İçeriğe Yönlendir

Kilometre Abs Esp Işıkları Kafasına Göre Gidip Geliyor


Osman Ertan
Çözüme git Çağlar Bayur tarafından,

Recommended Posts

Osman Ertan

Öncelikle derdime çare ararken bulduğum bu forumda hoşbuldum, herkese merhaba demek isterim...

2012 arkadan itiş çift teker Transit aracımı yeni aldım, ilk aldığımda hiçbir sorun yoktu, şimdilerde her çalıştırmada kilometre ekranı çizgi, abs, esp ışığı yanık ve buna bağlı hata kodu oluyor,  haraket edince km ibresi 0 a takılı oluyor, kafasına göre arada hepsi normale dönüyor sonra yine gidiyorlar ve yine geliyorlar,  2 ford özel servisine yine yönlendirme ile 3 tane beyinciye gittim şansıma mı adamların işlerinin başından aşkın olmasına bağlayayım hiçbiri ilgilenmedi, 1 tanesi daha arızanın tespitini yapmadan motor inebilir deyince oradan kaçtım. Sizden ricam Başına böyle birşey gelen var ise, servise mi, beyinciye mi yoksa oto elektrikçiyemi göstermem gerekiyor? ve marmara ve ege bölgesin de referans olabileceği işinin ehli ustası var ise bilgisini paylaşmasıdır. aracım Karavan olduğu için yakın zamanda İstanbuldan  Fethiye ye kadar inmeyi düşünüyorum yol üstü hem tanışıp selamınızı iletip hemde sorunu hallettirebilirim. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2 ayrı akü mü var araçta

Osman Ertan yazdı:

1 tanesi daha arızanın tespitini yapmadan motor inebilir deyince

kombi ustasıdır yok yok lahmacuncu yok sanırım damacana su bayisi :crazy:

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Akü kaç senelik? Önce akünün durumuna bakmalı sonra ise abs modülüne.

Yorum bağlantısı
Osman Ertan
(düzenlendi)
Oğuzkan Erışık yazdı:

Akü kaç senelik? Önce akünün durumuna bakmalı sonra ise abs modülüne.

ilk aldığımda 15 gün kadar aracı çalıştırmadım sonrasında marş basmadı, başka bir araçtan takviye ile çalıştırdım akabinde koltuğu söküp aküyü çıkarttık ve elektrikçide aküyü 2 gün şarj ettirdim 2 aküden 1 tanesi tamamen ölü olduğu için 1 aküyü geri bağladı ondan sonra bir sıkıntı çıkmadı. Bir de obd ii  cihazı ile araca bağlanıp hatayı sil dediğimde tüm göstergeler birkaç saniyeliğine düzeliyor sonra yine yanıyor.

tarihinde Osman Ertan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Ertan
Çağlar Bayur yazdı:

2 ayrı akü mü var araçta

kombi ustasıdır yok yok lahmacuncu yok sanırım damacana su bayisi :crazy:

2 ayrı akü vardı ama 1 tanesi şarj tutmayacak kadar ölmüş o yüzden elektrikçi sağlam olan 1 aküyü bağladı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Osman Ertan yazdı:

2 ayrı akü vardı ama 1 tanesi şarj tutmayacak kadar ölmüş o yüzden elektrikçi sağlam olan 1 aküyü bağladı.

yani şimdi toplam da 1 aküden mi çekiyor elektrik ihtyiacını?

Yorum bağlantısı
Osman Ertan
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

yani şimdi toplam da 1 aküden mi çekiyor elektrik ihtyiacını?

Araç karavan olarak dizayn edildi, iç elektrik ihtiyacını güneş panelleri ile dolan 2 jel aküden alıyor aracı çalıştırmak ve far v.s grubu ihtiyacını aracın tek e düşürülen kendi aküsünden karşılıyor. 

tarihinde Osman Ertan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Osman Ertan yazdı:

Araç karavan olarak dizayn edildi, iç elektrik ihtiyacını güneş panelleri ile dolan 2 jel aküden alıyor aracı çalıştırmak ve far v.s grubu ihtiyacını aracın tek e düşürülen kendi aküsünden karşılıyor. 

o 2. akü sadece 2. akü olarak düşünümeyin, 2. tesisatın aküsüdür, amacı ve dizaynı çok farklıdır, siz 2 akülü orjinale döndürün. 2. akü kontak kapalı iken bile devrededir, o bitse de marş basar zira diğeri başka sisteme bağlıdır, her ikisini de kutup başını birbirne bağlamak hiç iyi fikir değil,öngörülemeyn bir bağlantı yapılmış. kalıcı beyin hasarına kadar risk oluşturur

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Sadece km ibresi takılıyor ise ABS modülü olabilir, bir sefer başıma geldi çok hırpalayıcı bir yoldan geldikten sonra KM göstergem çalışmamaya başladı. Opel kulübündekiler direksiyonu sola kır sol teker davlumbazından içeri aks körüklerini yıpratmadan güzel su vur dediler. Yaptım cidden işe yaradı. Meğer kilometreyi oradan okuyormuş. 

