İçeriğe Yönlendir

Aracımı Rezil Ettiler Yardıma İhtiyacım Var


Halil Rahman ÇALIŞKAN

Recommended Posts

Erdem Doğan
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yanlış, anahtarı ben atarım kafalarına, tork anahtarı olmayan servis zaten benle başedemez :D

işi bilmezsen hem canın hemde cebin yanar kardeş...

isi bilirsin de her usta buna müsaade etmez. 1 usta 1 cirak olan kücük isletmede arabanin yanina gider muhabbet edersin. Yeri gelir tarif eder, kendin de yaparsin. Böyle bir ustan yoksa, biraz da kurumsal bir servise gidersen, liftin yanina yaklasamazsin. Muhtemelen arabayi birak 2 gün sonra al derler zaten. Herkes o kadar sansli degil maalesef.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Erdem Doğan yazdı:

isi bilirsin de her usta buna müsaade etmez. 1 usta 1 cirak olan kücük isletmede arabanin yanina gider muhabbet edersin. Yeri gelir tarif eder, kendin de yaparsin. Böyle bir ustan yoksa, biraz da kurumsal bir servise gidersen, liftin yanina yaklasamazsin. Muhtemelen arabayi birak 2 gün sonra al derler zaten. Herkes o kadar sansli degil maalesef.

o dışarda bizde kısmen böyle, kendim için konuşuyorum tabii, mesela  önceki aracım ford ve şimdiki reno araçlarımda serviste başında yada çok yakınında dururum özellikle bizim forda da böyleydi, renoda alışıyor :) uzaklaşma anca çay kahve yemek yerken olurdu, ha aleti alıp yapamam birşey ama müdahale ederim hata yaptıkları an, çünki bilirim bildiğimide bilirler, bunların dışında mesela bosch servise giderim, hiç ayrılmam yanından gerekirse kendim müdahale ederim, burası Türkiye kardeş, hatanın sonu mahkemeye yada kavgaya kadar gider,  ha 2 gün sonra al diyen yerde var tabii, ama o yer adam gibidir sorun olmayacağını bilirsin, bizde çok azdır böyle yerler, helede orta sınıfı araçlar için.. tabii bu işler bulunduğun yer, firmayla belli  bir muhabbetin olmasına görede değişir, hiç tanımadığın yerde elbette bu kadar karışamazsın, böyle yere denk gelirsem izlerim, baktım hoşuma gitmedi alırım aracı başka yere giderim..

 

olmadı kendim hallederim, bakım işi basit iştir, kullanıcı kendisi bile yapar, arabadan hiç anlamıyorsan o zaman başa gelen çekilir diyeceksin, yapacak birşey yok.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

İstenmeyen müşteri tipi.. ama ekibe bi dürüm ısmarlarsan şekil değişir.

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

önceki aracım ford ve şimdiki reno araçlarımda serviste başında yada çok yakınında dururum

usta cerrah ise işin zor biter

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

neyseki bende arıza işi 10 seneden sonra başlar, oda belki :tongue:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


işe aldığım elemanın nasıl çalıştığına çok dikkat ederim. Eğer elemanın nasıl çalıştığı kontrol edilmiyorsa bence patronda veya yöneticide de sıkıntı vardır. 

Patron fazla para kazanmaya başladığında denetimde azalma olursa, sorunlar artar. Bariz son bellidir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

neyseki bende arıza işi 10 seneden sonra başlar, oda belki :tongue:


Tabi bizim yaşımız yetmez ona. 2-3 bin yıl sürüyormuş :) 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ben arabayı götürdüğüm yerde başında dururum, gerekirse alırım aleti kendim yaparım yada söylerim şöyle yap diye, sorun çıktığı an çekerim uygun yere kendim yaparım :)

Ben arabayı götürürüm, çırak beni eve ya da nereye gideceksem bırakır. Araba hazır olunca ararlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

Ben arabayı götürürüm, çırak beni eve ya da nereye gideceksem bırakır. Araba hazır olunca ararlar.

zengin ve relaks adamın haide başka canıım, tabii araba hanımın olunca ekstra bir gamzsıslıkta oluveriyordur :D

 

İlkay, bugün zimzonla dolaştım durdum bütün gün, 5 lt benzin aldıydım baktım hala dolu :D  2T yağıda bir tık fazla koydum az dumanlı bol randumanlı, ahanda şimdi eve geldim her yerim ağrımış valla, tabi yatan motor, sök tak bakım sil parlat karbüratörü temizle yoruldum valla :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

zengin ve relaks adamın haide başka canıım, tabii araba hanımın olunca ekstra bir gamzsıslıkta oluveriyordur :D

 

İlkay, bugün zimzonla dolaştım durdum bütün gün, 5 lt benzin aldıydım baktım hala dolu :D  2T yağıda bir tık fazla koydum az dumanlı bol randumanlı, ahanda şimdi eve geldim her yerim ağrımış valla, tabi yatan motor, sök tak bakım sil parlat karbüratörü temizle yoruldum valla :)

