olmaz mı?

bir de uzunlar farlar açıkken yanmasın bi xenon çaksın, far kapalıyken selektörde uzunlar yansın istiyorum. bir devre elamanı eklemek gerek sanırım.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
(düzenlendi)

mahmut bey uğraşmışsınız bu güzel bilgiler için çok teşekkür ederim.

bi soru da benden gelsin. kısmetse 2004 kasa elentra alıyorum kısalar h7 uzunlar h1. kısalara bixenon yapmayı düşünüyorum. d1s mercek kullanıp h7 xenon kit kullanabilir miyim? h7 ampul d1s ye oluyor diye okudum gg deki satış ilanında. muayene zamanı balans ve xenon ampulünü söküp halojen ile giderim olmaz mı?

bir de uzunlar farlar açıkken yanmasın bi xenon çaksın, far kapalıyken selektörde uzunlar yansın istiyorum. bir devre elamanı eklemek gerek sanırım.

D1S/D2S bi-xenon merceklerde H7 xenon-halojen ampul kullanabilirsiniz ama ben her zaman OEM ekipman kullanılması taraftarıyım tabi imkanlar dahilinde.Vizeye halojen ampul takarak giderseniz sorun yaşamazsanız,balastlar ve xenon tesisatın görünmeyecek şekilde montajlanmış ise sökmene gerek yok.Hyundai farlarına uygulama yapmak çok zevklidir,sizi fazla uğraştırmaz ve bu sayede deforme olmaz sıcak hava tabancası ile eşit miktarda ısıtarak camı açar ve aynı teknikle kapatırsanız ekstra silikon kullanmanıza gerek kalmaz su alma ve buhar yapmaz...

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed Andı

bir de uzunlar farlar açıkken yanmasın bi xenon çaksın, far kapalıyken selektörde uzunlar yansın istiyorum. bir devre elamanı eklemek gerek sanırım.

devreye gerek yok, bir adet 5 bacaklı röle ile yapabilirsiniz.

post-3361-0-12185800-1329059525.gif

Yorum bağlantısı
Can Balibeyoğlu

selamlar bu tüvün muayene şartı kötü oldu...

bende tam clionun orjinal mercekli farlarını almak üzere idim...

ufak bir kaza yaptım ankaradaki karda...

farım birisi hasar gördü madem değişecek dedim mercekli orjinalini alayım dedim...

ama akşam bu haberi okuyunca hayallerim suya düştü...

şimdi ben bu farlar ile birlikte hella xenon takımınıda takacağım orjinal olması için ama bu değişiklik bana muayenede sıkıntı yaratacak değil mi?

benim aracımda otomatik far ayarlama yok içeriden manuel olarak ayarlanıyor...

haliyle muayenede sıkıntı olacak...

araç 2004 clio hb ...

sizlerin yorumu nedir...

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
selamlar bu tüvün muayene şartı kötü oldu...

bende tam clionun orjinal mercekli farlarını almak üzere idim...

ufak bir kaza yaptım ankaradaki karda...

farım birisi hasar gördü madem değişecek dedim mercekli orjinalini alayım dedim...

ama akşam bu haberi okuyunca hayallerim suya düştü...

şimdi ben bu farlar ile birlikte hella xenon takımınıda takacağım orjinal olması için ama bu değişiklik bana muayenede sıkıntı yaratacak değil mi?

benim aracımda otomatik far ayarlama yok içeriden manuel olarak ayarlanıyor...

haliyle muayenede sıkıntı olacak...

araç 2004 clio hb ...

sizlerin yorumu nedir...

Vizeye giderken xenon ampulleri söküp halojenleri takarsınız yada farınızın biri sağlam birtanede çıkma far alırsanız vizeye giderken eski farlarınızı takarsınız sorun kalmamış olur...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Balibeyoğlu

valla aklım karıştı açıkçası muayenye 10 ay var...

benim alacağım farlarda d2s xenon ampul kullanılıyormuş...

sonuçta 540 tl civarı bir masrafım olacak en iyisi bu sök tak yerine yine halojenle aşka devam etmek en mantıklısı :coffee:

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

D1S/D2S bi-xenon merceklerde H7 xenon-halojen ampul kullanabilirsiniz ama ben her zaman OEM ekipman kullanılması taraftarıyım tabi imkanlar dahilinde.Vizeye halojen ampul takarak giderseniz sorun yaşamazsanız,balastlar ve xenon tesisatın görünmeyecek şekilde montajlanmış ise sökmene gerek yok.Hyundai farlarına uygulama yapmak çok zevklidir,sizi fazla uğraştırmaz ve bu sayede deforme olmaz sıcak hava tabancası ile eşit miktarda ısıtarak camı açar ve aynı teknikle kapatırsanız ekstra silikon kullanmanıza gerek kalmaz su alma ve buhar yapmaz...

Bunu devre olmadan diyot yardımı ile çözebilirmiyiz onu araştırıyorum...

koyu olan kısmı tam anlayamadım mahmut hocam, oem derken h7 yerine bixenon ampul mü öneriyorsun?

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
(düzenlendi)

koyu olan kısmı tam anlayamadım mahmut hocam, oem derken h7 yerine bixenon ampul mü öneriyorsun?