Yorum bağlantısı
Osman Ertan
Çağlar Bayur yazdı:

o 2. akü sadece 2. akü olarak düşünümeyin, 2. tesisatın aküsüdür, amacı ve dizaynı çok farklıdır, siz 2 akülü orjinale döndürün. 2. akü kontak kapalı iken bile devrededir, o bitse de marş basar zira diğeri başka sisteme bağlıdır, her ikisini de kutup başını birbirne bağlamak hiç iyi fikir değil,öngörülemeyn bir bağlantı yapılmış. kalıcı beyin hasarına kadar risk oluşturur

Dediğiniz gibi yeni bir akü daha alıp yine çift akü yapacağım, peki sizce sorunun kaynağı bu mu, 2. aküyü alana kadar bir ustaya göstermeme gerek yokmu? yoksa bu dediğiniz başka bir sorun kaynağı olabileceği için mi?

Çağrı Alaf yazdı:

Sadece km ibresi takılıyor ise ABS modülü olabilir, bir sefer başıma geldi çok hırpalayıcı bir yoldan geldikten sonra KM göstergem çalışmamaya başladı. Opel kulübündekiler direksiyonu sola kır sol teker davlumbazından içeri aks körüklerini yıpratmadan güzel su vur dediler. Yaptım cidden işe yaradı. Meğer kilometreyi oradan okuyormuş. 

Bana ya km okuma sensörü ya beyin  yada gösterge arızalı olabilir demişlerdi ama açıp sorunu tespit edecek yer bulamadım ustalar işlerinin yoğunluğunu bahane edip başlarından savdılar. bakalım belki yukarda denildiği gibi akü kaynaklıdır...

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Çağlar Bayur

ilk marşa sonrası en yüksek akımı abs sistemi çeker, akım zayıf ise arıza var sanıp lambasını yakar, diğer lambalar da hep abs sisteminin parçaları. motoru indirmeden önce aküleri orjinal şeklinde bağlatmalı, tam şarjlı olarak sonra test etmeye devam. karavan deyince marstan gelmiş garip bir şey gibi bakar ustalar, temeli standart kamyonet. bir de ön camdan sola aşağıya yağmuru suyunun aktığı yere bakın, orayı izole edin derim.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Osman Ertan

Tekrar merhaba, seçimlerden dolayı zaten araç yattığı için aküyü biraz sallamıştım bugün 2. aküyü taktırdım ilk başta sorun geçmedi yaklaşık 15 dakika sonra arıza ışığı hariç diğer tüm ışıklar söndü km göstergesi düzeldi, eve gelip kontağı kapatıp tekrar açınca arıza ışıkları yine yandı ama yaklaşık 2dk. sonra söndüler. 3. sefer kapatıp çalıştırınca yanmadılar :) Şimdi 2 aylık bir yolculuk yapacağım eğer sorun geçmiş ise dönüşte o motor inebilir diyen ustayı ziyaret edip hatır sormak istiyorum. Bu arada başta @Çağlar Bayurbey olmak üzere yardımcı olan herkese ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Osman Ertan yazdı:

Tekrar merhaba, seçimlerden dolayı zaten araç yattığı için aküyü biraz sallamıştım bugün 2. aküyü taktırdım ilk başta sorun geçmedi yaklaşık 15 dakika sonra arıza ışığı hariç diğer tüm ışıklar söndü km göstergesi düzeldi, eve gelip kontağı kapatıp tekrar açınca arıza ışıkları yine yandı ama yaklaşık 2dk. sonra söndüler. 3. sefer kapatıp çalıştırınca yanmadılar :) Şimdi 2 aylık bir yolculuk yapacağım eğer sorun geçmiş ise dönüşte o motor inebilir diyen ustayı ziyaret edip hatır sormak istiyorum. Bu arada başta @Çağlar Bayurbey olmak üzere yardımcı olan herkese ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum.

vesile ile sıfır aküler %65 civarı şarjla gelir (en azından bana öyle denk geldi hep) akü şarj cihazı ile %100 yapıp takıyorum arabama

