İçeriğe Yönlendir

Otomatik Far Sensörü Projesi


Fatih Ömeroğlu1679652598

Recommended Posts

Fatih Ömeroğlu1679652598

Bu opsiyon en çok kullandığım sistemlerden bir tanesi. Yolda giderken tünele girdiğimde yada gece arabaya binip yola çıktığımda hiç bir şekilde far soketiyle işim olmuyor. Otomatik olarak açılıyor.

Yine aynı şekilde kontağı kapattığımda 30sn süre ile farları açık bırakarak yolumu görmemi sağlıyor ve sonra tüm aydınlatmalar otomatik olarak sönüyor. (follow me home) özelliği.

Tabi bu sistemde aynı zamanda yağmur sensörü özelliğide var ama konumuz dışı olduğundan ona girmiyorum. 2'si tek modül. Merakeden varsa özel olarak bilgilendiririm onunlada ilgili.

Sistem arabayı çalıştırdığınız anda aktifleşiyor. Ama devre dışı bırakmak istiyorsunuz diyelim far soketinden parkları açma konumuna getirdiğinizde sistem devre dışı kalıyor. Ondan sonra ister parkları söndürün, ister yanık kalsın sizin tercihinize bağlı ama sistem devre dışı kalmış oluyor. Daha sonradan kontağı kapayıp açtığınızda tekrar aktifleşiyor.

OTOMATİK FAR VE AYDINLATMA SİSTEMİ PROJESİ

(24.07.2011) - (MALİYET: 300TL)

Günümüz otomobillerinde olan modern ve aktif güvenliğine büyük fayda sağlayan bir sistem. Geceleri arabayı çalıştırdığınızda karanlığı sezip devreye girip sizin yerinize park ve farları yakan yada aniden girdiğiniz karanlık tünellerde siz müdahele yapmadan devreye girip park ve farları yakan bir sistemdir. Bu sistem sayesinde parkları açık unutup, aküyü bitirme derdi de ortadan kalkıyor. Gece sürüşlerinde kontağı çevirdiğiniz gibi devreye girip park ve farları otomatik açıp, arabayı park edip indiğinizde ise aynı zamanda farları 30 sn açık tutup gece zifir karanlıkta yolunuzu görmenizi sağlar ve 30sn sonra park ve farları otomatik olarak söndürür (follow me home özelliği). Böylelikle far veya parkları açık unutma yada açmama derdinizi de ortadan kaldırır. Bu sistem aynı zamanda yeni ve üst sınıf otomobillerde konfor sağlayan bir sistem.

İlk etapta bu sistemi arabaya uygulamak istedim ve araştırmalarımı başlattım. Uzak doğuda bu sistemi diğer sistemlerden bağımsız olarak üreten bir firma buldum ve 4-5 parçadan oluşan bu sistemin siparişimi verdim. Diğer sistemlerden bağımsız olduğundan her otomobilde çalışabiliyor. 1 ay içinde elime ulaştı.

Otomatik far sistemin çalışmasını ve çalışma mantığını anlatacak olursak;

Sistem bir tane beyin, kablo tesisatı ve sensörden oluşuyor. Ayna altına koyduğumuz bir sensör sayesinde cama gelen ışığın yoğunluğuna göre havanın karanlık durumu algılanıp, beyine iletiliyor. Beyinde ışığın yeterli olmadığını anladığı anda sistemi devreye sokup parkları yakıp, far rölesini tetikleyerek farları açıyor ve görevini yerine getirmeye başlıyor.

Yada kapalı garajdasınız diyelim ve ışık yeterli değil. Kontağı (RUN-2) konumuna getirdiğiniz anda 2-3 sn içerisinde başlıyor park ve farları yakmaya ve gündüz ise kapalı garajdan çıktığınızda farlar sönüyor, ama gece ise aynı şekilde yanmaya devam ediyor. Aynı şekilde garaja girdiğinizde de karanlıksa farlarınız yanmaya devam ediyor ve arabadan indiğinizde 30sn boyunca yanmaya devam edip sonra farları kapatıyor. (follow me home)

Söküllecek yerler;

  • Orta dikiz aynası
  • Sağ ön direk kaplaması
  • Direksiyon altı bakaliti
  • Direksiyon altı kaplama
  • Torpido gözü

DSC_4594.jpg

DSC_4494.jpg

DSC_4493.jpg

DSC_4492.jpg

Aldığımız malzemelerimiz (Bu arada yağmur ve far sensörü aynı parçaları kullanıyor. Yani tek modül); (far sensörü alıcısı, sensör kablo kutusu, sensörü üzerine yapıştıracağımız film, beyin ve kablo tesisatı.)