Evet Köksal bey bi-xenon mercek uygulaması yapılacaksa %100 performans için D1S/D2S ampul kullanılmalı ama bazen maddi imkanlar elvermeyebiliyor.H7 kullanılmasında bir sakınca yok yeterki 5000K geçmesin fazlası sadece görsellik olur aydınlatmada da sıkıntı yaşarsınız...

valla aklım karıştı açıkçası muayenye 10 ay var...

benim alacağım farlarda d2s xenon ampul kullanılıyormuş...

sonuçta 540 tl civarı bir masrafım olacak en iyisi bu sök tak yerine yine halojenle aşka devam etmek en mantıklısı :coffee:

Bence kendinizi bu görsel şovdan mahrum bırakmayın orj. mercekli far kullanmaya başladığınızda neden bu kadar süre halojen kullanmışım diye söyleneceğinizin garantisini tüm samimiyetimle verebilirim... :good1:

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yunus Emre Bahadır

Can arkadasimizin uygulamak istedigi sistemi ben bizzat uyguladim, hatta clio xenon donusturme bolumunde fotograflar ile mevcut.

Kasaca soyle izah edeyim,

Farlar orjinal clio mercekli fari, hella merceklere sahip ve aldigim xenon kit Hella Gen4.

Bu kit bildiginiz gibi farin altina monte ediliyor ve ortalikta balast gorunmuyor.(Yani TUV deki gorevli baktiginda balast gormuyor)

Far yikama fiskiyelerini taktim fakat henuz hortum hattini cekmeye firsatim olmadi.

Ampuller 4300k

Bu kosullar goz onunde bulunduruldugunda, ampulleri degistirmeden muayeneye girip risk almaya degermi?(Cunku az once baktim ki muayenem dolmus, bu hafta ici muayeneye giricek arac)

Far yikamayi ne derece kontrol ediyorlar? Fiskiyeyi orda gormesi yeterli mi?

Tesekkurler

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Bu kit bildiginiz gibi farin altina monte ediliyor ve ortalikta balast gorunmuyor.(Yani TUV deki gorevli baktiginda balast gormuyor)

Far yikama fiskiyelerini taktim fakat henuz hortum hattini cekmeye firsatim olmadi.

Ampuller 4300k

Bu kosullar goz onunde bulunduruldugunda, ampulleri degistirmeden muayeneye girip risk almaya degermi?(Cunku az once baktim ki muayenem dolmus, bu hafta ici muayeneye giricek arac)

Far yikamayi ne derece kontrol ediyorlar? Fiskiyeyi orda gormesi yeterli mi?

Tesekkurler

Yunus Emre bey ben bizzat gidip konuştum tüvtürk şefi ile aracın farları xenonlu ama far yıkama ve otomatik eğim kontrolu yoksa vizeden geçemiyor dedi ama Samsun da belki sorun çıkarmazlar...

Yorum bağlantısı
Yunus Emre Bahadır

sali gunune kadar muayeneye girmis olurum buyuk ihtimal. gelismelerden haberdar ederim sizi. tesekkurler

Yorum bağlantısı
Sinan Altuğ

devreye gerek yok, bir adet 5 bacaklı röle ile yapabilirsiniz.

post-3361-0-12185800-1329059525.gif

peki bunu diyotla kısaları kesmesi engellenmiş H4 sistemli bi-xenon montajlı farda yapabilir miyiz? :)

Yorum bağlantısı
Muhammed Andı

Nasıl yani? Araç h4 tabanlı iken, siz buna çift reflektörlü far mı taktınız? Eğer doğru anlamış isem, bu işlem ne yazık ki olmaz. Çünkü bu şemanın doğru çalışması için uzun-kısa tetiklerin birbirinden bağımsız çalışması lazım.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
Nasıl yani? Araç h4 tabanlı iken, siz buna çift reflektörlü far mı taktınız? Eğer doğru anlamış isem, bu işlem ne yazık ki olmaz. Çünkü bu şemanın doğru çalışması için uzun-kısa tetiklerin birbirinden bağımsız çalışması lazım.

H4 e bi-xenon mercek montajı sonrasında kısalar normal çalışır ama selektör yapıldığında perde açar ampul söner bu sorunu diyotla çözeriz sizin gönderdiğiniz röleli şemayı kullanarak bu sorunu çözebilirmiyiz diyor Sinan kardeşimiz

Yorum bağlantısı
Sinan Altuğ
(düzenlendi)

Nasıl yani? Araç h4 tabanlı iken, siz buna çift reflektörlü far mı taktınız? Eğer doğru anlamış isem, bu işlem ne yazık ki olmaz. Çünkü bu şemanın doğru çalışması için uzun-kısa tetiklerin birbirinden bağımsız çalışması lazım.

aynen öyle yaptım.. Tüh :( olsaydı iyiydi..

H4 e bi-xenon mercek montajı sonrasında kısalar normal çalışır ama selektör yapıldığında perde açar ampul söner bu sorunu diyotla çözeriz sizin gönderdiğiniz röleli şemayı kullanarak bu sorunu çözebilirmiyiz diyor Sinan kardeşimiz

yok hayır, kısaları söndürme konusu değil, kısalar yanıyorken selektör yapınca xenon çalışmasın, halojenden uzun yapayım, kısalar yanarken de bi-xenondan uzun yapayım halojen çalışmasın, tam yukarıda tarif edilen durumu soruyorum. :flowers:

tarihinde Sinan Altuğ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

yok hayır, kısaları söndürme konusu değil, kısalar yanıyorken selektör yapınca xenon çalışmasın, halojenden uzun yapayım, kısalar yanarken de bi-xenondan uzun yapayım halojen çalışmasın, tam yukarıda tarif edilen durumu soruyorum. :flowers:

Kafam karıştı H4 tek reflektörlü farı nasıl çift reflektörlü far yaptınız onu çözemedim o yüzden soruyu yanlış anladım sanırım :unknw:

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Uygulama ile ilgili teknik konuları xenon bölümündeki ilgili konularda tartışsanız ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...