Yorum bağlantısı
Osman Ertan
(düzenlendi)

@Çağlar Bayurbey yeni konu açmak istemedim akü konusunda ki nokta atışınızdan sonra dün yola çıktım Silivri yakınlarında yağ lambası 1sn yandi o anda çekiş 1sn düştü 5-10 dk sonra yine aynısı oldu bu esnada kızdırma bujisi ışığı ve motor ışığı da yine 1 sn yandılar ve söndü hemen Silivri sanayii ye girdim yağ müşüründen olabilir dendi değiştirildi ama yolda yine yaptı bu sefer akü ışığı ile beraber yandı bu arada aku koltuk altında oldugu için net şekilde aküden pat diye ses geldi acaba kısa devre mi var diye hemen koltuğu söktüm aküleri biraz oynattım ondan sonra 1 kere daha yaptı ve Tekirdağ kadar bir daha yapmadı şimdi burada sanayii ye gitmeden fikrinizi almak istiyoum büyük ihtimal burdaki usta yağ pompası diyecek ama sizce baktırmam gereken başka bir yer varmı teşekkürler 

Not yağ seviyesi normal zaten bakımdan sonra 300km ancak yaptim

tarihinde Osman Ertan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Osman Ertan yazdı:

yağ lambası 1sn yandi o anda çekiş 1sn düştü 5-10 dk sonra yine aynısı oldu bu esnada kızdırma bujisi ışığı ve motor ışığı da yine 1 sn yandılar ve söndü

bence motorunuz stop etti o an ve tekrar çalıştı?

 

Osman Ertan yazdı:

bu arada aku koltuk altında oldugu için net şekilde aküden pat diye ses geldi

ufak gibi görünen bir şey ama bence çok ciddi bir kontrol gerektiriyor çok riskli bir veri bu ses.

Osman Ertan yazdı:

Tekirdağ kadar bir daha yapmadı şimdi burada sanayii ye gitmeden fikrinizi almak istiyoum

tekirdağ da mısınız?

Yorum bağlantısı
Osman Ertan
Çağlar Bayur yazdı:

bence motorunuz stop etti o an ve tekrar çalıştı?

 

ufak gibi görünen bir şey ama bence çok ciddi bir kontrol gerektiriyor çok riskli bir veri bu ses.

tekirdağ da mısınız?

 

Çağlar Bayur yazdı:

bence motorunuz stop etti o an ve tekrar çalıştı?

 

ufak gibi görünen bir şey ama bence çok ciddi bir kontrol gerektiriyor çok riskli bir veri bu ses.

tekirdağ da mısınız?

Evet p.tesiye kadar Tekirdağ da kalacağım 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Osman Ertan yazdı:

 

Evet p.tesiye kadar Tekirdağ da kalacağım 

sanayide yer tavsiyesi lazım olu rmu

Yorum bağlantısı
Osman Ertan
Çağlar Bayur yazdı:

sanayide yer tavsiyesi lazım olu rmu

Kesinlikle evet iyi bir usta biliyorsanız çok makbule geçer 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Osman Ertan yazdı:

Kesinlikle evet iyi bir usta biliyorsanız çok makbule geçer 

Fatih Keskin in arkadaşı, birkaç kez uğrayıp iş yaptırmıştım da  en azından düzgün sizi parçalamaz :)

 

İskender 05453725051

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Ertan
Çağlar Bayur yazdı:

Fatih Keskin in arkadaşı, birkaç kez uğrayıp iş yaptırmıştım da  en azından düzgün sizi parçalamaz :)

 

İskender 05453725051

Çok teşekkür ederim hemen arıyorum 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile sıfır aküler %65 civarı şarjla gelir (en azından bana öyle denk geldi hep) akü şarj cihazı ile %100 yapıp takıyorum arabama

arabanın kendi şarjını tamamlamıyor mu normalde ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Gök yazdı:

arabanın kendi şarjını tamamlamıyor mu normalde ?

tamamlar,

Yorum bağlantısı
Ali Gök

şarja bağlamakta amaç ne peki mutlaka teknik bir mantığı vardır dediğine göre 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Gök yazdı:

şarja bağlamakta amaç ne peki mutlaka teknik bir mantığı vardır dediğine göre 

aküm salonda şarj aleti yanında, priz bol... yarısı dolu aküyü arabaya takıp şarj dinamosuna neden yükleneyim, bir de artık akıllı şarjlar fırsat bulup şarja pek geçemiyor, gaza tam basmayacan, anfiler açık olmayacak far kapalı olacak felan ... sıkıcı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...