DSC_4487.jpg

DSC_4490.jpg

DSC_4491.jpg

Arabaya bağlanması ve montajı; (Fotoğraflar Süleymanın arabaya takarkenki fotoğraflar. Kendi arabamda çekemedim ama herşey aynı herhangi bir farklılık yok)

İlk etapta ön camda sensörü yapıştıracağımız yeri camsil ve gazete kağıdı ile güzelce leke veya iz kalmayacak şekilde temizliyoruz.

Sensörü sileceğin çalışma alanı içerisine yapıştıracağımız şekilde yerini belirliyoruz. Sileceğin cam üzerindeki çalışma alanı için en uygun en düzgün görünecek yeri aynanın hemen altı. Eğer silecek kolunun çalışma alanı içerisinde yerleştirmezsek yağan yağmur temizlendiğinde sensör yağmur damlacıklarını görmeye devam edip, yine temizlenmemiş gibi çalışacaktır buda sistemin düzgün çalışmaması yada gereksiz çalışmasına neden olacaktır.

Belirlediğimiz yere ürün ile gelen sticker filmi yapıştırıyoruz. Bu film ön camdan bakıldığında direk yapıştırma değilde sanki camın siyah filmli yerlerinin bir parçasıymış gibi görünmesini sağlıyor. Orjinal sistemmiş gibi görünmesini sağlıyor.

DSC_4560.jpg

DSC_4595.jpg

Sticker filmin altta sensörün yerine, sensörün yapıştırıcısının bandını çıkararak yerine yapıştırıp, kablo borusunuda yine film üzerindeki yerine, kablonun üzerine geçirip kabloların gizlenmesini sağlıyoruz.

DSC_4562.jpg

DSC_4563.jpg

Sensörden çıkan kabloyu kablo borusu içerisinden geçirerek, tavan döşemesinin altından saklayarak, kapı direklerine iletiyoruz. Oradan da kabloyu direklerin altından torpido arkasındaki modüllerin olduğu yere iletiyoruz.

DSC_4494.jpg

Tüm modüller torpido arkasında olduğundan yağmur sensörününde beynini modullerin olduğu yerde abs ve diğer modüllerin arasındaki boşluğa sıkıştırıp plastik kelepçe ile bağlıyoruz.

DSC_4639.jpg

DSC_4493.jpg

Sensörden gelen kabloyu modüleki yerine takıp, sistemle beraber gelen kabloların soketini modüle takıp, taktığımız kabloları şöför kısmında direksiyon kolonu altındaki silecek kablolarına uzatıp orada aşağıda ki şemaya göre gerekli kablo bağlantılarını yapıyoruz.

DSC_4592.jpg

DSC_4484.jpg

DSC_4610.jpg

Şöför kısmında far açma soketi ile yapılacak kablo bağlantıları; (5 kablolu soketten çıkan kablolar ile yapılacak bağlantı)

Beyaz Kablo: Otomatik far sistemini devre dışı bırakma kablosu. Parkları açtığınız anda otomatik sistemi devre dışı bırakıyor. E36larda kontak kapalı iken parkları yakmayı engellediğinden ben bunun yerine açma-kapama butonu kullandım. Yada asc butonu gibi bir buton kullanarak girişine +12v verip diğer çıkışını da beyaz kabloya bağlayabilirsiniz. ASC tuşuna bastığınız anda far sensörü devre dışı kalır. Ancak bir daha kontağı kapayıp açtığınızda sistem tekrar devreye girecektir.

Yeşil Kablo: Farlara bağlanacak kablodur. E36'larda far açma soketinde 4 numaralı pindeki Sarı kabloya paralel olarak bağlanacak. Far rölesini tetikleyen kablo.

Mavi Kablo: Parklara bağlanacak kablodur. E36larda far açma soketindeki Siyah-Gri, Mor-Gri ve Sarı-Gri kabloya paralel bağlanacak.