2 teker her zaman keyif verir. Mis

Tork güzeldir onda 2 zamanlı Ali abi

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

2 teker her zaman keyif verir. Mis

Tork güzeldir onda 2 zamanlı Ali abi

tork güzel valla, stres attım vallahi, yalnız İlkay biraz sıkıntı var tam çözemedim, sıfır karbüratörü vardı tertemiz onu taktım, depoyu söküp temizledim, içinde 8-9 aylık benzin vardı, pasta yapmış biraz, komple temizledim, filtreler vs. de temiz,  çalışmasında sorun yok, elle pedala bassanda çalışıyor, rolantide pek sabit durmuyor stop ediyor, asas sıkıntı yolda giderken, sabit hız giderken gaz kesiyor ara ara bazende tamamen kesiyor gazı, tam gaz verince bazen açılıyor basıyor gaza, bu durum olduğunda jikleyi yarım yapıyorum o zaman düzgün çalışıyor gazda yiyor kesintisiz çalışıyor taki debryaja basıp gazı bırakana kadar, stop ediyor bu durumda, neden yaparki, buji ve kablosu eskidi sanırım, ya ateşlemeden yada karbüratörde bir ayarsızlık var, karbüratöründe sadece hava ayarı var. ne dersin bu duruma?

HTB1TRm1qACWBuNjy0Faq6xUlXXab.jpg_960x96

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

tork güzel valla, stres attım vallahi, yalnız İlkay biraz sıkıntı var tam çözemedim, sıfır karbüratörü vardı tertemiz onu taktım, depoyu söküp temizledim, içinde 8-9 aylık benzin vardı, pasta yapmış biraz, komple temizledim, filtreler vs. de temiz,  çalışmasında sorun yok, elle pedala bassanda çalışıyor, rolantide pek sabit durmuyor stop ediyor, asas sıkıntı yolda giderken, sabit hız giderken gaz kesiyor ara ara bazende tamamen kesiyor gazı, tam gaz verince bazen açılıyor basıyor gaza, bu durum olduğunda jikleyi yarım yapıyorum o zaman düzgün çalışıyor gazda yiyor kesintisiz çalışıyor taki debryaja basıp gazı bırakana kadar, stop ediyor bu durumda, neden yaparki, buji ve kablosu eskidi sanırım, ya ateşlemeden yada karbüratörde bir ayarsızlık var, karbüratöründe sadece hava ayarı var. ne dersin bu duruma?

HTB1TRm1qACWBuNjy0Faq6xUlXXab.jpg_960x96

Abi 2 tane ayar olması lazım. Önce ikisini de tamamen sıkıp sonra 1.5 tur açacaksın. Meme ayarı. Tam gaz verdiğinde yığılıyorsa ayarla hafif oynayarak bulacaksın dengesini. Motor sıcak olacak jikle de kapalı. 

H L gibi bişeyler yazabilir üzerlerinde. Yağı fazla attım diyordun o da yapabilir. Ama az fazlaysa birşey olmaması lazım. Ayrıca buji de ölmğş olabilir

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Abi 2 tane ayar olması lazım. Önce ikisini de tamamen sıkıp sonra 1.5 tur açacaksın. Meme ayarı. Tam gaz verdiğinde yığılıyorsa ayarla hafif oynayarak bulacaksın dengesini. Motor sıcak olacak jikle de kapalı. 

H L gibi bişeyler yazabilir üzerlerinde. Yağı fazla attım diyordun o da yapabilir. Ama az fazlaysa birşey olmaması lazım. Ayrıca buji de ölmğş olabilir

evet öyle bende servis kitabı var, diyorkı motor sıcakken önce hava  karışım vidasını (yaylı vida H) tam kapatıp 3 tur aç ve rolantide düzgün çalışması için ince ayar yap

 

düzen tutmazsa plastik tapa ile gizlenmiş vidayı rolanti benzin hava karışım ayarı yani (L), onu tam kapatıp 3 tur aç ve önceki hava ayar vidasından (H) maksimum rolanti devrini ayarla, ayar tutunca hava ayar vidasını 1/4 tur daha açıp bu sefer tapayla gizli rolanti karışım vidasını (L) devir uygun en düşük devre gelene dek kıs işlem tamam diyor, 2 t motor çok basit aslında, bütün olay karbüratör ve ateşlemede, sibob vs yok gayet basit ama gıcık biraz...

