İçeriğe Yönlendir

Latitude Çekiş Düşüklüğü ve Cut Off Problemi


Alphan Salt

Recommended Posts

Sani Gerşon

110'luklarda 80'lik olması gerekiyor. Yani hararetiniz bayağı yüksek kalıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Sani Gerşon yazdı:

110'luklarda 80'lik olması gerekiyor. Yani hararetiniz bayağı yüksek kalıyor.

Kadjar'daki 110'luk 82 derece

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mahmut Yıldız yazdı:

Kadjar'daki 110'luk 82 derece

Ufak farklılıklar olabilir. Duster'a yetkili servisin taktığı 80'likti. Belki güncellemeye gittiler, 82 yapmış olabilirler tabii ki.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

termostat derecesinde kalmaz yolda giderken, kalıyorsa kaçırıyordur

80'lik termostat 100'de gezmemeli abi. Bi sorun olduğu belli. Ben megane'da takip ediyordum, 88'lik termostat en fazla 92 görüp düşüyordu sonrasında.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Araç park halindeyken biraz gaza basçek ile 101 derece fan açıyor arada bir duyuyorum.Termostat geldiğinde takayım belki açıp kapaması yada müşürü sıkıntılıdır.Enjektörlerin açık kalmasını nasıl anlarım ? Gazdan çektikten birkaç saniye sonra anlık sıfır ama araba vitesteyken boşta gibi akıyor.

Vakum pompası terlemiş , vakumla ilgili birşey olabilir mi westgateyi ayarlayamıyor ise ?

20230612_194755.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Alphan Salt yazdı:

.Enjektörlerin açık kalmasını nasıl anlarım

anlayamazsınız, sökülünce enjektörcünün tezgahına gitmeden

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bu arada dci motorun kompresyonu çok azdır. Öyle tutmaz. Anlık değer 30 km üstünde 0 ise normaldir davranışı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alphan Salt
Servet Aydın yazdı:

Bu arada dci motorun kompresyonu çok azdır. Öyle tutmaz. Anlık değer 30 km üstünde 0 ise normaldir davranışı. 

Servet abi benzer bir durum yan sanayii hava filtresinde yaşamıştım filtrenin üst conta kısmı alçak yapılmış aynı akıp gidiyordu araba hava alıyor bir yerden diye dinleyerek bulmuştuk orjinal mais takınca düzelmişti yine hava yada yakıt alıyor gibi gidiyor geçen haftalarda filtreleri değiştim yine aynı devam ediyor sorun

Arabada neyi söküp denesem arıza kayıtlarına baktığımda beraberinde P1525 egzantirik müşürü de beraberinde geliyor

İki ay önce rail müşürü yandı temizledim birdaha yanmadı

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hava filtresi hiç olmasın fark etmez o kadar. Stop kapturu açık ise piston alması gereken havayı çekecek cutoff anında

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Egzantiriği değiştirmedim henüz stop kapturuna da bakayım , stop kapturu gaz kelebeğindemi ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Alphan Salt yazdı:

Egzantiriği değiştirmedim henüz

Bence önce arıza vereni değiştirin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Araçta arıza dtc hiç yok aslında sadece denemelerim soketleri söküp takarken egzantirik de geliyor beraberinde haklısınız onuda alayım yoksa araba conta yakacak bu yaz

Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Air Bypass Valve System dediği hava ile mi ilgili , P1525 Camshaft yazıyor karşılığı ?

Screenshot_20230613_151003_Gallery.jpg

Yorum bağlantısı
Alphan Salt
Sani Gerşon yazdı:

Bu sorunu alan sizinle neredeyse birebir sorunu yaşamış biri, dpf arkası havalandırma borularını temizleyerek çözmüş.

 

Fotoğraflardaki TURUNCU renkle işaretlenmiş borular (kırmızı ile olan başka konudan alındığı için kalmış)

 

https://www.jukeforums.co.uk/threads/1-5dci-fault-code-p1525.8193/

Teşekkür ederim ilk boş vaktimde yeni bir usta buldum onunla bakacağım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Egr ve partikül iptali termostat değişimi müşürüyle beraber cut off biraz düzeldi çekiş iyi fakat gazda kesilme ve rölantiden itibaren hızlanırken tekleme silkeleme devam ediyor 

Biraz da böyle gitsin bakalım yordu beni..

Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Hararet aynen devam ediyor yine aküye bile el değmiyor , sanırım contadan hava alıyor hızlanırken tekleme yaptırma nedeni bu olabilir.Suya yağ yada yağa su verme yok fakat küçük kırmızı parçacıklar görünüyor motor suyunda üst kapak contasının kırmızıları olabilir.Radyatör hortumu 101 derecelerde gezdiğimde çok sertleşmiş oluyor sanırım kompresyon kaçağı suyu şişiriyor.

Su kapağını gevşettiğimde hortumlar düzeliyor.Sanırım üst kapak contası ufak ufak gidiyor.Ama asıl merak ettiğim hararete neden olan contanın ömrünü yitirmesi mi , yoksa hararetten mi conta yandı ? Suyu yağı hep kontrollü olan devirdaimi sıfır mais takılan araç ,antiftizsiz kullanılmadı sökülen termostat ve müşür sağlam çıktı.Ömrü dolmuş olabilir mi ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Alphan Salt yazdı:

Su kapağını gevşettiğimde hortumlar düzeliyor

sıfır motorda da aynısını yapsanız aynısı olur. el değmeme sıcaklığı da aynı, motor sıcaktır , sıfır arabada da çalışan motora el değmez değdirmemeli zaten yani bu veriler arıza kriteri değil tek başına

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Alphan Salt yazdı:

101 derecelerde

Bu olmamalı. Bence radyatöre de bi baktırın. Tıkalı olmasın? Bu kadar ısınmaz dci.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Bu olmamalı. Bence radyatöre de bi baktırın. Tıkalı olmasın? Bu kadar ısınmaz dci.

dci soğutma sistemi açık sistem mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Aldığım ile sökülen termostat ikisininde üstünde 83 yazıyor , klima açıksa fandan dolayı hararet yok , klima kapalı şehiriçi hararet göstergede ortadan şaşmıyor ama obd II den baktığımda 102 yi görüyor fan ile 99 a düşüyor orda takılıyor.Araçta panjur üstü plastiğe bile el değmiyor eriyip gidicek sanki bişeyler artık.Dci çalışma aralığının ve fan açma derecesinşn üstünde olduğunu düşünüyorum.Dcilar genelde 80 civarı sabit sanırım.

Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Antifriz ve içme suyu kullandım 4 bin kilometre önce ondan evveli de orjinal motor suyuydu.Radyatörü dışardan yıkarım fakat gazdaki dengesizlik ve hortum şişmesi de aynı problemden olabilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...