Gri Kablo: Ortak kullanılan (+ACC) kablosu. Kontak 1 konumunda sistemin çalışmasını sağlayan kablodur. Teypin Mor-Beyazkablosundan paralel hat çekebilirsiniz veya herhangi bir kontak 1 konumunda 15A güç verebilen kablodan bağlantı yapabilirsiniz.

Kırmızı Kablo: Follow me home özelliği için güç sağlayan +12v Kablosu. Bu kabloyu kontak kapalıyken dahi elektrik veren kabloya bağlamanız gerekiyor. Eğer ki kontak 1 (ACC) konumunda elektrik veren bir kabloya bağlarsanız follow me home özelliği çalışmaz. Ben çakmaklığa gelen (+) kablodan yaptım bağlantısını. Kontak kapalıyken dahi enerji alarak farların açık kalıp sonra kapanmasını sağlıyor.

Elektrik şemasından da kağıt üzerinde anlatmak gerekirse;

farsensoru.jpg

Camımızda görünen sensör. Tüm bağlantılar bittikten sonraki görüntüsü. Sistemi geri kalan tüm kısmı zaten arka planda görünmeyen kısımlarda kalıyor.

DSC_4376.jpg

DSC_4378.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

far sensörünü nereden temin ettiniz? ben daha önceleri almış olduğum sens56 far sensörünü garantisinden 4 kez değiştmiş olduğum halde gene arıza yaptı. 5. seferde de söktüm attım şimdi sensörsüz kullanıyorum. Mustafa Bağsevenden aldığım follow me home modülünü kullanıyorum sadece.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

sistem çok güzelmiş :D bence yağmur sensörü hakkında da bilgi verin :)

300 TL sadece kit+kargo mu tuttu. benimde çok istediğim 2 donanım.

Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598
(düzenlendi)

far sensörünü nereden temin ettiniz? ben daha önceleri almış olduğum sens56 far sensörünü garantisinden 4 kez değiştmiş olduğum halde gene arıza yaptı. 5. seferde de söktüm attım şimdi sensörsüz kullanıyorum. Mustafa Bağsevenden aldığım follow me home modülünü kullanıyorum sadece.

Yurt dışından alıyorum direk. Hatta bu zamana kadar 6-7 tanedearkadaşlarıma sipariş edip vermişimdir. Hiç birinde sorun yaşamadım. Benim ki dahil. Benim arabadan olanlara da montajını ben yaptım. Eğer aracında elektronik problem veya bağlantıda hata yoksa bu kadar çabuk bozulmaması lazım. Hatta bozulması mümkün değil diyebilirim. Belki de aldığınız ürün çok kalitesiz olabilir. Çinden kargosu dahil 300 liraya geldi bana yağmur ve far sensörü.

sistem çok güzelmiş :D bence yağmur sensörü hakkında da bilgi verin :)

300 TL sadece kit+kargo mu tuttu. benimde çok istediğim 2 donanım.

Kit + Kargo dahil 300 lira tutuyor. İsteyene de yardımcı olurum.

Yağmur sensörüde kol 1 konumunda aktifleşiyor. Yağmur yağınca otomatik siliyor, Hızlanırsa hızlanıyor, durursa silecekleri kapatıyor. İkisi tek modül ve alıcı olduğundan gereksiz yere yer tutmuyor.

tarihinde Fatih Ömeroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Oral Uçkun

Ben de yaklaşık 3 aydır OTOSENS marka far sensörü kullanıyorum, inanılmaz memnunum. Çok kararlı çalışıyor. Gündüz otomatik olarak gündüz farlarını (DRL) yakıyor, akşam hava kararmaya başlayınca parkları da yakıyor, tam karalıkta farları yakıp DRL 'ı kapatıyor. Tabii ki tünel ve alt geçitlerde de otomatik olarak farları yakıyor. Sensörü çok küçük, yaklaşık 5 kuruş ebadında ve üzerinde minicik bir switch var. Bu switch vasıtasıyla hem kolayca sistemi devreden çıkarıp, devreye alabililyorsunuz, hem de önceden programlı seçenekleri ayarlayabiliyorsunuz. Follow me home özelliği var. Ayrıca kontağı açtığınızda farları yakmadan, size ayarlayabildiğiniz bir süre tanıyor(5-7-9sn.). Arabam dizel olduğu için bu özellik benim için çok önemliydi. Tek eksisi, eğer eksi denebirse; sistem devredeyken iç göstergelerin ışığın kısamıyorsunuz (ki be hep en parlakta kullanırım). Bir de uzun far kolu sadece selektör atabiliyor, uzun farı sürekli yakmıyor. Bunun için far anahtarını far konumuna getirmeniz gerekiyor. Öğrendiğim kadarıyla bu orjinal far sensörlü sistemlerde de böyleymiş. Zaten sistem açıkken de far anahtarınızı zaten istediğiniz gibi kullanabiliyorsunuz. Kısaca şu anda far anahtarının yerini çoktan unuttum diyebilirim...