 

bunu yapamıyorum çünki motor düzensiz çalıyor ya stop ediyor yada birden devirlenip sonra stop ediyor, sanırım ateşlemede sorun var, zayıf geliyor ya stop ettiriyor yada yada zor bela çalışırken boğulup birden devirlenip stop ediyor alet, önce buji ve kabloyu değşieyim sonra ayar prosedürünü uygulayım, bunları tenha yerde yapmak lazım komşular kötü kötü bakıyor kafa şişiriyor 2T motor :)

 

buji NGK B8HS   0.4 mm. tırnak açıklığı olacak.

yağı az fazla attım ama buji tırnağı beyazdı, belki buji sağlamdır, neyse en güzeli değişip denemek.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

buji tırnağı beyazdı,

aşırı zengin karışım var

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

evet öyle bende servis kitabı var, diyorkı motor sıcakken önce hava  karışım vidasını (yaylı vida H) tam kapatıp 3 tur aç ve rolantide düzgün çalışması için ince ayar yap

 

düzen tutmazsa plastik tapa ile gizlenmiş vidayı rolanti benzin hava karışım ayarı yani (L), onu tam kapatıp 3 tur aç ve önceki hava ayar vidasından (H) maksimum rolanti devrini ayarla, ayar tutunca hava ayar vidasını 1/4 tur daha açıp bu sefer tapayla gizli rolanti karışım vidasını (L) devir uygun en düşük devre gelene dek kıs işlem tamam diyor, 2 t motor çok basit aslında, bütün olay karbüratör ve ateşlemede, sibob vs yok gayet basit ama gıcık biraz...

 

bunu yapamıyorum çünki motor düzensiz çalıyor ya stop ediyor yada birden devirlenip sonra stop ediyor, sanırım ateşlemede sorun var, zayıf geliyor ya stop ettiriyor yada yada zor bela çalışırken boğulup birden devirlenip stop ediyor alet, önce buji ve kabloyu değşieyim sonra ayar prosedürünü uygulayım, bunları tenha yerde yapmak lazım komşular kötü kötü bakıyor kafa şişiriyor 2T motor :)

 

buji NGK B8HS   0.4 mm. tırnak açıklığı olacak.

yağı az fazla attım ama buji tırnağı beyazdı, belki buji sağlamdır, neyse en güzeli değişip denemek.

Rolantiyi ayarladıktan sonra boşta tam gaz açıp deneyeceksin ama öyle vututu değil

gaz yiyor mu yoksa woooop yapıp şişiyor mu. O esnada gaza kalkana kadar tornavida ile kısacak ya da açacaksın. Ne zaman tam gazda wooop yapmayı kesip deli gibi devre kalkarsa işlem tamamdır.

Kabaca böyle Çağlar abi daha teknik daha detaylı anlatır. Biraz kulak biraz beceri o kadar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Rolantiyi ayarladıktan sonra boşta tam gaz açıp deneyeceksin ama öyle vututu değil

gaz yiyor mu yoksa woooop yapıp şişiyor mu. O esnada gaza kalkana kadar tornavida ile kısacak ya da açacaksın. Ne zaman tam gazda wooop yapmayı kesip deli gibi devre kalkarsa işlem tamamdır.

Kabaca böyle Çağlar abi daha teknik daha detaylı anlatır. Biraz kulak biraz beceri o kadar. 

işte o aşamaya gelemiyorum bir türlü, haa birde şu durum var, bunun ön farları statörden güç alır, eskiden gaz verince güçlü yanan far şimdi gaz versemde az yanıyor, şarj regülatürü yeni ve yedeği var ve bu alet sinyal rölesi görevinide görüyor , bunda ayrıca bir akım doğrultucu var, acaba onlardamı sorun, motor çalışerken aküyü öleçyim, bakalım 14.4 V civarımı şarj ediyor...

doğrultucu bu, acaba bu farın az yanmasına sebeb olurmu, bozulurmuki bu?

regülator+sinyal rölesi

https://tr.aliexpress.com/item/4000551678751.html

 

buda akım doğrultucu

HTB1XhGJQXXXXXXyXpXXq6xXFXXXQ.jpg_640x64

Çağlar Bayur yazdı:

 

aşırı zengin karışım var

 

Çağlar Bayur yazdı:

 

giderken gaz kestiği için jikle yarım açık gittim, zenginliğin babası oldu tabii :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

eskiden gaz verince güçlü yanan far şimdi gaz versemde az yanıyor,

bujiye yüksek devirde akım yetişmiyor gibişeyler geldi aklıma

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bujiye yüksek devirde akım yetişmiyor gibişeyler geldi aklıma

banada öyle geldi, gaza basınca ön farın az yanmasından belli, statörde sorun olabilir, aha yine iş çıktı :D eskiyse derdin var ...

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Ali Cihangiroğlu yazdı:

işte o aşamaya gelemiyorum bir türlü, haa birde şu durum var, bunun ön farları statörden güç alır, eskiden gaz verince güçlü yanan far şimdi gaz versemde az yanıyor, şarj regülatürü yeni ve yedeği var ve bu alet sinyal rölesi görevinide görüyor , bunda ayrıca bir akım doğrultucu var, acaba onlardamı sorun, motor çalışerken aküyü öleçyim, bakalım 14.4 V civarımı şarj ediyor...

doğrultucu bu, acaba bu farın az yanmasına sebeb olurmu, bozulurmuki bu?

regülator+sinyal rölesi

https://tr.aliexpress.com/item/4000551678751.html

 

buda akım doğrultucu

HTB1XhGJQXXXXXXyXpXXq6xXFXXXQ.jpg_640x64

 

giderken gaz kestiği için jikle yarım açık gittim, zenginliğin babası oldu tabii :)

Renault larda klasik arıza bence Konjektör...

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...