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Mehmet Ozyurek

Satıcı ile irtibata geçtiniz mi, yada ürünle ilgili videolar gördünüz mü, fasıla ayarı yapabildiğinden emin misiniz.. ?

Far sensörünü denediniz mi.. ?

Bence etiket işi değil bu..

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
iyi akşamlar, umarım bu başlık aktiftir. Deneyimlerinize ihtiyacım var. Fatih Ömeroğlu'nun yaptığı proje çok güzel. 6 ay önce rover 45 aldım. Bu özellikler araçta yok. Aynı projeyi yapmak istedim. Trabzon'da ikamet ediyorum istanbul'da olsaydım Fatih beyle görüşürdüm. ebay'dan bu modülü 3 ay önce aldım. İş yoğunluğundan dolayı ancak şimdi denemeye fırsatım oldu. İyi bir usta bulamadım ama bu parçanın kurulum kılavzunu (sensor.pdf) türkçeleştirdim ve usta ile bağlamaya çalıştık. Modülde yağmur ve far kiti var. İlk önce yağmur kitini bağladık (- bağlantıya göre yapıldı). Bağlantıyı kurduktan sonra modül silecekleri kontrol ediyor ve aralıklı şekilde camı siliyor. Ancak sensör tabanını kuruttuğumuzda durmuyor ya da daha çok su damlattığımızda silecek hızlanmıyor. Bu kit istediğimiz gibi çalıştırmadığımızdan far kitini denemedik. Çok farklı çözümler denedik ama hiç biri yaramadı. En son sensörü açtım. Acaba ordaki Q.C. passed etiketini mi çıkartmak lazım? modülün çalışmasını o mu etkiliyor?

Foruma ad ve soyadla üye olmanız gerekiyor. Ad ve soyadınızı bildirir misiniz gerekli değişikliği yapabilmem için.

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

bahsettiginiz kitte sorun var demekki.

Bana göre gerek far sensörü olsun gerek yagmur sensörü olsun ikisi de gereksiz.Zaten çok yararlı oldugunu düşünüyor olsaydım alasını yapardım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

bahsettiginiz kitte sorun var demekki.

Bana göre gerek far sensörü olsun gerek yagmur sensörü olsun ikisi de gereksiz.Zaten çok yararlı oldugunu düşünüyor olsaydım alasını yapardım.

Bunlar gereksiz ise, follow me home da gereksiz.. hatta gecikerek sönmesi artık iyice zaman kaybı :p

Yorum bağlantısı
Erkan Göregen

mustafa bey yağmur ve far sensörünün gereksizliği kararına nasıl vardınız acaba.Tahminim kullandığınız sistem yetersizdi diye düşünüyorum.8 yıldır yağmur ve far sensörü kullanıyorum çok işlevsel kullanım rahatlığı bir yana özellikle yağmur sensörünün sürüş güvenliğine olumlu katkısını bizzat yaşadım yanımdan geçen bir aracın sıçrattığı çamurlu su birikintisi ön cama geldiğinde bir viraja giriyordum ve ben elimi silecek koluna uzatmadan devreye girdi.

Yorum bağlantısı
Ali Fatih Kara
(düzenlendi)

Rover cı Mustafa bey;

öncelikle hayırlı olsun aracınız kazasız belasız kullanın...

aracınız (-) tetikle değil + tetikle çalışmaktadır... tekrar montajı + ya göre yaparsanız muhtemelen sistem çalışacaktır...

rover 45 servis manuel den kablo diyagramlarını ekledim ama burda resimler çok kötü gözüküyor... dilerseniz mail adresinize yollayabilirim...

ayrıca http://rover-afk.blogspot.com adresinide ziyaret etmenizi isterim... kendi bloğumda yaptığım modifikasyonları paylaştım...

post-6092-0-88447900-1357852799_thumb.jp

tarihinde Ali Fatih Kara tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

mustafa bey yağmur ve far sensörünün gereksizliği kararına nasıl vardınız acaba.

Gereksiz olur mu yaa..

Yağmur sensörlü bir araçla beklemediğim bir anda önümde giden kamyondan camıma gelen çamurlu suyu gören sensörün deli gibi çalışarak aniden önümü açması bendeki önem sırasını epeyce yükseltmiştir..

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Gereksiz olur mu yaa..

Yağmur sensörlü bir araçla beklemediğim bir anda önümde giden kamyondan camıma gelen çamurlu suyu gören sensörün deli gibi çalışarak aniden önümü açması bendeki önem sırasını epeyce yükseltmiştir..

+1000 Kesinikle katılıyorum :bravo:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz

Yağmur sensörünün gerekliliğine katılıyorum. Ama fasıla ayarlama donanımı bulunan bir araçta şart değil. Yağmur şiddetine göre çıt-çıt ayar düğmesini çevirmek benim için keyifli.

Far sensörü ise bence gereksiz. Bir de kontağı çevirirken araç çalışmadan önce farları açıyor ve marş basarken de kapatmıyorsa, o sistemi anında devre dışı bırakırım.

Araba kullanmaya far sensörlü araçta başlayıp, daha sonra sensörsüz araca binince gece farlarını açmadan gezenleri ve far sensörünün sis ve arka sis lambalarını da kontrol edebildiğini sananları hiç saymıyorum. :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

Peki arkadaşlar size bir soru o zaman

Benım memleket Konyada kapalı garajımız olmasına ragmen bazı geceler arabanın camları buz tutuyor.Şimdi ben bu durumda kontagı çevirir çevirmez yağmur sensörü varsa silecek devreye girecekse araba daha ısınmadan kaloriferi çalıştırmadan camdaki buz çözülmeden silecek gereksiz yere çalışmayacak mı?

Şimdiki yagmur sensörleri nasıldır bilmiyorum ama ben yapacak olursam bu yagmur sensörüne bi de sıcaklık sensörü ekler ikisini birlikte kalibre eder,bu sıcaklık sensörüyle arabanın iç şoför ve yolcu kabinindeki sıcaklık 0 derecenın altında ise yağmur sensörünü devre dışı bırakacak şekilde program yazardım.Dış hava sıcaklıgını okursak olmaz ama.Çünkü araba hareket halindeyken dışarısı 0 derecenın altında da olabilir.Ama arabanın içi mecburen 0 derece üzerine çıkar.Şoför paşa paşa kaloriferi yakacak ne de olsa

Yorum bağlantısı
Samet Daş

Konyalım, evden çıkmadan sobanın üstündeki iprikten tasa suyu dolduracaksın dökeceksin cama sıcak suyu tertemiz olacak. Boşa yakıt harcamaya ne gerek var. :exc1:

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Konyalım, evden çıkmadan sobanın üstündeki iprikten tasa suyu dolduracaksın dökeceksin cama sıcak suyu tertemiz olacak. Boşa yakıt harcamaya ne gerek var. :exc1:

Tabi canım sanayide camcılar taş mı yiyecek :fiuw: Donmuş cama dökeceksin sıcak suyu problem kökten çözülecek :good1: ne buz kalacak ortada ne de donacak cam :lol:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Samet Daş

hiç uğraşmayın sensörü devre dışı bırak araca girdiğinde olsun bitsin :)

Yani. Bana sevisten arabayı garaja çektiğinizde her şeyi kapatın, aküye zarar vermesin demişlerdi mesela. Yola çıkarken açıyordum, üşeniyorum şimdi sürekli açık. :coffee:

Tabi canım sanayide camcılar taş mı yiyecek :fiuw: Donmuş cama dökeceksin sıcak suyu problem kökten çözülecek :good1: ne buz kalacak ortada ne de donacak cam :lol:

Ben döküyorum ılıştırılmış suyu hiçte birşey olmuyor.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

whistle3.giftongue2.gif

post_offline.pngSamet Daş Gönderim tarihi 13.01.2013 - 16:40

...sobanın üstündeki iprikten tasa suyu dolduracaksın dökeceksin cama sıcak suyu...

post_offline.pngSamet Daş Gönderim tarihi 13.01.2013 - 16:48

...Ben döküyorum ılıştırılmış suyu hiçte birşey olmuyor...

Yorum bağlantısı
Samet Daş

o cümle benim Karamanlı olmam ve soba-iprik üçlemesinden dem vurmam nedeni ile yazılmıştır. Lütfen konuyu saptırmayalım. :fiuw: Konyalı anladı onu. Kaynar suyun cam malzeme üstüne hurra dökülmeyeceğini 5 yaşındaki bebeler bile bilir. Soğuk bardağa sıcak su dökersen çatlar. ILık demedim diye mi bunları yapıyorsun Mahmut. Ayıp ettin şimdi bir kelimenin aramızda lafımı oluyor. Kırıldım :(

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

o cümle benim Karamanlı olmam ve soba-iprik üçlemesinden dem vurmam nedeni ile yazılmıştır. Lütfen konuyu saptırmayalım. :fiuw: Konyalı anladı onu. Kaynar suyun cam malzeme üstüne hurra dökülmeyeceğini 5 yaşındaki bebeler bile bilir. Soğuk bardağa sıcak su dökersen çatlar. ILık demedim diye mi bunları yapıyorsun Mahmut. Ayıp ettin şimdi bir kelimenin aramızda lafımı oluyor. Kırıldım :(

Seni tenkit etmek veya kırmak için değildi friends2.gif doğrusunu yazalım,doğru anlatalım en azından kelimeleri doğru seçelim yazdıklarımızı sadece Mustafa arkadaşımız değil bir çok insan okuyor,olur ya aklının bir köşesinde kalır tavsiyede bulunur tutar cama sıcak su döker/döktürür hopp gümm :bomb: Kimse arkamızdan rahmet okumasın yuuh.gif Ben ne demek istediğini çok iyi anladım,maksadım sadece yanlış anlamalara mahal vermemek :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Peki arkadaşlar size bir soru o zaman

Benım memleket Konyada kapalı garajımız olmasına ragmen bazı geceler arabanın camları buz tutuyor.Şimdi ben bu durumda kontagı çevirir çevirmez yağmur sensörü varsa silecek devreye girecekse araba daha ısınmadan kaloriferi çalıştırmadan camdaki buz çözülmeden silecek gereksiz yere çalışmayacak mı?

Şimdiki yagmur sensörleri nasıldır bilmiyorum ama ben yapacak olursam bu yagmur sensörüne bi de sıcaklık sensörü ekler ikisini birlikte kalibre eder,bu sıcaklık sensörüyle arabanın iç şoför ve yolcu kabinindeki sıcaklık 0 derecenın altında ise yağmur sensörünü devre dışı bırakacak şekilde program yazardım.Dış hava sıcaklıgını okursak olmaz ama.Çünkü araba hareket halindeyken dışarısı 0 derecenın altında da olabilir.Ama arabanın içi mecburen 0 derece üzerine çıkar.Şoför paşa paşa kaloriferi yakacak ne de olsa

Benim araçta yağmur sensörü silecek kolu otomatik konuma getirdiğimde aktif oluyor,silecek kapalı ise sensör de devre dışı kalıyor...

Bu da videosu

http://www.youtube.com/watch?v=fQ6_o1HEKrE

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Koç

Güzel bir sistem aslında hem far hem yağmur sensörü bir arada olan kitler uygun olsa düşünmeden tercih edip montajını yaparım.Gün gelicek bu sistemde ucuzlayacak bizde alıp montajını yapıcaz.O günün gelmesini bekliyorum...

Yorum bağlantısı
Samet Daş

. olur ya aklının bir köşesinde kalır tavsiyede bulunur tutar cama sıcak su döker/döktürür hopp gümm

Takılıyorum üstad. O kadarcık ta nazımız geçsin da. Ayrıca bu dediğini yapacak adam yoktur herhalde. Yapıyorsa arabaya da binmesin. İlk okulda öğretiyorlar sıcak çay doldurursanız soğuk bardağa çatlar diye. Onuda yapamıyorsa çatlasın camlar :unknw:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...